Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Baldur's Gate


Citerar KuffKuff Cafe:
Blir nog att dra upp den ett snäpp då. Mitt stora problem just nu är att jag inte hittat någon vettig mage att rekrytera utan har istället tre rötägg som endast tar en massa stryk medan jag har två archers som tar hand om det mesta från ett bekvämt avstånd. Fungerar bra för det mesta men mot lite svårare motstånd blir det problematiskt då närstrid inte är att rekommendera för det mesta...


MINST en mage är att föredra, ja. För att inte spoila allt för mycket så kan jag bara nämna det att det finns Mages i söder.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
MINST en mage är att föredra, ja. För att inte spoila allt för mycket så kan jag bara nämna det att det finns Mages i söder.


Härligt! Pallrar mig ditåt.
Your health is low...
  • 0
Ugh! Ditchade nyligen Rashaad. Han var visserligen en sympatisk karaktär, men efter en uppdatering så kunde han inte längre bära sin armor. Han tog stryk, hade pissigt Armor Class och gjorde inte mycket nytta. Skickade iväg honom.

Kör nu med Branwen istället. Clerics är roliga och sjukt bra! Många skills som boostar allt möjligt i partyt, kommer hjälpa något enormt mot slutet. Mitt party börjar ta sig! Är nästan klar med Durlag's Tower (hårda grejer!), måste bara boosta upp ett par levlar till. It's all good!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Hoppas Atari-asen (förmodar att det är där problemet ligger) har vett nog att släppa det här nu, så att arbetet med BG2EE kan fortskrida, jag är grymt sugen!

Tog vid där jag slutade senast idag, det var ett tag sedan. MEN, nu är Durlag's Tower äntligen besegrat! Vet inte hur många timmar jag spenderat på det uppdraget, men jag ljuger inte om jag säger minst 10. Slutbossen var förvånansvärt enkel, men jag förmodar att det beror på mitt starka party och bra planering.

Tyngden låg i area of effect-magier som köttate skiten ur flerparten av fienderna. Utöver ren och skär skada så¨drog jag även ett flertal spells som påverkade saves och modifierad annat till min fördel. Jag älskar combos...

Minsc och mina pilbigsskyttar tog hand om allt som närmade sig mina magiker, min cleric körde understöd och såg till så att mitt party inte blev alltför påverkade av diverse spells/magier.

Tror jag är redo för Spoiler:Sarevok nu, men jag ligger lågt ett tag till. Nästan alla ligger på antingen lvl 9-10, någon över, någon under. Ser bra ut!

Btw, man bara måste älska BioWares påhittighet och deras pussel som ledde fram till bossen. Det är tack vare dessa hjärnskrynklare, blandat med gåtor, tricks och en strid ström av varierande fiender och twister, som gjorde dem till en av de bästa spelskaparna någonsin. Jag älskar det här spelet!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Skaffade BG:EE under Steam rean förra veckan och jag är hooked, måste ha varit nästan 15 år sedan jag sist lirade det. Då var jag ju dessutom bara ~11 år så det var ju mycket man gick miste om, och med tanke på hur länge sedan det var så känns det verkligen som ett helt nytt spel. Spelar som Swashbuckler och har precis tagit mig till BG, men jag springer mest runt och gör sidoquests och utforskar så mycket jag kan.
  • 0
Citerar Wrench:
men jag springer mest runt och gör sidoquests och utforskar så mycket jag kan.


Vem gör inte det?

Köttar igenom Tales of the Sword Coast-expansionen för tillfället, har inte så mycket kvar av MQ dock.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Vissa ställen är rätt så dryga nu, jag bytte ut Imoen mot Coran så nu har jag ingen som kan ta hand om alla fällor med lätthet. Katakomberna under Candlekeep var ett helvete med alla lightning bolts, blev många quick saves/loads. ^_^
  • 0
Citerar Wrench:
Vissa ställen är rätt så dryga nu, jag bytte ut Imoen mot Coran så nu har jag ingen som kan ta hand om alla fällor med lätthet. Katakomberna under Candlekeep var ett helvete med alla lightning bolts, blev många quick saves/loads. ^_^


Haha fy fan. Har bara kört utan henne en gång och då var det för att min karaktär var thief. Lite gnällig, men annars är hon faktiskt ganska så vettig. Vilka har du i ditt party annars?
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Haha fy fan. Har bara kört utan henne en gång och då var det för att min karaktär var thief. Lite gnällig, men annars är hon faktiskt ganska så vettig. Vilka har du i ditt party annars?


Min main är thief (swashbuckler) men jag lade mest poäng i lockpick på henne och i traps på Imoen, hade inte planerat att droppa Imoen men hon var den karaktär jag gillade minst i mitt party och jag ville definitivt ha Coran. De andra jag har i mitt party är Jaheira, Khalid, Minsc och Dynaheir.
  • 0
Citerar Wrench:
De andra jag har i mitt party är Jaheira, Khalid, Minsc och Dynaheir.


Ah, nästan canon, om man kan säga så, nice! Då jag bara kör med Imoen som thief så boostade jag nästan bara traps till en början. Nu har jag kommit så långt att jag har både traps och lockpick på 100 %, så nu är det hide in shadows som gäller.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Vill dock dumpa Khalid och Jaheira, de är rätt så trista men vet inte vilka jag skulle plocka upp istället. Kanske Yeslick och Ajantis.
  • 0
Citerar Wrench:
Ajantis.


Han funkar alltid, om man kör som hyfsat god.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag är god, eftersom jag ville använda båda Drizzts svärd, bara Jaheira som är neutral. Har aldrig haft ett evil party så min nästa karaktär kommer definitivt vara ond, många av de onda karaktärerna har jag aldrig testat heller så det kan bli kul.
  • 0
Citerar Wrench:
Har aldrig haft ett evil party så min nästa karaktär kommer definitivt vara ond, många av de onda karaktärerna har jag aldrig testat heller så det kan bli kul.


