Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar Mysko-Munken:
Skulle bli förvånad om inte Skyrim får 18+ ändå.


På elgiganten.se står det pegi 18 på förpackningen, så jag skulle inte heller bli så förvånad Man kan ju trots allt döda vilken oskyldig människa man vill
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Citerar Livlig:
Citerar Mysko-Munken kulle bli förvånad om inte Skyrim får 18+ ändå.

Oblivion hade 16+ i Sverige/Europa (PEGI) men 17+ (ESRB: Mature) i USA, men man vet aldrig. Rolig fakta är att Oblivion hade en 12-årsgräns i Tyskland (men jag kan gissa mig till att den versionen av spelet var grovt censurerad).


Tror att Oblivion skulle egentligen ha 16+ åldersmarkering, men blev upphöjt i vissa ställen till 18+ p.g.a nakenmoddar tillgängligt. Detta påverkade även konsolversionerna. Även Lucien Lachance Spoiler:grovt detaljerade kropp kunde ha varit en anledning.
Skolbetyg är som att bedöma folk efter utseendet.
  • 0
MW2 och BO har ju båda 18årsgräns och säljer som smör (tråkigt nog).
Så tror itne att det blir några problem om spelet får 18.
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
MW2 och BO har ju båda 18årsgräns och säljer som smör (tråkigt nog).
Så tror itne att det blir några problem om spelet får 18.


Precis. Och sen när har någon (någonsin) brytt sig om åldersgränser.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar sammiboii:MW2 och BO har ju båda 18årsgräns och säljer som smör (tråkigt nog).
Så tror itne att det blir några problem om spelet får 18.

Precis. Och sen när har någon (någonsin) brytt sig om åldersgränser.


I Storbritannien behöver du legga...
It's time to kick ass and chew bubblegum!
  • 0
Citerar drdre:
I Storbritannien behöver du legga...


Det tvivlar jag starkt på.

Svenska spelbutiker får ju egentligen inte heller sälja spel till minderåriga...
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar sammiboii:
MW2 och BO har ju båda 18årsgräns och säljer som smör (tråkigt nog).
Så tror itne att det blir några problem om spelet får 18.


Jag har läst på lite mer om det amerikanska åldersmärkningssystemet (ESR och det jag syftade på tidigare var AO (s.k. High 1 och inte M (Low 1 . Skulle vi kunna döda barn riskerar antagligen spelet att få märkningen AO - vilket Manhunt 2 fick, liksom GTA: San Andreas efter Hot Coffee (och då var Rockstar väldigt snabba med att åtgärda problemet).
electronic monolith throw a jam upon the disc
  • 0
Citerar Sideshow95:
Citerar drdre:I Storbritannien behöver du legga...

Det tvivlar jag starkt på.

Svenska spelbutiker får ju egentligen inte heller sälja spel till minderåriga...


Du har uppenbarligen aldrig försökt köpa Fallout 3 i 10 olika butiker runt om England.
Just sayin'.
It's time to kick ass and chew bubblegum!
  • 0
Anställda i diverse Game-butiker i stockholmsområdet har vid ett flertal tillfällen nekat mig att köpa spel som varit från 16 och uppåt utan målsmans medgivande
Be careful, I bite.
  • 0
Hörni, tillbaka till spelet lite.. Är det bara jag som har missat det, men hur mycket vet vi om attributessystemet? I Oblivion såg jag mycket stora problem med faktumet att du om du använde ditt svärd mycket och hade blade som major skill så levelade man ibland mot sin vilja, då man visserligen fick +5 i strength men kanske inte alla så mycket som man skulle viljat i t.ex. endurande. (Ber om ursäkt för vedervärdigt lång mening).

Jag ser perksystemet som en stor förbättring, men är lite orolig för att min kommande battlemage kommer få jobbigt lite magicka över till fet destruction-magi, för att han också gillar att choppa bandits med svärd. Jag gillar inte falloutsystemet till 100% heller, då man väljer sina attrubutes direkt i spelets start.

Nå, någon värdefull info om attributessystemet?
  • 0
Citerar drdre:
Du har uppenbarligen aldrig försökt köpa Fallout 3 i 10 olika butiker runt om England.
Just sayin'.


