Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Undvik Spelbutiken.se


Citerar Koffingbollen:
RDR beställt nu! Bäst för spelbutiken att de sköter sig!


De skickar spelet imorgon och frakten är på minst 2 dagar hos dem. Så du har det typ på tisdag.
We own your fucking dreams!
  • 0
Jag förhandsbokande Mass Effect c:a månader innan det skulle släppas. Sen på release dagen fick jag beskedet att jag inte skulle få ett exemplar, inte pga. jag beställde senare än andra utan för att jag ville beställa via postförskott (hade inte pengar förens vid release) så de prioriterade folk som hade betalat i förskott. Inte okej!
För kung och fosterland!
  • 0
Mmm.. nu är man själv drabbad. Beställde RDR, skulle enligt deras sida komma i lager under morgondagen. Frågar kundtjänsten via deras chatsupport om det skickas imorgon. Får svaret att det inkommer först den 27:e. Åker till Game och köper spelet då man är trött på att vänta..

Enligt spelbutiken då jag nu samma dag kontaktar dem igen, men nu för att makulera ordern, är (enligt dem) då plötsligt spelet redan skickat.. Märkligt då man samma dag får höra att spelet kommer först den 27:e. Nu blir det att skicka tillbaka få det krediterat osv. Vilket jävla strul pga att de inte kan sköta sin kundtjänst.. Aldrig mer spelbutiken.se!
Hao! Dai ye! We won again! This is good, but what is best in life?
  • 0
Jag handlar lite då och då på spelbutiken.se, men har aldrig bokat något spel. Är det någon som brukar boka hos dom eller som har gjort det nyligen som kan berätta om man får spelet på releasedagen?
Mmm, Melody...
  • 0
Spelbutiken.se brukade även sälja Brittiska utgåvorna av spelen, vet inte om dem har ändrat på det nu. Spelen kommer ju funka men du får ingen instruktionsbok/baksida på Svenska.
  • 0
Citerar Seronei:
Spelbutiken.se brukade även sälja Brittiska utgåvorna av spelen, vet inte om dem har ändrat på det nu. Spelen kommer ju funka men du får ingen instruktionsbok/baksida på Svenska.


Det var inte riktigt det jag frågade om men... iallafall.
Mmm, Melody...
  • 0
Citerar Melody:
Citerar Seronei pelbutiken.se brukade även sälja Brittiska utgåvorna av spelen, vet inte om dem har ändrat på det nu. Spelen kommer ju funka men du får ingen instruktionsbok/baksida på Svenska.



Det var inte riktigt det jag frågade om men... iallafall.

Jag svarade inte till ditt post heller men... Hade inte ens läst det när jag postade.

Har aldrig handlat från Spelbutiken på år och dar så vet inte något om det du frågade om.
  • 0
Citerar Melody:
Jag handlar lite då och då på spelbutiken.se, men har aldrig bokat något spel. Är det någon som brukar boka hos dom eller som har gjort det nyligen som kan berätta om man får spelet på releasedagen?


Någon?
Mmm, Melody...
  • 0
Varför spelbutiken när man har Webhallen
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Varför spelbutiken när man har Webhallen


Webhallen FTW! Skitsnabb leverans och det är jag beredd att betala för.

Citerar Melody:
Jag handlar lite då och då på spelbutiken.se, men har aldrig bokat något spel. Är det någon som brukar boka hos dom eller som har gjort det nyligen som kan berätta om man får spelet på releasedagen?


Om vi går enligt kommentarerna ovan så har de som har bokat spel fått dem efter releasedatumet. Bara en liten grej jag såg.
  • 0
Citerar smartjag33:
Webhallen FTW! Skitsnabb leverans och det är jag beredd att betala för.

Grejjen är ju att de är way billigare än Game och Gamestop.
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Citerar TB the gr8 n3rd:
Grejjen är ju att de är way billigare än Game och Gamestop.


Men inte än spelbutiken.
A positive attitude may not solve all your problems, but it will annoy enough people to make it worth the effort
  • 0
Citerar Reader:
Men inte än spelbutiken.