Samma här, har ALLTID kört god. Man kanske borde testa ond någon gång...

Citerar Wrench:
Drizzt


Jag lämnade honom ifred.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Samma här, har ALLTID kört god. Man kanske borde testa ond någon gång...


Känns alltid så mycket lättare och mer naturligt att spela som en god snubbe.

Skapade iaf min nya onda karaktär (Skald), har plockat upp Viconia, Kagain, Xzar och Montaron. I Nashkel så hade jag tänkt dumpa Monty och Xzar, plocka upp Edwin där och sedan Dorn på väg till gruvan. Har kvar Imoen än så länge eftersom jag behöver en tjuv, finns ingen bra ond tjuv så jag byter nog ut henne mot Safan (chaotic neutral) så fort jag är klar i gruvan och mördat Dynaheir. Så jag tror att det borde vara ett stabilt ondskefullt party.
  • 0
Citerar Wrench:
Skapade iaf min nya onda karaktär (Skald), har plockat upp Viconia, Kagain, Xzar och Montaron. I Nashkel så hade jag tänkt dumpa Monty och Xzar, plocka upp Edwin där och sedan Dorn på väg till gruvan. Har kvar Imoen än så länge eftersom jag behöver en tjuv, finns ingen bra ond tjuv så jag byter nog ut henne mot Safan (chaotic neutral) så fort jag är klar i gruvan och mördat Dynaheir. Så jag tror att det borde vara ett stabilt ondskefullt party.


Låter inte helt fel. Rapportera gärna hur Dorns historia/sidouppdrag är utan att spoila för mycket, vore trevligt!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Låter inte helt fel. Rapportera gärna hur Dorns historia/sidouppdrag är utan att spoila för mycket, vore trevligt!


Har inte kommit så långt i hans quest, men än så länge är det bra. Gillar hans attityd och voice acting också, har han i position 1 och kommer nog aldrig tröttna på att höra honom säga "It shall be even bloodier than you hoped" när jag säger åt honom att göra något. För att inte nämna att han är rätt så brutal med 19str och 2* i 2h sword och 2h fighting och sitt +1 svärd.

Jag ska nog låta honom mörda Ajantis när jag stöter på honom.
  • 0
Jag har så extremt svårt att inte ha canon-gruppen när jag spelar.
To Dare is To Do
  • 0
Citerar Wrench:
rätt så brutal med 19str och 2* i 2h sword och 2h fighting och sitt +1 svärd.


Damn, som en ond Minsc!

Citerar Wrench:
Jag ska nog låta honom mörda Ajantis när jag stöter på honom.


Haha, kör hårt!

Citerar Inarion:
Jag har så extremt svårt att inte ha canon-gruppen när jag spelar.


Själv avskyr jag Khalid och Jaheira, kör mest med Imoen och Minsc. Kivan brukar oftast vara given för mig också. Testar nu att köra Neera, helt okej.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Har alltid haft Minsc i mitt party, kommer sakna honom och Boo. Jag snackade med honom i Nashkel men eftersom jag inte ville ha honom i mitt party så blev han arg och Dorn chunkade honom på första slaget. Fick dåligt samvete och loadade min save från 1h tidigare, för SÅ ond vill jag inte vara.
  • 0
Citerar Wrench:
Fick dåligt samvete och loadade min save från 1h tidigare, för SÅ ond vill jag inte vara.


Haha!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Bara tanken på Boo helt övergiven och ensam fick mig nästan att överge mina onda planer.
  • 0
Citerar torbli79:
Själv avskyr jag Khalid och Jaheira, kör mest med Imoen och Minsc. Kivan brukar oftast vara given för mig också. Testar nu att köra Neera, helt okej.


Jag har inga större känslor för karaktärerna i sig, men jag får OCD-anfall i och med att det faktiskt finns en canon-grupp.

EDIT: Utöver Minsc och Imoen. Minsc av uppenbara skäl, och Imoen för att well... Hon är en ganska central karaktär.
To Dare is To Do
  • 0
Diggar verkligen mitt evil party, brukar vanligtvis ha ett canon-party (förutom Imoen om jag är tjuv) men det är riktigt nice att ha en massa nya personligheter med sig.
Känns dessutom som att de är mycket bättre än de jag vanligtvis har med mig. Viconia är ju ingen höjdare tack vare sin låga str och är enbart en healbot för tillfället, men så fort jag plockar upp handskarna som höjer str till 18 så borde hon vara helt okej. Kagain som jag aldrig använt förut är också ett monster på frontlinjen, han har ju hur mycket hp som helst och hans regeneration är sjuk. Safana är en okej tjuv, lite sämre än Imoen by default men om ett par levels så borde hon vara helt okej. Edwin har jag iofs haft i mitt party förut men efter att ha lirat igenom spelet med Dynaheir så slår det mig hur mycket mer effektiv Edwin faktist är, även om det inte är så stor skillnad mellan olika mages. Förlitar mig mest på Dorn dock, han är galen. Min egen karaktär känns nog minst speciell i partyt, sitter bara i bak med sin båge och ett par spells då och då.
  • 0
Citerar Inarion:
Hon är en ganska central karaktär.


Mjovars. Om man sedan vill Spoiler:fortsätta med dem i tvåan så passar det ju bra i och med hur det spelet fortsätter.

Citerar Wrench:
Bara tanken på Boo helt övergiven och ensam fick mig nästan att överge mina onda planer.


Helt förståeligt!

Citerar Wrench:
*evil text*


Fan, nu blir jag sugen!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!