Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

L.A. Noire


Citerar ChrizZz:
Förstår verkligen inte dem som byter in spel. Man ska aldrig byta in spel.


Varför inte om man har knaper ekonomi? Spel som man vet att man inte kommer spela mer är ju onödigt att ha kvar om det finns ett spel som man jävligt gärna vill ha.
  • 0
1 dag, yeah: ÄNTLIGEN.
  • 0
Helt fantastiskt underbart, det känns verkligen som ett gammalt äventyrsspel. Tyckte att det var lite trögstartat men jag älskar verkligen hur historierna byggs upp, och det är verkligen oförutsägbart i många fall.

Jäkligt svårt dock att upptäcka om folk ljuger eller tvekar. Vissa ansikten är mer svårlästa än andra.


All in all så är det ett spel som är värt alla pengar du betalar för det. Värt cirka 394x exemplar av valfritt Call of Duty-spel.
"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"
  • 0
Någon som vet hur många "Cases" det är på en skiva? (X360)
  • 0
Ohh, jag blir så avundsjuk på er som fått spelen
Men imorrn gäller det. Min bror vill gå ut o springa i skogen vid lunchtiden.. ska man vara sjuk? ;)
Skyrim FTW
  • 0
Citerar danishpower:
Ohh, jag blir så avundsjuk på er som fått spelen
Men imorrn gäller det. Min bror vill gå ut o springa i skogen vid lunchtiden.. ska man vara sjuk? ;)


Haha, be någon ringa och säga att du är död under obestämd tid

Tillagt 2011-05-19 20:09:
Citerar Humanisten:
Någon som har Playstation 3-versionen här? Ville bara kolla om ni vet om den versionen stöder 1080p-uppskalning
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
det är faktiskt inte så våldsamt som jag trodde... bra!
Coughin like you got a cold or something, tryna OD on THC.
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar zaacki3:via mobil

Någon som fått 360 versionen? Är den sämre än PS3 versionen?Citerar link122:Båda versionerna är, i stort sett, identiska.

http://www.lensoftruth.com/head2head-l-a-noire-screenshot-compa
rison/
Citerar Humanisten:
Citerar zaacki3:via mobil

Någon som fått 360 versionen? Är den sämre än PS3 versionen?Citerar link122:Båda versionerna är, i stort sett, identiska.

http://www.lensoftruth.com/head2head-l-a-noire-screenshot-compa
rison/

Som sagt, de är nästan identiska.
Stör du dig på så små brister så spelar du spel av fel anledning. Då skulle jag vilja påstå att val av handkontroll berättigar val av version i större utsträckning.
"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"
  • 0
Citerar link122:
Som sagt, de är nästan identiska.
Stör du dig på så små brister så spelar du spel av fel anledning. Då skulle jag vilja påstå att val av handkontroll berättigar val av version i större utsträckning.


Någon undrade vad fan skillnaderna var och jag postade dom, inget jäkla fel med det väl? kommer posta Digital Foundrys analys också när dom får den klar. Och jag kan förstå att folk undrar om versionerna då det var så stora skillnader mellan Ps3/360 i Red Dead redemption, ett spel med samma motor.
Jag har inte sagt ett endaste ord om varför JAG skulle välja en version över en annan, koll upp vem jag är och vad jag sagt tidigare om sådana saker innan du påstår att jag är ute efter "teh graphix" bara.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Det är bra att folk jämför båda versionerna jag tänkte köpa mafia 2 till ps3 men det stod jag över och köpte det till pc i stället (inte högsta inställningarna dock) och rdr köpte jag till ps3 då jag inte tyckte det gjorde så mycket och dom som har xbox 360 kommer inte störas av dom små "felen" som finns på l.a noire. Det är bra om man har båda konsolerna så man får den bästa eller om det är så stora skillnader att dom inte förtjänar pengar för att ena är så dåligt portad!

Njut bara över spelet
  • 0
Citerar Humanisten:
Någon som har Playstation 3-versionen här? Ville bara kolla om ni vet om den versionen stöder 1080p-uppskalning


Det gör väl alla? Det är bara att ställa in i inställningarna. Personligen så kör jag alltid i 720 dock, kan inte se någon skillnad emellan dem.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar ChrizZz:
Det gör väl alla? Det är bara att ställa in i inställningarna. Personligen så kör jag alltid i 720 dock, kan inte se någon skillnad emellan dem.


Alla gör inte det. Väldigt många gör inte det faktiskt. Jag hade inte haft något emot det om det inte vore för att Ps3an var så bångstyrig med sina inställningar och prioriteringar.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Citerar link122 om sagt, de är nästan identiska.
Stör du dig på så små brister så spelar du spel av fel anledning. Då skulle jag vilja påstå att val av handkontroll berättigar val av version i större utsträckning.

Någon undrade vad fan skillnaderna var och jag postade dom, inget jäkla fel med det väl? kommer posta Digital Foundrys analys också när dom får den klar. Och jag kan förstå att folk undrar om versionerna då det var så stora skillnader mellan Ps3/360 i Red Dead redemption, ett spel med samma motor.
Jag har inte sagt ett endaste ord om varför JAG skulle välja en version över en annan, koll upp vem jag är och vad jag sagt tidigare om sådana saker innan du påstår att jag är ute efter "teh graphix" bara.

