Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Wasteland 2


Citerar torbli79:
Vet inte hur pass cementerat datumet är, kan bli "late 2013", men vi får se. Så länge det är välgjort så gör det mig inget om vi får vänta en månad eller två till.

Nej, bättre att de får ta sin tid.
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Citerar torbli79:
http://wastelandrpg.tumblr.com/post/64418508663/kickstarter-upd
ate-37-revealing-the-map

Börjar bli mer och mer sugen!


Ja, det kliar i fingrarna på mig. När det här släpps kommer jag garanterat att lägga alla andra spel åt sidan för ett tag. Nu för tiden känns det så vanligt att det alltid är något man är tveksam över med ett kommande spel men W2 verkar gå spikrakt åt rätt håll i alla avseenden.

Kul att dom snofsar till det gamla originalet lite grann också. Vem vet, om Wasteland 2 blir en enorm succé, kanske dom rentav gör en remake av ettan.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Läste just på Twitter att inXile inte ämnar släppa spelet fören den själva och deras beta-testare är nöjda med produkten. Inget datum än, alltså. Bra tycker jag!

Tillagt 2013-11-25 22:33:
Fuck it, här är tweeten:

We won't set a full release date until we work through the beta with our backers, ultimately we are making this game together.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Helt rätt inställning! Är verkligen galet sugen på detta spel nu...
Playing since 93. On Gamereactor.se since 04.
  • 0
Runt 2 till 3 veckor till dess att betan startar. Kommer bli spännande.

Sidan Rock, Paper, Shotgun är som vanligt duktiga på att få intervjuer med InXile, så nu är dom igång igen och ställer frågor och kräver svar om betan: http://www.rockpapershotgun.com/2013/11/27/inxile-on-date-lengt
h-and-expansion-of-wasteland-2s-beta/
  • 0
Detta ser intressant ut, har läst lite och kollat några videoklipp men långt ifrån allt. Vissa saker skulle jag gärna ha lite svar på.

Karaktärer i ens squad permadör, kan man fortsätta spela med endast en karaktär?
Har man ett gemensamt XP-system för hela ens squad eller hur fungerar det?
Ungefär hur stor är spelvärden, jämfört med andra spel?
Kommer detta förstöra mina studier?
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0
Citerar The Frostexx:
Karaktärer i ens squad permadör, kan man fortsätta spela med endast en karaktär?


Då jag håller mig borta från nyheter kring det här så kan jag inte lova att jag har rätt, men med tanke på vem som skapar spelet och hans/deras historia så tänker jag såhär:

Det kommer förmodligen att finnas fler medlemmar möjliga än antalet man kan dra med sig i sitt party (om inget annat har sagts).

Citerar The Frostexx:
Har man ett gemensamt XP-system för hela ens squad eller hur fungerar det?


Brukar vara ett "splittrat men gemensamt" system. Du får en mängd xp som delas ut automatiskt i gruppen.

Citerar The Frostexx:
Ungefär hur stor är spelvärden, jämfört med andra spel?


Jag kan tänka mig att det ligger i storlek mellan Fallout och Fallout 2, är det större än så så blir jag glatt överraskad!

Citerar The Frostexx:
Kommer detta förstöra mina studier?


JA!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Någon här som ska köpa det Early Access?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Någon här som ska köpa det Early Access?


Nein, ligger lågt och njuter av all positiv respons. Det verkar sannerligen bli grymt!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag har installerat det (9.9GByte ), fast jag kommer nog inte att starta upp det förrän det patchats ett antal gånger och den officiella releasen nalkas. Det känns lite onödigt att agera beta-testare i stället för att njuta av den färdiga produkten.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar torbli79:
Nein, ligger lågt och njuter av all positiv respons. Det verkar sannerligen bli grymt!


Jag funderade först på att skaffa det, men sen såg jag hur snuskigt dyrt det var
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Jag funderade först på att skaffa det, men sen såg jag hur snuskigt dyrt det var


Ja, det var visst jäkla dyrt när det först dök upp på steam (54.99€, tror jag det var) Fast det priset sänktes snabbt till det lite mer humana "44,99€", inte precis billigt men ett ganska normalt öppningspris för nysläppta spel.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Ja, det var visst jäkla dyrt när det först dök upp på steam (54.99?, tror jag det var) Fast det priset sänktes snabbt till det lite mer humana "44,99?", inte precis billigt men ett ganska normalt öppningspris för nysläppta spel.


