Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Svåraste Bossarna?


Malpercio i Baten Kaitos: Eternal Wings and the Lost Ocean är en av de svårare bosstriderna jag upplevt. Har man inte tränat och byggt upp en bra taktik är man körd.
  • 0
Jag tycker också melifacint (inte säker på om hon stavas så) som drkae i Kingdom hearts 1 är skit dryg...jag har typ haft KH1 i 4år...aldrig klarat henne...
  • 0
I FFX fanns det ett flertal riktigt svåra bossar. Lady yunalesca var ett riktigt pain in the ass, inte för att hon var nästintill omöjlig att klara av (även om hon var svår som fan) utan att du var tvungen att titta på en 10-15 min film innan du fick möta henne som inte gick att trycka bort. Så om du förlorade var du tvungen att titta på skiten 5 gånger...

Men Dark Valefor är nog den svåraste bossen jag mött i något spel.

Tillagt 2011-04-21 13:06:
Citerar White:
Jag tycker också melifacint (inte säker på om hon stavas så) som drkae i Kingdom hearts 1 är skit dryg...jag har typ haft KH1 i 4år...aldrig klarat henne...


Då är det bara dina gubbar som suger. Gå o träna dom innan du möter henne.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
det e så jobbigt
  • 0
Citerar White:
det e så jobbigt


Hehe, jag är din Gud som ska hjälpa dig. Metoden var uppfunnen av mig för flera år sedan.

Bunkra upp med några Ethers, när striden börjar så ska du springa och gömma dig bland grenarna som är längs väggarna. Vänta där medan dina vänner klår upp draken. Heala dem med Cura/Curaga. Får du slut på MP, använd en Ether!

Men det kommer några eldbollar mot dig ändå ibland. Använd då Guard, minns inte om det funkar. Men ändå, bara vänta ut i en gren. När draken har typ 1 mm liv kvar, måste du hoppa in och ta det sista slaget. Lycka till!

Nästa boss är dock... tyvärr... den svåraste i hela spelet enligt mig. Men ta det senare, använd min metod för att klå upp draken!
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Den bossen (Riku/ansem) är väl inte så svår,jag har inte klarat han men jag tog han nästan på första och andra försöket...har inte orkat spela nå mer än 2 försök
  • 0
Citerar White:
Den bossen (Riku/ansem) är väl inte så svår,jag har inte klarat han men jag tog han nästan på första och andra försöket...har inte orkat spela nå mer än 2 försök


Så du klarade Dragon med hjälp av mig? Och oj nice, tog väl mig runt 10-15 försök på både mina två spelgenomgångar (Normal och Expert). Höll på att bli galen då man inte kunde hoppa över den långa mellansekvensen innan den bossen.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Jo det e väldigt drygt med mellan sekvensen
  • 0
Slutbossen i Brütal Legend
  • 0
Death i Castlevania, urk.
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Sista bossen i Persona 2: Tsumi kan vara jobbig.
Har fyra attacker per runda varav 2 charmar minst en karaktär åt gången och en kan vara partywipe (är 50/50 att en karaktär dör, går igenom skydd) och rätt så mycket HP.
Har man otur så dör man. Har man inte otur är bossen fortfarande svår. Om man inte är överlevlad och har spelets starkaste persona dvs.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=2-LAyZPPS2A
  • 0
Kanske har nämnts innan men Elite Four i Pokémon Blå/röd/gul första gången man mötte dom. Dvs när man va runt tio år kanske? En näst intill obeskrivlig lycka när man dräper Gary för att sedan bli omhändertagen av Oak till en underbar musik.
  • 0
Citerar Donttellglenn:
Kanske har nämnts innan men Elite Four i Pokémon Blå/röd/gul första gången man mötte dom. Dvs när man va runt tio år kanske? En näst intill obeskrivlig lycka när man dräper Gary för att sedan bli omhändertagen av Oak till en underbar musik.


Instämmer helt. Levlade upp min Blastoise till level 90 innan jag gav mig på dem på riktigt. Dock levlade jag genom att battla mot dem om och om igen

En annan boss jag kommer och tänka på är den alltid lika stenhårda Shao Kahn längst upp på hard-stegen i Mortal Kombat II. Har fortfarande mardrömmar om honom och den otroligt dåliga Sega Mega Drive-kontrollen...
I am a passenger, and I ride and I ride...
  • 0
Slutbossen i Maximo vs the army of Zin, till Ps2. Brutal boss där det verkligen krävdes fingerfärdighet och precis rätt strategi för att lyckas fälla besten!
Var fruktansvärt tillfredsställande när hans HP nådde 0!
  • 0
Nu senaste hade jag stora problem med "Hades" i God of War III
Men annars hade Ninja gaiden till krysslådan jävligt jobbiga bossar!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!