Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar Schmackadoodle:
AnalFisting™


Hell yeah!
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
AnalFisting™


!!!!?!?!!? !!??!???!
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Citerar Danerous:
!!!!?!?!!?!!??!???!


Citerar Mysko-Munken:
Jag gillade hur det var i Obbe, att man kunde köra upp näven i arslet på folk om man attackerade dom från smygande med bara händerna. Hade jag väldigt roligt med. ^^
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Citerar Danerous:
!!!!?!?!!?!!??!???!


Åkte händerna verkligen upp i det omtalde stället? !!?!??!!!
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Citerar Danerous:
Citerar Schmackadoodle:Citerar Danerous:
!!!!?!?!!?!!??!???!

Åkte händerna verkligen upp i det omtalde stället? !!?!??!!!


Nej, om man ''sneakade'' gjorde med ett speciellt slag med handen som såg lite suspekt ut. Men det gick inte att fista någon.
It's time to kick ass and chew bubblegum!
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Men jag blir bara så jävla arg när jag ser andra använda de enkla metoderna! Spela spelet som man fucking ska spela! Fuck! Varför ska de ha sånt här egentligen!? God fucking dammit! Jag blir så jävla arg! Varför? Jag vet inte riktigt!


För att göra spelet mer tillgängligt för casual spelare, förmodligen.

Men visst, jag håller med dig.
  • 0
"Skill increase works like Oblivion, the more you use it, the more it goes up."

Nu vet jag det iaf.
"Övriga inställningar"
  • 0
hoppas att det kommer finnas mer vapen t.ex spjut, armborst, javelin, kanoner, kastknivar, stänger. en anna cool grej vore om man kunde ta upp nästan allt att slåss med typ som kvisatar, tavlor bestick, bord

Tillagt 2011-04-05 14:17:
*kvistar
Man ska dömma en person efter dens märken på kläder
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
"Skill increase works like Oblivion, the more you use it, the more it goes up."

Nu vet jag det iaf.


Herregud vad uselt. Det systemet fungerar helt åt helvete, trots att jag förstår Bethesdas vision och tanke kring hur det skulle kunna fungera, så visar det dock sig att systemet i praktiken är värdelöst.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Herregud vad uselt. Det systemet fungerar helt åt helvete,

Lite utveckling? Jag tycker det funkar bra, man kommer undan poängsystemet och jobbet med att fördela på bäst sätt, man får den karaktär man spelar i stället!
  • 0
Citerar Viktor:
Lite utveckling? Jag tycker det funkar bra, man kommer undan poängsystemet och jobbet med att fördela på bäst sätt, man får den karaktär man spelar i stället!


Systemet fallerar i hänsyn till ens level-utveckling. Där levels byggar på skills. Såvida man inte är en erfaren spelare av The Elder Scrolls så blir man oftast sämre än AI:n, med tanke på Bethesdas idiotiska sätt att använda sig av level-scaling som i praktiken inte alls fungerar bra.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
För att föra fram min åsikt om skill-utvecklingen håller jag med viktor då man i t.ex fallout: new vegas kan tjäna ihop t.ex repair genom att döda, döda och... döda Logiskt? inte särskilt
  • 0
Citerar Bankar:
Systemet fallerar i hänsyn till ens level-utveckling. Där levels byggar på skills. Såvida man inte är en erfaren spelare av The Elder Scrolls så blir man oftast sämre än AI:n, med tanke på Bethesdas idiotiska sätt att använda sig av level-scaling som i praktiken inte alls fungerar bra.


Skyrim kommer inte att ha Level-Scaling som i Oblivion. Det kommer att likna det i Fallout 3 mer.
"Did you think a little thing like the end of the world was gonna do me in?"
  • 0
Citerar Bankar:
Såvida man inte är en erfaren spelare av The Elder Scrolls så blir man oftast sämre än AI:n, med tanke på Bethesdas idiotiska sätt att använda sig av level-scaling som i praktiken inte alls fungerar bra.

Och då är det ju jättebra att de går från systemet de testade i Oblivion, som ju inte var så bra.
  • 0
Citerar drdre:
Nej, om man ''sneakade'' gjorde med ett speciellt slag med handen som såg lite suspekt ut. Men det gick inte att fista någon.


Okej det var det jag tänkte.

Citerar Helghast92:
t.ex fallout: new vegas kan tjäna ihop t.ex repair genom att döda, döda och... döda Logiskt? inte särskilt


Visa ord, you can´t deny it.

Citerar spöket 111:
hoppas att det kommer finnas mer vapen t.ex spjut, armborst,


De kommer inte att finnas och förmodligen inga av de andra sakerna du säger heller.
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Citerar spöket 111:
hoppas att det kommer finnas mer vapen t.ex spjut, armborst, javelin, kanoner, kastknivar, stänger. en anna cool grej vore om man kunde ta upp nästan allt att slåss med typ som kvisatar, tavlor bestick, bord


Det är bekräftat! Man kommer kunna använda allt det du skriver! Klicka länken bara!

Skyrim-artikel om nya vapen
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar kakkashi:
Skyrim kommer inte att ha Level-Scaling som i Oblivion. Det kommer att likna det i Fallout 3 mer.


Mm.

Citerar Viktor:
Och då är det ju jättebra att de går från systemet de testade i Oblivion, som ju inte var så bra.


Absolut. Men det återstår att se om dem lyckas implementera ett skillsystem som är dugligt. För det systemet som finns i Fallout exempelvis, är inte alls det vi ser i Oblivion.
"Bankar" : "Stor bakom datan, liten på gatan."
  • 0
Citerar Bankar:
Men det återstår att se om dem lyckas implementera ett skillsystem som är dugligt.

Skillsystemet antar jag är samma som vi sett i Oblivion och Morrowind...
Attribut perksen skulle ju ändras, så man får välja själv, men annars verkar det vara klassiskt Elder Scrolls-system.
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Det är bekräftat! Man kommer kunna använda allt det du skriver! Klicka länken bara!

Skyrim-artikel om nya vapen


Kul.
I don't envy you.
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Det är bekräftat! Man kommer kunna använda allt det du skriver! Klicka länken bara!

Skyrim-artikel om nya vapen


HAHhahahHAHAHAHahahahaa....
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Citerar Samurai-:
Kul.


Fast det var ju bara menat som svar till den där sp'0'keht111.
"Övriga inställningar"
  • 0
Haha det är inte långt ifrån att den här tråden stängs.
"Detta är inte slutet. Det är inte ens början på slutet. Men kanske är det slutet på början." - Winston Churchill
  • 0
Citerar MrBosmer:
Haha det är inte långt ifrån att den här tråden stängs.


Tror du? Emellanåt är vi ju ganska seriösa
Vad är det för mening att äta om man ändå har sylt på?
  • 0
Citerar Danerous:
Citerar MrBosmer:
Haha det är inte långt ifrån att den här tråden stängs.


Tror du? Emellanåt är vi ju ganska seriösa


Eller hur. Knytnävar upp i arslet och allt.
"Övriga inställningar"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!