Det är tydligen extra dyrt för att inte göra Kickstarter-personerna sura som lagt pengar på det för att få early access inte ska bli sura.
Tvivlar på att det ska kosta hela 44,99?/60$ när det faktiskt släpps.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Som Gamereactor skrev för ett par dagar sedan kommer Wasteland 2 att släppas i slutet av Augusti.

Medan vi väntar så kan vi nu titta på spelets intro: https://www.youtube.com/watch?v=xOQFN6U0hSI
  • 0
Citerar Humanisten:
Tvivlar på att det ska kosta hela 44,99?/60$ när det faktiskt släpps.


Känns helt klart orimligt, men gentemot många andra Kickstarter-spel så känns ändå Wasteland 2 på förhand som relativt omfattande. Jämför med tex Shadowrun-spelet. Vi får se, helt enkelt!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Känns helt klart orimligt, men gentemot många andra Kickstarter-spel så känns ändå Wasteland 2 på förhand som relativt omfattande. Jämför med tex Shadowrun-spelet. Vi får se, helt enkelt!


Jag har för mig att jag läste vid något tillfälle att det skulle kosta 25$ när det släpps. InXile har hur som helst bekräftat att det blir mycket billigare vid release, jag gissar på ca. 20 euro som billigast och 29 euro som "värst".

Citerar Akahz:
Medan vi väntar så kan vi nu titta på spelets intro: https://www.youtube.com/watch?v=xOQFN6U0hSI


Grymt frestande, men jag avstår från att titta. Jag har redan spelat 15 minuter av spelets inledning (i en tidigare beta) det får vara nog med spoiler för mig.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Wasteland 2 betan är nu öppen för alla som stödde spelets KickStarter:

With release only two months out, we felt like this is the right time to expand Wasteland 2 beta access to all backers at any tier who are eligible for a copy of the game!
...
The beta contains all the Arizona content of the game, roughly 25 hours for a regular playthrough, which represents about half the game, and contains all gameplay features save a few we're still testing out internally


Mer info på spelets KickStartersida eller i din e-post: https://www.kickstarter.com/projects/inxile/wasteland-2/posts/883
385
  • 0
Funderade på köpa spelet under rean på steam, har dock inte bestämt mig ännu men det ser häftigt ut
i'll Be Back
  • 0
Wasteland 2 släpps den 19:e september!
  • 0
Citerar Akahz:
Wasteland 2 släpps den 19:e september!


Woot woot! Har dock fortfarande ingen dator som kommer kunna spela det (fråga inte). Hoppas få ta del av magin någon gång nästa år.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Nu har det släppts!!!

Håller just på att ladda ner 8.1GB av oerhört efterlängtad höstunderhållning.

Heh, jag hade just börjat spela om The Witcher 2, i inväntan på uppföljaren men nu lägger jag det på is till förmån för ödelandet.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Wasteland 2 Launch Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=jn0B8fVfWFI

Några betyg:
PC Gamer: 83
Strategy Informer: 7.5
Eurogamer: 8
FZ: 4/5


Har nu 4 gigabyte kvar att ladda hem. Det här blir underbart.
  • 0
Citerar Mort2:
Nu har det släppts!!!

Håller just på att ladda ner 8.1GB av oerhört efterlängtad höstunderhållning.

Heh, jag hade just börjat spela om The Witcher 2, i inväntan på uppföljaren men nu lägger jag det på is till förmån för ödelandet.


Citerar Akahz:
Wasteland 2 Launch Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=jn0B8fVfWFI

Några betyg:
PC Gamer: 83
Strategy Informer: 7.5
Eurogamer: 8
FZ: 4/5


Har nu 4 gigabyte kvar att ladda hem. Det här blir underbart.


Några första intryck från er? Min skräpdator missar processorkravet med 100 MHz, men funderar ändå på att pröva.
S.T.A.L.K.E.R. (Scavenger, Trespasser, Adventurer, Loner, Killer, Explorer, Robber)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!