Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Total War: Rome II


The Creative Assembly har uttannonserat Total War: Rome II.

Inte jättemycket är känt om spelet men det kommer att ha en ny grafikmotor och den största kampanjen hittills. Tydligen ska dubbelt så många personer ha varit inblandade i utveckling än tidigare delar i serien.

Annoucement trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=JReGDeaxaDI

Premiär 2013.
  • 0
Nostalgikick när man tänker på första spelet i serien. Detta kan inte annat än bli kalasbra!
  • 0
Men tanke på hur bra Shogun II är har jag riktigt höga förhoppningar!
  • 0
Let's get hyped!
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
Underbara nyheter!
Vik hädan, troll.
  • 0
Vad jag personligen hoppas på är att de integrerar intriger mer i kampanjen. Imo är det det enda man saknar efter att ha plöjt enormt mkt total war och det är en nyckeldel i Romersk historia imo. Jag tycker trailern indikerar på att vi kan förvänta oss sånt men man vet ju aldrig.
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
via mobil

Hoppas de nu bara klämmer in bra med grejer ;) vet inte hur de är på Shogun 2, men supplylines och hur de delat upp regionerna och hur man erövrade dem gillade jag på Napoleon, dock så var det spelet i övrigt trist. Mer sånt kanske. Fast det jag helst av allt skulle vilja se är ju ett Empire 2 lite bättre gjort ;)
FUS RO DAH!!!
  • 0
Älskar Rome: Total war så det här är ett självklart köp!
Fader, förlåt dem, de vet inte vad de gör
  • 0
Är sjukt peppad, ser ju helt annorlunda ut än tidigare spel. Mer detaljerat och enormt mycket snyggare. Älskar att dem återgår till Europa som är den roligaste kartan, samt att det är svärd och häst som gäller den här gången. Blivit mycket Napoleon och Empire nu.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Gamerman1:
Är sjukt peppad, ser ju helt annorlunda ut än tidigare spel. Mer detaljerat och enormt mycket snyggare. Älskar att dem återgår till Europa som är den roligaste kartan, samt att det är svärd och häst som gäller den här gången. Blivit mycket Napoleon och Empire nu.


Japp! Svärd, häst och ädla män är vad vi vill ha. Vad mig beträffar tycker jag de borde enbart köra på att förnya Rome och Medieval hela tiden. Empire var kul I kampanjen tycker jag men gillade inte striderna så värst mycket, kändes lite som de bara normaliserat allt för att lättare balansera spelet. Är man inbiten kampanjspelare bryr man sig inte så mycket om det är balanserat hit och dit. Jag tycker det ska vara lättare att spela romarna eller grekerna till exempel. De låg ju en bra bit före när det gäller teknologi och organisation än vad gallerna och germanerna gjorde. Man vill ha en utmaning när man väljer att lira barberare.
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
  • Phip
  • Phip
Hade hellre sett Medieval Total War III men detta ska bli jättekul. Både Empire Total War och Napoleon var bra men har tröttnat lite på den tidsåldern nu, med skjutvapen och kanoner. Samt att Japan kartan har blivit lite tråkig. Kartorna ska ju vara stora, man ska kunna erövra världen så Europa + lite till är perfekt.

Är det bara jag som skulle vilja ha ett framtida Total War spel med lite imperialism tema? Som skulle kunna utspela sig ungefär från 1870-1920.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Citerar Phip:
Hade hellre sett Medieval Total War III men detta ska bli jättekul. Både Empire Total War och Napoleon var bra men har tröttnat lite på den tidsåldern nu, med skjutvapen och kanoner. Samt att Japan kartan har blivit lite tråkig. Kartorna ska ju vara stora, man ska kunna erövra världen så Europa + lite till är perfekt.

Är det bara jag som skulle vilja ha ett framtida Total War spel med lite imperialism tema? Som skulle kunna utspela sig ungefär från 1870-1920.


Är säkert många som vill, jag skulle också kunna tänka mig allt de gör i serien men skulle fortfarande bli sur om de lägger krutet på sånt istället för ett Medieval 3 som nästa efter Rome 2. Eller ett fantasybaserat total war(kommer väl aldrig hända). Något jag skulle vilja se är en sorts merge mellan crusader kings och medieval. Mycket intriger och micro management som fortfarande inte gör det tråkigt. Angående tidsperiod tycker jag helt det ska slopa allt efter medeltiden.
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar Action Fighter:
Eller ett fantasybaserat total war


Nej, usch. Älskar att de plockar från historien, finns ju mängder med godbitar.

