Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

--- GTA: San Andreas Insider ---


Men gör som Radiuz säger, då. Det låter klokt.
Know ye not that the unrighteous shall inherit the kingdom of God?
  • 0
Okej okej.. Men Acer: För mej funkade det perfa så gå och klaga i butiken eller byt det.
-WoW-
  • 0
Så blir det när man spelar på PC
  • 0
  • Missing Avatar
  • Acer
Det funkar "perfa" nu!!!!!!!!!

Jag ändrade lite grejjer o sånt
"Dö myggjävlar, DÖÖÖÖÖ!!!"
  • 0
vet någon om det finns multiplayer läge på san andreas, utan att behöva xbox live alltså
Unexeptable! 100% unexeptable!
  • 0
Finns väl inget Live, leta bara rätt på en multi-player-ikon så kan du och en annan spela
radiuz26 is no more
  • 0
Lanky: GTA är som gjort till PC
-WoW-
  • 0
Det finns absolut mest möjligheter till PC, med alla moddar, men själv föredrar jag det till Playstation, kontrollen är som gjord för spelet
radiuz26 is no more
  • 0
GTA är som gjort för Xbox! Det finns ingen anledning att spela det på någon annan plattform (säger jag som spelar det på PS2 ). I mitt tycke bör GTA spelas på konsoll eftersom det ger överlägset bästa känsla vad det gäller kontroll osv. Att grafiken på Xbox sedan vida överträffar den på PS2 gör valet ganska enkelt.
mammoth massacre motherfuckers
  • 0
Nepp.. Kontollen är mycket, mycket bättre på PC. Mycket bättre! Grafiken smiskar ju också både ps2 och Xbox.. Enkelt val
-WoW-
  • 0
GTA ska spelas på konsol, med undantag av de gamla 2D spelen.

Tycker man annorlund vet man inte bättre..
  • 0
  • Missing Avatar
  • Acer
GTA är gjord som till PC!
"Dö myggjävlar, DÖÖÖÖÖ!!!"
  • 0
Enda egentliga anledningen att skaffa det till PC är om man är mod-galen..
  • 0
Håller med Iqaros, grafiken blir väl vassare på konsoll med?
radiuz26 is no more
  • 0
Egentligen ska ju alla spel spelas på konsol, bortsett strategi-spel, så klart man ska spela GTA på Xbox! Eller PS2 om man har en sådan...
twitter.com/nicklas_holm | twitter.com/spelpodcast
  • 0
GTA är som gjort för gameboy...
Sticks and stones may break my bones...but I doubt it.
  • 0
Tirion: Du glömde fps också, det ska spelas på PC!

Grafiken kan i många fall bli vassare på konsol, då man anpassar spelet efter det, det går inte på samma sätt med en PC.
  • 0
Självklart skall allt utom strategi och FPS spelas på konsol, även om konsol FPS faktiskt håller måttet sedan 5-6 år tillbaka.

När det kommer till vilken plattform SA är bäst till är valet självklart. Xbox är det givna valet, medans PS2 kommer tvåa. Även om PS2s handkontroll fungerar något bättre med spelet så lider faktiskt PS2 versionen av en del grafikbuggar och tekniska svagheter som Xbox versionen med sin bättre prestanda är fri ifrån. Detta beror mest på att spelet är såpass mycket större än VC där den förbättrade grafiska kvaliteten var marginell. PGA SA:s storhet så känns det som att PS2 inte riktigt klarar av att visualisera spelet optimalt något som Xbox som sagt klarar. Grafiken är inte så mycket förbättrad men bristen på buggar och den bättre skärpan och kantutjämningen gör väldigt mycket för spelet i längden. I övrigt är versionerna identiska.

När det kommer till PC versionen är jag välkänd för att inte gilla PC spel överlag, spel är bäst till konsol. Grafiken är likvärdig med Xbox fast bättre upllösning medans spelkontrollen går ganska förlorad om man inte använder en handkontroll. Precis som Iqaros säger är enda anledningen till att skaffa GTA till PC om man älskar modifikationer. Annars är det Xbox som gäller.
- Savve
  • 0
Tycker det är bäst på PS2, dels för att man inte behöver vänta ca 7 månader extra och sen är kontrollen bäst.
radiuz26 is no more
  • 0
Men snälla.. Säg inte att grafiken är bättre på konsol! Det kan den inte vara. Och kontrollen på GTA: SA till ps2 var rena katastrofen..! PC ÄR mycket bättre än konsol på mååånga punkter. Nu kommer många av er inte att hålla med, men men.. En bra utrusstad PC smiskar konsolerna.
-WoW-
  • 0
0koll: Grafiken är helt likvärdig på Xbox och PC förutom bättre upplösning på PC såklart. Kontrollen är klart bäst till PS2 och överlägsen PC kontrollen, så länge du inte använder en handkontroll då den blir hyfsad men ändå inte optimerad på samma sätt som till konsoller. Att säga att kontrollen var katastrofal till PS2 får mig bara att tycka att du gör skäl för ditt namn.

Och i sådana fall kan du inte heller ha spelat GTA 3 som såhär i efterhand har ganska halvdan kontroll till fots.
- Savve
  • 0
"Att säga att kontrollen var katastrofal till PS2 får mig bara att tycka att du gör skäl för ditt namn"

Haha, bra sagt Savve
radiuz26 is no more
  • 0
Wilska: SA har bra mycket bättre skärpa och renare grafik överlag, däremot är kantutjämningen ganska dålig på PS2, vilket gör att det finns en del oskarpa konturer på flertalet objekt. Men VC har ett ljusfilter som får det att se och kännas bra mycket snyggare än det egentligen är.
- Savve
  • 0
Spelet var uruselt på ps2...
Spelet var bättre på pc...
Spelet är fortfarande lika tråkigt!
-Utter- Harr! That Tickle's Me Wooden Leg!
  • 0
GTA SA ska spelas på PS2, det är där spelet kommer till sin rätt.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!