Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Betygsätt: GC X-box PS2


...silver..hit med 3 lax då....
Jag..Halo fanboy...you don't like it? ÄT MIG DÅ!
  • 0
Jag har alla 3 och har nyligen köpt en Dreamcast och Xbox och jag är mycket nöjd med Dreamcasten. Tycker den är bäst av 128 bit konsollerna. Xbox är bra men jag gillar den inte...
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
well..om du har någonting du inte gillar, varför inte sälja och köpa någonting du gillar?
Jag..Halo fanboy...you don't like it? ÄT MIG DÅ!
  • 0
Samlar på konsoller så ska inte sälja. Ska köpa spel som Halo 2 och Ninja Gaiden också...
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
Halo 2 och Fabel lär ROCKA
  • 0
Det där sa mig ingenting. Verkar som den där snubben bara är intreserad av grafik och att han råkade köpa dom 2 bästa Xbox spelen direkt gjorde väll att han tyckte om den rätt mycket.
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
>> [Bastjeman]: Vad menar du med att Dreamcast är bäst av 128 bitars konsollerna? Vilka bitstorlekar är det du pratar om, instruktionstorlek? bussstorlek? Jag fattar inte riktigt...

Och för alla som är intresserade av vad det egentligen finns för prestanda till konsollerna kan ju kolla på följande platser:

http://www.impactsites2000.com/gamereviews/hardware_main.htm

http://www.pcvsconsole.com/features/consoles/

Man måste kanske ha lite hårdvarukunskap för att förstå vad som egentligen står och exakt vad detta innebär i verkligheten. Men lite kul kanske det kan vara i alla fall.

Men vi vet ju alla här på detta forum att det är spelen och inte prestandan som är avgörande...
"It´s time to kick ass and chew bubblegum. And I´m all out of gum..." Duke Nukem
  • 0
Jag menade att jag gillar kontrollen grymt mycket och att spelen till Dreamcast är roliga. Den är billig och klart köpvärd...
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
Ok, men det jag inte förstod var vad du menade när du sade 128 bitar. Har verkligen Dreamcast en processor som jobbar internt med 128 bitar?
"It´s time to kick ass and chew bubblegum. And I´m all out of gum..." Duke Nukem
  • 0
Tror det, men ligger den inte på 128 bitar som PS2, GC och Xbox?
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
Kan ärligt säga att jag inte vet riktigt, har inte kollat upp det men med tanke på att Intel är nyligt ute med sin 64-bitarsprocessor (Itanium) tycker jag att det låter skumt att Dreamcast skulle ha en 128-bitarsprocessor. Men det beror ju lite på vad man räknar, registerstorlek eller bandbredd på databuss och adressbuss.

Så tillbaka till min fråga, vad menade du när du sade att Dreamcast har 128-bitars processor? Har du någon fakta som du kan referera till (skulle vara intresannt att läsa).

Dock så är jag ganska säker på att åtminstonde Xbox inte är en 128-bitars processor, det är väl en Pentium3 om jag inte har fel. Och den har väl 32 bitar internt och 64 bitars databuss om jag inte minns fel. GC och Dreamcast tror jag har samma storlek på instruktioner och databuss som Pentium 3 men jag är inte säker.

PS2 säger sig ju ha en 128-bitars processor men jag har inte kunnat se någon uppgift på exakt vad de pratar om.

Men precis som med processorns klockfrekvens så säger inte heller sådana här data säger allt om hur en hårdvara beter sig med allt sammantaget...
"It´s time to kick ass and chew bubblegum. And I´m all out of gum..." Duke Nukem
  • 0
DCn verkar arbeta med lite olika storlekar på instruktioner och databussar, dock klassas den som en 32-bitarsprocessor.

