Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Baldur's Gate


Citerar Singing_Scorpion:
Och på tal om något som inte är BG men hör till Beamdog och deras EE: är det någon som vet om de har några planer på att göra Torment EE? Vore onekligen kul att uppleva mästerverk som jag har missat och få en färdigfixat version (GoG har ju originalet annars).


Jag vet inte hur rättigheterna ser ut på den fronten, faktiskt. Kan tänka mig att Akahz eller Mort2 har bättre koll. Så vitt jag vet så har Beamdog inriktat sig främst på BG- och IWD-spelen när det kommer till EE, och om möjligt efter det ett BG III. Inget verkar dock vara skrivet i sten, som tur är!

Torment håller än idag, det kan jag säga dig. Rekommenderar att du lirar det ändå, speciellt nu när vi har en inofficiell uppföljare på gång.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Nu finns Baldur's Gate II: Shadows of Amn med expansionen Throne of Bhaal till Android.

Spelet erbjuder även följande extra uppdrag:
Fist of the Fallen: Help the Sun Soul Monk Rasaad find peace in his quest for vengeance, and determine the fate of a heretical sect.
* The Black Pits II: Gladiators of Thay: Explore the tactical depth of high-level Dungeons & Dragons combat. Turn your captors against each other while you dodge traps and battle for your life against Demi-Liches, Mind Flayers, and the legendary Githyanki.
Baldur's Gate II: Enhanced Edition also offers the following premium content available for purchase:
* A Price Paid in Blood: Join the Blackguard Dorn in carving a swath of destruction across the Realms, as he struggles to appease the increasingly bloody demands of his dark patron.
* A Voice in the Dark: Recruit the mysterious Thief Hexxat and take up her mission of retrieving long-lost artifacts from tombs as far away as Zakhara.
* In Defense of the Wild: Protect the innocent and stand with Neera the Wild Mage against a ruthless school of Red Wizards.


Vet inte ifall dessa är inkluderade eller kostar extra.
Priset är 75 kronor och länken är: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.beamdog.baldu
rsgateIIenhancededition&referrer=utm_source%3D42matters.com
%26utm_medium%3DWidgetWeb



Vill Ni först spela ettan är länken: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.beamdog.baldu
rsgateenhancededition


Och spelet Icewind Dale som kom ut för en och en halv månad sedan finns här:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.beamdog.icewi
nddale
  • 0
Citerar Akahz:
Priset är 75 kronor


Larvigt billigt, fatta den timpenningen!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
är Baldur's Gate värt att skaffa på iPad? skaffade enhanced edition på PC men orkade verkligen inte spela det (orkar sällan spela på min PC nu för tiden).
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
är Baldur's Gate värt att skaffa på iPad? skaffade enhanced edition på PC men orkade verkligen inte spela det (orkar sällan spela på min PC nu för tiden).


Spelade det inte själv på padda, men det jag hört är nästan uteslutande positivt. Stridssystemet och upplägget lämpar sig väl för formatet, men läs runt lite om ingen med erfarenhet tittar förbi här.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Spelade det inte själv på padda, men det jag hört är nästan uteslutande positivt. Stridssystemet och upplägget lämpar sig väl för formatet, men läs runt lite om ingen med erfarenhet tittar förbi här.


Får försöka hitta något... De flesta recensionerna görs av app-recensenter och liknande, och de är inte direkt helt hundra på det där med spel :/
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Har ett oöppnat exemplar av Baldur's Gate II: Shadows of Amn här (aldrig spelat.)
Kan jag köra igång direkt eller borde jag ha spelat ettan först?
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Citerar ZchmeKko:
Har ett oöppnat exemplar av Baldur's Gate II: Shadows of Amn här (aldrig spelat.)
Kan jag köra igång direkt eller borde jag ha spelat ettan först?


Står bra på egna ben, men lite tjänar man allt på att ha lirat ettan. Inte bara sett till story, utan även spelmässigt. Men kör!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
På hemsidan för Baldur's Gate räknas tiden ner mot något...
http://www.baldursgate.com/

Beamdog (som gjort Enhanced Edition av BG 1, BG 2 och Icewind Dale) meddelade i början av året att de jobbar på ett nytt spel i serien, en del som kommer utspela sig mellan Baldur's Gate 1 och Baldur's Gate 2: Shadows of Arn, så antagligen är det mer information om det.

http://www.pcgamesn.com/bhaal-be-praised-beamdogs-working-on
-a-new-baldurs-gate-game-due-out-this-year
  • 0
Baldurs Gate 2: Shadows of Amn är ju ett av det bästa rpg spelen som finns om inte det bästa. Har aldrig klarat det men gjord spela quests i det och sedan bara lämnat det. Varför!? Vet inte, kanske för att ett nytt spännande spel kommit upp. Samma med Icewind Dale, va i slutet sen så sluta jag bra spela.

En dröm skulle vara att spela igenom BG2: Shadows of Amn multi.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!