Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Finns det någon annan liknande bank eller något där jag kan spara mina grejer utan att behöva bära med mig grejerna?
  • 0
Citerar metroid_prime:
Finns det någon annan liknande bank eller något där jag kan spara mina grejer utan att behöva bära med mig grejerna?

Du får köpa ett hus.
You give me a time and a place, I give you a five-minute window. Anything happens in that five minutes and I'm yours. No matter what. Anything happens a minute either side of that and you're on your own.
  • 0
Citerar The Vision:
Jo, jag med. Säljer dock sånt. Inte är jag kannibal. Lootade lite Skooma en gång vilket tydligen är illegalt. Jag blev tvungen att dricka tre sådana i stridens hetta och när jag återvände till Whiterun så skulle vakten ta mig till fängelse. Turligt nog hade jag precis blivit Thane så jag bad honom skita i det den här gången.


Åh, kan man utnyttja sin position på det där sättet? Fan vad härligt, då är det iallafall något som är bra med att vara Thane. Dock så är jag laglydig som sjutton, nästan munk. Skiter också i kriget. Studerar i College of Winterhold, sedan hjälper jag folk en del, med lite drakdräpande och banditslakt imellanåt.
  • 0
Helvete, min framerate sjunker något enormt mycket ibland, och arh jgort det en stund nu.
Har det hänt någon annan ps3 spelare?
Fan om det bara händer oss...
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
Helvete, min framerate sjunker något enormt mycket ibland, och arh jgort det en stund nu.
Har det hänt någon annan ps3 spelare?
Fan om det bara händer oss...


Spelar på xbox, frameraten sjunkar sällan men spelet kan hacka till ibland, särskilt när jag använder magi.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Finns det någon annan liknande bank eller något där jag kan spara mina grejer utan att behöva bära med mig grejerna?


En bank hade varit trevligt, bara för skojs skull. Får dom ordna i nästa spel. Jag har just nu 20 000 septims i fickan och får skuldkäslor över att ha så mycket pengar men inte mycket av intresse att köpa... förutom potions.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
"We have a nickname for people who trifle with us guards here in Windhelm, suicide."

ORLY
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar Humanisten:
En bank hade varit trevligt, bara för skojs skull. Får dom ordna i nästa spel. Jag har just nu 20 000 septims i fickan och får skuldkäslor över att ha så mycket pengar men inte mycket av intresse att köpa... förutom potions.


Har ungefär hälften så mycket pengar som dig. Köper mest saker för att jag gör alla försäljare panka.

Vilken level är du f.ö.?
  • 0
Mina tre möten med drakar hittills har varit sämst. Första mötet så var draken helt vit/silveraktig och blev ibland nästan helt genomskinlig (bugg), andra mötet så var det två bjässar och deras elefanter som blandade sig i och började jaga mig och draken, så jag fick till slut inte nöjet att döda draken. Vid tredje mötet så var det en kropp som hade fastnat på mig, vilket gjorde hela upplevelsen väldigt skrattretande... Undrar vad som kommer hända vid mitt fjärde möte
  • 0
Har köpt och inrett hus i både Whiterun och Solitude och tycker det är lite synd att det inte finns fler bokhyllor.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Lurkman:
Har ungefär hälften så mycket pengar som dig. Köper mest saker för att jag gör alla försäljare panka.

Vilken level är du f.ö.?


Level 21 bara. Har än så länge, förutom att köpa potions, lagt lite pengar på tränare och har sedan köpt ett hus (5 000 gold) och enstaka spells... Och sedan såklart hjälpt lite folk med skulder och mutat folk ibland, men annars så har jag snålat lite mycket ibland.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Laddade en gammal sparfil och är nu ingen, underbart! "What do you want, cat?" Förresten, någon mer på pc som har problemet att spelet bara stänger av sig utan att ge något medelande?
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar Axxorz:
Har ingen skruvmejsel som passar!


Hahaha.

Citerar GinTonic:
Förresten, någon mer på pc som har problemet att spelet bara stänger av sig utan att ge något medelande?


