Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Spelande tjejer?


Citerar Lord Of Morrowind:
Men Fattar bara inte varför alla ska ha något emot just tjejer som spelar tv spel xD


Men har folk det då? Jag skulle se det som en grym fördel om jag träffade en tjej som spelar TV-spel.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Citerar Lord Of Morrowind:
Men Fattar bara inte varför alla ska ha något emot just tjejer som spelar tv spel xD


Men har folk det då? Jag skulle se det som en grym fördel om jag träffade en tjej som spelade TV-spel.


Ja,Många är dumma mot just tjejer som spelar tv-spel
har nyss själv träffat en underbar och söt tjej som spelar tv-spel.
Dra En Vits!
  • 0
Citerar Lord Of Morrowind:
Ja,Många är dumma mot just tjejer som spelar tv-spel


Jag har inte direkt koll så kan inte säga emot dig, men det kan ju fan inte vara normalbegåvade människor som håller på med sånt där.

Citerar Lord Of Morrowind:
har nyss själv träffat en underbar och söt tjej som spelar tv-spel.


Grattis, nu blir man lite avundsjuk.
Här skare stå något helt enormt fyndigt.
  • 0
Citerar Hydra:
Ett problem med tjejer som spelar TV-spel är ju att det kan vara lite jobbigt att ha en spelkonsol i köket.


  • 0
Citerar Ferventmonkey:
Jag har spelat ända sen jag var liten. Varför skulle det vara annorlunda nu bara för att jag är tjej?


*Skickar vänförfrågan*
  • 0
Citerar Th3 End:
*Skickar vänförfrågan*


So say we all!
Everything dies, even stars//GRs Summer Awards 2011
  • 0
Citerar Hydra:
Ett problem med tjejer som spelar TV-spel är ju att det kan vara lite jobbigt att ha en spelkonsol i köket.




Quit with the bitchin', get back in the kitchen!
  • 0
Citerar Hydra:
Ett problem med tjejer som spelar TV-spel är ju att det kan vara lite jobbigt att ha en spelkonsol i köket.


PS3 ansågs se ut som en smörgåsgrill (i alla fall den första versionen). Skulle väl vara den som skulle passa in i köket då, frånsett att den är lite stor kanske.
  • 0
Könsroller, how i love thee...
I know you've come to kill me. Shoot, coward, you are only going to kill a man.
  • 0
Citerar Lord Of Morrowind:
Folk säger att just tjejer som spelar tv spel är fula eller tjocka


Vad grundar de det på undrar jag då?

Citerar Hydra:
Ett problem med tjejer som spelar TV-spel är ju att det kan vara lite jobbigt att ha en spelkonsol i köket.


Haha, mycket lustigt! Det skulle vara en av få anledningar för mig att befinna mig i köket isåfall
  • 0
<quote author="Ferventmonkey">Citerar Lord Of Morrowind:
Folk säger att just tjejer som spelar tv spel är fula eller tjocka


Vad grundar de det på undrar jag då?

Jag tycker inte det killar som spelar kan väl lika gärna vara tjocka eller fula
Dra En Vits!
  • 0
Citerar Lord Of Morrowind:
ag tycker inte det killar som spelar kan väl lika gärna vara tjocka eller fula


Ja, precis. Och jag fattar inte vilken fakta de baserar saken på när de säger att tjejer som spelar är fula elr tjocka. Jag kan motbevisa båda påståendena. Har du hört någon säga så, så är den personen intelligensbefriad till max!
  • 0
Finns det tjejer som spelar?
  • 0
Citerar Strife:
Finns det tjejer som spelar?


Jag är tjej, och jag spelar. Så ja!
  • 0
Logiken om att det existerar kvinnliga spelare finns inte i killars spelhjärnor. Tyvärr. Det är fakta.
  • 0
Citerar Ferventmonkey:
Ja, precis. Och jag fattar inte vilken fakta de baserar saken på när de säger att tjejer som spelar är fula elr tjocka.


Brist på erfarenhet. Kommer man inte ut och ser hur det verkligen ter sig är det lätt att falla offer för stereotypa föreställningar som sprids över nätet. Det verkar vara ett faktum att alla som bryr sig om spel är fula och tjocka, och då omfattar det båda könen antar jag. Det är dock bara fånigt att det finns folk som tar detta på allvar.
  • 0
Citerar Ferventmonkey:
Citerar Lord Of Morrowind:
ag tycker inte det killar som spelar kan väl lika gärna vara tjocka eller fula


Ja, precis. Och jag fattar inte vilken fakta de baserar saken på när de säger att tjejer som spelar är fula elr tjocka. Jag kan motbevisa båda påståendena. Har du hört någon säga så, så är den personen intelligensbefriad till max!


Tjejer som spelar är väl exakt vanliga tjejer?
Varför beter sej folk inte lika som dom gör mot tjejer som inte spelar
Dra En Vits!
  • 0
Min syrra nöter MW2 utav bara fan online . Min bror och jag som gjort henne till en gamer också. (Stolt)

Stör mig nästan på tjejer som har noll koll om spelvärlden och allt däromkring...
  • 0
Finns en hel del tjejer som lirar. Mest WoW dock. Eller Nintendos konsoler.

Fast det är ju bara mina egna beräkningar och aningar, och jag har inte någon som helst aning om det stämmer.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Lord Of Morrowind:
Folk säger att just tjejer som spelar tv spel är fula eller tjocka, Och ingen har sagt någonting sånt om just killar på xbl....


Hehe, jag tycker nästan att det oftare är tvärtom. Som tjej får man höra sjukt mycket snusk kan jag säga. Väldigt trist faktiskt man vill ju bemötas som vilken person som helst när man spelar oavsett kön liksom. Fast det kanske varierar beroende på vilket spel man spelar. Det kanske är mycket kåta tonåringar som spelar just CoD och BF >< Jag tror inte att en frisk 20åring skulle börja skicka bilder på sitt könsorgan för att dom hör en kvinnlig röst i public chat. Eller jag hoppas inte det iaf

Tillagt 2010-10-17 22:49:
Citerar Lord Of Morrowind:
Men Fattar bara inte varför alla ska ha något emot just tjejer som spelar tv spel xD


Vet inte, jag tror att personer som har något emot tjejer som spelar redan har rätt rubbad syn på könsroller från början. Jag får oftast bara positiv respons. Den negativa responsen jag brukar få är att jag inte KAN spel, vilket oftast gör mig jävligt grinig. Typ kunder som frågar efter min butikschef på GameStop för att dom inte litar på att jag kan nånting. Men men, their loss
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
kraz:
Det beror väll på att tjejer ofta trackar ner på klassens spelnördar i högstadiet.
Även om det känns som alla nu mera spelar något spel som Rock Band, CS eller typ Farmville.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Citerar Knaan:
Det beror väll på att tjejer ofta trackar ner på klassens spelnördar i högstadiet.


Haha jaså? I wouldn't know. Jag spelade på den tiden också och trackade inte på någon alls så vitt jag minns.

Citerar Knaan:
Även om det känns som alla nu mera spelar något spel som Rock Band, CS eller typ Farmville.


Alla? Du får mer än gärna kika på min spelhistorik ;p
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Har en tjej kompis som spelar Reach 24/7
  • 0
Citerar kraz:
Haha jaså? I wouldn't know. Jag spelade på den tiden också och trackade inte på någon alls så vitt jag minns.

Inte jag heller, men det är vad jag har hört. Typ.
En spelnörd får ingen tjej, så är det överallt. På mig stämmer det dock inte, men då får du tolka min definition av nörd, som nörd.

Citerar kraz:
Alla? Du får mer än gärna kika på min spelhistorik ;p

Nja, typ alla. Jag har ingen aning, faktiskt.
  • 0
Klart att det finns tjejer som spelar spel också.
PS1, PS2, PS3, PS4, Xbox, X360, XOne, Wii, WiiU, NES, SNES, GBA, N3DS och N64 ÄGARE! :D
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!