Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Half-Life 2 Överskattat?


Citerar de KING 91:
Citerar xilli:Helt klart överskattat!
Har försökt klara det 2 gånger med alltid slutat efter 2-3h för det är så tråkigt.
wow, idiot på två sätt.


Ow mai gods, did ay inslut ur favrite games?

  • 0
Inte det minsta.
Och en vidöppen väg rullas ut framför oss, från en ödelags stad där ateister bär kors, jag säger till dig, det var tur att du kom, jag har skyhöga krav och det här är lagom, men det... är inget för mig
  • 0
Jag hoppas inte det, hade precis tänkt skaffa The Orange Box.
Bättre sent än aldrig, right?
"Winning is the most important. Everything is consequence of that." - Ayrton Senna
  • 0
Folk har olika smak. Själv tycker jag att spel som Metal Gear Solid och Deus Ex (har spelat båda, ja) är väldigt överskattade, samtidigt som jag tycker att Half Life 2 är fantastiskt bra.
Hej.
  • 0
Citerar xilli:
Ow mai gods, did ay inslut ur favrite games?

Ja , men framförallt så kan du ju inte säga att det är överskattat när du inte spelat det.
FU™
  • 0
Citerar de KING 91:
Citerar xilli w mai gods, did ay inslut ur favrite games?
Ja , men framförallt så kan du ju inte säga att det är överskattat när du inte spelat det.


Jag har ju spelat det fast inte klarat det. Men jag tror knappast resten av spelet skulle vara mkt bättre än det jag spela..

Däremot är Portal ett mkt bättre spel som Valve gjort!
  • 0
Citerar xilli:
Jag har ju spelat det fast inte klarat det. Men jag tror knappast resten av spelet skulle vara mkt bättre än det jag spela..

ASSÅ! Spelet är ju inte direkt 4 timmar långt, du kan ju inte ens ha kommit till Ravenholm.
FU™
  • 0
Citerar de KING 91:
Citerar xilli:
Jag har ju spelat det fast inte klarat det. Men jag tror knappast resten av spelet skulle vara mkt bättre än det jag spela..

ASSÅ! Spelet är ju inte direkt 4 timmar långt, du kan ju inte ens ha kommit till Ravenholm.


Bara för att det tar 2 timmar för dig att lämna tåget i tågstationen. Nä överskattat är det.
  • 0
Absolut inte.
  • 0
Jag kan erkänna att spelet är ganska etsmofäriskt emellanåt, men det väger inte upp hur otroligt segt och långtråkigt det är, på alla stadier.
  • 0
Citerar thegiantswede:
etsmofäriskt


bästa ordet!
Though heavily outnumbered, our hero manages to take control over the turntables. Once more the groovy sounds of disco music is heard in the lil' big city!
  • 0
Flyg iväg barbapappa !
  • 0
Citerar malten:
...den otroliga kyla som genomsyrar hela spelet.


Väldigt bra beskrivning!

Jag tyckte också det var överskattat för några år sedan, men efter ha tagit mig tiden och faktiskt gett spelet en chans upptäckte jag hur fantastiskt det är. Hela introt med flykten från City 17 är en av mina främsta spelupplevelser någonsin.
  • 0
Citerar Agadez:
Jag tyckte också det var överskattat för några år sedan, men efter ha tagit mig tiden och faktiskt gett spelet en chans upptäckte jag hur fantastiskt det är. Hela introt med flykten från City 17 är en av mina främsta spelupplevelser någonsin.

Thats the spirit!
FU™
  • 0
Tycker half life 1 är ett fantastikt spel, men 2 är enligt mig en flopp, bara för att spelet är överskattat, pga enorma förväntningar.
  • 0
Överskattad, njae. Spelet är lagom utmanande, innehåller bra grafik, varierade miljöer, en schysst berättelse och en enkel spelkontroll. Mer tycker jag inte man behöver kräva ifrån ett linjärt spel.
Gröt? Är du helt knäpp eller?
  • 0
Jag tycker bara att laddningstiderna är irriterande och det stör mig lite att musiken försvinner när man når en "laddningspunkt".

