Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Planetside 2 - Officiell tråd


Den senaste patchen förbättrade min framerate kanonmycket! Säkert 10-25 bildrutor mer i sekunden på vissa ställen.
Yang chas Solo chone Wookiee!
  • 0
Trippel SC på fredag nästa vecka, då blir det till att shoppa loss.
  • 0
Citerar Wrench:
Trippel SC på fredag nästa vecka, då blir det till att shoppa loss.


Jag hoppas att mina kompisar i USA kan köpa två 1500SC kort från Walmart åt mig. På dom får man 500SC extra som bonus, och även den bonusen ska ge tre gånger så mycket. Så för $15 får man totalt 6000SC.

Hur som helst, såg just följande på PCGamesN;
Planetside 2 has more than 250,000 daily players and 1.6 million registrants
According to statistics released by SOE last week, which were then picked up by the ever-vigilant Polygon, Planetside 2 has had more than 1.6 million people sign up for the game and more than 250,000 players turn up every day to play.
Hela nyheten: http://www.pcgamesn.com/planetside/planetside-2-has-more-2500
00-daily-players-and-16-million-registrants
  • 0
Så ni vet måste ni ha ett SOE-konto för att kunna använda Station Cash.
Om ni nyligen registrerat er har ni förmodligen ett Prosieben-konto och har då inte tillgång till rean.

De av er som använder ett SOE-konto och möjligtvis spelat Betan då, har det dock.

Var jag tydlig nog?

Riktigt dåligt om vi som var tvugna att registrera oss på Prosieben inte får samma möjligheter som resten av spelarna.
AnZen Hegevall @ Gamereactor
  • 0
Ja, men det kommer vara trippel Seven Cash för oss också såvitt jag vet.
Ingen rea för de med PSG-konton vore sjukt korkat.

Edit: Lyckligtvis så är det bekräftat att vi kommer få trippel SC dealen på fredag precis som jänkarna, jag var lite nervös där ett tag efter skitstormen på Reddit och EU-forumet. Men Pro7 community managern är fan den största klåparen jag någonsin sett, kunde verkligen inte ha hanterat det hela värre.
  • 0
Som jag nämnde för ett par veckor sedan så älskar jag verkligen min noobtube i PS2, och trots att den är jävligt buggad så är den fantastiskt när den väl fungerar.
Gjorde ett litet montage till dess ära: http://www.youtube.com/watch?v=La7p07152xM
  • 0
Dubbel exp denna helg!
  • 0
Funderar på att testa Planetside 2, några tips och tricks som ni kan delge?

Och finns det någon GR Outfits (Heter det så?)
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Citerar Kanutus:
Funderar på att testa Planetside 2, några tips och tricks som ni kan delge?


Några snabba tips:
* Du kommer dö!!!
- Kill/Death ratio är ingenting du ska bry dig om i PlanetSide då det inte finns några kartor som slutar och visar poäng för alla. Det kommer vara situationer då du är med i självmordsattacker i hopp om att kunna slå ut en Sunderer (APC som fungerar som respawn station) eller tanks etc. Plötsligt regnar det missiler på dig från ett bombflygplan (Liberator) som du inte kan göra något åt då du är infanteri.

* Tangenten Q är din kompis i tveksamma situationer.
- Då Friendly Fire alltid är aktivt utanför startzonen är det inte så bra att tömma magasinet mot allt som rör sig. Men är målet långt bort och det är mörkt (nätterna är mycket mörka i PlanetSide 2) kan det vara svårt att se om det är en vän eller fiende. Tryck på Q så ropar din karaktär ut ifall det är en fiende och säger vilken klass "Watch out, enemy Heavy nearby". Detta gör att andra spelare kan se den här fienden och om den blir dödad snabbt efter får du exp även om du inte avfirade ett enda skott själv.

* Anpassa dig till situationen.
Light Assault är fantastiska på att attackera fienderna från konstiga vinklar då de mycket snabbt kan flyga till tak och murar med sina raketer på ryggen. Men de är ganska dåliga mitt ute i ett stort fällt med slag mellan stridsvagnar. Då kanske det är bättre att vara Heavy Assault som har raketgevär, eller en Engineer som kan reparera fordon, kanontorn och MAX enheter.
Bara för att en eller två klasser är din favorit så är det bra att byta lite då och då. Detta gör du antingen när du ska spawna eller vid en infanteriterminal i baser eller vid en Sunderer.

* Shift-tangenten stabiliserar siktet om du använder ett kikarsikte.

