Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain


Källa på det där tweetet gamefaqs-forumet btw:

http://www.gamefaqs.com/boards/681794-metal-gear-solid-v-the-p
hantom-pain/66530602


Tillagt 2013-06-22 17:41:
Citerar Mr Smiley:
Kanske det första som intro och det andra som huvudel. Hur som helst så skulle det vara rätt kul om de valde att göra nyversioner.


Det vore intressant, men jag tycker det känns troligare att man skulle försöka expandera Metal Gear och gör om det helt och hållet än att försöka ändra små detaljer i Metal Gear 2.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Det vore intressant, men jag tycker det känns troligare att man skulle försöka expandera Metal Gear och gör om det helt och hållet än att försöka ändra små detaljer i Metal Gear 2.


Tänkte mer ifall man nu inte har Kojima med sig.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Clint:
Jag överensstämmer med den här killens teori. Om nu The Phantom Pain ska knyta samman gapet emellan Peace Walker och Metal Gear (vilket det verkligen känns som att man bygger upp till) så måste Big Boss vid något tillfälle bli befälhavare över Foxhound. Där kan han mycket möjligt träffa en ung Solid Snake som är runt 20 år.

Då kanske min tidigare teori fortfarande håller. Att David Hayter kanske dyker upp som en yngre Snake nån gång under spelets gång. Nånting verkar vara i görningen i alla fall.

Citerar zwqase:
David Hayter twittrade följande tidigare idag:

"Visions_G: Hey @DavidBHayter is this true? http://www.imdb.com/title/tt2801934/?ref_=sr_1 ... I'll cry of happiness!"

IMDB kan redigeras hur som helst, där är inget garanterat förren filmen elletr spelet har släppts. Jag börjar faktiskt bli trött på dessa diffusa Twitter och rykten kring David Hayter och MGSV. Även om jag vill att han är med på något håll så kommer jag till slut att bli alldeles för frustrerad för att bry mig när spelet väl har släppts om detta fortsätter.

En nyversion av det ursprungliga Metal Gear är inte helt omöjligt. Om nu MGSV tänker leda upp till det spelet så kommer nya spelare att behöva en ny referenspunkt. Jag vet inte hur populärt eller hur tillgängligt originalet är just nu, men om man ska introducera det till en ny publik är en remake kanske rätt väg. Men då får man ta en del friheter med originalmaterialet. Men jag tror inte Konami tänker producera något sådant nu.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Jag vet inte hur populärt eller hur tillgängligt originalet är just nu


Metal Gear och Metal Gear 2: Solid Snake tillkommer i Subsistance-utgåvan av MGS3. Vilket innebär även HD-samlingen.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Här är en annan traileranalys för att få igång på diskussionen.
Inga kommentarer på denna, bara text.

http://www.youtube.com/watch?v=tb1WhDdto08

Det låter rätt sannolikt men hoppas inte att det är sant.
"The world called for wetwork, and we answered. No greater good. No just cause."
  • 0
Citerar swedish_jedi:
IMDB kan redigeras hur som helst, där är inget garanterat förren filmen elletr spelet har släppts.


Nja, hur som helst är inte riktigt sant. Lägger du till en skådespelare måste ditt tillägg granskas först. Däremot vet jag inte vem det är som gör detta eller vilka kraven är för att det ska bli godkänt.
Hon försvann genom hålet i taket! Jag menar dörren till kontoret! //Kalle Anka - I Tyngdlagens Namn - Don Rosa
  • 0
Citerar zwqase:
Nja, hur som helst är inte riktigt sant. Lägger du till en skådespelare måste ditt tillägg granskas först. Däremot vet jag inte vem det är som gör detta eller vilka kraven är för att det ska bli godkänt.


Det stämmer. Men jag litar inte helt på imdb i det här fallet. Vi minns väl fortfarande att Kiefer Sutherland tidigare stod listad som Ishmael.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
http://www.youtube.com/watch?v=CebChwpIPa8

Ännu mera härligt krimskrams om MGSV. Det nämndes i en podcast att, trots den seriösa tonen, så återkommer alla härliga easter eggs som serien är känd för.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Det stämmer. Men jag litar inte helt på imdb i det här fallet. Vi minns väl fortfarande att Kiefer Sutherland tidigare stod listad som Ishmael.


Ja men det var ju för att han just då spelade ishmael i trailern vi fått se (han spelade ifs snake i samma trailer också). Men visst, helt kan man inte lita på dom. Dock måste det ju ligga något bakom att dom accepterat och lagt upp Hayter i rollistan.
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Citerar hockey_robban_:
Ja men det var ju för att han just då spelade ishmael i trailern vi fått se (han spelade ifs snake i samma trailer också). Men visst, helt kan man inte lita på dom. Dock måste det ju ligga något bakom att dom accepterat och lagt upp Hayter i rollistan.


