Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

GAME VS Gamestop


Jag tycker att personalen är mycket bättre på Gamestop men de är dyrare. (Gamestop och EB Games är väl samma sak?)
Make war, not love
  • 0
Gamest5op är bättre för dem har erbjudanden
I SHALL BE WHITE! LIKE GANDALF /Crunt
  • 0
Game är helt enkelt bäst för att där kan man byta in PC spel och konsol spel. Gamestop byter bara in konsol spel.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Ingen av dem. Import is the way to go!
:O
  • 0
Köper det mesta från Game.se, där är priserna oftast mycket lägre än i butik + att det är fri frakt på allt... Gamestop.se kan man ju inte ens handla ifrån!
Axta is the Hero
  • 0
Game vinner bättre priser och dom har alltid mer samlar utgåvor i lager.
'Some have said that war is hell. War is not hell... for in hell, innocence is spared.'
  • 0
Gamestop har dom bästa erbjudande inom förhandsbokning.
  • 0
Citerar sonnykiller:
Gamestop har dom bästa erbjudande inom förhandsbokning.


Det håller jag med om men hallå vem sätter högre pris på den begagnade veriasionen istället för den nya det är ju knäppt.
'Some have said that war is hell. War is not hell... for in hell, innocence is spared.'
  • 0
Jag vet inte riktigt, har bara handlat på Game en gång. Men jag gillar GameStop. Visst, överdrivet höga priser på nya PS3 spel, men också trevlig personal, bra erbjudanden och billiga, begagnade PS2 spel.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
jag föredrar #1 av allt webhallen, #2 gamestop... Game personalen i Stockholm e fullständigt blåsta. ingen koll på spel och nedlåtande
  • 0
Citerar xbenjiboyx:
jag föredrar #1 av allt webhallen, #2 gamestop... Game personalen i Stockholm e fullständigt blåsta. ingen koll på spel och nedlåtande


Då börjar man ju undra varför dem jobbar där i så fall...
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Citerar Imperial scout:
Citerar xbenjiboyx:
jag föredrar #1 av allt webhallen, #2 gamestop... Game personalen i Stockholm e fullständigt blåsta. ingen koll på spel och nedlåtande


Då börjar man ju undra varför dem jobbar där i så fall...


För att få en inkomst kanske?
  • 0
  • Ric
  • Ric
Citerar Showtime:
Game personalen i Stockholm e fullständigt blåsta. ingen koll på spel och nedlåtande
PSN: Trafikstolpe.
  • 0
WEBHALLEN FOR THE WIN!
  • 0
Förstår mig inte på GAME, dom tar alltid hutlös överpriser för nya spela.
Tror inte att jag har köpt ett nytt spel där sen jag köpte min xbox.
Bara jag som tycker att det borde komma en ny spelbutik med vettigare priser?
  • 0
Citerar Zwanco:
Förstår mig inte på GAME, dom tar alltid hutlös överpriser för nya spela.
Tror inte att jag har köpt ett nytt spel där sen jag köpte min xbox.
Bara jag som tycker att det borde komma en ny spelbutik med vettigare priser?


Fysiska affärer kan inte ha billiga priser, då går de inte runt, trodde alla hade lärt sig det nu.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
det må hända, men att ta 699 för ett nytt spel som man kan få för 499 i en annan fysisk affär är sjukt.
  • 0
Citerar Zwanco:
det må hända, men att ta 699 för ett nytt spel som man kan få för 499 i en annan fysisk affär är sjukt.


Om du menar som Elgiganetn så tjänar de inte pengar på spelen, genom att ha spelen billiga så tror folk att de är billiga med de andra produkterna med.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
du råkar inte veta hur mycket affärer "köper in" nya spel för?
  • 0
Citerar Siegfried:
Citerar Zwanco:
det må hända, men att ta 699 för ett nytt spel som man kan få för 499 i en annan fysisk affär är sjukt.


Om du menar som Elgiganetn så tjänar de inte pengar på spelen, genom att ha spelen billiga så tror folk att de är billiga med de andra produkterna med.

Det kostar mycket mindre än 499 kr att importera ett spel för en affär.
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Citerar The_gunners:
Citerar Siegfried:Citerar Zwanco:
det må hända, men att ta 699 för ett nytt spel som man kan få för 499 i en annan fysisk affär är sjukt.


Om du menar som Elgiganetn så tjänar de inte pengar på spelen, genom att ha spelen billiga så tror folk att de är billiga med de andra produkterna med.
Det kostar mycket mindre än 499 kr att importera ett spel för en affär.


En i Ystad betalar 350 till 400kr per spel när han köper in, säljer dom för 679, och hans hade aldrig klarat sig utan de begagnade spelen och han går ändå minus just nu.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Citerar Siegfried:
Citerar Zwanco:det må hända, men att ta 699 för ett nytt spel som man kan få för 499 i en annan fysisk affär är sjukt.

Om du menar som Elgiganetn så tjänar de inte pengar på spelen, genom att ha spelen billiga så tror folk att de är billiga med de andra produkterna med.


Ett fåtal spel som EG har sålt har varit med förlust för att locka kunder (som till exempel Halo 3) men annars säljer de nog inte spelen till självkostnadspris. De tjänar nog en hundring på varje spel detta då deras egentliga inkomstkälla är media och vitvaror men för en butik som Game och Gamestop som enbart säljer spel räcker inte denna hundring per spel de behöver tjäna betydligt mer. Hade det inte varit för att de säljer begagnade spel hade de nog aldrig kunnat konkurrera mot kedjor som EG eller MM.
  • 0
Jag köper alltid mina spel på Gamereplay.se, bra priser och snabba leveranser.
Du kan också köpa och sälja begagnade konsoler
  • 0
Ingen av dom, pricerunner ftw!
  • 0
Har gamestop några erbjudande om inbyte utav två beg spel emot ett nytt? De verkar ha tagit bort sin lista på sin hemsida. Enda jag hittade var bioshock 2.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!