Annars älskar jag Half-Life 2 och det spelas än idag, helt fantastiskt bra spel.
  • 0
Läste bara titeln och jag kan bara säga att jag håller med, ligger 1'a på GR's PC Topp 15 och 3'a på 360's topp 15. (The orange box)
Finns extremt mycket bättre spel än dom, Crysis är ett exempel där.
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Citerar Playarn:
Crysis är ett exempel där.


Crysis är ju fanimig ett av världens tråkigaste och mest överskattade spel som någonsin funnits!
Yoko Ono är en asiat. Asiater är folk från asien. -Lurkman
  • 0
Citerar sammiboii:
Crysis är ju fanimig ett av världens tråkigaste och mest överskattade spel som någonsin funnits!


Inte Crysis, men Crysis 2 är jävligt överskattat, de kan jag hålla med om
Panophobia: Fear of everything. - Might as well commit suicide then... No wait, I'm afraid of death!
  • 0
Half-Life 2 har inte aldrig åldrats bra i allas ögon, speciellt inte för "newbs/n00bs" som inte spelade det när det var nytt och liknande. Men när det släpptes så hade det en tät story som sällan kom ivägen, en perfekt skäggig antagonist, finfint berättande, G-man och sen ett äventyr med bra längd och fantastisk tempovariation. Det blandar lagom mycket pussel och tänkande med underhållande action.

Men som sagt, många yngre eller folk som missat det kanske missar "teh point" om de är uppfödda på Gears, CoD eller andra större och senare spel.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Half-Life 2 har inte aldrig åldrats bra i allas ögon, speciellt inte för "newbs/n00bs" som inte spelade det när det var nytt och liknande. Men när det släpptes så hade det en tät story som sällan kom ivägen, en perfekt skäggig antagonist, finfint berättande, G-man och sen ett äventyr med bra längd och fantastisk tempovariation. Det blandar lagom mycket pussel och tänkande med underhållande action.

Men som sagt, många yngre eller folk som missat det kanske missar "teh point" om de är uppfödda på Gears, CoD eller andra större och senare spel.



Stämmer bra där, Half-life 2 har en unik blandning (i FPS) av action och pussel.
Spelet klarar också av att vara väldigt linjärt men ge illusionen av frihet, samtidigt som det ger små bitar av riktigt frihet (utforskande av miljöer, interaktion med omgivning osv).
Jag kan förstå att folk som inte spelat det första spelet, och då inte varit med FPS-spelens egentliga genombrott (bland de första FPS-spelen som på allvar hade en handling) kanske inte ser HL2 som det mästerverk det är.
Det är också ofta samma folk som tycker det är "coolt" att spela sniper i olika FPS MP spel, dom har liksom aldrig riktigt lärt sig att camping är fult och resulterade ofta i allmänt hånande och kanske ett kok stryk på LAN-fester back in the day.
(Helt off-topic där jag vet, men ville bara säga det)
  • 0
Känslan av förtryckarstat är mästerlig
People fake a lot of human interactions, but I feel like I fake them all, and I fake them very well, that's my burden, I guess.
  • 0
Citerar PsychicWars:
Absolut inte.
Fierce is the spirit of her waters - She creates us - Flows in us - The fool who dare enslave her beware, she wash his life away // -Native Grubb Proverb-
  • 0
Har varvat "Half Life 2" minst 6 gånger, det bästa spelet någonsin om ni frågar mig.
Nu ska ju allting jämföras med COD, allting förväntas att vara i call of dutys anda. Förväntar man sig ett spel som avfyrar 20.000 skott i minuten så blir man besviken. Förväntar man sig ett mer stämningsfullt spel med bra berättande, så kommer du älska det! Håller än idag, även om den tekniska biten skulle gått i pension förra året. Men det är fortfarande vackert, stämningsfullt och alldeles underbart!
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value." -Albert Einstein
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!