Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

L.A. Noire


Citerar Mr Smiley:
Hur är den allmänna uppfattningen av L.A. Noire? Känns som de flesta förväntar sig ett GTA-liknande spel, vilket antagligen kommer göra de besvikna. Precis som med Mafia 2.


Har man hängt med så vet man att det inte är vad det handlar om. Köper man spel bara för att vissa namn är med, exempelvis Rockstar, och tror så få en produkt lik deras övriga är man bara naiv. Blir irriterad om folk börjar klaga sedan på grund av det du nämner.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Blir irriterad om folk börjar klaga sedan på grund av det du nämner.


Det kommer de mest troligt göra. Såg mängder med kommentarer på Youtube som löd "I know you play as a cop but I'm still gonna kill people and steal cars" och liknande
Indecent exposure is fun.
  • 0
De som tror att La noire blir som ett gta har förhandsbokat eller tänker köpa spel, det jag ser framemot är förhör, bevismaterial, undersökningar och att gå upp i rank inom polisen, skjutande är jag trött på någon mer som känner att för mycket sadlåda är skittråkigt, det känns ofta meningslöst.
  • 0
Att leda mord utredningar och likartade ting lockar något enormt. Längtar som tusan efter L.A Noire, ser så hiskeligt ursnyggt ut!
''The reality is no match for the Legend.'' - Solid Snake
  • 0
Citerar Sonicman:
Att leda mord utredningar och likartade ting lockar något enormt. Längtar som tusan efter L.A Noire, ser så hiskeligt ursnyggt ut!


Kan inte annat än att hålla med. Sen att detta spel förmodligen är banbrytande är en annan sak. Ny teknologi som, om det lyckas(vilket det ser ut att ha gjort på trailers) är framtiden för alla seriösa spel.
  • 0
Hur blev det med den nya trailern?
Galliani Calling F. Perez: "Milan offers Digão + €5m and 4 bags of peanuts for Ricky Kaká (to be paid over 30 years)"
  • 0
Väntar och väntar. Får snart spel! Jag måste ha detta spel på release!

Citerar NintendorRemote:
att gå upp i rank inom polisen,


Jag vet i allafall att man först börjar att patrullera i staden sedan så övergår man till detektiv. Men efter det kan man väl inte fortsätta gå upp i grader? Vad blir man sen? FBI agent eller..?
F*ck those who are against me!
  • 0
Citerar Noizy:
Väntar och väntar. Får snart spel! Jag måste ha detta spel på release!

Citerar NintendorRemote:att gå upp i rank inom polisen,

Jag vet i allafall att man först börjar att patrullera i staden sedan så övergår man till detektiv. Men efter det kan man väl inte fortsätta gå upp i grader? Vad blir man sen? FBI agent eller..?


Du jobbar bla på trafik-roteln, sedan mordbrand (tror jag), sedan på mord-roteln och sedan vice-roteln.
Så ja man går upp i graderna, men du byter aldrig organisation, du får helt enkelt bara jobba på olika avdelningar inom samma poliskår.
Vice är/var ju bland de "hetaste" avdelningar hos polisen.
  • 0
Citerar ribbstol:
Citerar Noizy:

Väntar och väntar. Får snart spel! Jag måste ha detta spel på release!

Citerar NintendorRemote:att gå upp i rank inom polisen,

Jag vet i allafall att man först börjar att patrullera i staden sedan så övergår man till detektiv. Men efter det kan man väl inte fortsätta gå upp i grader? Vad blir man sen? FBI agent eller..?


Du jobbar bla på trafik-roteln, sedan mordbrand (tror jag), sedan på mord-roteln och sedan vice-roteln.
Så ja man går upp i graderna, men du byter aldrig organisation, du får helt enkelt bara jobba på olika avdelningar inom samma poliskår.
Vice är/var ju bland de "hetaste" avdelningar hos polisen.


Men får man jobba med trafikroteln hur länge man vill eller?

FAN VAD JAG VILL HA DETTA!
F*ck those who are against me!
  • 0
Jag tycker det verkar roligast som agent men man får nog inte vara det i borjan.
  • 0
Citerar NintendorRemote:
Jag tycker det verkar roligast som agent men man får nog inte vara det i borjan.