Dreamcastens CPU
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
Och här kan du se hur PS2:ans CPU är uppbyggd:

PS2 CPU
Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me burn you let me burn you let me burn you down. Let me let me let me. BURN YOU DOWN.
  • 0
Spooker: Sluta prata i gåtor som nån jävla kärring och berätta vilka 85 % spel det är!
"Öhh, typ GTA."
Gamertag: Svamptastisk
  • 0
Jag har en GC ooo den e jag mer än nöjd me!!
D ända man kan klandra den för är det skrala tredjepartsstödet och den minimala onlinesatsningen....
- Ign podcast -
  • 0
Din jävla manshora du har snott mitt innlägg.
Bara för att du har en grispitt. Du är så jävla avundssjuk så att du gör en likadan!!! Bara för jag är så bra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!
Too Bored To Die!!!
  • 0
  • Missing Avatar
  • nica
Xbox är ju den enda för mig Kontrollen är ju skönast och grafiken

Xbox= 9/10
PS2= 7/10
GCN= 5/10
Floppen
  • 0
Jag har en GC, som alla klagar på
Det är tråkit att de inte finns så många spel till GC, men GC känns ändå mer hederligt, på nåt sätt
I alla fall så är PS2 genomrutten.
http://www.flyff.beffo.se
  • 0
Har din ps2:a ruttnat, synd för dig då missar du en massa med überbra spel, tur att inte min är rutten

Ps Glöm inte att ta ut den, annars kan det börja lukta om den börjat ruttna....
Tag: AlBin Laden
  • 0
jag tycker att Xbox är den bästa konsolen.!!
Percy
  • 0
Går inte att betygsätta en konsol för hårdvaran spelar ju ingen roll om den inte har några spel så jag betygsätter efter spelutbud.

Playstation 2: 10/10
Xbox 8/10
Gamecube 7/10

Alla har riktigt bar spel men PS2:an har en bredd med bra spel inom alla intressanta genrer något som varken Xbox eller GC kan matcha de har inte de där superspelen i varje genre.
- Savve
  • 0
Gamecube

Spel - 8/10

Har fått intrycket att väldigt många är missnöjda med spelutbudet till GC men jag har själv ingen förståelse för detta. Tycker det har och fortfarande släpps mycket underhållande spel till GC:n. Den senaste tiden har vi välsignats med en välgjord remake av Metal Gear Solid och det ruskigt välgjorda multiplayer spelet Crystal Chronicles
Fast vissa månader har varit rätt torra på GC fronten och därav 8:an.

Ergonomi -

10/10

Suverän kontroll som passar perfekt i handen och vars alla knappar är lätta att komma åt. Bra jobbat Nintendo!

Framtid -

9/10

Nu börjar det likna något, det förmodade mästerverken Tales of Symphonia och Four Swords börjar närma sig min GC med stora steg. Två rollspel med fyra player stöd, fantastiskt! Spelkvällarna med polarna lär bli suveräna!
Sen har vi även andra "trevliga" titlar som Baten Kaitos, Phantasy Star Online III : C.A.R.D revolution och Resident Evil 4. 2004 Kommer bli ett fint år för Gamecube.
~
PS2/Xbox granskning kommer senare.
"If stars shine coresponding to music, that would be really interesting"
  • 0
Xbox: 10/10
PS2: 10/10
GC: ?/10

Kan ej betygsätta GC..har aldrig rört den konsolen
Jag..Halo fanboy...you don't like it? ÄT MIG DÅ!
  • 0
PS2: 10/10 Passar mig bäst helt enkelt

XBox: 8/10 Blir säkert så småningom 9/10, när alla underbara släpps till den. Dock tycker jag inte om kontrollen alls, men har inte testat S. Men jag tycker inte om att 80% av spelen släpps till PC.

GC: 4/10 Känns rätt meningslös. En skiva som man kan lägga mindre saker på än på en PSOne skiva (känns det). Inga bra spel, fast det finns ju typ 2 spel som kommer som är skitgrymma, då kanske det blir 5/10.
Kontrollen är skitäcklig osså, känns som en bit plast+att knapparna inte känns som att man trycker på dom.

Har osså tänkt på en kul sak:
GC-Barnsligast. Finns nästan inga blod/action spel
PS2-Gott o blandat. Allt finns.
XBox-Nästan inget för barn, inriktat för lite äldre personer.

WAAAGH!!!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!