* Det finns inga supervapen, utan bara vapen som är bättre på specifika situationer.
Vapnet varje klass börjar med är mycket bra och mångsidigt, men det finns många andra vapen att låsa upp. Men det du tjänar på en sak förlorar du på en annan. Använder du dina erfarenhetspoäng till att köpa ett lätt maskingevär med lasersikte, soft point ammo och ett night vision sikte utan förstoring har du ett vapen som är mycket bra på nära håll, men tro inte att du träffar mycket på avstånd.
Läs vad vapnen gör och testa dom (tryck unlock och välj test). Då ser du hur vapnet är i grunden. Det är uppgraderingarna via dina Cert Points (som du får via exp) som gör vapnet bra och mer skräddarsytt, som skott som färdas snabbare men gör mindre skada, olika sikten, mindre rekyl och så vidare.

* När du är i ett flygplan, tryck för f-n inte på E knappen! Då lämnar du fordonet du är i!
Det kan vara en bra idé att ändra knappen, då den ligger mellan W som används för att öka farten och R som används för att ladda om.
Om du är i en Galaxy (det STORA flygplanet) är det dock E som du använder för att göra vad som kallas Galaxy Drop, när man säkert hoppar från planet ner till marken. Bra för att ta sig förbi murar och annat. Observera att om du är Light Assalut får du inte aktivera din Jump Pack under fallet, då försvinner din immunitet mot fallskada.

* Sikta mot huvudet!
Ett skott mot huvudet gör betydligt mer skada än ett skott mot kroppen. Om det dödande skottet var i huvudet får du extra exp.
Som Heavy Assault överlever du längre genom att aktivera din extrasköld med F. Observera dock att din normala sköld inte kan återfå energi medan extraskölden är aktiverad och att du lyser upp som en julgran medan den är aktiv. Med andra ord riskabel att använda ute på natten.

* Tryck på Insert-knappen för att automatiskt gå med en Squad/Platoon.
Har du en bra ledare hjälper han/hon Er genom att sätta ut markeringar vart Ni ska gå och vad Ni ska göra.

* Granater är begränsade
När du är i terminalen för infanteri, tryck på granaten i ditt inventory, sedan på re-supply. Detta fyller på ditt lager av granater men kostar infanteri-resurser som även används för att köra som en MAX eller att fylla på C4 och minor.

* Spelet tar tid att lära sig och verkar lätt kaotiskt i början. Du vänjer dig.
  • 0
Citerar Akahz:
Några snabba tips:


Tack så mycket. Känns som om jag fick 1h speltid inlärt på någon minut!
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Fler tips:

Det finns tre unika sidor att välja mellan, alla med för och nackdelar:
http://youtu.be/r_htNqTRnv0

Terran Republic - Loyalty untill Death!
http://www.youtube.com/watch?v=CHN9CdBqSYM
Terran Republic har styrt jorden i över 1000 år och erbjuder fred, stabilitet, utbildning och jobb åt alla. Det är det stabilaste och mest effektiva styre i historien och detta har de uppnått genom total kontroll av information och med en enorm vältränad militär.

Det som utmärker TR är två saker: Snabba fordon och massor av kulor i luften. I allmänhet har deras vapen överlägset bäst eldhastighet, men å andra sidan mindre skada per skott och kanske inte de mest träffsäkra vapen. Men vad spelar det för roll om fem skott missar om tio träffar? De har även den enda stridsvagnen med TVÅ kanonrör...

New Conglomerate - Liberty over oppression
http://www.youtube.com/watch?v=ErA4jNfVSIM
New Conglomerate är en samling med flera rebellgrupper och legosoldater som slås mot Terran Republics diktatur. TR ser dom som rena terrorister och förrädare medan NC ser sig själva som de enda som kan erbjuda frihet till alla och krossa TR lögner.

Medan Terran Republic använder sig av pålitlig utrustning som prövats i många år använder New Conglomerate sig av allt de kan komma över. Deras MAX är ombyggd från en gruv- och lastdräkt, en del vapnen är stulna från TR baser medan andra kommer från företag som sponsrar dom.

I spelet är det NC som har de tyngsta vapnen. De har inte särskilt hög eldhastighet och deras fordon är inte lika snabba eller smidiga som fienden. Men å andra sidan slår de hårdast och tål mest. Det kan ofta krävas en extra missil eller ett till magasin pansarbrytande skott för att ta ner deras stridsvagnar och flygplan.


Vanu Sovereignty - Technology equals might
http://www.youtube.com/watch?v=JkTnvST9Teg
De som är på planeten Auraxis är odödliga! När du dör återskapas du nästan direkt vid olika nyckelpositioner (spawn points). Detta är tack vare en avancerad nanoteknologi som finns kvar från en ras rymdvarelser som en gång fanns på planeten. Dessa rymdvarelser döptes till Vanu av forskarna som hittade deras ruiner.