Det känns för tidigt nu att avslöja något sånt. Att en ung Solid Snake ska dyka upp i spelet känns som en speciell händelse man vill hålla hemligt så långt som möjligt, som när Samuel L. Jackson dyker upp i slutet av Iron Man-filmen. Att dom redan nu avslöjar David Hayters medverkan så här innan andra övriga skådespelare verkar förstöra en sån överraskning. Det här är alldeles för suspekt för mig.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Nu är även Cam Clarke listad som Eli på IMDb.

http://www.imdb.com/title/tt2801934/?ref_=sr_1
"The world called for wetwork, and we answered. No greater good. No just cause."
  • 0
Har ni tänkt på att spelet kan besitta flash-backs till Snake Eater och Peace Walker, där David Hayter gjorde rösten till Snake, det är inte helt omöjligt?

Tillagt 2013-06-23 15:13:
Citerar Cynic:
Nu är även Cam Clarke listad som Eli på IMDb.

http://www.imdb.com/title/tt2801934/?ref_=sr_1


Och Greg Eagles som Gray Fox. Ååh, hoppas.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Har ni tänkt på att spelet kan besitta flash-backs till Snake Eater och Peace Walker, där David Hayter gjorde rösten till Snake, det är inte helt omöjligt?


Som i MGS4? Det skulle inte förvåna mig om sånt dök upp.

Citerar Cynic:
Nu är även Cam Clarke listad som Eli på IMDb.

http://www.imdb.com/title/tt2801934/?ref_=sr_1


Citerar Mr Clint:
Och Greg Eagles som Gray Fox. Ååh, hoppas.


Det här börjar bli alldeles för suspekt för mig. I call bull!

Dessutom, det är det väl Rob Paulsen som är Grey Fox (Cyborg Ninja) nu? Han har ju spelat karaktären i alla framträdanden sen Twin Snakes (bortsett från Portable Ops).
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Som i MGS4? Det skulle inte förvåna mig om sånt dök upp.


Jao. Fast mer än bara stillbilder.


Citerar swedish_jedi:
Han har ju spelat karaktären i alla framträdanden sen Twin Snakes (bortsett från Portable Ops).


Precis som Ocelot har nyligen också fått sin tredje röstskådespelare. Varför skulle just Grey Fox blitt ett undantag?
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Mr Clint:
Precis som Ocelot har nyligen också fått sin tredje röstskådespelare. Varför skulle just Grey Fox blitt ett undantag?


I försig, men likt i Big Boss fall är Ocelot yngre i det här spelet. Så det passar sig att Troy Baker fick ta över rollen.

Grey Fox är inget undantag, jag tycker bara det var lite udda att just Greg Eagles ska få spela om karaktären. Vilket han inte har gjort sen MGS-originalet från 1998. Det verkar helt enkelt inte trovärdigt. Tills något officiellt är bekräftat håller jag mig skeptisk till rollistan på IMDB.

Intressant intervju med Ludvig Forsell, kompositören till Sins of the Father:
https://soundcloud.com/konami/kp-alert-episode-4
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Rob Paulsen var dock en hemsk Grey Fox jämfört med Greg Eagles. Men nåja, jag hoppas huvudsakligen att Frank Jaeger/Null återkommer i MGSV.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Hideo Kojima vill göra remake av första Metal Gear Solid med Fox Engine. Han letar nu efter en studio som kan ta sig an uppgiften. Det här handlar alltså inte om ett nytt Twin Snakes, det här ska tydligen bli en helt omarbetning med omformade banor anpassade för modern speldesign.

Det här låter riktigt intressant, hur många här vill se en ny remake av Metal Gear Solid?

http://www.joystiq.com/2013/06/25/kojima-seeking-studio-to-rema
ke-metal-gear-solid-again/
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Det här låter riktigt intressant, hur många här vill se en ny remake av Metal Gear Solid?


Jag må vara sugen, men jag tycker fan att Hideo borde fokusera sig på att göra en remake av de två första Metal Gear-spelen.
"The world called for wetwork, and we answered. No greater good. No just cause."
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Det här låter riktigt intressant, hur många här vill se en ny remake av Metal Gear Solid?


Vet inte om jag tycker det behövs. Som sagt, ser hellre remakes på Metal Gear-spelen.
Indecent exposure is fun.
  • 0
  • ses
  • ses
Efter de klipp jag sett och vad jag läst om MGS5 har jag fått intrycket att det här kommer att bli ett spel som helt enkelt är för mycket. Redan 4:an ville ju klämma in så olidliga mängder med fördjupande detaljer och kopplingar till seriens tidigare delar att det ibland blev lite mycket, så Snake ridandes på en häst bådar att Kojima slutligen kommer att få sitt jumping the shark-ögonblick.

Tror ni att trådarna kommer att klara sig utan att trassla in varandra?

Citerar swedish_jedi:
Det här låter riktigt intressant, hur många här vill se en ny remake av Metal Gear Solid?