Du får ursäkta, med "du" menade jag inte dig specifikt.. Dåligt formulerat av mig, my bad
"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"
  • 0
Citerar link122:
Du får ursäkta, med "du" menade jag inte dig specifikt.. Dåligt formulerat av mig, my bad


Apology accepted, och jag får be om ursäkt om jag snedtände lite, har haft en lång och jobbig dag
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Mycket mer fart i spelet än vad jag hade förväntat mig, vilket är härligt. Stör mig dock bara på en sak och det är att ibland så är det tyvärr helt omöjligt att avgöra om någon talar sanning eller ej.
God is a concept by which we measure our pain
  • 0
Citerar Polar Bear:
Mycket mer fart i spelet än vad jag hade förväntat mig, vilket är härligt. Stör mig dock bara på en sak och det är att ibland så är det tyvärr helt omöjligt att avgöra om någon talar sanning eller ej.


Ja, definitivt! När man har klara bevis för att någon ljuger är det lätt att förstå, men när man inte har bevis är det svårt att avgöra ifall de talar sanning eller ifall de döljer något.

Citerar Humanisten:
Citerar ChrizZz et gör väl alla? Det är bara att ställa in i inställningarna. Personligen så kör jag alltid i 720 dock, kan inte se någon skillnad emellan dem.

Alla gör inte det. Väldigt många gör inte det faktiskt. Jag hade inte haft något emot det om det inte vore för att Ps3an var så bångstyrig med sina inställningar och prioriteringar.


Spelet är i 720p.
  • 0
Citerar Polar Bear:
Mycket mer fart i spelet än vad jag hade förväntat mig, vilket är härligt. Stör mig dock bara på en sak och det är att ibland så är det tyvärr helt omöjligt att avgöra om någon talar sanning eller ej.


Håller faktiskt med, vissa vrider på huvudet när dom ljuger och andra gör ingenting. Vissa blinkar ofta när dom talar sanning och andra inte. Sen så är vissa grejjer lite väl tydliga.

-Your wife is dead, sir.
-Oh my god! *Gråt*

Sekunden efter tittar han sig omkring och flinar lite smått. :p
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar Fredde007:
Spelet är i 720p.


Mjo, native ja, som det mesta.
Jag undrar varför inte alla Ps3-spel egentligen inte stöder uppskalning till 1080p. Xbox har det i alla sina spel.
Inte för att jag direkt klagar så, det är bara det att jag gillar att spela spel i sin maximala output, men Ps3 är lite knölig och väljer typ lägsta möjliga HD-output istället. Vilket är lite störigt när jag spelar Uncharted: Drake's Fortune eller Fallout 3 i 720p, för att sen kasta in Dead Space 2 eller Killzone 2, som även om dom stöder 1080p-uppskalning, väldigt väl, så kastas dom ner till 720p. Visst, syns inte så hemskt mycket egentligen, tycker bara småsaker som kanske lite kantutjämning blir lite bättre och så har jag en TV med full-HD.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar link122:
Jäkligt svårt dock att upptäcka om folk ljuger eller tvekar. Vissa ansikten är mer svårlästa än andra.

Sounds great! That's how people work.
Why am I Mr. Pink?
  • 0
Citerar Humanisten:
Någon som har Playstation 3-versionen här? Ville bara kolla om ni vet om den versionen stöder 1080p-uppskalning


Tittade precis på omslaget och det står bara 720p i den där lilla rutan. Men jag har inte testat, kan ju hända att det funkar ändå.
http://psnprofiles.com/Jakkal_SWE
  • 0
Snart, snart, snaaaart
Några timmar kvar bara

Citerar Jakkal:
Tittade precis på omslaget och det står bara 720p i den där lilla rutan. Men jag har inte testat, kan ju hända att det funkar ändå.


Jaja, jag märker hur det är sen
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Jag funderar lite på om detta kommer ha ett högt omspelningsvärde? För det lär vill inte vara så kul att förhöra osv när man redan vet vem mördaren är? Känns lite som när man klarat storyn så kommer man inte spela det på ett tag.
Vad tycker ni som redan fått det?
  • 0
via mobil

Det skulle vara att lyckas få 5 stjärnor på alla fallen som höjer omspelningsvärdet. För det är rätt svårt första gången man kör. Iaf för mig
Luke, mah boi!
  • 0
Dum fråga kanske men hur är spelet? Som förväntat elr?
Kommer ju sitta hela natten med detta
  • 0
Låt mig säga så här; Ja, du kommer att sitta hela natten med det.

Fjäderlätt spoilervarning; Moretto-fallet: Jag fick bara två stjärnor trots att jag gjorde i stort sett allt rätt, och det var uppenbart vem som var skyldig.. Trots detta bara två stjärnor och en missnöjd polischef? Skumt.
"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!