Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

SEGA


Är det bara jag som anser att Sega gått ner sig totalt sedan de dumpade sin underbara Dreamcast (skulle inte tro det)?

Shenmue III är helt bortblåst, Sonic är kass, ingen uppföljare till Nights: Into Dreams (som förövrigt hade varit perfekt till Wii)... med mera...

Vad tycker ni?
  • 0
Tycker dom ska göra en next-gen konsoll, med ett bra sonic!!
  • 0
Det gamla Sega har gått ner sig totalt. Sega of Japan. Däremot finns det saker som gryr och pyr i deras västerländska organisation. De senaste åren har de köpt studior som Sports Interactive och The Creative Assembly, samt samarbetat med Monolith Productions, Silicon Knights, Obsidian Entertainment med flera. Så det görs mycket bra från Sega också, men tyvärr verkar det som deras japanska spelfabrik hamnat helt snett de senaste åren.

Nu ska man dock minnas att Sega till Dreamcasten inte bara var Shenmue, Phantasy Star Online, Virtua Tennis, Rez, Jet Set Radio och Skies of Arcadia utan även spel som Zombie Revenge, Dynamite Cop 2, Sonic Shuffle, en del dåliga fotbollsspel (Worldwide Soccer), Toy Racer, Floigan Brothers och annat mediokert/halvhyfsat som Craxy Taxi 2 och Confidential Mission. Sega har alltid blandat och gett (under alla eror), men den senaste tiden har det varit väldigt skralt med klassiska "Sega-spel" från Japan av god kvalité. Ett spel som Sonic the Hedgehog skulle aldrig släppts i det skick det nu är under Dreamcast-perioden.
Bengt Lemne / Gamereactor
  • 0
Citerar Benke:
Det gamla Sega har gått ner sig totalt. Sega of Japan. Däremot finns det saker som gryr och pyr i deras västerländska organisation. De senaste åren har de köpt studior som Sports Interactive och The Creative Assembly, samt samarbetat med Monolith Productions, Silicon Knights, Obsidian Entertainment med flera. Så det görs mycket bra från Sega också, men tyvärr verkar det som deras japanska spelfabrik hamnat helt snett de senaste åren.

Nu ska man dock minnas att Sega till Dreamcasten inte bara var Shenmue, Phantasy Star Online, Virtua Tennis, Rez, Jet Set Radio och Skies of Arcadia utan även spel som Zombie Revenge, Dynamite Cop 2, Sonic Shuffle, en del dåliga fotbollsspel (Worldwide Soccer), Toy Racer, Floigan Brothers och annat mediokert/halvhyfsat som Craxy Taxi 2 och Confidential Mission. Sega har alltid blandat och gett (under alla eror), men den senaste tiden har det varit väldigt skralt med klassiska "Sega-spel" från Japan av god kvalité. Ett spel som Sonic the Hedgehog skulle aldrig släppts i det skick det nu är under Dreamcast-perioden.


Precis, helt klart att något är skumt och det Sega jag älskade avskyr jag nuförtiden. Väldigt synd och tråkigt enligt mig.

Tur att Nintendo finns kvar och verkar vara riktigt heta numera. Det hade man aldrig trott för ett par år sedan och det känns skönt att vinden vänt ju.
  • 0
Hittade bara denna Sega tråden, någon som vet var man kan köpa Action Replay 4M Plus ( 5 in 1) till Sega Saurn? Har bara hittat 4 in 1 men det verkar som den inte kan spela alla spel med den.
Jesus was black, Ronald Reagan was the devil, and the government is lying about 9/11
  • 0
Men nu så har ju Sega köpt Platinum Games och ATLUS. De tyder på att det finns mycket pengar att spendera. Sega gör ju fortfarande arkad maskiner och sånt, dock främst i japan. Jag tror att om Sega Sammy vill så kan de göra en konsol till. Men det är väl lite som med Valve man gillar inte längre att göra spelen. Sen som sagt så fokuserar de på de som de tror ger bäst avkastning. Aktieägarna är alltså viktigare än oss spelare. Det som är mest tråkigt med att det inte finns en Sega konsol är ju om du vill spela alla de Sega spel som kommer så behöver du ha alla konsoller. Och då räknar jag Platinum Games och ATLUS som Sega spel.
gaming 8 days a week
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!