Vanu Sovereignty består i grunden av de forskare som Terran Republic skickade till planeten för att undersöka den. Forskarna såg i den teknologi de hittade enorm potential till att förbättra inte bara våran teknologi, utan även vår DNA. TR tyckte dock annorlunda och ville begränsa användandet, forskningen skulle bara vara för att kunna skydda republiken mot ett potentiellt anfall av Vanu eller andra rymdvarelser.

Forskarna bröt sig loss från TR och grundade Vanu Sovereigty. Målet är att ta mänskligheten till en ny del av evolutionen med hjälp av den teknologi de har hittat. Något varken TR eller NC tycker låter som en särskilt bra sak och ser Vany som en fanatisk religiös kult....

I PlanetSide 2 är VS den mest unika faktionen när det gäller design och de har tillgång till den överlägset mest avancerade utrustningen (inte nödvändigtvis bäst). Deras vapen använder sig av plasmateknologi vilket inte gör lika mycket skada som vanliga kulor som TR och NC använder, men har en annan enorm fördel. Deras projektiler påverkas inte av gravitationen, så medan TR och NC måste sikta lite högre för att kompensera för bullet drop på långa avstånd behöver VS inte bry sig om sådana gammalmodiga saker.
VS har tillgång till en svävartank, Magrider, en stridsvagn som inte skjuter lika snabbt som TR eller tål lika mycket som NC, men är överlägsen i smidighet då den kan direkt förflytta sig i sidled om så önskas.

Tips angående baser:

* Du tar över baser via kontrollpunkterna. Dessa har en stor bokstav på din minikarta.
Det här gäller alla områden, från de små baserna och tornen till de enorma fabrikerna och Biodomes. Alla har de kontrollpunkter. För att ta över en sådan punkt, ställ dig nära kontrollpunktssaken.. Den har en logo för den faktion som äger området. Du ser en bar som sjunker när du tar området för en annan grupp, sedan fylls den på medan du tar hand om området.
Nu kommer dock det speciella och viktiga.
Vissa områden har flera punkter och ju fler du har, ju snabbare tar du över zonen. Du ser hur ett streck röd sig över mätaren för zonen. Ju snabbare strecket rör sig, ju snabbare ökar eller sjunker inflytandet för förra eller nya ägaren.
För att snabba på, ta över fler punkter och stå nära punkterna. Du ser siffror vid alla punkters bokstäver. Står det [0/2] står det 0 spelare där. Står det en spelare där går det snabbare att bygga upp inflytande. Två spelare så går det ännu snabbare. Men tre spelare ökar inte hastigheten, det är därför det står /2. Om det står /6, så kan upp till sex spelare vara nära punkten för att snabba upp allt. Är det färre går det långsammare, fler så spelar det ingen roll.

Ok, det var lite väl mycket text och kanske inte så bra beskrivet, men med lite tur förstår ni i alla fall grunden.


* Du kan bara ta över områden som är länkade till det du redan äger.
Vi var en grupp VS soldater som på den underbara Amarish kontinenten tog oss in i en stor TR bas. Var inte ens 10 fiender där och dom tog vi ut snabbt. Vi förstörde reaktorerna och tog oss in till kontrollpunkten. Och inget hände....
Visade sig att medan vi var där så hade vi förlorat det enda område vi hade som länkade ihop basen med det vi redan hade kontroll över. Så vi fick hoppa in i våra fordon och ta tillbaka en område så vi kunde få basen senare.
Så tänk på det, det går inte att leka ninja ta över baser långt inne i fientliga områden medan de är upptagna vid fronten.


* Slå ut basens sköldar!!!!
Sköldar lades in i slutet av betan och ökar värdet av infanteri i de tidiga vågorna mot basen. Fientliga fordon kan inte åka eller skjuta igenom skölden vid porten, men soldater kan gå igenom den. Naturligtvis vill de som attackerar få in tunga fordon i basen för mer eldkraft, så ta ut sköldarna.
Så hur gör man det? Jo, på kartan ser du hur några hus innanför murarna men utanför huvudbasen har symboler vid sig. Kan se ut som en stridsvagn till exempel. Spring in i huset och du ser en reaktor. Ställ dig nära och håll inne E till dess att mätaren är full.
Nu har du börjat överbelasta reaktorn och så vida inte ägarna till basen kommer dit och lagar den (håller inne E), så exploderar den efter ett tag (stå en för nära, den säger pang!). Då försvinner skölden som var kopplad till generatorn och Ni får tillgång till nya områden att attackera eller kan få in fordon i basen.
När reaktorn är förstörd kan en Engineer laga den, så ha lite koll på den så Ni inte blir avskärmade när en sköld kommer upp igen.

