Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Kan man återställa sina perks på något sätt?
I encourage you to propel yourself towards my general direction, sibling.
  • 0
Citerar kraz:
Spoiler


Hmm... Vi får väl se. Jag har bestämt mig för att smyga in i Det Mörka Brödraskapet först, trots eller för att de har skickat ut lönnmördare för att ta kol på mig.

Citerar M7Jagger:
Är det bara jag som tycker att lockpicking systemet är mycket sämre än hur det var i Oblivion? Det spelar ingen roll för mig om det är expert eller novice, lika besvärligt ändå.


Det är betydligt bättre, och snarlikt det i Fallout 3. Mer realistiskt, mindre dumt och irriterande (Oblivion).
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Hur ska man göra när man får ett horn av jarlen av solitude och ska lämna det på the shrine of talos? Är i shrine of talos i masrkarth, finns väl inget annat?
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Teddycore:
Är de bara jag som ser middagen som ett hot till min speltid..?


Det är i allra högsta grad ett hot, men har löst det genom att äta framför spelet och passa på att läsa böcker under tiden.


Citerar Mcgeady:
Hur ska man göra när man får ett horn av jarlen av solitude och ska lämna det på the shrine of talos? Är i shrine of talos i masrkarth, finns väl inget annat?


De syftar till det shrine som finns ute i naturen.


Citerar Mr Smiley:
Jaså? Själv har jag efter över 35 timmar stött på kanske 3-4 nämnvärda buggar.


Tycker inte heller jag stött på så mycket buggar. Finns en del smågrejer, men inget som fått mig att behöva ladda om en sparfil.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Jaså?


Ja, till exempel gick jag ner för ett berg, såg en snubbe på en häst och skulle snacka med honom, men det gick inte för att han flög upp och ner i luften. Det var alldeles nyss.

Gick in i en grotta, och jag behövde inte ens döda fienderna för att dom buggade sig upp i luften och sedan slängdes ner i marken så att dom dog.

Är det ingen annan som har stött på såna här buggar?
  • 0
Citerar Livlig:
Citerar kraz poiler

Hmm... Vi får väl se. Jag har bestämt mig för att smyga in i Det Mörka Brödraskapet först, trots eller för att de har skickat ut lönnmördare för att ta kol på mig.


Tekniskt sett så är det förmodligen ditt eget fel, då du har uppretat någon så mycket att den personen anlitar ett illegalt mördarsällskap.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
Citerar ChrillZor:
Är det ingen annan som har stött på såna här buggar?


Exakt den buggen hände mig tidigt i spelet. Har dock inte sett till den sedan dess.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar ChrillZor:
Omfg vad mycket buggar jag har stött på. Och då har jag bara spelat i 5 timmar.

NPCs flyger hit och dit, upp i luften, under marken. Ser lite ut som riikktigt illa internetlagg typ.

Flickering, textur-problem osv. Men spelet är fortfarande awesome


Jag har faktiskt inte stött på en enda bugg förutom en där jag fastnade mellan två stenar. Men inga fler.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Citerar Colonel:
Kan det vara en förklaring?


Möjligtvis, men är mitt liv inte värt mer!? Har iaf börjat på en ny gubbe nu, redguard mage baby!
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Skulle vilja höra om någon har en lösning på en bugg som hindrar mig från att komma vidare i storylinen...

Spoiler: Spoiler:Det är på questet "Season Unending" (men jag kan inte heller lämna in questet "Joining the Stormcloaks"), när jag ska prata med Ulfric Stormcloak så säger han: "Speak with Galmar blablabla.." och när jag sedan ska prata med Galmar så säger han:"I don't know how you convinced Ulfric to talk to the Empire blablabla"... Varje gång jag går in i huset så spelas även samma scen upp, Ulfric och Galmar pratar om att Ulfric är den ende rätte kungen osv.

Någon annan som stött på problemet och som kan dela med sig utav kunskap?
  • 0
Slutade en timme tidigare idag. Gissa vad jag ska göra nu.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Kikade på Eurogamers jämförelse av de olika versionerna och är lite förvånad över att skillnaden mellan PC och 360 inte är större. Och att skillnaden mellan 360 och PS3 inte är mindre.

http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-13-skyrim-triple-forma
t-comparison-gallery-comparison-gallery
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Undrar vem det är som anlitat lönnmördare efter en?
I got holes in my shoes, I play the down payment blues
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Kikade på Eurogamers jämförelse av de olika versionerna och är lite förvånad över att skillnaden mellan PC och 360 inte är större. Och att skillnaden mellan 360 och PS3 inte är mindre.

http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-13-skyrim-triple-forma
t-comparison-gallery-comparison-gallery


Det skummaste är att de har stängt av self shadow på naturen (träd, buskar, stenar osv) i PC versionen och ingen möjlighet att sätta på dem i options eller...
Man måste gå in i .ini filen för att dra igång dem...
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Citerar GinTonic:
Vakterna har ingen emot mig och jag har börjat på House of Horrors (Tror jag det hette) och den med Fel Sworn, även stulit Dibella statyn. Kan det ha något med att jag klarat inbördeskrig questen som gör att Thalmor attackerar mig? Konstigt eftersom jag var med Imperials iofs..


Tack för spoilern!

Citerar Nicklas Holm:
Kikade på Eurogamers jämförelse av de olika versionerna och är lite förvånad över att skillnaden mellan PC och 360 inte är större. Och att skillnaden mellan 360 och PS3 inte är mindre.


Skillnaden mellan PC och Xbox 360 är mycket större när man ser den irl, så att säga. Jasmin sitter bredvid mig och spelar på tv:n.

Dessutom undrar jag vilka inställningar de egentligen kör på PC där... för mitt spel är fan så mycket snyggare än det där.

