Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

L.A. Noire

Phip
Phip
Citerar FraGile:
Hade varit tillfredsställande att få Spoiler:

Jag håller med.

"In this world, nothing is certain but death and taxes."
Carlos_
Carlos_
Citerar ICApåse:
Sedan gäller det att vara lite smart när man väljer ut vilka platser man ska besöka först. Vissa platser behövs inte, MEN, de kan ge dig mer ledtrådar som gör att du kan få fem stjärnor enklare.

Right. Man tänker väl att man borde besöka Plats C innan eftersom den känns mer relevant än Plats D. När man kikar runt på Plats C så hittar man övertydliga bevis om att Person X är mördaren, även om man knappt hört något av honom ännu. Något man faktiskt hade fått höra om man besökt D innan. Tough Luck, nu kan du inte ta dig till D längre, alls, utan du skall åka till plats E för att smiska Person X:s stjärt istället. Tråk.

Citerar FraGile:
Många av förhören är svinsvåra medan man i andra uppdrag tillåts hoppa över delar (om det går dåligt) eller får hjälp i att Phelps plötsligt, från ingenstans, utbrister vart man ska åka för att lösa fallet.

Så sant. Riktigt ojämnt.

...
Spiffen
Spiffen
Citerar Phip:
Citerar FraGile:
Hade varit tillfredsställande att få Spoiler:

Jag håller med.

Håller med till fullo.

Spoiler:Kändes inte som om man fick ett avslut. Hade hellre sett att man fick ta Jack och göra en Mark Wahlberg i slutet av "The Departed". Det hade varit satisfying!

"Those who fear the darkness have never seen what the light can do"
Jakkal
Jakkal
Citerar Humanisten:
Annars så kan man ta Lie och höra om dom säger något som kan kopplas till en ledtråd, om du inte hittar något: Backa ur och testa något annat eller använd en Intuition Point.

Går det att "ta tillbaka" ett Lie-påstående utan att få frågan "kryssad" om man backar från att presentera bevis? Återgår man till Truth/Doubt/Lie-skärmen utan att bli straffad för det?

http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
MICK3
MICK3
Citerar Jakkal:
Går det att "ta tillbaka" ett Lie-påstående utan att få frågan "kryssad" om man backar från att presentera bevis? Återgår man till Truth/Doubt/Lie-skärmen utan att bli straffad för det?

Ja det går tillbaka utan att det blir kryssat. Dock vet jag inte om det påverkar det slutgiltiga betyget.

Adam Holmberg
Adam Holmberg
Citerar Jakkal:

Trycker man på Y/Triangel så börjar man basha och ställa teorier, och man tvingas komma med bevis. Då hamnar man i anteckningsboken. Då går det att trycka på B/Cirkel så backar man ut till den den vanliga Truth/Doubt/Lie-menyn igen.

Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
Poindaxter
Poindaxter
Total speltid för mig blev 13h och 38 minuter. Tog slut lite för fort med andra ord. Fruktansvärt bra spel dock. Men har jag en fråga, alla "side quests" hur klarar jag dem efter att ha spelat ut spelet? Varje gång jag trycker resume nu, så kommer jag till sista delen av spelet och har inte möjligheten att plocka upp sidequests. Måste jag starta ett helt nytt spel?

Sällan hostar hackspetten.
Jakkal
Jakkal
Citerar Poindaxter:
Total speltid för mig blev 13h och 38 minuter. Tog slut lite för fort med andra ord. Fruktansvärt bra spel dock. Men har jag en fråga, alla "side quests" hur klarar jag dem efter att ha spelat ut spelet? Varje gång jag trycker resume nu, så kommer jag till sista delen av spelet och har inte möjligheten att plocka upp sidequests. Måste jag starta ett helt nytt spel?

Cases eller vad det står i huvudmenyn om du scrollar upp/ner från Resume, det finns ett antal sidequests per varje nivå i din karriär (Traffic, Homicide o.s.v.). De är spridda så du kan alltså inte svara på samtliga anrop i exempelvis sista akten.

http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
Poindaxter
Poindaxter
Citerar Jakkal:
Cases eller vad det står i huvudmenyn om du scrollar upp/ner från Resume, det finns ett antal sidequests per varje nivå i din karriär. De är spridda så du kan alltså inte svara på samtliga anrop i exempelvis sista akten.

Ahh, hittade precis. Tack!

