Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

L.A. Noire


Citerar Humanisten:
Att bara ta bort att han svänger automatiskt till och från är det första man kan börja med. Seriöst, behöver folk hjälp med att gå runt ett bord eller ut ur ett rum? Varför har man tagit med sånt. Jag VET att jag ska gå dit, jag behöver inte bli styrd, inte ens under jakterna när jag jagar en person, då kan han också svänga automatiskt


Hmm, okej. Det har jag inte lagt märke till. Besynnerligt i vilket fall. Jo, där går ju gränsen. Karaktären ska absolut inte styras automatsikt.

Citerar Humanisten:
det har jag inget emot, tänker mig att det typ simulerar magkänsla. Det är just alla mera actiondelarna som känns lite lätta.


Tur då att det är väldigt lite action!
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Tur då att det är väldigt lite action!


Inte mot slutet eller när man gör street crimes.

Citerar Caj_P:
Däremot så spelar det ingen som helst roll hur bra man är, när man i GTA ska springa uppför en trappa, samtidigt som du ska vrida kameran + handskas med en otroligt klumpig och svår manövrerad karaktär. Jag ser hellre en superb animation, än att gång på gång tappa mark på den jag jagar, bara för att mina tummar inte fysiologiskt klarar av att springa uppför en trappa.

Och som sagt, detta tar ju bort den där fantastiska film-känslan som LA. Noire ändå alla dagar i veckan besitter. Så jag gillar det skarpt, men smaken är som baken.


Bara för att ett spel är komplicerat så behöver det andra inte spela sig självt. Det hade kunnat vara något mitt emellan liksom?
Ett spel är inte filmiskt bara för att man blir hållen i handen. Uncharted är filmiskt, och det är inte nerdummat för att vara det.
Ett spel är inte filmiskt för att det är okomplicerat.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Inte mot slutet eller när man gör street crimes.


Heh, inte kommit så långt ännu...

Citerar Humanisten:
Uncharted är filmiskt, och det är inte nerdummat för att vara det.


Fast det är också nerdummat. Inte automatisk styrning klass.. Men annars är det lite för självspelande det också.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Fast det är också nerdummat. Inte automatisk styrning klass.. Men annars är det lite för självspelande det också.


Vissa saker ibland. Det är mera linjärt. Men själva gameplayet är relativt orört, och jämfört med L.A. Noire raketforskning i komplexitet och utmaning.
Men det var just att det var filmiskt och ändå mer komplicerat än det L.A. Noire.

Och bara för att lägga till; Jag gillar L.A. Noire skarpt, spelar om det just nu liksom. Men det är långt ifrån perfekt.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Vissa saker ibland. Det är mera linjärt. Men själva gameplayet är relativt orört, och jämfört med L.A. Noire raketforskning i komplexitet och utmaning.
Men det var just att det var filmiskt och ändå mer komplicerat än det L.A. Noire.

Och bara för att lägga till; Jag gillar L.A. Noire skarpt, spelar om det just nu liksom. Men det är långt ifrån perfekt.


Men har du några fler exempel då? (Jag är nyfiken) För jag har inte märkt av det så mycket?
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Humanisten:
Bara för att ett spel är komplicerat så behöver det andra inte spela sig självt. Det hade kunnat vara något mitt emellan liksom?
Ett spel är inte filmiskt bara för att man blir hållen i handen. Uncharted är filmiskt, och det är inte nerdummat för att vara det.
Ett spel är inte filmiskt för att det är okomplicerat.


Ja, om du säger så. Jag har ju förvisso inte spelet, så jag kan ju bara tala utifrån de första timmarna. Men sett till det så verkar det som det var ett bra system.

Men om man skulle kompromissa, hur skulle det då kunna gå till? Snackar vi knapptryckning eller har du ngt annat konkret förslag?
Carl Hernborg / Gamereactor
  • 0
Någon som tänker försöka skaffa 100% completion? Jag ska eventuellt göra det om jag inte har något vettigt att göra i sommar.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Gamer 94:
Någon som tänker försöka skaffa 100% completion? Jag ska eventuellt göra det om jag inte har något vettigt att göra i sommar.


Mja, det är ju inte ens i närheten av lika mycket skit som i RDR. Så det borde inte vara allt för svårt. Ett par bilar, en och annan tidning liksom. Känns inte som en övermäktig uppgift.
"I refuse to answer that on the grounds that I don't want to."
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Men har du några fler exempel då? (Jag är nyfiken) För jag har inte märkt av det så mycket?


Hmm, fler filmiska spel... Om vi kan dra till så har RDR väldigt filmisk story i förhållande till gammal spaghettivästern och liknande.
Om man räknar Michael Bay-filmer som filmer så kan man ta CoD, även om jag inte är stolt över det exemplet.
Delvis Dead Space ibland vissa stunder.
Crysis 2 är lite filmiskt.
Alan Wake.

Det är beroende på genres och liknande, helt klart. Men inget av dom här spelen behöver offra så mycket av sitt gameplay för att uppnå samma känsla som går att finna i filmer, eller samma kvalité vad gäller story (även om CoD och Crysis är grova gränsfall nu).
Filmiskt har inget med bristen på kontroll eller deltagande att göra.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Chuckyflash:
Mja, det är ju inte ens i närheten av lika mycket skit som i RDR. Så det borde inte vara allt för svårt. Ett par bilar, en och annan tidning liksom. Känns inte som en övermäktig uppgift.