Du kommer få testa på en hel del!
F*ck those who are against me!
  • 0
Citerar ribbstol:
sedan mordbrand (tror jag), sedan på mord-roteln


Hm, är inte det lite samma sak. Dvs, du kommer jobba på "mord-roteln"
"Det är häftigt att betala skatt"
  • 0
Citerar Alstroemeria:
Citerar ribbstol:

sedan mordbrand (tror jag), sedan på mord-roteln


Hm, är inte det lite samma sak. Dvs, du kommer jobba på "mord-roteln"


Jo, men mord som har med bränder att göra.
F*ck those who are against me!
  • 0
Tyckte den senaste trailern var lite missvisande, dom berättade att man kunda lyssna på polisradion och få uppdrag där ifrån, och sen något om landmarks. Men endå så är det inte freeroam?
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Tyckte den senaste trailern var lite missvisande, dom berättade att man kunda lyssna på polisradion och få uppdrag där ifrån, och sen något om landmarks. Men endå så är det inte freeroam?


Jo, väl? Det kan väl inte vara uppdrag hela tiden?
F*ck those who are against me!
  • 0
Citerar GinTonic:
Tyckte den senaste trailern var lite missvisande, dom berättade att man kunda lyssna på polisradion och få uppdrag där ifrån, och sen något om landmarks. Men endå så är det inte freeroam?


Jag tror att de menar att det inte är free roam som i GTA IV att du kan åka runt, stjäla bilar, ha ihjäl folk, men det är ju knappast punkt A till punkt B till punkt C, osv.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Inarion:
Jag tror att de menar att det inte är free roam som i GTA IV att du kan åka runt, stjäla bilar, ha ihjäl folk, men det är ju knappast punkt A till punkt B till punkt C, osv.


Det var det jag trodde först, innan GR sa att det var linjärare än Mafia 2. :p Sen undrar man ju lite hur långt spelet kommer vara, låter ju som det är hur många cases som helst.
"Vad som är roligt är subjektivt din dumme jävel."
  • 0
Citerar GinTonic:
Citerar Inarion:

Jag tror att de menar att det inte är free roam som i GTA IV att du kan åka runt, stjäla bilar, ha ihjäl folk, men det är ju knappast punkt A till punkt B till punkt C, osv.


Det var det jag trodde först, innan GR sa att det var linjärare än Mafia 2. :p Sen undrar man ju lite hur långt spelet kommer vara, låter ju som det är hur många cases som helst.


Hoppas att det finns sidouppdrag. Hade varit URGRYMT!
F*ck those who are against me!
  • 0
För mig började hypen idag när jag kollade runt bland lite trailers och det ser ju otroligt trevligt ut, och sen så läste jag en nyhet om att speltiden förväntas att bli på över trettio timmar och det låter ju fantastiskt.
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Citerar Åke Jävel:
över trettio


Låter smått otroligt, jag skulle vara nöjd med 20! Ska bli intressant att se hur det ligger till.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Låter smått otroligt, jag skulle vara nöjd med 20! Ska bli intressant att se hur det ligger till.


Jo, om det nu stämmer så är det super, trevlig kontrast mot de "actionspel-som-släpps-idags" speltid.
I'll see you on the dark side of the moon.
  • 0
Citerar Åke Jävel:
"actionspel-som-släpps-idags" speltid.


Verkligen. Köp spelet efter plugget, gå hem, skjut ihjäl några sopiga botar i ett uppdrag som grundar sig i valfritt pissmanus, klara spelet, gå sedan och lägg dig. Kul...
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Hur långt var GTA IV!?
F*ck those who are against me!
  • 0
Citerar Noizy:
Hur långt var GTA IV!?


Min första genomspelning hamnade på cirka 24 timmar.
Men då gjorde jag inte så extremt mycket vid sidan om, jag tävlade mot en kompis och sparade maniskt efter varje uppdrag...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Noizy:
Hur långt var GTA IV!?


Ganska så långt. Finns ju en achievement som man belönades med om man klarade storyn under 30 timmar, vilket jag inte gjorde.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!