Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Final Fantasy-fans titta hit


Vad är det för skillnad på Final Fantasy Dissidia (Duodecim) 012 och det vanliga Final Fantasy - Dissidia till PSP?
Yeah, I'm a gamer forever.
  • 0
Citerar Monachus:
Vad är det för skillnad på Final Fantasy Dissidia (Duodecim) 012 och det vanliga Final Fantasy - Dissidia till PSP?


Dissidia 012 är Dissidia 2. Vet ite varflr Square har valt ett sånt skitnödigt namn.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Ja, Final Fantasy namn kan bli lite långa ibland.
I am 28 percent sarcasm, and 72 percent self-loathing.
  • 0
Jag ska nog börja med ff7 snart igen. Det bäta spelet i serien. Efter det vill jag nog ge ff9 en chans. Sen så är jag lite besviken på ff6.
Take it Easy but do take it
  • 0
Citerar ses:
Okej, ska testa på det.

Citerar wassan92:
Btw, är jag den enda som tyckte FF XIII faktiskt var ett av de bättre i serien.


Ptjaaaa, det är ju liiiiiiiiiiiiite väl linjärt om du frågar mig. Dessutom avskyr jag Vanille och hennes porrljud.


Hahaha satt och spelade och min flickvän vart helt tokig på att Vanille ska stöna konstant så fort hon är i bild och kan inte annat än hålla med, det är helt onödigt och jag vill inget hellre än att köra en handduk i käften på henne!
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Har börjat med FF7 Igen. Ett sådant fantastiskt spel. (önksar det fanns fler som ff7)
Take it Easy but do take it
  • 0
Citerar sigmons:
Har börjat med FF7 Igen. Ett sådant fantastiskt spel. (önksar det fanns fler som ff7)


Köpte du det i PSN? Jag skulle köpa det igår till mitt PSP, men av någon anledning funkade det inte. Får väl kanske prova idag igen.
Yeah, I'm a gamer forever.
  • 0
Citerar Monachus:
Citerar sigmons:Har börjat med FF7 Igen. Ett sådant fantastiskt spel. (önksar det fanns fler som ff7)



Köpte du det i PSN? Jag skulle köpa det igår till mitt PSP, men av någon anledning funkade det inte. Får väl kanske prova idag igen.



Jag har orginalskivor men ville ha det till psp också.
Take it Easy but do take it
  • 0
Vet någon hur många materior det finns i ff7 som man kan glömma att ta och som gör att man inte kan få dom igen. Kommer på 2 summon materior.
Take it Easy but do take it
  • 0
Vet inte om någon tagit upp det tidigare men tydligen ska en HD-version av FFX vara påväg till PS Vita och Playstation 3. Kan bli roligt. Då får man chansen att spela FFX utan att köpa ett Ps2.
Yeah, I'm a gamer forever.
  • 0
Citerar sigmons:
Jag ska nog börja med ff7 snart igen. Det bäta spelet i serien. Efter det vill jag nog ge ff9 en chans. Sen så är jag lite besviken på ff6


Haha. Satt och varvade mellan Skyrim, Batman AC och BF3 när jag blev sugen på final fantasy efter att jag hört ett soundtrack. Valde lite mellan FF7-9. Blev nian, då det är nog bland de FF spel jag spelat allra minst.

Nostalgitripp!

Tillagt 2011-12-12 07:31:
Citerar Monachus:
Vet inte om någon tagit upp det tidigare men tydligen ska en HD-version av FFX vara påväg till PS Vita och Playstation 3. Kan bli roligt. Då får man chansen att spela FFX utan att köpa ett Ps2.


Mja, har inget fungerande Ps2 längre. Men jag har ju spelet. Så då behöver jag ju köpa om spelet
Får det lov att vara senap på ketchupen?
  • 0
Citerar ICApåse:
Citerar Monachus:
Vet inte om någon tagit upp det tidigare men tydligen ska en HD-version av FFX vara påväg till PS Vita och Playstation 3. Kan bli roligt. Då får man chansen att spela FFX utan att köpa ett Ps2.


Mja, har inget fungerande Ps2 längre. Men jag har ju spelet. Så då behöver jag ju köpa om spelet


Sitter i samma sitt som du. Min PS2 har också pajat. Men det är nog lätt värt att skaffa den remake versionen av FFX som kommer. Det kommer inte vara bara en HD version, utan de ska ju tydligen använda FFXIII's grafikmotorn för ändamålet, så det blir typ en remade av spelet. Och inte för att jag bry mig så mkt, men man kan spela Blitzball online på den remade versionen av FFX. Och de kanske stoppa in lite annat smått och gott med. Så det är nog värt att köpa om spelet.
A person is always changing, and they are never who they are until the day they die. Then it becomes who they were.
  • 0
Citerar Keant:
Citerar ICApåse:Citerar Monachus:
Vet inte om någon tagit upp det tidigare men tydligen ska en HD-version av FFX vara påväg till PS Vita och Playstation 3. Kan bli roligt. Då får man chansen att spela FFX utan att köpa ett Ps2.


Mja, har inget fungerande Ps2 längre. Men jag har ju spelet. Så då behöver jag ju köpa om spelet

Sitter i samma sitt som du. Min PS2 har också pajat. Men det är nog lätt värt att skaffa den remake versionen av FFX som kommer. Det kommer inte vara bara en HD version, utan de ska ju tydligen använda FFXIII's grafikmotorn för ändamålet, så det blir typ en remade av spelet. Och inte för att jag bry mig så mkt, men man kan spela Blitzball online på den remade versionen av FFX. Och de kanske stoppa in lite annat smått och gott med. Så det är nog värt att köpa om spelet.


