Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

L.A. Noire


Citerar Carlos_:
Kappe_Cool: Du kanske inte borde citera något som är skrivet dolt för att inte spoila story för andra...

Nu kanske detta inte spoilar något specifikt men... principiellt.


Sorry, missade den delen...

Föresten är det bara jag...
Spoiler:
Spoiler:som blev av med jobbet för att ha varit otrogen med den där kvinnan som sjunger jazz (Elsa?) eller ingår det i storyn?
Ett plattforms spel? En plattform för spel!
  • 0
Happ. Klarade ut spelet nyss. Fantastiskt bra slut. Hela spelet växte något otroligt mot senare delen av spelet, synd bara att det verkar finnas en del som tyckte spelet var för enformigt och lämnade in det innan de fick uppleva detta.
  • 0
Citerar Fakil:
Happ. Klarade ut spelet nyss. Fantastiskt bra slut. Hela spelet växte något otroligt mot senare delen av spelet, synd bara att det verkar finnas en del som tyckte spelet var för enformigt och lämnade in det innan de fick uppleva detta.


Att det var något upprepande störde inte mig personligen men min rumskompis hatade det. Men han förväntade sig mer GTA/Read Dead gameplay och inte så linjär story.

Angående slutet: Spoiler: Jag blev lite förvånad över att det ändå var ett så pass "lyckligt" slut some det var. Jag förväntade mig att all tre skulle dö, minst.
How can you trust a man who wears both a belt and suspenders? The man can't even trust his own pants.
  • 0
Citerar Kappe_cool:
Spoiler:


Spoiler poiler:Roy (?) tjallar ju på en, så det ska nog hända. Detta visas i en cutscene, möjligen från en tidning om jag minns rätt.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Spoiler:Roy (?) tjallar ju på en, så det ska nog hända. Detta visas i en cutscene, möjligen från en tidning om jag minns rätt.


Ok, tack! Älskar storyn i detta spel!
Ett plattforms spel? En plattform för spel!
  • 0
  • kraz
  • kraz
Spelet började som en 10poängare men har verkligen sjunkit för mig. Jag känner mig tvungen att spela klart dom sista uppdragen men känner absolut ingen lust. Om dom bara hade kunnat variera det lite med lite roligare sidequests och freeroaming så hade det inte blivit så mycket samma sak hela tiden.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar kraz:
Spelet började som en 10poängare men har verkligen sjunkit för mig. Jag känner mig tvungen att spela klart dom sista uppdragen men känner absolut ingen lust. Om dom bara hade kunnat variera det lite med lite roligare sidequests och freeroaming så hade det inte blivit så mycket samma sak hela tiden.


jag ger det typ... 85/100
Men av ett antal olika anledningar utöver det du nämnde.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Hahaha

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/3
347-L-A-Noire


Den där snubben var ju klockren! Skrattade gott åt denna också, även om det är OT för den här tråden:

http://www.escapistmagazine.com/videos/view/zero-punctuation/3-
Console-Rundown
Gör musik.
  • 0
Jag klarade ut L.A Noire idag. Har gjort allting som går göra. Plockat fem stjärnor på alla uppdrag hittat alla film reels m.m. Det enda jag har kvar att hitta är en bil. Någon som vet var man kan hitta en BUICK BUSINESS COUPE? Är så retfullt att ha klarat 99.8% av spelet.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Citerar Swärdfisk:
Citerar Ronaldinho:BUICK BUSINESS COUPE

http://lanoire.wikia.com/wiki/Buick_Business_Coupe


Tack för tipset. Hittade bilen nu, fast vid en parkeringsplats i Centrala L.A och inte vid Westlake, där var det precis omöjlig att hitta.
"Is there a gun in your pocket or are you just happy to see me?" Mae West
  • 0
Om någon är intresserad säljer jag PS3 versionen på tradera för ett bra pris. Kolla in mitt senaste blogginlägg.
  • 0
Spoilers för uppdraget "The Gas Man"

Spoiler:Bara jag som tyckte det sög att man var tvungen att anklaga Ryan istället för Varley för att få 5*? Varley var ju klart mer misstänksam, med tanke på hans anknytningar till suburban som skickade bort BÅDA hushållen på semester innan deras hus mystiskt brann ner. Och ett av hushållen har dessutom vägrat sälja sitt hus tidigare till suburban men är nu tvungna. Istället ska man anklaga Ryan för att han är anarkist, lol. Nu hade ju han också motiv iofs, men inte en jävla chans i världen att resorna som hushållen vann var ren slump. Gillar inte riktigt att man i uppdragen där man ska välja vem man ska sätta dit ska välja "pedofilen/kommunisten/anarkisten istället för den som bevisen pekar mot.

Jag valde Varley och fick mig en jävla utskällning om hur kass jag var som tog "THE WRONG MAN", vilket bullshit.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Hydra - Jag gjorde likadant
Roligare än så här blir det inte med kläderna på!
  • 0
LA Noire är bra hittils, men har fastnat på Arson, SPOILERVARNING SPOILER LÄS INTE NU OM DU INTE KÖRT DETTA: <spoiler></spoiler> Jo jag e ju Jack Kelso och jag är i Hall of Fame Records ni vet där Cole tar sönder lampan i Homicide med Rusty Galloway, nåväl jag hålleer på med det där Suburban Redvelopment (Or something) och jag fattar inte, jag har ju gjort den där latitude och longitude saen, sen räknar man någonting på miniräknaren sedan säger den där gubben något its your letter to your alfabhet, after that you are in business, man ska göra nånting, ska man räkna nåt på miniräknaren eller vad? jag är på uppdraget när Jack ligger på sjukhuset.
  • 0
NintendoRemote = du bör nog redigera detta, för detta är spoiler så det skriker om det.
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Nremote:

Spoiler poiler:Du ska gå till bokstavens hylla som siffran på miniräknaren motsvarar. Har för mig att det var U. Eller V.


För övrigt är L.A Noire den största besvikelsen på mycket länge. Dåligt intervjusystem, sjukt repetitivt och en spretig, oengagerande story vars röda tråd känns oerhört krystad.

6/10
  • 0
Spoiler:Så här döljer man spoilers, nintendorRemote
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Årets besvikels..L.A Noire är klart medelmåttigt.
  • 0
Fattar inte själv vem som är boven egentligen i alla dessa brott... i synnerhet Arson-fallen.
"How long will it take til I drive you mad?"
  • 0
Klarade spelet idag, tyckte det var bra bortsett från uppdragen med flera misstänkta där man ska välja en att anklaga.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!