Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Betygsätt: GC X-box PS2


Xboxreactor jo jag tror också att man tröttnar fortare på PS2s spel än Xbox spel.
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
Bastjeman:
kalla mig vad du vill, jag recenserar iaf serisöst, tillskillnad från dej, ger man xbox en 3:a av 10 så är man antingen väldigt avendsjuk för att xboxen är mycket kraftfullare och att spel som halo 2, half life 2, doom 3, fabel, m.m. kommer kunna köpas av vi som har xbox snart, eller så är du totalt dum i huvudet.
läste att du skrev tidigare att microsoft bara gav sig in i spelbranschen för att tjäna pengar, tillskillnad från nintendo som gör spel för att dom har gjort det länge och tycker att det är roligt,. hahha, ja kan inte få nog av det skämtet asså,
alla företag i hela jävla världen gör bara allt för att tjäna så mycket pengar som möjlig av oss, inkl. microsoft och nintendo.
I.E.C. - Vi har aldrig blivit slagna, inte ens tanken har slagit oss.
  • 0
Ja men om du tror att Nintendo är i spelbranchen enbart av att tjäna pengar är du korkad. Dom har sysslat med spel sedan hur länge som helst, typ 1800 talet när dom höll på med kortspel och sånt skit. Nintendo gör egna spel vilket tyder på att dom är många gånger mer intreserade av spel än Microsoft är och jag tror knappast dom enbart är ute efter pengar. Sedan att jag skulle känna mig avundsjuk på spel som Halflife2 och Doom 3 är inte sant då jag ska köpa dom till datan och jag svär på att spelkänslan blir grymmare på PC. Halo 2 kommer jag att köpa och det får vara det ända spelet jag köper till Xbox iår. Kanske att man köper Ninja Gaiden också men inte säkert. Fable vet jag inte ens vad det är och jag skulle nog knappast vilja ha det utan jag nöjer mig med Killzone, MGS 3, GTA: SA m.m.
Att ni Xboxare skryter om att Xbox har så bra prestanda är bara för att ni inte har något annat att komma med...
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
PC 9/10
X-box 8/10
GC 8/10
PS2 9/10
DC 6/10
N64 8/10
PS 7/10
Saturn 4/10
SNES 10/10
Megadrive 8/10
Neo-Geo 5/10
NES 10/10
Mastersystem 7/10

"MOO" because OiNK just doesn't sound at all...
  • 0
Bastjeman:
Tror verkligen att du är dum nu asså. Alla jävla företag i hela världen gör saker för att tjäna pengar på oss, det är absolut det största skälet till varför nintendo gör spel mä. Och att spel skulle vara roligare att köra på en liten pc skärm med mus o tangentbord än att sitta vid en fet tv med en bra handkontrol med avfyrningsknappar o allt. Och om du inte vet vad fable är för nåt så säger det bara hur intresserad du är av spelvärlden, för är man det, så kan man inte ha missat fable.

Aha så bara för att vi har absolut bäst prestanda så har vi inget annat att säga, jag nämde ju inte innan att topp 5 på grs topp 5 så skulle alla komma ut till xbox, 2 av dom till pc mä, men 3 var exklusiva. Och gta av på xboxen tycker iaf jag mycket bättre än till ps2, bätte grafik och personligen så anser jag att det är väldigt krångligt och tråkigt att spela skjutspel till ps2, handkontrollerna passar inte till det(vad dom stenålderspinnarna nu passar till).
En annan sak som vi kan skryta med är att vi har en underbar livetjänst med headset o allt(halva känslan).
I.E.C. - Vi har aldrig blivit slagna, inte ens tanken har slagit oss.
  • 0
Nämde jag att Nintendo gjorde spel enbart för att det är kul? Självklart så är ju främsta anledningen att göra spel att tjäna pengar. Jag föredra nog att sitta och spela FPS framför datorn även fast skärmen är mindre. Xbox kontrollen är enligt mig obhaglig och en mus med tangentbord är utan tvekan det man ska ha om man vill lira FPS till 100%. När Killzone kommer ska jag köpa tangentbord och mus för att få spela spelet så bra som det går. Om dom 5 bästa spelen det här året kommer till Xbox enligt GR vet jag inte vad dom tänker på. Spel som Killzone, MGS 3 och GTA: SA kommer ju att vara grymming bra. Äcen spel som Metroid Prime 2 till GC kommer ju iår så den där listan verkar ytterst konstig. Det finns lajvtjänst till PS2 som fungerar prima och det måste ju även finnas roliga spel att spela online och jag tvivlar på att Xbox har ettt roligare spel än Socom att spela online.

Spel som
Shellshock: Nam 67
Drakengard
Onimusha 3
Gran Turismo 4
är ju även ett äng bra spel som kommer till PS2an iår...
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
Hehe. Det här blir fortfarande bara roligare.

