Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Playstation 1


jag hade b.l.a: urban fighters (kina import) silent bomber(kina import), rayman, gran turismo etc.

tänker förövrigt sälja den dyrt om ca 10 år
I SCANNED IT WITH NORTON AND IT SAYS IT CONTAINS A TROJAN
  • 0
Hur mycket kostade ett Playstation 1 när det var sprillans nytt, någon som kommer ihåg?
Achievement Unlocked
  • 0
Jag har fortfarande kvar mitt PSOne och den fungerar felfritt
Försökte även öppna den en gång men det sket sig. Lyckades öppna lite av skalet och försöka peta på grejerna där inne.
Meningen med livet är att överleva. För man har ju bara en chans, eller?
  • 0
Jag måste ju säga att Suikoden 1 och 2 är de spel som gör att jag fortfarande slänger igång mitt gamla playstation...

Sen gillar jag även Legend of Mana, charmigt till 1000...
Senen Goroshi
  • 0
Har fina minnen från mitt psone, men inser nu att jag missade många andra bra spel :p
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Citerar clcassar:
tänker förövrigt sälja den dyrt om ca 10 år


Lycka till, du får vara glad om du får 300 för den, nu förtiden får man nästan lägga en hundring imellan för att någon ens ska fundera på att ta emot den.

Citerar XboxFanBoy:
Hur mycket kostade ett Playstation 1 när det var sprillans nytt, någon som kommer ihåg?


Har för mig att det var runt 4000, men jag är inte helt säker.
Sluta jiddra, börja trolla..
  • 0
Jag har PSOne kvar.Gammal som gatan med den andas fortfarande!
Andreas Blom / Gamereactor
  • 0
Citerar clcassar:
tänker förövrigt sälja den dyrt om ca 10 år


Om tio år? Är inte det lite väl tidigt. Du får ju inte särskilt mycket för ett NES och den är väl 20 år gammal om jag ska vara approximal.
Så talade Waiiwan
  • 0
Citerar The Driver:
Jag har PSOne kvar.Gammal som gatan med den andas fortfarande!


Ah, den där mindre saken ja. Borde nästan ha köpt en sån så jag fick en ny fräsch konsol. Men det enda problemet med min var egentligen handkontrollerna som slutade fungera. Linsen kan ha börjat bli lite sämre men nog gick det att spela på den.
"Manligt är ett gruppbefäl med Ak 5:a" - Templarpaladin
  • 0
Jag hade den gammla tjocka versionen och tycker att den är bra mycket snyggare!

Undrar hur ful PS3 slim kommer bli..
Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva. - Strindberg
  • 0
Citerar XboxFanBoy:
Hur mycket kostade ett Playstation 1 när det var sprillans nytt, någon som kommer ihåg?


3500-4000 har jag för mig.

Citerar Sony boj:
Har fina minnen från mitt psone, men inser nu att jag missade många andra bra spel :p


Samma här. Jag var så sjukt feg. Vågade typ aldrig köpa nya spel så jag fick aldrig speciellt många.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Carmageddon, jävla skit att det inte kom en uppföljare
And if I kiss you in the garden, in the moonlight, will you pardon me and tiptoe through the tulips with me
  • 0
Citerar krark:
Carmageddon, jävla skit att det inte kom en uppföljare


Är det spelet där man åker rund med bilar och tar power ups och har egna specialiteter med sin bil.

Älskade det spelet
Story>Gameplay>Graphic
  • 0
Citerar John_Mclane:
Citerar krark:Carmageddon, jävla skit att det inte kom en uppföljare

Är det spelet där man åker rund med bilar och tar power ups och har egna specialiteter med sin bil.

Älskade det spelet


Det är spelet som går ut på att man kör över saker! Och man får mer typ poäng av tanter
And if I kiss you in the garden, in the moonlight, will you pardon me and tiptoe through the tulips with me
  • 0
Min ps1, den är nu i år 12 år gammal, den har aldrig behövt lagats och den är väl använd, det enda som slits ut är kontrollerna .
Min xbox 360, knappt använd, 2 år gammal och har varit inne 4 gånger på lagning och även på denna korta stund har jag hunnit "slitit" ut 2 batterier.