Händer mig ibland när jag tabbar.
Vik hädan, troll.
  • 0
Citerar GinTonic:
Förresten, någon mer på pc som har problemet att spelet bara stänger av sig utan att ge något medelande?


Ja. Alla verkar ha det.
  • 0
Hur inreder man egentligen hur?
Och vad är standardvärdet för FOV, är det 65?
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Humanisten:
En bank hade varit trevligt, bara för skojs skull. Får dom ordna i nästa spel. Jag har just nu 20 000 septims i fickan och får skuldkäslor över att ha så mycket pengar men inte mycket av intresse att köpa... förutom potions.

Jag bränner allt jag får över på att lvla upp mina skills. Valde kanske lite fel ras så får kämpa för att kunna placera ut mina talent points. Men jag är väl lite lägre lvl än vad du är också.
You are what you love, not what loves you.
  • 0
Citerar Gamer 94:
Hur inreder man egentligen hur?
Och vad är standardvärdet för FOV, är det 65?


Pratar med samma person som säljer huset till dig.
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Pratar med samma person som säljer huset till dig.

Tack.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Hur inreder man egentligen hur?


Pratar med stewarden.

Tillagt 2011-11-13 14:31:
Ahmeh jävla Nicklas
  • 0
Bara jag som stöter på jävligt många buggar?
Min Ära Heter Trohet
  • 0
Citerar Nicklas Holm:
Har köpt och inrett hus i både Whiterun och Solitude och tycker det är lite synd att det inte finns fler bokhyllor.


Jag bor i mitt studentrum i universitetet. Garderoberna är proppfulla med drakfjäll, drakben och stavar.

Man har ingen större integritet där. Har ingen dörr till rummet, och ibland när jag vaknar sitter mitt irritationsobjekt J'zargo på min stol och tittar på mig...

Tillagt 2011-11-13 14:41:
Citerar Humanisten:
Level 21 bara.


"Bara", jag är mellan 12-14. Ändå har jag en hel del playtime! Ägnar för mycket tid åt sådant man inte levlar av.
  • 0
Citerar snaupy:
Bara jag som stöter på jävligt många buggar?


Har knappt stött på en enda bugg.
"Övriga inställningar"
  • 0
Men hell... Jag försöker bara hitta drakord och hitta platser på kartan, men det får jag inte för jag bara hittar intressanta quests överallt! Har tretton aktiva och sedan åtta under miscellaneous... För. mycket. att. göra!

Citerar snaupy:
Bara jag som stöter på jävligt många buggar?


Några få till och från.. Men långt ifrån lika många som jag gjorde i Oblivion eller Fallout-spelen.
Vilken plattform kör du?

Tillagt 2011-11-13 14:44:
Citerar Lurkman:
"Bara", jag är mellan 12-14. Ändå har jag en hel del playtime! Ägnar för mycket tid åt sådant man inte levlar av.


Jag har spelat cirka 37 timmar. Tog ett bra tag på mig att bara utforska och då saktade jag ner i levlandet lite
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Gjorde några ärenden i Riften med min dunmer tjuv, och längtan till hemlandet blev för mycket. Drog bort mot gränsen till Morrowind, går genom en dal mellan två berg, och hindras av en osynlig vägg...
Det är till och med en byggnad/mur 10 meter längre bort; kunde de inte bara satt dit några vakter som säger att all trafik mellan provinserna är förbjuden för tillfället?
  • 0
Citerar Lybbe:
Citerar FelixNiilsson:Borde man köpa Skyrim till PC eller till konsol? Är oerhört klyven. Jag var tvärsäker på PC innan GRs recension där de tar upp att det näst intill är gjort för handkontroll.. Vad säger ni PC-spelare?

Kör på Pc! Tycker inte att kontrollerna har varit nå bekymmer!


Vad har du för speccs på din dator? Skulle vilja veta om min klarar det nämligen. Ska köpa ny processor (har en tvåkärnig nu, så antingen 4- eller 6-kärnig) och ett nytt grafikkort (jag har ett 4670 med 512 mb nu, o ska uppgradera till ett 4890 med 1 gb tror jag).
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!