Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Crysis


Tack för tipset i alla fall ska prova det för jag blir agalen, kan ju inte spela spelet som det e nu.
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Citerar miss:
Min kostade 4...


O du klarar crysis?
  • 0
  • Missing Avatar
  • miss
Citerar Horse_of_game:
Citerar miss:Min kostade 4...

O du klarar crysis?


Ja, fast datorn var utan operativsystem, så det blir 5 med operativsystem. Jag kör på dom här inställningarna dessutom: http://img155.imageshack.us/my.php?image=24555478wh4.jpg

Fast jag har sänkt "Water" till "low", bilden är kanske en vecka.
  • 0
Jag lekte runt lite med ljussättningen i Editorn, Time of Day (ToD). Bilderna som följer är resultatet. Skärmdumparna kommer från min egen bana, dessutom. Jag upptäckte att ett bra knep för att få ett djup är att ändra på Saturation och Contrast, samt reglera hur solen ska se ut i form av solstrålar och så vidare. Jag planerar dock inte att ha ljussättningen på detta vis i slutprodukten, utan siktar då hellre på en klarare färgsättning, och inte lika mörk. Men vi får se, jag kanske ändrar mig beroende på vad ni tycker.

Lightning 1.

Lightning 2.

Lightning 3.

Kommentera gärna och säg vad ni tycker. Enjoy!
  • 0
Hur brukar ni spela Crysis?
Brukar ni använda stealth eller bara gå rakt in? Fordon eller till fots? Ljuddämpare eller fullt ös? Enstaka skott eller automateld? Handgranater eller gevärsgranater? Ljusgranater eller rökgranater? Långdistansgevär eller shotgun? Spränga oljetunnor när fiender kommer nära dem eller kasta dem på fienderna?
Börjar likna Spore reklamen lite, men ni fattar poängen? Jag vill veta hur ni spelar Crysis, klarar mig redan utan att dö på Delta men jag tvekar inte på att jag missat rätt många möjligheter.

Själv brukar jag smyga med stealth och ljuddämpare, men så fort jag är upptäckt eller om det är en hel drös fiender brukar jag bara skjuta iväg med hela vapenförrådet. Brukar försöka hålla mig till SCAR, Submachinegun, FY-71 i den ordningen och bär sniper eller shotgun beroende på situationen. Jag har nästan aldrig använt varken gevärsgranater, fordon eller C4 annat än när det behövts.
Gillar kluriga saker som att få fienderna att skjuta varandra, lura dem till att åka in i landminor eller kasta explosiva tunnor på dem.

Någon som har inställningstips förresten? Spelade Crysis på VH fast helt utan antialiasing, men moddade efter ett tag till Ultra High. Utan lagg. Warhead laggar faktiskt rätt ofta för mig, på Enthusiast utan AA, och segar ibland ner till 10 FPS i tunga scener. Det är inte så farligt för jag har 1680x1050 så man märker knappt om det är 10 FPS eller 20, men det vore kul att få upp det lite ändå.
Hörde att Warhead skulle flyta mycket bättre, men det kanske inte gäller för entusiasterna?

Hoppas man använder direktlänkar på detta forumet (funkar rel="nofollow" href?):
http://img212.imageshack.us/img212/1116/grabby1tu6.jpg
http://img212.imageshack.us/img212/6400/grabby8pb7.jpg
- Digital Jackal 2008
  • 0
Citerar Digital Jackal:
Hörde att Warhead skulle flyta mycket bättre, men det kanske inte gäller för entusiasterna?

Jo, det flyter bättre. Framförallt märks det under tunga eldstrider.
  • 0
Citerar Digital Jackal:
Hoppas man använder direktlänkar på detta forumet (funkar rel="nofollow" href?):


href it is.

Grymt snygga bilder också, vad har du för något i din dator?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Vilken upplösning spelar ni crysis på ?
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
1280x1024.
  • 0
Citerar The Frostexx:
Citerar Digital Jackal:
Hoppas man använder direktlänkar på detta forumet (funkar rel="nofollow" href?):


href it is.

Grymt snygga bilder också, vad har du för något i din dator?

Jag har ingen aning för tillfället. Jag har en hårddisk. Köpte det mesta av datorn innan vintern men något nytt grafikkort nyligen, var går man in för att kolla vad man har? Trodde det var Kontrollpanelen>System, men där hittade jag inte så mycket.

Citerar neostar:
Vilken upplösning spelar ni crysis på ?

1680x1050. Var en riktig förbannelse först, kunde spela nästan maxat i 1024x768 och plötsligt kunde jag bara spela low. Men när man uppgraderat är det snyggt.
- Digital Jackal 2008
  • 0
Citerar neostar:
Vilken upplösning spelar ni crysis på ?

1600x1200
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
Jag spelar på 1920*1200
Surremder before you all die by the sword, for i do not wish you to perish
  • 0
Hur stor är din skärm?
Arrrrrgggggg me fellow mateys, go now and seed ye plunder, for we shall never sink.
  • 0
24 tum
Surremder before you all die by the sword, for i do not wish you to perish
  • 0
Jag har 22 tum nya samsung rose skärmen.

Uppgraderat vad ?
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Ska få ett annat grafik kort i datorn då det som jag hade va icke ok.

Kan ni nämna vilket jag ska köpa kom gärna med flera förslag och vad de koster.
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Spelar också på 1900x1200 (24")
Sometimes you need to break some omelets to make some eggs, you know what I'm saying?
  • 0
Sapphire HD4850 512MB Dual-Slot, 1550kr.
  • 0
Ati 4870X2 är bra neostar jag kör med 2st sånna
Surremder before you all die by the sword, for i do not wish you to perish
  • 0
Citerar Jacob_2:
Ati 4870X2 är bra neostar jag kör med 2st sånna


Undra hur många gånger du har skrivit det,
Ischlo Pischlo!
  • 0
Citerar Tihtala Isil:
Citerar Jacob_2:Ati 4870X2 är bra neostar jag kör med 2st sånna

Undra hur många gånger du har skrivit det,


Han fråga ju hehe
Surremder before you all die by the sword, for i do not wish you to perish
  • 0
Funkar inte det här kortet på very high ?

LEADTEK Geforce GTX 260 896MB GDDR3, 2xDVI, HDTV, 3xSLI, 16x PCIe (GTX 260)
Wrestling is not fake, people are fake
  • 0
Nej inte utan lagg
Surremder before you all die by the sword, for i do not wish you to perish
  • 0
Citerar neostar:
Funkar inte det här kortet på very high ?

LEADTEK Geforce GTX 260 896MB GDDR3, 2xDVI, HDTV, 3xSLI, 16x PCIe (GTX 260)


Enligt sweclockers.com så klarar det Crysis på very high i upplösningen 1680x1050 med 21.15 FPS, i upplösningen 1920x1200 så hamnar man på 17.24 FPS. Personligen så tycker jag inte att man behöver ha absolut fetaste upplösningen på, i alla fall inte jag som spelar på en 19" skärm.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!