Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

L.A. Noire


Citerar Gamer 94:
Var köpte ni erat? Var sugen på att boka förut men hade inte det så gott med pengar just då, nu är jag übersugen på att köpa det


MediaMarkt i Västerås för 399:-. Dock så vet jag inte hur länge dem säljer spelet så billigt, och det kan säkert skilja sig från stad till stad beroende på konkurrenternas priser osv osv.
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
MediaMarkt i Västerås för 399:-. Dock så vet jag inte hur länge dem säljer spelet så billigt, och det kan säkert skilja sig från stad till stad beroende på konkurrenternas priser osv osv.


Det är i Västerås jag bor. That's it, jag drar dit direkt imorgon.
Glory to Arstotzka!
  • 0
Jag bytte in KZ3 och fick LA Noire för 149:-
  • 0
Citerar xDjUnGeLvRaLx:
Jag bytte in KZ3 och fick LA Noire för 149:-


Påminner mig om att jag kanske borde göra något liknande själv med mitt egna ex av KZ3. Väldigt besviken på det spelet...

Men L.A. Noire har varit fantastiskt för mig hittills. Är flera timmar in och mer eller mindre förälskad.
Pew! Pew! Pew!
  • 0
Efter några timmar spelande kan jag inte säga annat än att spelet är fantastiskt. Fysikmotorn är grym, graiken likaså. Staden är enorm och rikligt detaljerad.

Och ja: Man kan köra ihjäl civila även om det kräver sin man.

Gunplayet är riktigt tungt och häfftigt, slår både GTA IV och Maffia 2 utan större problem. Önskar dock att man kunde dra vapen på gatan och knäppa valfritt antal människor. Borde det inte finnas nåt fusk/secret som möjliggör detta?
  • 0
  • I
  • I
Citerar buzzbest:
Men L.A. Noire har varit fantastiskt för mig hittills. Är flera timmar in och mer eller mindre förälskad.


Det enda som bekymrar mig med spelet är att det tydligen bara ska vara max 20 timmar långt, vilket är betydligt lägre än längden på RDR.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Det enda som bekymrar mig med spelet är att det tydligen bara ska vara max 20 timmar långt, vilket är betydligt lägre än längden på RDR.

Kvalité före kvantitet.

Något väldigt oroande däremot är ryktena om hur spelet hakar upp sig stup i kvarten. Det och att spelet består av tre skivor till Xbox 360.
Tufft ju.
  • 0
Citerar I:
Det enda som bekymrar mig med spelet är att det tydligen bara ska vara max 20 timmar långt, vilket är betydligt lägre än längden på RDR.


men det var dock ett riktigt free roam. L.A. Noire har betydligt längre speltid än Mafia 2, som man typ borde jämföra spelet med istället för RDR.

Tillagt 2011-05-21 21:00:
Citerar Tecrom:
Något väldigt oroande däremot är ryktena om hur spelet hakar upp sig stup i kvarten.


Jag har spelat i 15 timmar nu utan att det har hakat upp sig (om du menar som i att det kraschar) en endaste gång i alla fall. Spelar det på Playstation 3.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • I
  • I
Citerar Humanisten:
men det var dock ett riktigt free roam. L.A. Noire har betydligt längre speltid än Mafia 2, som man typ borde jämföra spelet med istället för RDR.


Du har en poäng.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag har spelat i 15 timmar nu utan att det har hakat upp sig (om du menar som i att det kraschar) en endaste gång i alla fall. Spelar det på Playstation 3.

Som jag trodde. Ryktena jag hört har enbart kommit från mina fellow xbox-kamrater.

Inte nog med att man valde fel sajt att beställa ifrån, jag valde till fel konsol. Trist.
Tufft ju.
  • 0
Spelet har då aldrig frysit sig för mig och jag lirar på 360.
God is a concept by which we measure our pain
  • 0
klarade spelet nu, ser eftertexter i alla fall
Behöver smälta allt, ska börja om spelet nu och känna efter, göra anteckningar och påbörja min recension
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • I
  • I
Citerar Humanisten:
klarade spelet nu, ser eftertexter i alla fall
Behöver smälta allt, ska börja om spelet nu och känna efter, göra anteckningar och påbörja min recension


Hur lång tid dog det dig ungefär?
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar I:
Hur lång tid dog det dig ungefär?


strax under 17 timmar, men då gjorde jag typ inga sidouppdrag och lät mina partners köra mig överallt (fast travel).
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Känner mig rätt irriterad på vissa smärre punkter. Dels så har jag inte mycket till övers för sirenerna; känner att de borde göra mer än vad de gör just nu, vilket är pretty much ingenting. Har sett ett fåtal gånger att bilar flyttar sig lite in mot kanten, men bilar som står vid rödljus (och oftast är de jobbigaste) eller bilar som kör i korsningar reagerar inte alls.