Vad tyder det här på?
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Kommer ihåg att det första spelet jag spelade hette Croc, riktigt kul.
Tie me in chaos, bind me in pain, Sanctioned forty-nine theurgy chains
  • 0
Citerar Deathsoul:
Kommer ihåg att det första spelet jag spelade hette Croc, riktigt kul.


croc, crash bandicoot, Spyro = goda minnen, Jag får så fina flashbacks från min ps1, som numer ligger i stugan och knappt blir använd, likaså min ps2, nu ska jag göra mig av med min 360 till varje pris och köpa en ps3
The more I learn, the smaller I become.
  • 0
Har aldrig haft ps1 men har några ps1 spel ff7 och crash är bäst
Take it Easy but do take it
  • 0
Själv ägde jag både (fet) PS1 samt PSone (när den kom) vilka ersattes av min (tjock) PS2. Jag sålde mina tidigare maskiner dyrt
Båda mina PS:or var chippade vilket betydde att jag kunde spela vissa rollspel långt innan alla andra. Kom ihåg att jag satt och spelade FF9 ett halvår innan releasen i Europa . Sen så lirade jag en hel del spel som aldrig hittade hit, t.ex Chrono Cross samt Xenogears. Jäklar vilka fantastiska spel de var..

PS1 (chippad) med import spel som jag nämnde innan.. Det var minnen.. Jag har inte haft så fina spel minnen av mitt PS2 som jag hade med PS1..
  • 0
  • Missing Avatar
  • Bug
Hade en stor, grå och ful.. Spelade bland annat fifa på den, och minns inte riktigt vad som hände med den. Tror att den slutade fungera, så det blev soptippen.
Köpte den begagnad för 1000 kr på Game år 2001 eller 2002 (med 2 handkontroller, fifa 98 och nåt skitracingspel)
"Do not learn from your mistakes, learn from the mistakes of others so that you do not make any" - Sean Karsten
  • 0
någon som minns ett bilspel där man kunde välja mellan ett flertal olika bilar såsom:
En bil med en korv på taket som slog
en elvis bil
en stor lastbil
en batmanliknande bil

massa olika karaktärer man kunde välja mellan alltså, sedan så kunde man köra campaign där man skulle döda man mötte de andra bilarna på andra banor, första banan var en flygplats minns jag. sedan kunde man även köra Co-op, och på en bana var man på månen!


bästa spelet någonsin... hoppas någon vet vad jag snackar om
  • 0
Citerar rappakalja:
någon som minns ett bilspel där man kunde välja mellan ett flertal olika bilar såsom:
En bil med en korv på taket som slog
en elvis bil
en stor lastbil
en batmanliknande bil

massa olika karaktärer man kunde välja mellan alltså, sedan så kunde man köra campaign där man skulle döda man mötte de andra bilarna på andra banor, första banan var en flygplats minns jag. sedan kunde man även köra Co-op, och på en bana var man på månen!


bästa spelet någonsin... hoppas någon vet vad jag snackar om



Twisted Metal
"Cries and screams are music to my ears."
  • 0
Hade den stora klumpen. Favoritspelen var Pacman och Lego Racer. Det var väl ungefär spelen jag älskade.
  • 0
Citerar Truesk8er:
Twisted Metal


nej inte det... liknande dock
  • 0
Min bror har tappat sit PSOne (köptes strax efter releasen någon gång) ner för en trapp, två gånger. Det har även åkt ner för tv-bänken ett par gånger (många gånger). En av kontrollerna har tappats i vatten och båda har fått lite cola mm på sig (det är orginal kontrollerna från releasen). Men allt funkar och inget är bytt.
Så köpte han sig ett X360 och spelade på det, i 2 veckor innan det gick sönder.
Brudar är som datorer. Dom kan få virus, måste ständigt upptateras, kan vara otroligt seg i bland och hänger upp sig ganska lätt. Den ända stora skillnaden är väll att på tjejen kan man inte ringa någon och klaga på att musen krånglar...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!