En sak som jag tycker att de kan göra bättre är att man ska kunna klara sig bättre utan att kriga.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
Total War: A Song of Ice and Fire skulle kunna vara alldeles underbart om det gjordes rätt, men jag är glad ändå att de håller sig till verkligheten.
  • 0
The Creative Assembly har ju köpt upp Warhammer-rättigheter så det ryktas om ett Total War-spel i warhammervärlden. Kanske för att introducera Total War till en bredare publik?

I vilket fall så utannonserades detta spel för flera måndader sedan utan att jag lagt märke till det och jag verkar inte vara den enda...?

Här är förövrigt ett visuellt demo på hur slagen kommer att kunna upplevas:

http://www.youtube.com/watch?v=EaDlihIqPws

Själv har jag väntat länge på Total War ur 1:a personsvy och blandade land och skeppsslag (som i Troy) så jag ser mycket fram emot detta.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Action Fighter:
Eller ett fantasybaserat total war(kommer väl aldrig hända).


Du kanske redan känner till det, men jag kan rekommendera Third Age: TW; en sjukt välgjord Lord of the Rings-mod till Medieval II. I senaste versionen har de till och med lyckats återskapa städer och fästningar.

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=500418
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Citerar Mange Maräng:
I senaste versionen har de till och med lyckats återskapa städer och fästningar.

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=500418

Det visste jag inte. Synd att jag inte har tid att spela denna typ av spel för tillfället.
The weak die so that the strong prevail and none shall be spared.
  • 0
Citerar Mange Maräng:
Citerar Action Fighter:Eller ett fantasybaserat total war(kommer väl aldrig hända).

Du kanske redan känner till det, men jag kan rekommendera Third Age: TW; en sjukt välgjord Lord of the Rings-mod till Medieval II. I senaste versionen har de till och med lyckats återskapa städer och fästningar.

http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=500418


Japp, känner till det och kört en hel del. Annars är Call of Warhammer också väldigt bra, gillade den skarpt och plöjt ned många timmar där.
http://www.twcenter.net/forums/forumdisplay.php?f=1377

Just nu kör jag dock en Very Hard/Very Hard kampanj som England I stainless steel. Riktigt välgjord mod där också som försöker vara lite mer realistist när det kommer till hur dina armeér överlever etc. Känns dock som systemet funkar lira dåligt för AIn, de verkar inte vara lika påverkade av det som jag.
[23:25] [W From] <Parthex>: I did not fail.. how can i fail when i was dead?
  • 0
När släpps det egentligen? Spelar inte så mycket spel längre, men man kan aldrig få nog av Total War.

Här är factions listan, ganska intressanta!

http://wiki.totalwar.com/w/Factions
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Gamerman1:
När släpps det egentligen? Spelar inte så mycket spel längre, men man kan aldrig få nog av Total War.

Här är factions listan, ganska intressanta!

http://wiki.totalwar.com/w/Factions


Inga romerska familjer längre
Hello
  • 0
Nej, det verkar inte så. Fast det finns ju två stycken kvar som inte har visats ännu. Själv tycker jag att det var lite snålt med factions. Antar att det är Egypten som döljer sig under det ena frågetecknet. Hoppas på det i alla fall, en ganska rolig faction under den tiden.

Sen kommer dem ju säkert att sälja factions som dlc som de har gjort med tidigare spel.
"You hear about the Chinese godfather? He made them an offer they couldn't understand."
  • 0
Citerar Dride:
Inga romerska familjer längre


vad jag har läst så kmr det at finnas med romerska familjer, fast de är inte egna factions

Tillagt 2013-02-27 21:55:
Citerar Phip:
En sak som jag tycker att de kan göra bättre är att man ska kunna klara sig bättre utan att kriga.


Håller med, alla nationer är inte krigarnationer, de fanns ju handelsnationer t.ex. pröva europa universalis om du vill ha ett alternativ
  • 0
  • Phip
  • Phip
Citerar lukasnyman95:
Håller med, alla nationer är inte krigarnationer, de fanns ju handelsnationer t.ex. pröva europa universalis om du vill ha ett alternativ


Jo, jag har både Europa Universalis III och Hearts of Iron III på steam men jag tycker att de är vansinnigt svåra att lära sig, har inte spelat så mycket då jag har lagt ner på grund av att detta.

Visst, det heter ju Total War men jag tycker ändå inte att man ska behöva kriga hela tiden för att bli mäktig. Det blir väldigt stressigt i fredstider då man måste producera soldater hela tiden. Om man inte själv går till attack så är det stor risk att man blir attackerad. Diplomatin hade det verkligen behövts utvecklas. Ännu sämre är diplomatin i Civilization 5.
"In this world, nothing is certain but death and taxes."
  • 0
bästapc spelet
  • 0
Ser fram emot spelet! Fast först ska man köra första spelet.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!