Sen stör det mig att varenda jävla eldstrid lider av framerate-problem (360).
To Dare is To Do
  • 0
  • I
  • I
Citerar Humanisten:
strax under 17 timmar, men då gjorde jag typ inga sidouppdrag och lät mina partners köra mig överallt (fast travel).


Okej, men då borde jag nog kunna få ut lite över 20 timmar, eftersom jag kör mycket själv och gör en hel del sidouppdrag.
Ad finem ambulo.
  • 0
Citerar Tecrom:
Det och att spelet består av tre skivor till Xbox 360.


Är det verkligen en sådan big deal? Jag kommer knappt ihåg att jag har gjort ett byte.
  • 0
Citerar Tecrom:
Som jag trodde. Ryktena jag hört har enbart kommit från mina fellow xbox-kamrater.

Inte nog med att man valde fel sajt att beställa ifrån, jag valde till fel konsol. Trist.


Jag spelar också på 360 och har inte upplevt några problem alls. Det är nog de gamla 360 konsolerna med 20 GB hårddisk som har problem

Ärligt talat så vet jag inte varför, men det kanske hjälper om man installerar skivorna på din HDD. Det har jag gjort i alla fall. Kanske därför de inte fryser o krashar för mig.. ?
Skyrim FTW
  • 0
Citerar danishpower:
Ärligt talat så vet jag inte varför, men det kanske hjälper om man installerar skivorna på din HDD. Det har jag gjort i alla fall. Kanske därför de inte fryser o krashar för mig.. ?


Beror nog kanske på hur gamla maskinerna är över huvud taget. Gen 1 av 360, dom som är skräniga, har taskig kylpasta och liknande har nog större risk att krascha, överhettas och liknande, men ju nyare dom blir ju bättre blev dom. Även innan X360 Slim så fungerade dom sista omgångarna 360 ganska bra, även om dom fortfarande var ganska högljudda ibland.

Tillagt 2011-05-22 00:37:
Haha, ska testa några timmar i att spela spelet i Svartvitt
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
En fråga när man intervjuar/förhör, man får välja

Truth
Doubt
Lie

Jag tycker att det är ganska svårt att avgöra vilket som är vilket, oftast. Men jag trodde att när man väljer ett alternativ, exempelvis Lie, och det kommer ett ljud, något sorts plingande... Jag trodde det betydde att man valt rätt alternativ, men jag har sett att ibland får man en bock i anteckningsboken och ibland ett kryss, även om ljudet spelats upp. Så frågan är.... Har ljudet ingen betydelse?


En annan sak.. Något med "patrolling on the streets of L.A." tror jag det heter.. Hur går det till? Kan man gå runt och... stoppa brottslingar? Eller menas det bara med att man svarar på radioanrop?
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Har ljudet ingen betydelse?


Det finns två ljud, ett för rätt och ett för fel. När det slutar med ett lite halvljust plingande är det rätt, när det börjar med pling och en liiiiten orkestertrudelutt med en kort dystrare ton betyder det att du valde fel.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Bullard:
Är det verkligen en sådan big deal? Jag kommer knappt ihåg att jag har gjort ett byte.

Må hända att det inte är ett särskilt stort minus. Dock är det ju klart osmidigare än PS3-versionen.

Citerar danishpower:
Jag spelar också på 360 och har inte upplevt några problem alls. Det är nog de gamla 360 konsolerna med 20 GB hårddisk som har problem

En sån jag har med andra ord. :/

Citerar danishpower:
Ärligt talat så vet jag inte varför, men det kanske hjälper om man installerar skivorna på din HDD. Det har jag gjort i alla fall. Kanske därför de inte fryser o krashar för mig.. ?

I wouldn't know, men det låter logiskt. Tyvärr har jag inte tillräckligt med diskutrymme för att installera det. Jag borde ta och köpa en ny box, men då det verkar som om Microsoft ska utannonsera nytt redan i år känns det som ett slöseri. Dvs om jag inte vann på lotto.
Tufft ju.
  • 0
Lite karaktärsdiskussion: Spoiler:Är det bara jag som finner Phelps först som väldigt tråkig och sen hemsk och otroligt osammanhängande?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar ApeWithSniper:
Blandningen av lugnt detektivarbete utan tidspress och katt-och-råttjakter eller skottstrider.


Jo, det förstod jag. Tänkte mer på hur ofta tempot skiftar? Är det lika lite action som Petter påstår eller är det lite mer varierat? Biljakter och bankrån har jag förstått att man kommer råka ut för, men hur ofta händer det?
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Citerar mickemilanista:
Jo, det förstod jag. Tänkte mer på hur ofta tempot skiftar? Är det lika lite action som Petter påstår eller är det lite mer varierat? Biljakter och bankrån har jag förstått att man kommer råka ut för, men hur ofta händer det?


det är ganska jämnt fördelat. Någon biljakt här, någon skottlossning där. Ibland blir det större actionsekvenser dock. Om man vill ha mer action oftare är det bara att svara på Street Crimes, dom är i princip bara actiondelarna än så länge (jaga, skjuta, köra).
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!