Ett annat problem. Min kod till "The Naked City"-caset funkar inte. Har verkligen trippelkollat så alla bokstäver och siffror stämmer. Vad kan det bero på? Vart vänder jag mig om den inte fungerar? Microsoft?

Psycho_JJ
Psycho_JJ
Citerar Poindaxter:
Ett annat problem. Min kod till "The Naked City"-caset funkar inte. Har verkligen trippelkollat så alla bokstäver och siffror stämmer. Vad kan det bero på? Vart vänder jag mig om den inte fungerar? Microsoft?

Märkligt Affären?

"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
schwoosh
schwoosh
samma sak för mig med the naked city... skit dåligt

Psycho_JJ
Psycho_JJ
Skumt min funka direkt :3

I
I
Citerar Poindaxter:
Ahh, hittade precis. Tack!

Stod det inte "Limited Supply" på bladet där koden var?

Tillagt 2011-05-25 21:38:
Nej, det hade ju att göra med att XBL Marketplace var nere...

Ad finem ambulo.
Eternal
Eternal
9 bilar kvar nu.. Men de är svårfunna

Luke, mah boi!
Missing Avatar
Polar Bear
Citerar Eternal:
9 bilar kvar nu.. Men de är svårfunna

Som fasen, har letat som en tok efter bilen som poliserna kommer och hämtar upp brottslingar med.

God is a concept by which we measure our pain
Att Heta Fredrik
Att Heta Fredrik
Spoiler:Jag gillade slutet; hur korruptionen lever vidare i andra former. Riktigt häftigt också hur mycket man märkte av skådespeleriet i vissa scener. Skall bli intressant att se hur tekniken utvecklas.

She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
Poindaxter
Poindaxter
Citerar Polar Bear:
Citerar Eternal:
Som fasen, har letat som en tok efter bilen som poliserna kommer och hämtar upp brottslingar med.

Haha, den norpade jag under samma veva som de hämtade en bov jag hade tagit.

knutte95
knutte95
Någon som vet vilken butik som säljer Noire billigast? Är sjuk så jag tänkte skicka mamma att köpa det men pallar inte betala 699 kr på Gamestop för det

Psycho_JJ
Psycho_JJ
Citerar knutte95:
Någon som vet vilken butik som säljer Noire billigast? Är sjuk så jag tänkte skicka mamma att köpa det men pallar inte betala 699 kr på Gamestop för det

On Off, Online?
Annars finns det nog på begagnat hyllan inom nästa vecka då många lämnar in sina spel efter de klarat dem ;P

Vebe
Vebe
Citerar knutte95:
Någon som vet vilken butik som säljer Noire billigast?

Om du pratar fysisk butik så är det nog MediaMarkt, de tar 499:-. På nätet så är nog PCCity en av de billigare som tar 447:- inklusive frakt.

"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
ApeWithSniper
ApeWithSniper
Nja, efter drygt tio timmar är jag besviken. Vad som till en början kändes nyskapande och välgjort blev ganska snabbt oengagerande rutingöra. På tok för enformigt, här fanns ju potential i massor.

Swe 08
Swe 08
Spoiler:Klarade spelet idag. Slutet var grymt, men inte tillräckligt tillfredsställande. Vad hände egentligen med Leland Monroe? Jag gillade heller inte hur abrupta sluten i de olika delmomenten var. Hade gärna låst in Cohen, och undersökt mer om BD.

Men ett riktigt bra spel i alla fall. Bästa spelet i år.

Psycho_JJ
Psycho_JJ
Gillar att efter man laddat ner naked city så krångla allt så måste spela om hela :< Inte alls långt från slutet heller ~

zaacki3
zaacki3
Har spelet nu och gillar det skarpt! Verkligen bra!
En grej förstår jag mig inte på, och hoppas någon kan svara på.
När man förhör folk förstår jag knappt skillnaden mellan Doubt och Lie. Kan möjligen vara en spoiler här: Spoiler poiler:Tex När man pratar med lokföraren i början av spelet och man frågar om han tittat i plånboken som hittats på platsen. Då tvivlar man ju på honom (Iaf jag gjorde det) Vad betyder då "lie" knappen?
Förlåt för jag är noob

"Wake Me, When You Need Me" -Master Chief
FraGile
FraGile
Någon mer som tycker som jag att Cole är ganska tråkig som karaktär? En sån där överambitiös übernörd som ska göra allt "by the book". Tänk om man fått spela som Gunvald Larsson istället, haha! Tycker det också är lite svårt att sympatisera med honom efter andra hälften av spelet...

Gör musik.

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy