Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

The Elder Scrolls Online


Citerar Bawstawn:
Är det bara jag som tycker att Elder Scrolls bör förbli offline ?

Att försöka översätta hela TES-upplevelsen till ett mmo är ett otroligt ambitiöst projekt. Det skulle kunna funka, men det behövs nog göra en hel del kompromisser för att det ska funka. Ingen bra idé i min mening.

Ett co-op läge i stil med Borderlands är däremot värt att fundera över.
Krax.
  • 0
Är det någon som vet om man behöver betala i månaden?
  • 0
Citerar Sfunk:
Är det någon som vet om man behöver betala i månaden?


Den enda informationen om spelet kommer från en artikel som läckte ut från gameinformer, men jag tror att det ESO kommer att ha en månadskostnad.
"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
  • 0
Den enda informationen om spelet kommer från en artikel som läckte ut från gameinformer, men jag tror att det ESO kommer att ha en månadskostnad.</quote>

Om det har månadskostnad tror jag det kommer fallera hårt. Det kommer avlocka många spelare. Jag menar guild wars 2 kommer locka mycket mer isåfall.
What right have you to deny my existence?
  • 0
Läste nyss detta på UESP Wiki.

Citerar UESP:
With the end of the Reman Dynasty at the end of the First Era, the Dragonfires go out without an emperor to light them.


Så som jag tolkar det så ska spelet alltså utspela sig precis i början av 2:a eran, 2E First Century. När jag läste genom tidslinjen av 2:a eran så märkte jag också att det stod ingenting alls om First Century, det fanns inte ens en rubrik med det ordet.

Tidslinje av 2:a eran.

Ändrar visserligen inte faktumet att det hela är en efterkonstruktion. Ett försök av Molag Bal att dra in Tamriel i sin Plane of Oblivion är ju en minst lika stor händelse som Oblivionkrisen i 3:e eran, och det har ju inte nämnts någonstans innan. Men jag tänkte att det kanske kunde vara intressant att veta i alla fall.

Tillagt 2012-05-26 00:57:
Eller förresten... nu fallerade hela min tankegång. Kom på nu att Elsweyr blev en provins 2E 309, och Aldmeri Dominion grundades 2E 830. Så då blir det ju fel oavsett.

Jag är nog bara för trött.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Gief multiplayer på fallout istället Eller rentav, dun dun, Fallout online!!
What right have you to deny my existence?
  • 0
Citerar Imperial scout:
Läste nyss detta på UESP Wiki.

Citerar UESP:
With the end of the Reman Dynasty at the end of the First Era, the Dragonfires go out without an emperor to light them.

Så som jag tolkar det så ska spelet alltså utspela sig precis i början av 2:a eran, 2E First Century. När jag läste genom tidslinjen av 2:a eran så märkte jag också att det stod ingenting alls om First Century, det fanns inte ens en rubrik med det ordet.

Ändrar visserligen inte faktumet att det hela är en efterkonstruktion. Ett försök av Molag Bal att dra in Tamriel i sin Plane of Oblivion är ju en minst lika stor händelse som Oblivionkrisen i 3:e eran, och det har ju inte nämnts någonstans innan. Men jag tänkte att det kanske kunde vara intressant att veta i alla fall.

Tillagt 2012-05-26 00:57:
Eller förresten... nu fallerade hela min tankegång. Kom på nu att Elsweyr blev en provins 2E 309, och Aldmeri Dominion grundades 2E 830. Så då blir det ju fel oavsett.

Jag är nog bara för trött.


Spelet kommer antagligen att utspela sig någon gång under CE 431-568 eftersom att det skiljer ca tusen år mellan det och Skyrim. Under denna tid stod Tamriel utan ledare efter att Savirien-Chorak och hans släktingar dödades, Orsinium förlorade även sin status som provins under denna tid.

Att inte Aldmeri dominion fanns under denna tid kan förklaras genom att den enda källan för dem kommer från första utgåvan av PGE (vilket är propaganda från imperiet) detta betyder att de mycket väl skulle kunna existera för den tid som PGE säger.
"Do you mind? I'm busy doing the fishstick. It's a very delicate state of mind!"
  • 0
Blir bara... arg. Varför måste de förstöra loren genom att släppa sådan här skit?
this is not even my final form
  • 0
Jag förstår inte hur Bethesda tänkt. Tidsvalet efter det andra rikets kollaps är väldigt bra valt men loremässigt tycks valet av fraktioner helknasigt, troligvis är det enbast baserat på en vilja att få varje fraktion varierad...

...Och varför slänger de in Molag Bal?
  • 0
Citerar Dudibay:
Citerar Runko:Eftersom jag är ett hängivet fan av TES kommer jag ge detta en seriös chans. Jag spelar inte MMOs i vanliga fall men jag vill verkligen älska detta spel. Synd att den inte är i frist-person view dock
Detta kan låta hårt, men om du köper ett spel endast för dess namn så är du inte värd mer än ett skräpspel. Du borde döma spelet efter dess egna meriter, inte efter dess arv.
Det är sådana som du som gör skamlös mjölkning av annars värdiga spelserier möjlig.