FFX är enligt mig bästa spelet i serien, och ett av världens bästa spel genom tiderna, men Blitzball, hur fasen orkar man köra de online? Att lira de för att skaffa Wakkas sigil/crest (kommer inte ihåg vilket) var illa nog.
  • 0
Citerar wassan92:
Btw, är jag den enda som tyckte FF XIII faktiskt var ett av de bättre i serien.


Jag tycker att FF XIII är ett helt makalöst spel. Dock så är det den enda delen inom Final Fantasy som jag spelat
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
Citerar Threedrake:
Jag tycker att FF XIII är ett helt makalöst spel. Dock så är det den enda delen inom Final Fantasy som jag spelat


Bra att du börjar med det sämsta, då lär du inte bli besviken. ;)
Tonårsmutantninjasköldpaddor!
  • 0
Förstår inte allt ''hat'' mot XIII. Men det är väl en smaksak, jag stör mig inte särskilt mycket på lineariteten. Det är väl den största faktorn till att XIII är ''dåligt'' enligt många.
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
Citerar Threedrake:
Förstår inte allt ''hat'' mot XIII.


Det är för att de har vandrat bort så långt från det som gjorde FF fantastiskt. Det finns inte en ända stad i FF13 och man handlar från ett save point. Hur jävla kasst är inte det?

Om man jämför det med FFX så ser man skillnaden. Fantastiska städer och alla merchants hade en personlig karaktär i sig.
Tonårsmutantninjasköldpaddor!
  • 0
Citerar SOAP97:
Citerar Threedrake:Förstår inte allt ''hat'' mot XIII.

Det är för att de har vandrat bort så långt från det som gjorde FF fantastiskt. Det finns inte en ända stad i FF13 och man handlar från ett save point. Hur jävla kasst är inte det?

Om man jämför det med FFX så ser man skillnaden. Fantastiska städer och alla merchants hade en personlig karaktär i sig.


Square skulle kanske ha skapat en helt ny spelserie i och med XIII. Det verkar som att 70% av hatet kommer p.g.a att det heter Final Fantasy.
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
Citerar Threedrake:
Citerar SOAP97:Citerar Threedrake:Förstår inte allt ''hat'' mot XIII.

Det är för att de har vandrat bort så långt från det som gjorde FF fantastiskt. Det finns inte en ända stad i FF13 och man handlar från ett save point. Hur jävla kasst är inte det?

Om man jämför det med FFX så ser man skillnaden. Fantastiska städer och alla merchants hade en personlig karaktär i sig.

Square skulle kanske ha skapat en helt ny spelserie i och med XIII. Det verkar som att 70% av hatet kommer p.g.a att det heter Final Fantasy.


Det stämmer nog ganska bra. Låter man ett spel bli en del i en serie så bör man hålla sig till den seriens styrkor och allmänna tema. Många skulle vara vrålförbannade och hata LA Noire om Rockstar låtit det heta "Grand Theft Auto V". Titeln "Final Fantasy *rommerskt nummer*" är en kvalitets-stämpel, liksom Grand Theft Auto, Metal Gear Solid och Half-Life. Folk förväntar sig ypperligt bra spel i samma stil som de tidigare delarna.

EDIT: Själv har jag inte så mycket emot varken karaktärer eller story i FFXIII. Jag tycker att spelet har en stämning som är fin och tilldragande. Vad jag däremot hatar är systemet med att uppgradera/tillverka vapen, shopping-systemet och hur strider fungerar. Efter det är tre väldigt centrala delar i spelet så har jag väldigt svårt att motivera mig själv till att fortsätta spela.
Mr. Rubik, Mr. Rubik...
  • 0
Men trots att det går i nya spår betyder det inte att spelet behöver brista i kvalité. XIII är ju inget dåligt spel, det är bara så att det inte innehåller de rätta Final Fantasy-ingredienserna
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
Tykte inte heller att ff XIII var dåligt men inte så fantastiskt bra jag har tykt att ff spelen varit förut gillar inte FF X lika mycket längre heller. hoppas jag inte "vuxit ifrån det" eller tröttnat hoppas jag gillar XIII-2 och versus eventuellt XV bättre annars vet jag inte.
Normal is overrated
  • 0
Citerar SOAP97:
Det är för att de har vandrat bort så långt från det som gjorde FF fantastiskt. Det finns inte en ända stad i FF13 och man handlar från ett save point. Hur jävla kasst är inte det?

Det är ju fixat i FFXIII-2 iaf, städer (Academica är grymt snygg) och Chocolina.
  • 0
Citerar Zoiler:
Det är ju fixat i FFXIII-2 iaf, städer (Academica är grymt snygg) och Chocolina.


True that Tycker dock att XIII är bättre än XIII-2. Jag har inte spelat klart det, men eftersom slutbossen är det enda som står kvar framför mig och eftertexterna så kan jag ju bilda en liten synpunkt redan nu. Jag tror dock att de, som tillskillnad från mig, hatade XIII kommer uppskatta uppföljaren mer.
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0
Citerar Threedrake:
Jag tror dock att de, som tillskillnad från mig, hatade XIII kommer uppskatta uppföljaren mer.

Antagligen, många problem är ju adresserade. Men jag föredrar nog faktiskt FFXIII-2 än så länge, har dock inte spelat mer än en 20 timmar. Gillade dock FFXIII.

Saknar CGI-filmerna i FFXIII-2 =/.
  • 0
Jag saknar också CGI-filmerna, men spelet klarar sig rätt bra utan dem. Mellansekvenserna är inte så pjåkiga, trots att läpp-synken kan balla ur totalt ibland.
''The eye reveals a time when dinosaurs roamed the earth and wandered the landscapes. It was a time when earth was controlled by circle of life and nature, not by mankind''
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!