Aha.
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar R4v3n:
Hörni, tillbaka till spelet lite.. Är det bara jag som har missat det, men hur mycket vet vi om attributessystemet? I Oblivion såg jag mycket stora problem med faktumet att du om du använde ditt svärd mycket och hade blade som major skill så levelade man ibland mot sin vilja, då man visserligen fick +5 i strength men kanske inte alla så mycket som man skulle viljat i t.ex. endurande. (Ber om ursäkt för vedervärdigt lång mening).

Jag ser perksystemet som en stor förbättring, men är lite orolig för att min kommande battlemage kommer få jobbigt lite magicka över till fet destruction-magi, för att han också gillar att choppa bandits med svärd. Jag gillar inte falloutsystemet till 100% heller, då man väljer sina attrubutes direkt i spelets start.

Nå, någon värdefull info om attributessystemet?


Atributessystemet är borta instället tror jag att man fick välja mellan stamina, mana och health när man levlar upp. Personligen tycker jag att det är dåligt för t.ex poisons som påverkar ens strength eller speed utan atributes förtår jag inte om man kommer att kunna märka om man blev förgiftad eller om de helt enkelt har tagit bort sådana poisons.
"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
  • 0
Citerar SuddenLife:
Anställda i diverse Game-butiker i stockholmsområdet har vid ett flertal tillfällen nekat mig att köpa spel som varit från 16 och uppåt utan målsmans medgivande


Hände mig när jag skulle köpa The Elder Scrolls IV: Oblivion.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Citerar SuddenLife:
Lite nytt info om giftermål bland annat: http://www.youtube.com/watch?v=B3A6-MHunso

Man tar alltså på sig en amulett för att visa de andra karaktärerna att man är intresserad?

Låter som en dålig modd! Gör det ordentligt eller gör det inte alls!
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar SuddenLife:
Lite nytt info om giftermål bland annat: http://www.youtube.com/watch?v=B3A6-MHunso


Jag stör mig verkligen på Destructoid-killarna... Vet inte varför men jag gör det bara
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar SuddenLife:
Lite nytt info om giftermål bland annat: http://www.youtube.com/watch?v=B3A6-MHunso


Jäklar vad upphetsad han blir över vissa svar. Påminner lite om den äckliga farbron från Elon reklamen som börjar pilla på bröstvårtorna...
  • 0
Citerar SuddenLife:
Lite nytt info om giftermål bland annat

Intressant, men hade hellre sett en skriven artikel. Alldeles för jobbigt att se på den överexalterade mannen...

Citerar Witch King:
Man tar alltså på sig en amulett för att visa de andra karaktärerna att man är intresserad?

Det enda jag kan tänka mig den är till för är att styra om dialog-options så att alla moralfjantar inte ska behöva utsättas för homosexuella närmanden eller något.
  • 0
Citerar bullet:
Citerar SuddenLife:Lite nytt info om giftermål bland annat: http://www.youtube.com/watch?v=B3A6-MHunso

Jäklar vad upphetsad han blir över vissa svar. Påminner lite om den äckliga farbron från Elon reklamen som börjar pilla på bröstvårtorna...


haha aa han verkar ju vara lite små taggad på spelet. Riktigt nice det där med fiskar och andra, hoppas man kan meta i spelet Gillade nyheten om giftemålet att man kan laga mat och sen gå med varandra ute och slåss, epic !! This is my bitch man !! Undrar om man kan ge rustningar till sin älskare då?
Can u ride the dragons? No you can't ride the dragons, but you can speak the lang !!
Han borde frågat om man kunde gifta sig med draken
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0
Han va rätt lite inne på girl on girl grejen *flås flås*

Själv tänkte jag ju spela som en pilbågsbrud, så jag kanske kan hitta nån stor hårig viking som kan tanka åt mig i striderna. Typ som Fawkes gjorde i Fallout 3.
Mina pronomen är fruktansvärt ointressanta, men mina adjektiv däremot: lång och snygg
  • 0
Citerar marcel:
Själv tänkte jag ju spela som en pilbågsbrud, så jag kanske kan hitta nån stor hårig viking som kan tanka åt mig i striderna. Typ som Fawkes gjorde i Fallout 3.


Din stora viking kommer laga mat åt dig varje dag
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar marcel:
pilbågsbrud


+1

Jag ska göra en skitsnygg woodelf-brud. Ska kicka ass med pilbåge och vara stealthy som fan.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Sen att man alltid råka skjuta sin kompis i ryggen bara för att han springer in i skott elden, kommer bara resultera att din håriga viking kanske vill döda dig sen
RKR:mongwai [PSN:mongwai_89]
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!