Citerar Dagon:
Det skummaste är att de har stängt av self shadow på naturen (träd, buskar, stenar osv) i PC versionen och ingen möjlighet att sätta på dem i options eller...
Man måste gå in i .ini filen för att dra igång dem...


Hur aktiverar man det då?
  • 0
Citerar Aaandy:
Hur aktiverar man det då?


Enabling tree and rock self-shadowing

While it'll cost you in performance, if your system can handle it, you definitely want to enable these two features to add more depth to the world. But don't take my word for it - without self-shadowing, with self-shadowing.

Go to your My Documents -> My Games -> Skyrim -> skyrim
Create a backup of the SkyrimPrefs.ini file
Change bTreesReceiveShadows=0 to bTreesReceiveShadows=1
Change bDrawLandShadows=0 to bDrawLandShadows=1
Save, exit, and play


Googla på Skyrim tweaks och se ifall du hittar information om fina tweaks du kan göra. Eftersom spelet är såpass nytt finns det ännu inga riktigt fulla guides med exakt allt man kan göra än men lite här och där på olika forum och bloggar kan man skrapa ihop.
"Dagon är en fin pojk."
  • 0
Lyckades just döda en spindel jag kämpat med i ungefär en kvart, och då bestämmer sig spelet för att det är dags att lägga ner. D:
Vik hädan, troll.
  • 0
  • Felx
  • Felx
Folk måste skärpa till sig och börja använda spoilerfunktionen!

Har haft en jobbig eftermiddag i Skyrim. Efter att ha utfört uppdrag åt mitt kära companion kom jag hem till mitt hus i Whiterun. Jag lämnade en del grej och sov sedan tills ljuset kom. När jag kommer ner för trappan ser jag ett hav av kaos framför mig. All min inredning är huller om buller och muggar, byttor, tallrikar och mat ligger överallt. Jag städar upp och beger mig sedan utåt.

Jag öppnar dörren och beger mig ner till den lilla smedjan precis vid porten. Men när jag kommer fram knackar någon på min axel. Fyra Orcher som är rustade upp till tänderna är på besök i Whiterun för att "lära mig en läxa", som de själva uttrycker det.

En vild strid utbryter. Jag slaktar dem alla som djur med mitt Blade's-svärd. Efter att ha sålt deras utrustning till smeden beger jag mig ut i den underbara världen. Drakar, troll och grottor stod på listan.
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Kikade på Eurogamers jämförelse av de olika versionerna och är lite förvånad över att skillnaden mellan PC och 360 inte är större. Och att skillnaden mellan 360 och PS3 inte är mindre.

http://www.eurogamer.net/articles/2011-11-13-skyrim-triple-forma
t-comparison-gallery-comparison-gallery


Jävlar, riktigt stor skillnad mellan Xbox och Playstation.
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar Felx:
Folk måste skärpa till sig och börja använda spoilerfunktionen!

Har haft en jobbig eftermiddag i Skyrim. Efter att ha utfört uppdrag åt mitt kära companion kom jag hem till mitt hus i Whiterun. Jag lämnade en del grej och sov sedan tills ljuset kom. När jag kommer ner för trappan ser jag ett hav av kaos framför mig. All min inredning är huller om buller och muggar, byttor, tallrikar och mat ligger överallt. Jag städar upp och beger mig sedan utåt.

Jag öppnar dörren och beger mig ner till den lilla smedjan precis vid porten. Men när jag kommer fram knackar någon på min axel. Fyra Orcher som är rustade upp till tänderna är på besök i Whiterun för att "lära mig en läxa", som de själva uttrycker det.

En vild strid utbryter. Jag slaktar dem alla som djur med mitt Blade's-svärd. Efter att ha sålt deras utrustning till smeden beger jag mig ut i den underbara världen. Drakar, troll och grottor stod på listan.


En helt vanlig dag i Skyrim. Det här spelet äger.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar M7Jagger:
En helt vanlig dag i Skyrim. Det här spelet äger.


Verkligen. Jag blir fascinerad över hur mycket tid man kan spendera på att göra i princip ingenting. Underbart.

Visste ni förresten att det finns gruvor, där ni kan utvinna "ore's"? Skaffa en hacka och ge er ut och leta!
  • 0
Citerar Felx:
Visste ni förresten att det finns gruvor, där ni kan utvinna "ore's"? Skaffa en hacka och ge er ut och leta!

Det känner jag mycket väl till! Hittade en hacka ganska så tidigt i spelet. Men någon ore har jag inte stött på ännu.
Give me all the peace and joy in your mind.
  • 0
Citerar Felx:
Citerar M7Jagger:
En helt vanlig dag i Skyrim. Det här spelet äger.


Verkligen. Jag blir fascinerad över hur mycket tid man kan spendera på att göra i princip ingenting. Underbart.

Visste ni förresten att det finns gruvor, där ni kan utvinna "ore's"? Skaffa en hacka och ge er ut och leta!

Mm jag hittade nåra såna igår... men hur gör man ore till såna ignot eller tackor?

Sen undrar jag vart fan alla hästar är?!
Teddycore på XBOX LIVE
  • 0
Stackars barn, hon kan inte ha en lätt uppväxt...
  • 0
  • Felx
  • Felx
Citerar Matowic:
Men någon ore har jag inte stött på ännu.


Stötte på en hel del i norr, uppe i bergen.

Citerar Teddycore:
men hur gör man ore till såna ignot eller tackor?


Man smältar dem i ugnar, som finns vi de flesta smedjorna. Men inte alla! ;)

Tillagt 2011-11-14 16:38:
Citerar Viktor:
Stackars barn, hon kan inte ha en lätt uppväxt...


Hahahha!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!