* Olika baser ger olika fördelar.
Alla baser erbjuder inte stridsvagnar och flygplan, så det kan vara en bra idé att ta över ett torn eller liknande innan man gör ett anfall mot en stor bas som är väl beskyddad. Att tvingas åka i en kilometer eller två för att nå fram med några stridsvagnar är varken effektivt eller roligt.

* En del mindre baser har ett torn med en lysande ammunitionsskylt.
Om du har ett fordon, åka nära tornet och din ammunition fylls på.
Flygplan laddar om på landningsplattformar som finns i stora baser och de stora tornen.

* En Infiltrator kan ta över fiendens kanoner och stationer genom att hacka dom. På så vis kan en enda spelare hindra stridsvagnar och flygplan från att skapas till dess att terminalerna hackats tillbaka eller förstörts och sedan reparerats av en Engineer.

* Efter att Ni tagit över eller försvarat en bas, laga kanoner för exp.
Känns det som om du dör hela tiden och behöver lite mer cert points? Var en Engineer och laga kanonerna som finns i basen och på dess murar. Inte så snabbt och roligt jämt, men kan ge mycket poäng och ger Er fördelen att Ni har ett försvar redo när fienden kommer tillbaka.

* Ni kan skjuta ut ur ett spawn room, men fienden kan inte skjuta in!!!!!!
Dock kan granater som sprängs vid dörren skada/döda Er, så var försiktig. När fienden tar över basen måste du omedelbart lämna spawn rummet, annars blir du dödad automatiskt.



(tog mig över en timme att skriva allt, hoppas något är till hjälp)
  • 0
Mycket bra tips tror jag nog. Har sett rivaLxfactors tutorials och även lite annat och de sakerna du beskriver är precis vad en nybörjare behöver veta för att inte tröttna på spelet eller bli onödigt frustrerad. Kan komma med ett litet tips jag med. Kan säkert hjälpa några om man har svårt att översätta texten in i spelet.

Kan varmt rekommendera både rivaLxfactor och LevelCapGaming på youtube. xfactor kör mer tips för nybörjaren nu till en början, kommer gå in mer på specifika saker med tiden(Hans filmer finns på planetside2 hemsidan också). LvLCap informerar lite om vad han anser är de bästa sakerna att börja låsa upp som nybörjare. Det tar tid att få tag på valutan i spelet (ingame valutan dvs) och det är en bra idé att spendera sina poäng i rätt uppgraderingar som ger dig bäst fördelar i början. Han har även lite filmer där han förklarar mer ingående vad varje klass har för för- och nackdelar. Åter igen, rekommenderar dem varmt.

Gillar man BF3 så har båda de här killarna mycket bra tips både för nooben och den mer avancerade spelaren. Söker man på lvlcap eller rivalxfactor kommer deras kanaler upp mer eller mindre högst upp i listan. Enjoy!
  • 0
Köpte SC för 440:- idag (3x6200) så har kunnat låsa upp extremt många vapen, nästan lite för många. Det blev en till Burster till min MAX, Skyguard och AI-kanon till min Lightning, Hellfire Rockets till min Mosquito, AI-kanon och Vulcan till min Prowler och Zepher och Dalton till min Liberator. Blev också till att äntligen köpa lite nya vapen till min LA, Jaguar-karbin och Haymaker-shotgun med tillhörnade attachments. Utöver det så inhandlades även en massa nya kamoflage till mina fordon och vapen. Köpte också 7-day XP boost att använda till dubbel-xp weekend.
  • 0
Dumpat min TRAC-5 S helt och hållet och börjat lira med min Jaguar istället, pricksäkerheten är helt otrolig och det är skönt att slippa den slöa RPM som TRAC-5 S har. Dock så märker jag att man får får slut på ammo riktigt fort med Jaguaren, och jag saknar verkligen min grenade launcher och en del andra attachments (compensator och 2x reflex scope). Överlag känns den dock som en uppgradering när det gäller regelrätta firefights.
  • 0
Ladda ner det för två dagar sen och det är riktigt kul. Fast jag är inte duktig. Man får hoppas man blir bättre.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
jag skapade mitt account under betan men har inte haft tid att ladda ner grejsemojsen förräns nu.

Kan jag köra med er fast mitt account är på planetside.com ist .eu?
  • 0
Citerar Består av Biff:
jag skapade mitt account under betan men har inte haft tid att ladda ner grejsemojsen förräns nu.

