Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls V: Skyrim [Spoilerfri]


Citerar The Aco:
Modverktygen är tillbaks.


Och då är det ju inte ens en jämn fight mellan versionerna längre. Om communityn blir lika aktiv som den var i Oblivion, dvs.

Tack för svaret förresten.
  • 0
Citerar I:
Citerar Schmackadoodle:"The Adventurer's Elixir".

Vad var det den gjorde nu igen?
heter Elixir of exploration. på första nivån (weak) gav den Night Eye och Fortify Health 20. andra (moderate) Night Eye och Fortify Health fatigue 20. tredje (strong) samma som moderate samt Fortify Blade, Blunt, Destruction, Restoration, Security, Sneak 5. samt sista nivån (grand) samma som moderate fast 10 istället för 5
  • 0
Citerar I:
Kunde den inte användas till en massa potions?

Jo men var inte de väldigt kassa?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Den kunde inte användas till en massa potions. En till dock om man var Master i Alchemy.
Another Kind Of Hero
  • 0
Citerar Parrot:
Och då är det ju inte ens en jämn fight mellan versionerna längre. Om communityn blir lika aktiv som den var i Oblivion, dvs.


Hade Oblivion till PC. Moddar intresserade inte mig ett dugg.
Hade hellre haft det till Xbox.
Jag har fisk i fickorna
  • 0
  • kraz
  • kraz
Har varit i fjällen utan internet i en vecka och såg trailern först i morse, fyfan vad NICE. Jag har väldigt svårt att se hur det här spelet kan bli annat än awesome. Jag njuter fortfarande av Oblivion även om jag har spelat om det med hur många olika karaktärer som helst så. Dom skulle nog kunna släppa ett Oblivion med lite snyggare grafik och bättre röstskådisar och jag skulle ändå vara nöjd :p pepp pepp pepp!
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Fuhlfisk:
Citerar Parrot:
Och då är det ju inte ens en jämn fight mellan versionerna längre. Om communityn blir lika aktiv som den var i Oblivion, dvs.


Hade Oblivion till PC. Moddar intresserade inte mig ett dugg.
Hade hellre haft det till Xbox.


Ptja, intresserar och intresserar. Jag är verkligen inget fan av allt moddande och förstod i de flesta fallen inte ett dugg av vad jag höll på med. Sen kom det program som gjorde det hela lättare och då har jag svårt att se varför man inte skulle vilja ha moddarna. Jag hade Oblivion både på PC och Xbox 360 och PC-versionen var efter att moddarna satt tänderna i det så löjligt jävla överlägsen att konsolversionen vart mer eller mindre ospelbar när jag testade den i anslutning med att jag lirat på PC.

Hur kan man inte vilja ha ett bättre spel?

Och vill understryka att jag är konsolgamer.

EDIT: Trevlig lördagkväll på er.
  • 0
Citerar Nightlord:
heter Elixir of exploration. på första nivån (weak) gav den Night Eye och Fortify Health 20. andra (moderate) Night Eye och Fortify Health fatigue 20. tredje (strong) samma som moderate samt Fortify Blade, Blunt, Destruction, Restoration, Security, Sneak 5. samt sista nivån (grand) samma som moderate fast 10 istället för 5

Var dessa effekter permanenta?
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Witch King:
Var dessa effekter permanenta?


"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar Witch King:
Citerar Nightlord:heter Elixir of exploration. på första nivån (weak) gav den Night Eye och Fortify Health 20. andra (moderate) Night Eye och Fortify Health fatigue 20. tredje (strong) samma som moderate samt Fortify Blade, Blunt, Destruction, Restoration, Security, Sneak 5. samt sista nivån (grand) samma som moderate fast 10 istället för 5
Var dessa effekter permanenta?
nej, verksam i 300 sekunder
Det som var riktigt jobbigt var att man måste samla in först 10 för weak, sen ytterligare 10 för moderate osv
Med andra ord behövde man samla ihop 40 nirnroots för att få grand elixir of exploration
  • 0
Citerar Nightlord:
nej, verksam i 300 sekunder
Det som var riktigt jobbigt var att man måste samla in först 10 för weak, sen ytterligare 10 för moderate osv
Med andra ord behövde man samla ihop 40 nirnroots för att få grand elixir of exploration


Ergo, Det var inte värt det för fem öre.
Be careful, I bite.
  • 0
Citerar SuddenLife:
Citerar Nightlord:nej, verksam i 300 sekunder
Det som var riktigt jobbigt var att man måste samla in först 10 för weak, sen ytterligare 10 för moderate osv
Med andra ord behövde man samla ihop 40 nirnroots för att få grand elixir of exploration