Så.. Bastjeman.. du tror alltså att Microsoft till skillnad från Nintendo och Sony är med i konsolbranschen för att tjäna pengar? Tror du glömde 2 detaljer. Microsoft har hittills inte tjänat ett öre på Xbox - men ändå jobbar de på Xbox Next. Vidare har Microsoft en viss onlinetjänst som heter Live. Om Microsoft var inne på konsolmarknaden bara för skojs skull och i ett försök för att skaffa lite snabba pengar skulle de knappast gjort en så omfattande onlinetjänst.

Allt du skriver om Xbox känns som svepskäl eftersom det inte ligger någon logik i vad du skriver. Jag är lite intresserad av vad du egentligen inte gillar Xbox för...
  • 0
Asaurin Microsoft är nog ute att tjäna pengar på samma sätt som Sony och Nintendo men jag tror att Nintendo åtminstone är mer intreserad av spelbranchen. Sony har ju nu också börjat skaffa lite företag som gör bra spel...
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
Jag vill ha GC!!!!!!!!!!
Live in your world, we'll play in ours | May the Innovation be with you...
  • 0
Har GC å det suger


PS2 70%
Xbox 90%
GC 45%
GASP 30%
N-Gage 2,3%
RIP Blå-rutiga nätet.. 06-10-11
  • 0
Batjeman:
ja du sa att du trodde att nintendo gör spel för att dom har gjort det länge och tycket att det är kul. Du skrev också att det var dåligt av microsoft att bara hoppa in i spelbranschen sådär eftersom du tycker att det räcker med sony och nintendo. Fan va kul jag hade åt ditt inlägg asså. Som jag skrattade då. Jag tycker iaf att konkurans bara är bra. Men jag kan ju förstå varför dom som inte har en xbox inte vill ha med microsoft på marknaden. Och jag kan inte förstå hur man helre vill lira med mus o tangentbord istälet för xboxens underbara handkontroller, men det är ju din smak, jag lirar hellre med boxens handkontroller. Och dom ps2 spel som du räknar upp har jag inte hörts talas om förutom Gran Turismo o jag gillar ändå inte bilspel. Å jag är övertygad om att xboxen har klart mycket häftigare titlar på gång än både ps2 o gc. Vem fan vet om killzone blir en flopp eller succe+ halo vet man ju iaf att det kommer bli minst lika bra som förgångarn. Tänk bara att få spela halo över live sen med en massa tuneringar o sånt, o mä headset o allt. O va underbart.
I.E.C. - Vi har aldrig blivit slagna, inte ens tanken har slagit oss.
  • 0
Bastjeman: Tibiaalex sa att han tror att du är dum i huvudet...men jag VET att du är dum i huvudet. Alla frågor om ps2 har du ett svar på...och varje svar liknar mer eller mindre det tidigare svaret även om frågan är annorlunda. Seriöst...har aldrig sett någon försvara en konsol såhär intensivt...det är nästan skrämmande.
Jag..Halo fanboy...you don't like it? ÄT MIG DÅ!
  • 0
Och ni som dessutom säger att prestanda inte är allt...hade det inte varit för just prestandan hos xlådan så hade spel som doom 3 inte släppts till denna konsol. I ett av GRs nummer står det att doom 3 inte släpps till ps2 på grund av just prestandan, därför sviker ps2 lite i hållbarhet eftersom den inte kan spela framtidens spel.
Men jag håller fortfarande fast vid mina betyg

PS2: 10/10
XBOX: 10/10
GC: 10/10

Alla konsoller är väldigt bra, jag älskar allt och alla. Varför inte ge dessa konsoller 10 av 10? Ni låter ju som om skapelsen av en konsol är det lättaste som finns...självklart är det inte det lättaste att tillfrädställa miljontals spelnarkomaner. Sony, Microsoft och Nintendo...tycker att ni ska ge dem ett brejk
Jag..Halo fanboy...you don't like it? ÄT MIG DÅ!
  • 0
Varför tycker du inte om ps2 Martino?
"Forum blir roligare"
  • 0
Cypress_Ice vad menar du med att jag har likadana svar på varje fråga. JAg svarar så gott jag kan och det finns inte mycket olika svar. Tibiaalex kan du säga ltie spel till Xbox som verkar bra förutom spel som släpps till Pc eller andra konsoller? Räkna bort spel som Halo 2, Fable och Kotor för dom känner ju alla till. Ta lite spel som inte så många kännjer till men ändå verkar grymt bra. Så ska vi se om det är så många. Tycker förövrigt att GC och PS2 ungefär lika bra bara det att jag babblar om PS2 helatiden för att jag ständigt måste försvara den mot Xbox fanboys...
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
Xbox:
Prestanda.......9 (Bra, men utnytjas allt för lite)
Spelutbud.......7 (Rätt bra spel, fast ganska lite)
Kontroll..........8 (Skön, men lite för stor)

Gamecube:
Prestanda........6 (Med tanke på dagens teknik är det dåligt)
Spelutbud........3 (Några få storspel, resten inge vidare)
Kontroll............9 (Ligger skönast i handen, men lite för lite knappar)