Kan jag köra med er fast mitt account är på planetside.com ist .eu?


Ja, det är inga problem. Det är bara bra att du har ett SOE account (för jänkare och beta-deltagare) eftersom du då får mycket bättre support på alla sätt och vis.
  • 0
Har spelat lite till och från dessa dagar, varvat mellan Planetside 2 och Football Manager 2013 efter svidsamma förluster... , Planetside är kul och jag ser potentialen i att men iom att det är så likt BF3 och brist på vänner som spelar atm så måste jag tyvärr säga att jag inte finner det mitt spel.
But I know the rage that drives you. That impossible anger strangling the grief, until the memory of your loved ones is just poison in your veins. And one day you catch yourself wishing the person you loved had never existed, so you'd be spared your pain
  • 0
Finfina tips där Akahz . Innan SOE implementerar en rejäl tutorial är det bra att nykomlingar kan hitta något att lära sig från.

Jag köpte 6000 SC och har hittills spenderat dem på:

1. Burster till Max (vill hjälpa till att stoppa flygdominansen)
2. Composite Armor till Engineer
3. AI-Kanon till Lightning - Gör den till ett riktigt farligt Hit and run-monster som faktiskt kan skada stora tanks också om det behövs, och fullkomligt krossa infantri
4. XP boost i 7 dagar för att få så mycket certs som möjligt under Double XP-weekend.

Utöver detta vet jag inte vad jag ska lägga mer på. Vill göra om Galaxyn till ett stort slagskepp med två granatkastare och allt, men tycker att den borde få lite buffar innan jag lägger mer certs och pengar på den, den känns lite menlös för tillfället.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Håller med om att Galaxy borde få lite kärlek. Att återinföra de som mobila spawn points tror jag inte är en bra idé för då blir det som i betan att folk knappt använde Sunderers. Men jag tycker att dom borde ha möjligheten att reparera och fylla på ammo för flygfordon likt Sunderers kan för markfordon.
  • 0
Tackar Wrench!
  • 0
Citerar Wrench:
Dumpat min TRAC-5 S helt och hållet och börjat lira med min Jaguar istället, pricksäkerheten är helt otrolig och det är skönt att slippa den slöa RPM som TRAC-5 S har. Dock så märker jag att man får får slut på ammo riktigt fort med Jaguaren, och jag saknar verkligen min grenade launcher och en del andra attachments (compensator och 2x reflex scope). Överlag känns den dock som en uppgradering när det gäller regelrätta firefights.


Tror ärligt talat att jag aldrig kommer kunna byta ut Trac-5 S mot något vapen. Skaffade nyss IRNV-Scope och Underbarrel Smoke Launcher och satan vad kul det är att springa runt med TRAC-5 S ljuddämpad och skjuta folk genom röken utan att de kan se mig. Alternerar mellan denna setupen och vanlig granatkastare med röd dot för lite mer eldkraft i vissa situationer. Kör alltid Soft Point ammunition för mycket skada i närstrid.

Med dessa två kombinationer känner jag att jag aldrig kan byta till ett annat vapen igen. Det bästa är att vapnet går att använda med mina två favoritklasser, LA och Engi .
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Citerar baathen:
Tror ärligt talat att jag aldrig kommer kunna byta ut Trac-5 S mot något vapen. Skaffade nyss IRNV-Scope och Underbarrel Smoke Launcher och satan vad kul det är att springa runt med TRAC-5 S ljuddämpad och skjuta folk genom röken utan att de kan se mig. Alternerar mellan denna setupen och vanlig granatkastare med röd dot för lite mer eldkraft i vissa situationer. Kör alltid Soft Point ammunition för mycket skada i närstrid.


TRAC-5 S är redigt nice ja, tack vare alla attachments så fungerar den verkligen för alla situationer. Det var det första vapnet jag köpte och har varit trogen ända tills igår. Bytte över till shotgun med slug ammo och älskar't, så nära en sniper rifle man kan komma på en LA. Har spenderat hela dagen med att i fiendernas baser och plockat en efter en utan att dom hunnit reagera. När jag tröttnar på hagelbrakarn så blir det dock att lira med min Jaguar, otroligt pricksäker och jag älskar att man inte har någon horisontell recoil och att man rör sig snabbt när man siktar precis som med Lynx.
  • 0
PS2 blir bara bättre och bättre. Årets överraskning för min del.

Någon här som lirar på Miller?

EDIT:
Citerar Trombley:
http://www.reddit.com/r/Planetside/comments/15ciwe/this_is_why_
the_vanu_are_worried/

Jag tänker aldrig acceptera denna klåpare som min ledare. Försvinn Toby!


Kontext?
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!