Körde originalet för ett år sedan, och tycker att det håller gått och väl även med dagens mått mätt. Sen är hela spelindustrins remake-hysteri som tagit eld på riktigt nu under 10-talet så tröttsam, vore trist om även Hideo Kojima och co. gick in i den bakåtsträvande fällan.
Reach out and touch faith!
  • 0
Citerar ses:
Körde originalet för ett år sedan, och tycker att det håller gått och väl även med dagens mått mätt. Sen är hela spelindustrins remake-hysteri som tagit eld på riktigt nu under 10-talet så tröttsam, vore trist om även Gideo Kojima och co. gick in i den bakåtsträvande fällan.

Det jag var mest intresserad av att se hur en helt omarbetning av ett sådant etablerat spel som MGS skulle se ut. Originalet (samt Twin Snakes) är ett sådant tidstypiskt spel för sin generation men samtidigt är det ännu idag hyllat. Jag hade gärna velat se hur en ny version skulle se ut idag. Men det verkar som att vi inte kommer att få göra det då Kojima själv har nekat ryktet.

Citerar ses:
Tror ni att trådarna kommer att klara sig utan att trassla in varandra?

Gissningsvis kommer Kojima falla i samma litterära gropar som han alltid gör i sina spel. Som jag har skrivit tidigare, jag gillar verkligen Kojimas berättelser men han är inte en helt kunnig manusförfattare. Men MGS-serien och Kojima är knappast dom enda i spelvärlden som råkar ut för berättarmässiga trassel.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar ses:
Efter de klipp jag sett och vad jag läst om MGS5 har jag fått intrycket att det här kommer att bli ett spel som helt enkelt är för mycket. Redan 4:an ville ju klämma in så olidliga mängder med fördjupande detaljer och kopplingar till seriens tidigare delar att det ibland blev lite mycket, så Snake ridandes på en häst bådar att Kojima slutligen kommer att få sitt jumping the shark-ögonblick.


Jämfört med alla andra spel kommer nog det fortfarande galet och sjukt ihoptrasslat men med MGS mått mätt så tror jag att det kan bli lite mindre av det vi är vana med. PW var ändå lugnare än andra spel samt att Kojima själv verkar ha lärt sig mer om hur det går till i väst. Det verkar helt klart vara en mer karaktärsdrivenstory men det är ändå Kojima vi pratar om. Tror knappast att senaste tidens nyheter har stoppat hans hunger för "Patriot controll everything".

Hur blev det tillslut med GZ, ett separat spel eller del av MGSV?
  • 0
Jag håller med om att det verkar bli lite för mycket. Man behöver inte alltid trycka in allt man kan i ett spel för att det ska bli bra. Det visade väl Metal Gear Solid prov på. Det var balanserat. Men nu ska man ha en Big Boss som legat i koma i tio år, har ett horn i pannan och en Kaz som har förlorat både en arm och ett ben. Sedan har man en huvudskurk som verkar vara från en annan planet (med tanke på hyn) och en berättelse som i det hela antagligen också kommer bli överflödig. Det hade kanske räckt med ett spel där man i detalj berättar hur Big Boss blir en skurk?

Är det någon mer än jag som börjar bli lite trött på att det ska göras spel med Big Boss hela tiden? Visst, han är väl en helt okej karaktär, men det känns ganska tydligt att man gör Big Boss-spel bara för att den egentliga berättelsen är slut.

Sedan har det blivit ganska många retcons allt eftersom man gör fler prequels. Big Boss har nu förstört Shagohod, förstört Peace Walker (och alla andra maskiner han förstörde som en enmansarmé i PW) och allt annat som absolut inte nämndes i spelen med Solid Snake. Allt detta underminerar det som Solid Snake gör. Om nu Big Boss redan har gjort allt det flera år innan. Det är ganska tydligt att man sätter sig och slänger ihop en berättelse som egentligen inte har någonting att göra med huvudberättelsen, eftersom man kommer på det efteråt. Sedan gör man små referenser till huvudberättelsen bara för att.

Nej, jag börjar tröttna lite på hela grejen. Det är som att man måste göra spel i serien för att det finns en efterfrågan. Man borde kanske ha slutat efter fyran. Även om jag gillar spelen känns det mer och mer som att man bara spottar ur sig spel för att tjäna pengar. Då känns det nästan som att det hade varit mer värt att få ett sista spel med Solid Snake, som det ju egentligen handlade om från början.
  • 0
Citerar metroid_prime:
Jämfört med alla andra spel kommer nog det fortfarande galet och sjukt ihoptrasslat men med MGS mått mätt så tror jag att det kan bli lite mindre av det vi är vana med.


Jag håller med. Baserat på vad vi sett hittills verkar det bli en betydligt mer fokuserad och mindre komplicerad historia jämfört med främst MGS2 och 4.

Citerar metroid_prime:
Hur blev det tillslut med GZ, ett separat spel eller del av MGSV?


Del av huvudspelet.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Haha, ett illaluktande troll har lagt till någon jävla ryss på IMDb som ska ha rösten till EVA

http://www.imdb.com/title/tt2801934/?ref_=sr_1
"The world called for wetwork, and we answered. No greater good. No just cause."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!