PS2:
Prestanda..........1-10 (Beror på hur duktiga utvecklarna är)
Spelutbud...........10 (Allt finns)
Kontroll...............9 (Inte skönare än cubens, men med bättre knapplacering)
Varför läser du här? Läs mina bloggar istället!
  • 0
Varför ska vi inte räkna stortitlarna till Xbox Bastjeman? Vi kan ju t.ex. skippa PS2:s stortitlar också isf; ta bort GT serien, FF serien, Jak & Dexter serien, etc. Nae ta något bättre argument Bastjeman...
  • 0
Ja men eftersom jag redan räknat upp alla storspel som kommer typ MGS 3, Killzone, GTA: SA m.m.
Men ska vi säga såhär då räkna upp alla bra spelserier som finns till Xbox (inte multi) så räknar jag upp ett par till PS2.
FF serien
Ratchet & Clank serien
Jak & Daxter serien
MGS serien (substance finns till Xbox men MGS 3 ska typ itne komma dit vad jag vet)
Socom serien
Gran Turismo serien
Tekken serien
Devil May Cry serien
GTA serien men den är ju lite multi så den räknas kanske inte...

Det var ett par bra spelserier...
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
Tycker det är lite svårt att välja mellan GC och PS2. Har ju en GC men spelutbudet är bättre till PS2. Men GC är billigare. Men om man tar det efter spelen får jag säga GC. Xbox har mäktig grafik men inte så många spel som tilltalar mig. Därför ser min lista ut på följande sätt:
1. Gamecube
2. Playstation 2
3. Xbox
JAG vet bäst!
  • 0
Tekken serien e multi. Enligt vad GR sa någon gång så kommer nästa Tekken spel även till xbox, om jag läste rätt d.v.s
Läser man dessutom GRs åsikter så ser GT4 ut att floppa rejält...men inget säkert ännu. Devil May Cry är en av de spel jag ÄLSKAR på ps2, och när det kommer till GTA...weee. Asglad blev man när det kom till Xbox, har ingen ps2 tyvärr .
Socom har jag aldrig spelat, ser bra ut. Final Fantasy hatar man och MGS e man inte intresserad varken till xbox eller ps2, till motsatts från de två plattformsspel som du nämnde som man är extremt intresserad av. Tack och lov finns Voodoo Vince till xbox. Hoppas att katten Blinx hänger sig...
Jag..Halo fanboy...you don't like it? ÄT MIG DÅ!
  • 0
Jo men det är bara spekulationer det är nog långt ifrån säkert än så länge är det enbart PS2are som kan lira Tekken...
Cypress_Ice kan inte du rabbla uppa alla otroligt bra spelserier som finns till Xbox?
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
Måste det vara serier? finns ju liksom enstaka spel som äger till xbox...ninja gaiden exempelvis. Men kanske den är en serie på sätt och vis, har ju funnits tidigare ninja spel
Jag..Halo fanboy...you don't like it? ÄT MIG DÅ!
  • 0
Ja men säg enstaka spel också då....
Hänger på WoW servern Shattered Hand!
  • 0
Voodoo Vince = Bästa...och i stort sett enda plattformsspelet på xbox. Väldigt trevligt och GR0000VT underskattat..tycker iaf jag, den förtjänar högre uppskattning

Ninja Gaiden, har inte fixat det ännu, vet att jag tjatade mycket om att jag skulle haft det i fredags...men orkante förklara varför det aldrig blev av.

Halo serien. Halo 1 finns visserligen även på PC, men Halo 2 är ju för tillfället endast officiellt till xbox.

Otogi serien, 1:an var enligt mig det bästa spelet på xbox efter Halo, nu kanske Ninja Gaiden tar över denna placering. Uppföljare ryktas vara på väg enligt gamespot och ser otroligt snyggt ut, kan bara hoppas att det släpps i USA/Europa.

Fable, RPG spel som ser djupt lovande ut. Drabbat av ett antal förseningar....men det ser ut att vara väntan, man måste ju hata ofärdiga spel.

Splinter Cell är ej xbox exklusivt nej, men det var det till en början(3 månader) precis som uppföljaren kommer att vara, dessutom känns det mer som om det är ett xbox spel. Den floppade ju ganska hårt på övriga konsoler.

Rainbow Six 3, om jag hörde rätt så skulle den komma även till PS2? Aja nu finns den för xbox iaf, troligen tillfälligt.

Far Cry, Doom 3 och Half-Life 2 kommer visserligen till PC, men även xbox. De två sistnämnade är ju spelserier dessutom.

Det finns fler spel, men huvudet känns tomt nu....måste duscha för att hinna plugga lite. Kanske dyker upp fler sedan, känns som om jag har glömt någe...
Jag..Halo fanboy...you don't like it? ÄT MIG DÅ!
  • 0
ahh...Star Wars: KotOR...finns också på PC. Men när det kommer till spel som finns på både xbox och PC. Det är ju liksom bara positivt att det finns till både och liksom...finns ju folk som har usla datorer(jag t.ex), och tydligen kommer de flesta storspel även till xbox. Därför kan xbox ses som ett billigare alternativ för de som inte har den ekonomiska tillgången till att köpa en ny monsterdator...(jag t.e.x)
Jag..Halo fanboy...you don't like it? ÄT MIG DÅ!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!