Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Bästa RPG någonsin du kört!


OBLIVION
  • 0
Kotor serien är underbar och är nog de bästa RPG spelen jag kört.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Final Fantasy VII, för att det var så välproducerat under sin tid. det fanns inget spel, vid den tidpunkten, med så välskriven story. det hade en bra balans mellan charmig humor och alvarlig handling. handlingen framförallt grep tag i mig som 14 åring.

annars så var suikoden I & II helt sannslöst bra, har inte spelat de nya till PS2.

kotor serien är också ruskigt bra, men de har inte gripit tag i mig på samma sätt eftersom huvudhandlingen känndes lite slätstruken i jämförelse mot de mer cinematiska rollspelen.
Spelutvecklare och grundare av Pixel Shade "Följ gärna på instagram: pixel_shade"
  • 0
Kotor 1,2 , dem flesta FF spelen , ToS och en hel drös andra spel.

Ingen som minns det där spelet till Ps? Alundra ,riktigt bra spel, kommer inte ihåg mycket av det men det har en varm plats i mitt gamer hjärta <3
-Utter- Harr! That Tickle's Me Wooden Leg!
  • 0
Jag tyckte inte om rpg spel innan men efter att jag spelade Oblivion så har jag älskat rpg spel så jag måste säga att Oblivion är det bästa rpg spelet.
Har aldrig spelar Morrowind

Tillagt 2006-10-25 13:00:
Även Titan quest är ett grymt spel
God of war II äger rumpa!!!
  • 0
Pokémon?
'Playing Is Believing'
  • 0
Morrowind ä självklar etta, jag njöt inte så mycket utav Kotor faktiskt...beror nog på att jag blivit åpen av Morrowind eftersom det aldrig tar slut (vilket Kotor gör alldeles för snabbt) fasst det är absolut inte dåligt bara inte lika bra.

Annars skulle jag gärna spela Suikoden om jag kunde komma över spelen.
  • 0
Deus Ex, behövs det sägas mer?
Remember, even the greatest gamers have once been n00bs. "I'm a gameoholic!"
  • 0
Chrono Trigger (SNES), Final Fantasy VII, VIII och IX (PS1) ,Knights of the Old Republic (Xbox/PC) och The Elder Scrolls IV: Oblivion (360) är mina absoluta favoriter
It ain't the fall that gets you... it's the sudden stop at the bottom
  • 0
Chrono Trigger. Tveklöst det bästa RPG spelet genom tiderna. Välgenomtänkt story, klockrent battle system, intressanta karaktärer, finns i olika slut...det kan fan inte bli bättre.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Missuppfattad är varnad för att ha tipsat om piratkopiering. Jag rensade dessutom bort alla inlägg rörande detta då det inte hör till den här tråden.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
KOTOR,Final Fantasy IX och VIII är nog dom RPG spelen jag har njutit av mest.
If you say go fuck yourself! I'll consider it.
  • 0
Blä!

Vill bara säga att jag gillar Golden Sun 1 och 2 som är RPG-spel.
Båda är till Game Boy Advance.
There's no place like ::1
  • 0
Bästa rpg nånsin.......... Chrono Trigger helt klart.
Det finns många bra som tex Suikoden, Final fantasy, Shining in the darkness, Breath of Fire men kronan går utan tvekan till Chrono Trigger.
Shit from the past can always bite you back!!!
  • 0
Final Fantasy VII och Fallout 1&2 är rikigt mästerverk....
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Final Fantasy IX och Suikoden II, utan tvekan.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
inget
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar Missuppfattad:
Vill bara säga att jag gillar Golden Sun 1 och 2 som är RPG-spel.
Båda är till Game Boy Advance.


Golden Sun är helt underbart. Har nog lagt ner 100 timmar på vardera utav dem, nästan i alla fall. Skitsnygg grafik, grym story, otroligt vacker musik och mycket roliga strider - man kan inte göra annat än älska det.

Annars rekommenderar jag Fallout till PC. Atmosfären är den bästa jag har upplevt i spelväg, och även ifall det turbaserade upplägget känns gammalt är det ett underbart spel.
Jag är odödlig. Jag har aldrig dött, så ingen kan bevisa att jag inte är det.
  • 0
Har de båda spelen - men faktiskt aldrig börjat spela någon av de

Fallout alltså
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Jag kommer ihåg när du skaffade dem instant.

Det var ju länge sen, jag förstår inte hur du kan strunta i att spela Fallout. Det var ju t.o.m. med på GR's "100 Bästa Spel-lista".
Jag är odödlig. Jag har aldrig dött, så ingen kan bevisa att jag inte är det.
  • 0
Säg det, har inte en aning själv
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
För mig är det utan tvekan Final Fantasy VII
Oblivion är oxå ett bra rpg spel
  • 0
Instant & MrOizo

Schämmes tamefan! Jag som är av fattig börd får snarare chansen att spela om mina spel 10 ggr om innan jag får råd till ett nytt!
Jag är odödlig. Jag har aldrig dött, så ingen kan bevisa att jag inte är det.
  • 0
Det bästa är nog KoToR, sedan ToE(psp versionen) och FFX
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Inget snack om saken. Final Fantasy VII.

Andra bra rollspel är Final Fantasy VIII och Final Fantasy X samt Oblivion.
Fuck the Doomed!
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!