Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Betygsätt: GC X-box PS2


Ressurected - Led inte in oss i den diskussionen igen är du snäll, det har diskuterats miljontals gånger huruvida GC är för barn eller inte.

Gamereactor - Bara för att du recenserar spel så betyder inte det att du kan göra objektiva bedömningar. Spel är som så mycket annat en subjektiv upplevelse.
(Varför har så många drabbats av storhetsvansinne den senaste tiden?)
"If stars shine coresponding to music, that would be really interesting"
  • 0
Playstation 2

Spel -

9/10

Egentligen har alla redan sagts allt om spelutbudet, PS2 har ett ruskigt bra spelbredd. Det finns ett gott antal spel till alla genre utan att man gått miste om spetsen, så att säga.
För varje genre har sitt "mästerverk".
Racing fantasterna har Grand Turismo, Rollspels nördarna har (bland annat) Final Fantasy och Xenosaga medan strategerna därute har spel som Disgea och Grow Lance att se framemot.

Det enda jag saknar till PS2 är en shooter av samma kaliber som Metroid Prime. Plus att gärna skulle vilja se något spel som Animal Crossing, men ett liknande spel lär nog anlända inom en snar framtid.

Ergonomi -

9/10

Sitter inte riktigt lika bra som GC dosan, men det säger nog mer om GC dosan än om denna. För Sony må återanvända PSone dosan, men varför laga något som egentligen inte är trasigt? För den är riktigt bra, något annat än det kan man inte säga. Det vore en lögn.

Förresten, Winning Eleven 7. Behöver jag säga mer?

Framtid -

9.5/10

Xenosaga:Guts...
Nico
Killzone (kan detta bli det jag saknat?)
Final Fantasy XII
Devil may Cry 3
Ratchet & Clank 3
Tales of Eternia
osv

Jag kan hålla på hur länge som helst med att rada upp spel. Det enda jag egentligen saknar är fler multiplayer spel i stil med Smash Bros Melee och Crystal Chronicles. Men annars så kan vi nog alla lungt konstatera att PS2 kommer hålla framtill PS3.
~
Xbox granskningen kommer snart
"If stars shine coresponding to music, that would be really interesting"
  • 0
Xbox:10/10! ja! så mycket det går!
GC:9/10 bra konsol
PC:10/10
PS2: 5/10

Xbox: Plus: Mycket bra spel det finns till all sort också och inbyggt med mycket plats minneskort!
Minus:Kontrollerna lite mini lite för stora men jag är inte så stor ändå... För dig som gillar SPEL! Köp Xbox jag har inte köpt det men det ska jag!


GC: Plus: Dom gamle klassiska spelen i en ny och ibland bättre version.. och också dom gamle coola gubbarna Minus: Man blir rätt lätt trött

PC: Plus: Bra spel och multiplayer utan kostnad....

Minus: Spelen kräver mg och grafik och man måste ofta köpa ny data för att spelen ska funka

PS2: Plus: Näe

Minus Sugande med suddig grafik och allt nästan är dåligt!

psss: Råkade få med PC
PC... Det är något jag sitter och använder
  • 0
Einstein har just talat...
Nature is brutal, thank God I'm a human at the top of the food chain... at least with a gun.
  • 0
Warzone - Uhm? Har du ens spelat något spel till PS2 eller gillar du inte konsolen för att den inte är i din ägo?
"If stars shine coresponding to music, that would be really interesting"
  • 0
Tänker bara bedöma kvalitén.
Kontrollen
Nintendo: Kontrollen är i toppklass, men knapparna känns plastiga.
Sony: Bra knappar, känns gedigen.
Microsoft: Bra knappar, styrspakarna känns plastiga

Konsolen
Nintendo: Känns plastig. Riktigt plastig.
Sony: Känns bra, men lasern är rena skräpet som förstör skivor riktigt snabbt.
Microsoft: Tung och fin, kanske lite väl tung.

Betyg:
Gamecube: 6.5/10
Playstation 2: 7/10
Xbox: 7/10
..)/.. Medlem i Dissarklubben © ..)/.. (Ärkeledare.)
  • 0
"Ressurected: Hur kan man ge GC 4/10?
Och varför måste alla barnstämpla GC:n. Det finns en hel del våldspel till kuben iaf."

