Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Final Fantasy-fans titta hit


Mellansekvenserna är grymma! Älskar grafiken på karaktärerna, håret =)

Men CGI:n är ju ännu bättre
  • 0
Citerar Threedrake:
Förstår inte allt ''hat'' mot XIII. Men det är väl en smaksak, jag stör mig inte särskilt mycket på lineariteten. Det är väl den största faktorn till att XIII är ''dåligt'' enligt många.


Dålig karaktärsutveckling, bajs story, battlesystemet är liksom efterbliven det enda man gör är att spamma auto-battle och byta paradigrim, 40 timmar i en enda jävla korridor(Visst FFX var lite så med, men den hade i alla fall städer som man kan besöka) det enda som var bra med FFXIII var att grafiken var snygg. Jag fattar inte hur man kan gå ifrån en revolutionerande battlesyteme inom FF-serien i FFXII till FFXIII's dynga till battlesystem. I don't get it, I really don't.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Bästa FF spelet för min del är iaf IX. Underbart förutom dem sega fighterna och laddningstiderna. IV är awesome också.

Jag gillade XIII en hel del men XIII-2 gillar jag inte alls tyvärr. Att dem tog bort libra är knäppt.

Citerar Keant:
Jag fattar inte hur man kan gå ifrån en revolutionerande battlesyteme inom FF-serien i FFXII till FFXIII's dynga till battlesystem. I don't get it, I really don't.

Du gillar battlesystemet i XII men inte i XIII? I don't get it.
Gamer FL <3
  • 0
Citerar Bad_mongo:
Citerar Keant:Jag fattar inte hur man kan gå ifrån en revolutionerande battlesyteme inom FF-serien i FFXII till FFXIII's dynga till battlesystem. I don't get it, I really don't.
Du gillar battlesystemet i XII men inte i XIII? I don't get it.


FFXII's systemet var ju flawless med Gambit. Spelets stridssystem var så smart att den tillåter att man kan anpassa sin grupp precis efter det vad man vill de ska göra i strid. Man övervaka mest striderna, men ändå är man involvera och sedan kan man liksom ändra i sin gambit, man kanske tyckte "Naa, det där var inte så bra, jag vill att han ska heala här och buffar där" osv. Men i FFXIII du byter bara paradigrim och sen spamma du auto battle. Du hade en för healing som du switcha över, sen en för att bygga chain och en för att ha en defense, när man inte vill gå på det offensiva.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Keant:
Men i FFXIII du byter bara paradigrim och sen spamma du auto battle.

Jo det kan man ju göra men om man vill vara så effektiv som möjligt så väljer man attacker manuellt många gånger för att chaina bättre eller för att få in så snabba attacker som möjligt. Sen dubletter av triple rav och resentless assault osv.
Men det jag reagerade på i ditt förra inlägg var att du klagade på att man bara använder autobattle när man i XII bara går nära fienden för att sedan bara kolla på skärmen.
Gamer FL <3
  • 0
Tycker det är tråkigt hur Final Fantasy serien har blivit nu mera förr var det min favorit serie, och jag tycker fortfarande om dem, men jag har tappat suget för FF något enormt sen jag klarat FFXIII. Har inte någon planering överhuvud taget på att inskaffa FFXIII -2 även att jag älskar FF serien.

Det håller på att dö ut sorgligt nog...

Är dock riktigt riktigt sugen på FFX när det släpps i HD.
"I cannot permit you to exsist"
  • 0
Ett litet prat om Final Fantasy XIII-2 som jag har precis (på sätt och viss) klarat och
dess slut. Jag varnar dock att det kan va rätt mycket spoiling men läs texten då bara främst om du har klarat spelet också.