Nej, men man får spelen tidigare, och det är billigare än Game. Bra balans
Innan du frågar om nån vet en bra dator, specificera budget, vad du ska ha den till, om det ska vara laptop eller stationärt. Sen kommer någom i Officiella Datortråden att länka ett bra paket.
  • 0
Att boka saker där går dock helt bort då man aldrig får dem på releasen. Alan Wake var ett undantag från min sida då jag fick Collectors för 529 kr eller vad det var. ^^
We own your fucking dreams!
  • 0
Amen! Undvik spelbutiken, fick Assassins Creed 2 på releasedagen, med helrepig skiva som gick att spela på i en timma. Plastet på fodralet hade också ett stort jävla hål som var 2cm stort. Supporten svarade inte över mail eller telefon och de hade bara ett kontor i stockholm som är 2 timmar bil färd från min stad. När man väl kommer dit måste man fylla i papper. Tog alltså två veckor innan jag kunde spela assassins creed och få en ny skiva.
"Vote me for årets troll!"
  • 0
Citerar Toy of Joy:
med helrepig skiva som gick att spela på i en timma.


Du såg att skivan var repig, och ändå körde du den? Varför inte bara skicka tillbaka direkt.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Citerar Alex09:
Du såg att skivan var repig, och ändå körde du den? Varför inte bara skicka tillbaka direkt.


Skicka tillbaka direkt? Vi kontaktade support om du kan läsa (tveksamt) och även trots skivor är repiga kan de fungera till en del.
"Vote me for årets troll!"
  • 0
Köpt två spel på Spelbutiken och lämnat in ett också. För mig har det funkat galant. Billiga priser och leverans inom 3-5 är inget jag klagar på.
  • 0
Brukar få mina spel två dagar efter att jag beställt för det mesta. Beställer jag på en söndag har jag t.ex. spelet/en på tisdagen. Detta gäller både vanliga spelbutiken samt retrospelbutiken så jag har inget att klaga på. Rekommenderas starkt om priserna faller en i smaken.
  • 0
Beställde något där förut kommer inte ihåg exakt farcry2 kanske. Meeen iaf så envisades dom med att skicka till min gamla adress som jag inte hade bott på ett halvår, även fasst jag slevade över två mel och en kommentar i kommentarfältet vid beställning att dom inte skulle skicka det fel. Keffon
BRING MIG SAFT AND NÅGOT ATT DRICKA
  • 0
Jag brukar alltid få mina spel på 2-3 dagar. Kan hända att dom kan vara lite slöa att släppa spelen till release dagen så man får vänta till dagen efter, men det är inte hela världen när dom oftast brukar släppa billigast spel på marknaden.
They've done studies, you know. 60% of the time, it works every time. - Brian Fantana
  • 0
Det har aldrig hänt mig att mina saker har försenats från Spelbutiken och jag har köpt en hel del saker därifrån, tror att många av er tyvärr har haft en hel del otur eller så är det väl bara jag som är lyckans ost.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Jag prisade dom i början, men sedan blev några leveranser väldigt försenade, förhandsbokningar tog slut och många av uppgifterna på sidan stämde inte, så jag är inte lika imponerad över dom nu.

Dom är lite ojämna men dom har bra support över chattet (där man ber om prisändringar) och är ju trotts allt billigast på hela nätet, så några försenar kan jag faktiskt ta
Varför läser du här? Läs mina bloggar istället!
  • 0
Jag har aldrig fått en bokning i tid från spelbutiken
totalt värdelösa på den punkten
det ända dom är bra på är reo'r
och då har dom inte mycket att välja på
Have You accepted Optimus Prime as your Lord and Saviour?
  • 0
Handlar inte där så mycket längre

Dels så är dom ju inte biligare längre nän nå anann, Främst CDon har hunit kapp.

Cdon är ju duktiga med Rabbat koder, menar då CDon har Snabbare leverans, Kolli id och Lägre priser och ibland bättre utbud så finns de ingen anledning att handla hos spelbutiken

Minns när jag beställde mostwanted, Spelet var inte ens en Månad Gammalt och dom var över 100 kronor billigare! Spelbutiken har dålig koll på Priser numera, ofata man hittar billigare!

Dessutom har dom en Ojämn prispolitik, Ps3 versionen kostar si, X360 så (ofast dyrare) nordic edition kostar mer, Limited edition är billigare (i bland mycket)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!