Sant, RDR har jag ju ändå 100% på..
Glory to Arstotzka!
  • 0
Citerar Caj_P:
Men om man skulle kompromissa, hur skulle det då kunna gå till? Snackar vi knapptryckning eller har du ngt annat konkret förslag?


om vi säger brandstegarna; vi kan ha en monterad kamera fortfarande, som det är nu, fast att man roterar spaken för att springa runt och upp. Eller springande över taken, kanske kunna använda en knapp för att landa bra eller något, så det blir mer deltagande bara där, just känslan att man har kontroll och faktiskt gör det och inte bara riktar spaken och håller inne en knapp som i Assassin's Creed. Som btw också var mer komplicerat.

Eller att man själv kan åka med i bilen och försöka skjuta, eller kanske skjuta samtidigt som man kör. Eller varför inte bara
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Eller att man själv kan åka med i bilen och försöka skjuta, eller kanske skjuta samtidigt som man kör. Eller varför inte bara



..... bara?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
..... bara?


Det stycket försvann när jag renskrev... -.-
och nu kommer jag inte längre ihåg vad jag skulle skriva där
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Det stycket försvann när jag renskrev... -.-
och nu kommer jag inte längre ihåg vad jag skulle skriva där



"The Case of the incompleted sentence."



Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
  • Vebe
  • Vebe
Själv har jag, under de trettio år jag spelat, fastnat i tillräckligt många utstickande pixelhinder, missat tillräckligt många hopp och fått spela om allt för många biljakter på grund av dålig speldesign och fysik och uppskattar att L.A. Noire flyter på så bra. Det är ju ändå ett klassiskt peka-klicka förklätt till free-roam. Actionspel finns i drösvis, tyvärr kan jag inte säga det samma om bra äventyr.
"We live on a placid island of ignorance in the midst of black seas of infinity, and it was not meant that we should voyage far.." - H.P. Lovecraft
  • 0
via mobil

Är på jobbet men kan bara tänka på L.A Noire. Men får skärpa mig nu när jag ska gräva ner en urna, så jag inte gräver på del ställe
Luke, mah boi!
  • 0
Citerar Vebe:
Det är ju ändå ett klassiskt peka-klicka förklätt till free-roam. Actionspel finns i drösvis, tyvärr kan jag inte säga det samma om bra äventyr.


Första man själv tänkte på när man börja spela Underbart om det kommit fler! Trött på drygga actionspel...

Citerar Eternal:
via mobil

Är på jobbet men kan bara tänka på L.A Noire. Men får skärpa mig nu när jag ska gräva ner en urna, så jag inte gräver på del ställe


Haha! take it easy now~
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Finns ju faktiskt ett case där du free roamar.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Värt o köpa?
Antag att du är en idiot. Och antag att du är med i regeringen. Nej, nu upprepade jag mig.
  • 0
Citerar Vebe:
Själv har jag, under de trettio år jag spelat, fastnat i tillräckligt många utstickande pixelhinder, missat tillräckligt många hopp och fått spela om allt för många biljakter på grund av dålig speldesign och fysik och uppskattar att L.A. Noire flyter på så bra. Det är ju ändå ett klassiskt peka-klicka förklätt till free-roam. Actionspel finns i drösvis, tyvärr kan jag inte säga det samma om bra äventyr.

Det är väldigt sant, spelmekaniken i sin absoluta kärna är så klassiskt det blir egentligen, och det tilltalar mig enormt mycket när det är presenterat såhär makalöst stiligt, tillsammans med en hel del saker som gör spelet unikt. Äventyrsspel-spelmekanik old school + en enorm detaljrikedom + den klockrena förhörsbiten + väldigt snygga och välregisserade mellansekvenser + bra story, det är L.A. Noire det.
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Värt o köpa?


Beror på, vad förväntar du dig av det?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Spelfjanten:
Värt o köpa?


Lätt ett av årets bästa spel Underbar story och grafik etc.
Japp absoult!
"I'm not crazy. My reality is just different than yours."
  • 0
Gaaaaaaah! Spelade ca 4 timmar igår och fastnade rejält för detta spel! Mycket underhållande och jag såg verkligen fram emot en hel ledig dag i soffan.....

Men när jag myst ner mig med kaffet i soffan som bäst och tryckt i gång krysslådan så fryser jag nästan till is av förskräckelse när jag stirrar på 3 röda lampor runt on knappen på min gamla vän........

Red ring of death?..... Vafaen.. Trodde bara sånt hände andra.
Får en att sätta livet i ett annat perspektiv. Om så i alla fall för en stund. Vad gör jag nu på min lediga dag? Visserligen fint väder. Ut och gå kanske till och med?
..... Eller svepa kaffet och piska bilen hela vägen ner till console?

Nu är jag bitter..... Frustration.
"I´m not in it for the money. I just want to play the game, were Reebok and drink Pepsi" Shaq O´Neill, LA Lakers.
  • 0
Är jag ensam om att tycka att det är otroligt svårt att se huruvida förhörsoffren ljuger eller inte? Hur gör man?
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Är jag ensam om att tycka att det är otroligt svårt att se huruvida förhörsoffren ljuger eller inte? Hur gör man?


Bara titta och lyssna. Det svåraste är att se om det är Doubt eller Lie, och då måste man tänka noga och verkligen lyssna om det är något särskilt dom säger som inte stämmer. Annars så kan man ta Lie och höra om dom säger något som kan kopplas till en ledtråd, om du inte hittar något: Backa ur och testa något annat eller använd en Intuition Point.

Tillagt 2011-05-23 16:06:
http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-la-noire-face-off
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!