Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

L.A. Noire


Citerar Swärdfisk:
Red ring of death?..... Vafaen.. Trodde bara sånt hände andra.
.


Jag lider med dig :< RROD Är verkligen något av det värsta som kan hända x3

Citerar ApeWithSniper:
Är jag ensam om att tycka att det är otroligt svårt att se huruvida förhörsoffren ljuger eller inte? Hur gör man?


Doubt: Nervösa, stela, tittar åt sidan med ögonen
Lie: Samma som ovan men brukar vara lugnare för de inte tror du kan bevisa det. Eller tvärtom!
Som sagt svårt ^^'' Vissa är mästare på att dölja info så :3
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
L.A Noire var precis som ja förväntat mig. Uppskattar spelet väldigt mycket. Ibland kan intervjuerna med anhöriga till ett offer och andra misstänkta vara lite svåra. Fast jag lärde mig dock kvickt att se igenom en lögn eller ifall en person talar sanning. Det känns så jäkla skönt när man påstår att en person ljuger och den personen säger något i stil med: ''Nå, kan du bevisa det då?''. Osså plockar man fram bevisen och den misstänkte får det riktigt hett om öronen!
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Bajs att det tog slut nu!
Men nu blir det att jaga 100%
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar Humanisten:
Hmm, fler filmiska spel... Om vi kan dra till så har RDR väldigt filmisk story i förhållande till gammal spaghettivästern och liknande.
Om man räknar Michael Bay-filmer som filmer så kan man ta CoD, även om jag inte är stolt över det exemplet.
Delvis Dead Space ibland vissa stunder.
Crysis 2 är lite filmiskt.
Alan Wake.

Det är beroende på genres och liknande, helt klart. Men inget av dom här spelen behöver offra så mycket av sitt gameplay för att uppnå samma känsla som går att finna i filmer, eller samma kvalité vad gäller story (även om CoD och Crysis är grova gränsfall nu).
Filmiskt har inget med bristen på kontroll eller deltagande att göra.


Håller med om allt det där, men det jag tänkte på var automatiseringen i spelet? Finns det mycket utav det? Har inte märkt det så mycket?
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Är jag ensam om att tycka att en del sekvenser får ganska abrupta slut.


Spoiler

Exempelsvis med Black Dahlia: Spoiler:Avgörandet när man skjuter förövaren slutar ganska abrupt. "Jaha... dog han eller vad hände?" Jag tycker inte man fick något riktigt avslut

Detta hände vid flera tillfällen och jag fick ibland känslan av att jag hade missat någon viktig cutscene. Jag tycker Team Bondi borde kunnat gjort det lite bättre när de andra mellansekvenserna är fantastiskt genomarbetade.
"Those who fear the darkness have never seen what the light can do"
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Håller med om allt det där, men det jag tänkte på var automatiseringen i spelet? Finns det mycket utav det? Har inte märkt det så mycket?


Det är relativt subtilt, men ändå tillräckligt för att irritera mig. Som att endast en knapp behövs för att kuta, klättra, hoppa, skutta och liknande. Eller att karaktären svänger automatiskt till och från på ganska många platser, Testa olika inomhusställer eller en del trappor. Bara för spaken framåt så vänger han själv.
Sen så är spelets stridssystem liiite snällt, även om det inte gör så mycket. Man kan stänga av autotarget och striderna är sällan så långa att det irriterar.
Det är mest när det gäller kontrollen av karaktären.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Eternal:
http://www.cad-comic.com/cad/20110518


Ahahaha
Glory to Arstotzka!
  • 0
Ehrm, händer det här bara mig, eller händer det för er också att vissa fall mer eller mindre löser sig själva medans du aldrig riktigt fattat vad som försigår?

Exempel:
Man koncentrerar sig som fan, letar alla ledtrådar, lyssnar, spejar, trippar fram på tårna... å plötsligt börjar någon fly, du jagar ikapp, arresterar honom, å in med honom bakom lås och bom. Häpp!

Say whaaat?! Det var ju vissa platser på kartan jag inte ens hade utforskat än, och snubben som flydde hade jag inte ens börjat misstänka...

Gött irriterande. Jag vill ju lista ut det själv... inte att spelet ska lista ut det åt mig.

Eller så är jag bara för dum.
...
  • 0
Citerar Carlos_:
Eller så är jag bara för dum.


