Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Planetside 2 - Officiell tråd


Citerar Draper:
Kontext?


Ultimate Empire Showdown är ett event som går av stapeln den 25'e januari, och varje faction har en känd Youtube-profil som dess "ledare". TR har TotalBiscuit, NC har SeaNanners och VS har Tobuscus. De flesta som lirar VS verkar inte vara så impade över deras "ledare", då han inte har en enda PS2-video på sin kanal, bland annat. Tror detsamma gäller SeaNanners också, det är bara TotalBiscuit som har mycket PS2-material på sin kanal.
  • 0
Citerar Wrench:
Citerar Draper:Kontext?

Ultimate Empire Showdown är ett event som går av stapeln den 25'e januari, och varje faction har en känd Youtube-profil som dess "ledare". TR har TotalBiscuit, NC har SeaNanners och VS har Tobuscus. De flesta som lirar VS verkar inte vara så impade över deras "ledare", då han inte har en enda PS2-video på sin kanal, bland annat. Tror detsamma gäller SeaNanners också, det är bara TotalBiscuit som har mycket PS2-material på sin kanal.


Ah, okej. Tack du. Får ta och läsa in mig lite på ultimate empire showdown.

Förresten! Är det möjligt för infiltrators att använda några andra explosives än vanliga granater? Mer än en gång har jag saknat minor eller c4.
  • 0
Citerar Draper:
Förresten! Är det möjligt för infiltrators att använda några andra explosives än vanliga granater? Mer än en gång har jag saknat minor eller c4.


Infiltrators har minor, dock inte C4. Kostar 200 certs att låsa upp och sedan ytterligare 400 certs om du vill kunna bära 2 åt gången.

På tal om C4 så kan ni spana in min senaste video.
http://www.youtube.com/watch?v=Tb1VcFWmRnU
  • 0
Kör TR på Miller. Kör gladeligen med svenskar, så lägg gärna till mig (heter Fakil).
  • 0
Helvete vad texturerna är horribla. Med allt på max ser det ändå ut som skit tack vare texturerna.
Simon Eriksson / Gamereactor
  • 0
Började spela detta spel i förrgår och är fortfarande lite förvirrad (men inte lika förvirrad nu som i förrgår). Det är dock en sak som jag undrar lite mer än andra och det är: Om jag köper ett fordon för X antal certification points (köper man fordon för dessa?) och sen lämnar detta fordon/det sprängs måste jag då köpa det på nytt nästa gång jag vill använda det eller är det bara en engångskostnad? Har inte vågat experimentera själv än då tillgången till certification points (om det nu är det man använder) är ganska så skral än så länge.
  • 0
Nej, du använder INTE certification points för att köpa ut fordon, du använder resource points för det.

Resource Points: Du får dessa poäng passivt baserat på vilka områden som är länkade till och aktivt baserat på vad du dödar/förstör. Lyckas du slå ut flera stridsvagnar får du snabbt lite extra RP för just fordon, dödar du soldater får du RP för infanteri (används för att köpa ett lager med granater, minor, C4 och för MAX dräkten)
Att köpa en normal stridsvagn kan kosta kanske 200 RP, men har du massor av uppgraderingar på den (sikte, mer ammunition, extra pansar, rökgranater etc) kostar den lite mer.
Det här systemet gör att man inte kan spamma med stridsvagnar om och om igen, utan bör vara lite försiktig med det man äger.
Maximalt antal RP du kan ha i en av de tre grupperna är 750. När det gäller infanteri, se till att utnyttja poängen till att köpa ut maximalt antal granater (och senare C4 och minor) så du har dom i lager medan du bygger upp nya poäng.


Cert Points: Används för att låsa upp vapen, utrustning och uppgraderingar till dessa. Poängen fås genom att döda fiender, laga fordon, MAX-enheter och kanontorn, ge ammunition till soldater, återuppliva soldater, ta över baser, markera fiender och liknande.


Station Cash: Riktiga pengar som ENDAST kan användas för att låsa upp vapen och kosmetiska saker. EJ uppgraderingar eller utrustning.

Jag rekommenderar att du använder Station Cash för att låsa upp de vapen du vill ha, då de annars kostar så mycket i Cert Points.
  • 0
Hallo! Nu har jag lyckats fastna ordentligt för Planetside 2, riktigt skoj hittills. Men tyvärr så har jag råkat ut för detta problem: https://www.youtube.com/watch?v=1M4zGigjFxU

Någon här som vet hur man löser det?
Tjolahopp
  • 0
Har samma problem ibland. Inte ofta, men ibland.
För någon timme sedan kom nya drivrutiner till GeForce korten, förhoppningsvis hjälper dom lite, plus den kommande patchen till PlanetSide 2.

Ett tips som hjälp mig ibland när det här har hänt är att teleportera sig till ett annat område, kanske via Instant Action eller liknande. Då verkar det som om spelet tvingas ladda om texturer och saker fungerar ibland, för buggarna är ofta begränsade till vissa områden när de sker. Är du i ett flygplan, flyg rakt fram så kanske nya områden laddas in och saker fungerar. Sen kanske du kan komma tillbaka efter ett par minuter.
  • 0
Citerar FlorianSwe:
Någon här som vet hur man löser det?


Har hänt mig en gång, och brukar hända lite då och då för folk i vår outfit. Vad jag hört så är det bara att vänta ut det, brukar inte pågå särskilt länge.
  • 0
Jag har precis hittat den här juvelen. Fan, vilket fantastiskt spel.