Ergo, Det var inte värt det för fem öre.
du kan nog gissa hur besviken jag var när jag hade gått runt och samlat alla mina nirnroots
  • 0
Belöningen i sig var kanske inte mycket att hurra för, men det var ändå ganska trevligt att gå runt bland sjöar och plocka Nirnroot...
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Är mest intresserad av hur assasinationmetoderna är förbättrade.
I Oblivion gillade jag alltid smyga, stjäla, och ta livet av folk i smyg.
Pilbågen var min favorit (Ja, trots att den inte var något vidare), men om man skjöt folk i smyg var det oftast ett skott som räckte.
Jag har fisk i fickorna
  • 0
Citerar Fuhlfisk:
Är mest intresserad av hur assasinationmetoderna är förbättrade.
I Oblivion gillade jag alltid smyga, stjäla, och ta livet av folk i smyg.
Pilbågen var min favorit (Ja, trots att den inte var något vidare), men om man skjöt folk i smyg var det oftast ett skott som räckte.


Hoppas att det blir som i trailern att man gör ett speciellt "move" för att döda fienden på första slaget om man är oupptäckt.
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Citerar Fuhlfisk:
Är mest intresserad av hur assasinationmetoderna är förbättrade.
I Oblivion gillade jag alltid smyga, stjäla, och ta livet av folk i smyg.
Pilbågen var min favorit (Ja, trots att den inte var något vidare), men om man skjöt folk i smyg var det oftast ett skott som räckte.


Indeed my young padawan, indeed.

Men jag vill nog iaf påstå att efter man blivit bra på Marksman så tar man typ alla på en pil. Speciellt om bågen är magisk eller själva pilarna. Tycker också att om de ska ha "magiska pilar" på Skyrim så borde de göra så att man kan plocka upp dem, alternativt som endast en vanlig pil med den magiska effekten tömd eller med den kvar. Alternativt så kan de åtminstone göra så att pilen sitter kvar i målet. På Oblivion om man skjuter någon med en magisk pil så försvinner den. Detta störde jag mig på så mycket i Oblivion att jag slutade att använda magiska pilar...
FUS RO DAH!!!
  • 0
Citerar Fuhlfisk:
Är mest intresserad av hur assasinationmetoderna är förbättrade.
I Oblivion gillade jag alltid smyga, stjäla, och ta livet av folk i smyg.
Pilbågen var min favorit (Ja, trots att den inte var något vidare), men om man skjöt folk i smyg var det oftast ett skott som räckte.


Det var underbart att smyga omkring i grottor med antingen night eye eller detect life och ta ner banditer med pilbågen och ett skott i nacken

En sak som jag dock störde mig på, var när man hade tagit ut en fiende a la sättet ovan så kunde ofta offrets kompis ställa sig bredvid och glo ner på sin döda kompis som inget hade hänt. Så jag hoppas innerligt detta kommer ha ändrats till Skyrim.
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Citerar fat Abbot:
Det var underbart att smyga omkring i grottor med antingen night eye eller detect life och ta ner banditer med pilbågen och ett skott i nacken


Det var mitt spelsätt! Hade en lätt rustning, pil+båge och smög omkring. Använde mig även av Night Eye och Detect Life, och kände mig som en Predator!

Testade även med en super chamelion-spell som gav 100% genomsynlighet och som höll länge, men det vart bara tråkigt.
Per Aspera Ad Astra
  • 0
Citerar Arthas:
Citerar fat Abbot:
Testade även med en super chamelion-spell som gav 100% genomsynlighet och som höll länge, men det vart bara tråkigt.


Hade en sådan armor, så jag var permanent osynlig. Det sög efter cirka 2 minuter
Och jag hade kommit undan med det om det inte vore för er snokande snorungar!
  • 0
Spelet ser så jäkla läckert ut! Pepp!
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Helt sjukt. Hypen har redan satt igång. För min del brukar den aldrig sätta fart såhär tidigt, men just nu känner jag mig oerhört sugen på Skyrim. Har dragit igång och lirat lite Oblivion igen. På ett sätt är det lite ledsamt att jag fortfarande tycker det är bäst. Det känns ju som att någon borde gjort ett bättre spel efter ca sex år, men nej. Oblivion är fortfarande bäst och jag tvivlar inte en sekund på att Bethesda kommer göra det igen.

Skyrim kommer bli bäst.
  • 0
Word.
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Helt sjukt. Hypen har redan satt igång. För min del brukar den aldrig sätta fart såhär tidigt, men just nu känner jag mig oerhört sugen på Skyrim.


Det är lungt, bara 8 månader och 12 dagar kvar...

Tillagt 2011-02-27 17:43:
Citat fel...
"M'aiq knows much, tells some. M'aiq knows many things others do not."
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Citat fel...


Oh snap!

Tillagt 2011-02-27 20:25:
Äh, men vad fan...
"Övriga inställningar"
  • 0
Citerar Schmackadoodle:
Citerar Schmackadoodle:Citat fel...

Oh snap!

Tillagt 2011-02-27 20:25:
Äh, men vad fan...


lol!
Per Aspera Ad Astra
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!