Spoiler:</spoiler>Nämen, så kan det ju inte sluta. För en sekund så tror man att allt ska sluta bra men så vänder det helt upp och ner och slutar olyckligt. Nu förstår jag vad dom menade med att spelet hade olika slut... Jag är inte alls nöjd. Jag ska ta och fortsätta med spelet så att jag kan hitta det rätta slutet och då kan jag betygsätta spelet<spoiler>

Spoiler:</spoiler>The journey has just begun<spoiler>
The strong people are the inhuman while the weaks are human but still the middle is still a blank hole of questions
  • 0
Tror faktiskt att jag ska köpa XII eftersom många säger att det är bra ;)
Live long and prosper.
  • 0
fortafarande inte klarat sista bossen i XIII. Någon annan en jag som ycker att det var ett jävligt svårt spel?
Take it Easy but do take it
  • 0
Om Square ska spara pengar så kan dom lika bra skippa att göra CGI-scener, visst dom är ruskiga snygga men också inte direkt gratis, grafiken i deras spel är tillräckligt bra som det är, spara det till introt och möjligtvis slutet men mer behövs inte.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citerar nilazz:
Om Square ska spara pengar så kan dom lika bra skippa att göra CGI-scener, visst dom är ruskiga snygga men också inte direkt gratis, grafiken i deras spel är tillräckligt bra som det är, spara det till introt och möjligtvis slutet men mer behövs inte.


Ja en hel del scener behöver verkligen inte vara CGI, dock ser man gärna att action scenerna är i CGI.
Monitor Audio Silver RS6
  • 0
Vill bara klämma in här emellan och nämna Judge Bergan som den mest underskattade FF-skurken någonsin.

http://www.youtube.com/watch?v=P9769vztXW4

Han talar i en sån där svincool Shakespeare-ton, och allt han får är bara en enda scen. :C
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Snackas mycket om en remake på Final Fantasy 7..är jag den enda som hellre skulle se en ordentlig remake av Final Fantasy 6 med grafik som i FF 13 typ, awesome!! ..sitter och spelar igenom spelet igen nu på PSP och det är så jävla grymt, sjukt bra musik!
  • 0
  • ses
  • ses
Final Fantasy V-IX finns nu att ladda ner för 45 kronor styck på PS Store. Då jag blev smått förtjust i den mastiga 7:an, har jag en liten fråga till er.

Vilken av V, VI, VIII och IX är att föredra?
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Vilken av V, VI, VIII och IX är att föredra?


Final Fantasy VI är min personliga favorit i serien.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Jag skulle vilja säga Final Fantasy IX. Fantastiskt story och karaktärer och märkligt nog det enda FF som verkligen gör skäll för sitt namn.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
  • ses
  • ses
Citerar swedish_jedi:
Final Fantasy VI är min personliga favorit i serien.


Överväger att köpa den, är samtidigt osäker på hur väl Playstation-porten ter sig. Har du testat den och är den isåfall att rekommendera? (Långa laddningstider och ändrad ljuddesign i striderna är stora minus vad jag har hört).

Citerar Keant:
Jag skulle vilja säga Final Fantasy IX. Fantastiskt story och karaktärer och märkligt nog det enda FF som verkligen gör skäll för sitt namn.


Blev faktiskt till att ladda ner just nian i serien, verkar lätt Tolkienskt i stilen, och blir en rolig kontrast till den domedagsmättade steam punk-estetiken i Final Fantasy VII.
Reach out and touch faith!
  • 0
Jag spelar just nu Final Fantasy II och storyn är intressant och det börjar bra.
  • 0
Jag trodde att inget kunde slå FF VII men nu när man följt Terras äventyr i FF VI så börjar jag tveka faktiskt. Finns ju en riktigt odräglig skurk med. Hans lilla evil laugh-animation får mig att vilja klippa till fanskapet varje gång.

FF X försöker jag ta mig igenom men det är inte lätt. Jävlar vad vidriga karaktärer.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Citerar jonte91n:
FF X försöker jag ta mig igenom men det är inte lätt. Jävlar vad vidriga karaktärer.


Har inte särskilt mycket emot dem. Blitzball däremot..
  • 0
Huga det med.

Men huvudkaraktären är ju en gnällig nöt. Wakka är hopplöst korkad och sen den där skrattscenen och.... GAH jag klarar inte av det.

Uppgraderingssystemet är sweet dock! Det och FF VII lyckades bäst med det tycker jag.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!