Nu är det dags att farma lite CERT-points -- har ni några tips på hur man kan göra det som effektivast? Lägga ut sunderers, kanske?
  • 0
Citerar Scalpz:
Nu är det dags att farma lite CERT-points -- har ni några tips på hur man kan göra det som effektivast? Lägga ut sunderers, kanske?


Det gäller att lära sig vad som är mest effektivt för stunden, som att veta när man bör byta från medic till engineer eller hoppa in i en prowler t.ex. Och att ha en sunderer uppe skadar ju aldrig, så länge man inte deployar den på ett värdelöst ställe bara för att man vill ha spawn xp.
  • 0
Låter rimligt med tanke på hur det har gått hittills.

Jag satt häromnatten och spatserade runt i Zurvan som engineer; hade ett oskrivet avtal med en Vanu. Han försökte sabotera generatorer och jag reparerade dem.

I evigheter.

Inget snack.
  • 0
Hoppas att patchen som försenats till denna vecka kommer idag, fast tidigast onsdag känns väl mest rimligt. Ser verkligen fram emot passagerar-säte på min Flash, VR training room och de nya raketgevären.
  • 0
VOD från Planetside 2 Development Stream där Matthew Higby visar lite kommande saker som förändringar på kartan, interface, introduktionen av Heavy Pistol (som ser mycket grym ut) och The Buggy som kan ha 3 personer - 1 förare, en som tar hand om kulsprutan och en som sitter där bak och kan skjuta med sina vapen.

http://www.twitch.tv/las0m/b/390420726
  • 0
Jag börjar med en fuling, en referral link, så om någon är intresserad av att testa PlanetSide 2 tycker jag att de ska använda den: https://recruit.soe.com/recruit/smlanding.action?iId=WO4MBA92Q
W55TJ9QFVEV&gamecode=PS2



Nu har i alla fall SOE visat den nästa kontinent som kommer till PlanetSide 2, nämligen det blöta träskområdet Hossin - http://www.youtube.com/watch?v=c95JhPzyMJE

SOE har även uttalat sig om hur PlayStation 4 versionen kommer se ut och grafiken på PS4 kommer motsvara att spela PlanetSide 2 på Very High i grafikinställningar på en kraftfull PC.

Slutligen kan jag nämna att den senaste patchen gjorde stora förändringar på snökontinenten Essamir där alla baser och områdena runt dom har fixats till, en del lite grann, en del helt förändrade.

https://recruit.soe.com/recruit/smlanding.action?iId=WO4MBA92Q
W55TJ9QFVEV&gamecode=PS2
  • 0
Trevligt tweet från John Smedley, chef på SOE:

the PS2 team will be shifting their priorities to focusing purely on optimization. It's unacceptable as it stands.
This is going to take some understanding on your part, the players - when we focus on this it means other stuff waits. But this is critical.
  • 0
Har spelat en hel del PS2 även om jag inte varit aktiv i den här tråden, och det enda jag har att säga om den tweeten: "Hell, it's about time". Ge mig multicore-stöd så att jag faktiskt kan dra nytta av min FX8350 :/.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Den här helgen är det dubbel exp i PlanetSide 2, så logga in och döda lite fiender.
  • 0
Citerar Akahz:
Den här helgen är det dubbel exp i PlanetSide 2, så logga in och döda lite fiender.


Hade gärna gjort det, men vi har fortfarande inte sett röken av Ps4-versionen som jag hellre hade kört
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Så vilka servrar kör ni på?

Tillagt 2014-05-02 21:46:
fundera på att skaffa anti air kanon för lightning eller andra arm för max, vilket rekommendera ni?
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Spelar lite då och då på Woodman som Vanu.


AA-kanonen, Skyguard, för Lightning tank är extremt bra om du kan träffa ditt mål. Har sett hur två ensamma Skyguards har ställt sig på en kulle och tagit ner dussintals attackflygplan och bombare. Dock ska du veta att den är helt värdelös mot alla andra mål. Tanks tar ingen skada alls och medan infanteri tar skada så är spridningen av kulor så extrem att det är nästan omöjligt att döda dom på avstånd.
Men med mycket ammunition och bra zoom är en Skyguard elak, framför allt när du kan vara med i en grupp som vaktar eller åker runt och jagar.

AA-kanonen för en MAX är lite mer mångsidig och kan ta ut soldater, även om det är svårt, och lite mindre skada på lätta tanks. Men framför allt är den till för att rensa luften på fiender. Dess svaghet ligger i att den inte kan slå ut ett plan med ett magasin, även om du har en kanon på varje arm.
Du måste i princip köpa större magasin till båda vapnen för att kunna slå ut ett plan själv. Men som pilot kan jag säga att när en MAX börjar fylla luften runt mig med FLAK, då drar jag mig undan.

En AA MAX är mest ett defensivt alternativ, när en bas måste försvaras och fienden använder plan. Två eller tre AA MAX som har ammunition liggande mellan sig kan göra extrem skada på flygplan om det inte är extremt duktiga piloter.
Offensivt är de dock lite sämre då de är så beroende av transport för att ta sig till nya platser.
Ska du köra AA MAX tycker jag att du ska ha en kanon på varje arm för maximal effekt. När det sedan börjar komma lite väl mycket infanteri och fordon är det bara att byta vapen i närmaste terminal.
  • 0
Blir nog skyguard
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!