Troligen
Eller inte. Jag har inga problem med sånt, men man måste koncentrera sig väldigt mycket, annars så missar man detaljerna och då kan man säkert tappa bort sig lite som du beskriver det.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Carlos_:
Man koncentrerar sig som fan, letar alla ledtrådar, lyssnar, spejar, trippar fram på tårna... å plötsligt börjar någon fly, du jagar ikapp, arresterar honom, å in med honom bakom lås och bom. Häpp!


Har spelat en bra bit nu, och jag kan säga att man får jaga och fånga en hel del misstänkta. Men det betyder verkligen inte att man har fångat rätt person, inte nödvändigtvis i alla fall.

Sedan gäller det att vara lite smart när man väljer ut vilka platser man ska besöka först. Vissa platser behövs inte, MEN, de kan ge dig mer ledtrådar som gör att du kan få fem stjärnor enklare.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Jösses vad svårighetsgraden kändes splittrad i det här spelet. Många av förhören är svinsvåra medan man i andra uppdrag tillåts hoppa över delar (om det går dåligt) eller får hjälp i att Phelps plötsligt, från ingenstans, utbrister vart man ska åka för att lösa fallet.

Nu har jag klarat skiten och överlag är jag nöjd. Minus för bitvis brutal enformighet, klumpig kontroll och för mycket solsken (Noire-känslan ska vara mörk och bitter och det tycker jag inte riktigt de lyckades kirra, Team Bondi). Plus för innovativt gameplay, grymt soundtrack och imponerande motion scan på ansiktena.

Håller dock med Jonas andra åsikt i recensionen att Heavy Rain är bättre. Det hade en mörkare stämning som tilltalade mig mer...
Gör musik.
  • 0
Varför kan man inte starta om från checkpoints eller nåt, blir så förbannad när någon ljuger fast har värsta pokerfejset på alla frågor.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Varför kan man inte starta om från checkpoints eller nåt, blir så förbannad när någon ljuger fast har värsta pokerfejset på alla frågor.


Det går, ta quit och sen resume. Då börjar du utanför huset där förhöret eller ledtrådsletandet är.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Det går, ta quit och sen resume. Då börjar du utanför huset där förhöret eller ledtrådsletandet är.

Oj, tack
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar FraGile:
(Noire-känslan ska vara mörk och bitter och det tycker jag inte riktigt de lyckades kirra, Team Bondi).


Tycker att Roy Earle kändes ganska "noir" i sin personlighet, men annars håller jag med helt.
To Dare is To Do
  • 0
Är det någon som vet "A Slip of the Tongue" släpps till 360?
Luke, mah boi!
  • 0
  • Phip
  • Phip
Då har jag klarat spelet, jag tycker att det var ett långt spel vilket var bra då det känns som man fick något för pengarna. Ett riktigt bra spel men det känns aningen enformigt ibland och mot slutet av spelet så var det mycket spännande.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Då har jag klarat spelet, jag tycker att det var ett långt spel vilket var bra då det känns som man fick något för pengarna. Ett riktigt bra spel men det känns aningen enformigt ibland och mot slutet av spelet så var det mycket spännande.


Nu ska du inte bara spoila slutet :3 Har inte hunnit ditt än!
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Borde det inte finnas en spoilertråd?
  • 0
Citerar Psycho_JJ:
Nu ska du inte bara spoila slutet :3 Har inte hunnit ditt än!


Fast ett spännande slut är ju bara bra. Nu har du ju något att se fram emot. Så det är inte direkt spoiler att säga så.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar Psycho_JJ:Nu ska du inte bara spoila slutet :3 Har inte hunnit ditt än!

Fast ett spännande slut är ju bara bra. Nu har du ju något att se fram emot. Så det är inte direkt spoiler att säga så.


Nejdå! Var inget spoiler alls menade mer skriv inget nu bara som spoilar x3
Att det ä spännande är ju bara posetivt

Citerar Swe 08:
Borde det inte finnas en spoilertråd?


Is there non ? :s
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Hatar verkligen hur det hela slutar.
God is a concept by which we measure our pain
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Psycho_JJ:
Nu ska du inte bara spoila slutet :3 Har inte hunnit ditt än!


Nädå, det ska jag inte göra.

Citerar Polar Bear:
Hatar verkligen hur det hela slutar.


Spoiler:Jag hade nog velat ha ett annat sorts slut, jag tyckte att det blev spännande mot slutet men det kändes som att Cole Phelps/jag aldrig fick sätta dit någon så jag kände mig riktigt nöjd.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Hade varit tillfredsställande att få Spoiler:sätta en kula i Roys skallben.
Gör musik.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!