Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

--- GTA: San Andreas Insider ---


Spelet är bättre på xbox och pc än till ps2. Stämmer det att man kan spela 2 spelare på det? hur går det till.
XBOX 360
  • 0
Ja, det stämmer, men man spelar inte i splitt-screen, utan på samma "skärm"..
  • 0
Jag tycker nog att alla versioner har sina fördelar. Kontrollen är visserligen anpassad för PS2, men enligt min smak är Dual Shock i allmänhet en aning oprecis och bjuder på för lite "motstånd". Hos Xbox är det skönare att ratta fordon men kontrollerna kan vara rätt bångstyriga att använda och hålla reda på, men möjligheten att se längre och lyssna på egen musik väger upp.

Med PC-versionen är det förstås siktandet som är det stora pluset. Kameran är av en annan femma, på konsol är bra mycket enklare att styra den själv med hjälp av styrspakarna, på tangentbord är det Numpad som gäller och det skiter sig rätt rejält. Möjligheten till högre upplösning och draw distance lurar också i faggorna, förutsatt att man sitter på en bra dator.

Konsolerna har dock en generell fördel kvar då det är skönare att sitta i en soffa/fåtölj framför en TV och spela, särskilt om man gör det udner en längre tid.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Acer
Man kan sitta i en soffa när man lirar på datorn också!

"Dö myggjävlar, DÖÖÖÖÖ!!!"
  • 0
Men alltså Pc versionen är bäst för då kan man spela med kontroll (som jag gör ) eller med skrivbord + mus. på pc versionen kan man ju ha en massa mods som man inte kan ha på Xbox/PS2. Och Pc kontroller brukar ha fler knappar är vad PS2/Xbox kan ha, På Pc kan man använda start och select knapparna som vanliga knappar. Man pausar ju med Esc. Pc versionen är ju lungt bäst. Och en grej till, det kan ju komma patchar till Pc. Och om det nu kommer patchar till Xbox så måsta man ju ha live
PSP (+[___]·:·) PSP | Grand Theft Auto: Liberty City Stories! |
  • 0
Men alla har inte kontroll till sin PC och vill inte skaffa det heller..

Sen kan man få rätt mycket bättre spel prestanda mässigt till konsol än PC, så är det bara.
  • 0
Men det är bara att köpa en för 300:- (lika mycket som en PS2 kontroll)

Vet någon hur man lägger in sina egna låtar i spelet?
PSP (+[___]·:·) PSP | Grand Theft Auto: Liberty City Stories! |
  • 0
Självklart är ju grafiken bäst på PC men endast med rätt maskin, har du en PC som endast uppfyller minimikraven blir ju grafiken extremt mycket bättre på konsol.
- Savve
  • 0
Exakt. På konsol kan de som gör spelet maximera prestandan (Eftersom det inte skiljer sig från konsol till konsol). Däremot på PC måste du i många fall ha en monsterdator om du ska kunna lira spel på högre inställningar.

Stadium: Som sagt, alla vill inte skaffa en kontroll.
  • 0
Ursäkta nu när jag är off topic, men eftersom den här tråden verkar vara aktiv så undra jag två grejer...det kanske är lite konstigt ?

Aja, betyder RPG - Role Playing Game?
Och vad betyder MMORPG?

LOL
What? We can't stop here, this is bat country.
  • 0
Massive Multi Online Role Playing Game

Tror jag det betyder, vilket inte har något över huvud taget med tråden att göra i sig..
  • 0
Okej, tack Iqaros
Jag vet att det här inte hade med tråden att göra och jag bad om ursäkt om det, det var bara att jag ville veta det snabbt.
What? We can't stop here, this is bat country.
  • 0
En fördel med konoll är att man kan sitta/ligga avslapnat och ha alla knappar på ungefär samma ställe. På en PC måste man sitta upp och ha fingrana utspridda över tangentbordet.

Om man inte har en kontroll som nån innan hade
radiuz26 is no more
  • 0
Skit bra hemsida för gta mods till pc: http://www.gtamods.com/
PSP (+[___]·:·) PSP | Grand Theft Auto: Liberty City Stories! |
  • 0
Givetvis betyder RPG - Role Playing Game. Hur står det till med spelkunskapen, Sebastian?
Vad är det för fel på ett parti schack?
  • 0
Wilska: Styrning till fots är det marginell skillnad på till dator. Det enda som är klart bättre är ju siktet. Vilket är ganska självklart om man använder mus.
- Savve
  • 0
Hur spelar man 2 stycken spelare på xbox versionen? Vet ej hur man gör.
XBOX 360
  • 0
Det finns ikoner utsatta i världen. Man står vid en sådan, sen trycker man (Tror jag att det var) R1 eller L1 samtidigt på båda kontrollerna.
  • 0
Ok men hur ser de ikonerna ut, ser man var de är på papperskartan som medföljer spelet?
XBOX 360
  • 0
Nej, det gör du inte. Det ska finnas någon karta på internet med ikonerna utsatta, minns dock inte vilken sida det var.
  • 0
Ikonen brukar vara vid din tjejs hus.
PSP (+[___]·:·) PSP | Grand Theft Auto: Liberty City Stories! |
  • 0
Dom finns lite överallt, Dom är röda. (2 gubbar)
Fuck you all..
  • 0
Skutte: Tvåspelarikoner

Här är de placerade på PS2. Antar att det är likadant på alla versionerna.
- Savve
  • 0
Vill bara tillägga att de röda är vanliga multi-ikoner medans de vita är "uppdrag"..
  • 0
Styrning till fots på PS2 går ju bra tack vare att man har ett autosikte.
Vad är det för fel på ett parti schack?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!