Självklart att jag bryr mig om titeln. Den hjälper oftast med att vägleda en så man vet ungefär vad man väntar sig. Kommer ett nytt Zelda och man älskar Zelda serien blir man såklart hypad innan man ens har testat spelet. Det blir inte nästan alla det? Samma sak gäller om du älskar en film så ser du oftast fram emot uppföljaren innan du sett den. Tvivlar starkt på att du inte gör det.

Därimot ska jag kunna ge den kritik även om det bär min favorit speltitel i namnet. Och om jag ser att den för dåliga reviews så köper jag oftast den när den sänks i pris eller inte alls, beror på hur jag själv känner när jag sett gameplay osv.

Tyvärr sker du ibland mjölkning av spel och film serier pga detta men det är ju helt oundvikligt. Man ska ju inte heller dömma ett helt spel bara för att man sett ett par bilder man måste helt enkelt testa det innan man kan dömma "efter dess egna meriter" .Suger spelet så har man endå redan köpt den och därav deltagigt i "mjölkningen". De som intreserar mig i TES online är att utfoska Tamriel. Vilket de skriver att man får göra så jag har anledning att se fram emot det.
Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
  • 0
Ställer mig, som många andra, väldigt skeptisk till detta projekt. Förr i tiden så drömde jag om ett Elder Scrolls online. Det kändes som att det var givet att lyckas.

Nu verkar det dock som man har berövat allt som gör Elder Scrolls-serien så lysande och istället satsat på ytterligare ett generiskt MMORPG. Jag vill kunna göra alla dem där sakerna som jag kan göra i Elder Scrolls. T.ex. vill jag kunna smyga, bryta mig in i hus, och stjäla deras saker. Samt vill jag inte vara så strikt bunden av faktioner a la WoW. Skulle vara rätt häftigt att kunna ligga och lurpassa på folk i en skog, för att sedan gå till attack.

Alltså känslan av att man befinner sig i en levande värld, precis som Elder Scrolls-spelen annars bjuder på. Jag tror att ett sorts cooperative mode i mindre skala hade fungerat bättre.

Känns redan nu som att detta blir nästa TORtanic (TEStonia kanske?).
  • 0
Får man kanske se något på E3?
this is not even my final form
  • 0
japp... Från Bethblog (sen är ju frågan hur mycket nytt det blir)

Tuesday, June 5th

11.00am PST | ZeniMax Online's Paul Sage shows off The Elder Scrolls Online on GameTrailers TV

Wednesday, June 6th

10.05am PST | Get the lowdown on The Elder Scrolls Online E3 on GameSpot.com
4.45pm PST | Tune into G4TV to see a presentation of The Elder Scrolls Online
5.40pm PST | MMO fans can catch more on The Elder Scrolls Online at IGN.com

Thursday, June 7th

11.15am PST | ZeniMax Online shares The Elder Scrolls Online with Machinima.com viewers
  • 0
Spelet verkar verkligen inte som ett vanligt TES. Det kommer aldrig lyckas få samma känsla som i Oblivion/Skyrim, men det innebär inte att det inte kan bli ett bra spel.
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
När man gör om stora titlar så som Elder scrolls eller Knights of the old republic till multiplayer varianter måste man då göra dem till MMOs... det är så typiskt, tänk er ett Elder scrolls som spelas som ett Elder scrolls spel bara att man kan spela det med vänner och göra saker tillsammans, det är ett klockrent koncept.

Tänk er en lika levande värld som i DayZ fast Elder scrolls, det skulle vara galet nice.
  • 0
Det skulle vara rätt coolt om man kunde mörda andra spelare som medlem i Dark brotherhood och sno av andra spelare som medlem i Theifs guild Alltså att man fick det som en viss sorts uppdrag.
  • 0
Jag är faktiskt riktigt taggad på det här spelet; ett par saker som gör mig intresserad:

- Samma styrsätt som i skyrim och oblivion med t ex högerklick för block och vänster för attack.

- Spelvärlden verkar vansinnigt stor, Cyrodiil ska vara lika stort som Skyrim är i senaste spelet.

- Konstant krig i cyrodiil-provinsen mellan de tre fraktionerna över viktiga punkter som städer och borgar.

- Större valfrihet i karaktärsskapandet där ens klass inte begränsar ens möjlighet att välja vapen och rustningar m.m.
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Första cinematic trailern har släppts nu : http://www.youtube.com/watch?v=aA3x6ekAPxk
I don't like it, and i don't have to like it, i just have to deal with it...
  • 0
Citerar Mange Maräng:
- Spelvärlden verkar vansinnigt stor, Cyrodiil ska vara lika stort som Skyrim är i senaste spelet.


Vilket MMO har inte en stor spelvärld dock?
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Galet taggad på detta spelet! Lore-slakten är inte alls så extrem som folk får det att verka som, elderscrollsonline.com förklarar en hel del.. Allt förklaras inte men det mesta blir logiskt iallafall för mig, jag har dock endast spelat skyrim och oblivion men läst på en del om historien från tidigare spel och loren
We are Ebonheart. We are as one. And by this, our victory is assured.
  • 0
True dat Exe!
On a long enough timeline, the survival rate for everyone drops to zero.
  • 0
En dassig WoW-klon som slaktar loren och är utvecklade av några ryssar på Zenimax Online.

Nej, det här är då fan inte något positivt. Ett spel gjort för casuals som bara spelat Oblivion, eller ännu hellre bara Skyrim.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!