"Ressurected - Led inte in oss i den diskussionen igen är du snäll, det har diskuterats miljontals gånger huruvida GC är för barn eller inte. "


Ni kanske inte visste att Nintendo själva har sagt att dom riktar sig mot en lite yngre publik....
WAAAGH!!!
  • 0
LOL Warzone. "Minus Sugande med suddig grafik och allt nästan är dåligt!"

Asså jag kan med 250% säkerhet säga att idioten aldriog har rört en PS2 konsol. Vaddå suddigt? OCH DU GER GC 9/10 ! Den är mest suddig för helvete. Alla klagar på det.
"nästan allt dåligt"-Bara det bevisar hur mkt du kan om konsolen...
WAAAGH!!!
  • 0
PS2: 8/10 +Många Spel, -Gammal, Två handkontrollsuttag.

Xbox 9/10 +Många nya kanonspel med fin teknik.

GC 7/10 +Originella spel och klassiker som inga andra kan mäta sig med bra designad, -Få spel.
Undefeated fifaplayer
  • 0
PS2: Totalt - 9/10

Spelutbud: 10/10
Hårdvara: 7/10
Handkontroll:9/10

Xbox: Totalt - 8/10

Spelutbud: 7/10
Hårdvara: 9/10
Handkontroll: 6/10

GC: Totalt - 6/10

Spelutbud: 4/10
Hårdvara: 7/10
Handkontroll: 6/10
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Ja ja tycker PS2 e bäst...klassisk
Rockets rockar fett
  • 0
Ressurected - Nej, de säger att de riktar sig mot en bred publik. En viss skillnad.
Oavsett, inte den diskussionen igen, brukar alltid spåra ut på ett eller annat vis.
"If stars shine coresponding to music, that would be really interesting"
  • 0
Bryter Layter: Nej, jag är säker.
WAAAGH!!!
  • 0
XBOX:10/10 Alla spel och kontroller är av min smak
PS2:6/10 Inte min smak precis
GC:7/10 Trevliga spel men ingen DVD
Jag är en människa
  • 0
Ressurected - Okej, jag får väl ta och lita på ditt ord, men oavsett, inge mer om det. Det brukar bara sluta med en massa upprörda känslor.
"If stars shine coresponding to music, that would be really interesting"
  • 0
Bra skrivet MetroidFelix10!!! Kunde nog inte skriva d bättre!
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Ja gc ä lätt starkare än ps2, den har ju inget styrka alls!
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Man käften Silver, Spooker_95 har rätt!! Ps2 har dålig grafik o långa laddnings tider!
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Hur som helst har ja en gc, är skit nöjd me allt den har att komma med, spelen, kontrollen mm. Skulle inte alls säga emot om ja fick en xbox, tvärtom! En del grymma spel o skit bra grafik! Men ja skulle aldrig kunna tänka mig att köpa en vidrig ps2!!! BLÄ!!

GC: 10/10
XBOX: 8/10
PS2: Vet i fan, men inte högre än 3!!
"This is good... Isn't it?"
  • 0
Jaja apollo, ingen bryr sig i vad du än säger...
..)/.. Medlem i Dissarklubben © ..)/.. (Ärkeledare.)
  • 0
Gamecube:

Hårdvara 8/10
Spelutbud 7/10
Exklusiva spel 9/10
Kontroll 9/10

Totalt 33/40

Xbox
Hårdvara 9/10
Spelutbud 8/10
Exklusiva spel 7/10
Kontroll (S):9/10 Normal 6/10
Totalt 33/40 alternativ 30/40


Playstation 2

Hårvara 6/10
Spelutbud 9/10
Exklusiva spel 9/10
Kontroll 5/10

Totalt 29/40

Personlig favorit Gamecube

Konsolerna jag har Xbox och Gamecube.
  • 0
konsollen är ingenting utan spel! och det är spelen man ska betygsätta, och det gör GR åt oss.
Im the sculpture made of clay.
  • 0
.
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
Xbox: 3/10
GC:8/10
PS2: 5/10
Kuben har både snygg design och bra hårdvara. Det som den faller på är spelen.
säger så..
  • 0
Du har verkligen köpt en konsoll av rätt anledning, remy.
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!