Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Baldur's Gate


Finns nu till iPad:

https://itunes.apple.com/us/app/baldurs-gate-enhanced-edition/id5
15114051?ls=1&mt=8


Mac-versionen är på G, men Apple segar som fan.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Kräver iOS 6? Vilket skämt. Min iPad 1 kan spela tredimensionella spel som GTA III och olika andra spel, men klarar inte ett näst intill antikt RPG med lågupplösta sprites?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Kräver iOS 6? Vilket skämt. Min iPad 1 kan spela tredimensionella spel som GTA III och olika andra spel, men klarar inte ett näst intill antikt RPG med lågupplösta sprites?


Mycket som är fixat och uppdaterat, 1,8 GB är inte mycket för ett sådant spel. Dock verkar det bli tight på iPad 1 i och med just minnet, inget är garanterat!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Mycket som är fixat och uppdaterat, 1,8 GB är inte mycket för ett sådant spel. Dock verkar det bli tight på iPad 1 i och med just minnet, inget är garanterat!


Står inget om tidigare versioner än iOS 6 i butiken, och jag kastar inte bort så mycket pengar på ett spel som troligen inte fungerar.
But still, det spelet borde inte vara så´krävande egentligen.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar torbli79:
Mac-versionen är på G, men Apple segar som fan.


Kooooom igeeeen nuuuu aaaapple.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Kooooom igeeeen nuuuu aaaapple.


Håll ut!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar Encyclopedia Salesman:
Låter dock inte som om det skulle utspela sig i Planescape vilket är synd. Intressant dock!


Ja, den här biten "I'd put it some place other than Planescape. I'd use a system other than D&D, because I'd want to align the player's story axes along different lines than Good/Evil or Law/Chaos to something more subjective.", känns lite tveksam.

Dels för att Planescape är en så pass bra "setting", även om nya miljöer naturligtvis alltid är bra. Och dels för att jag verkligen gillar D&D-systemet, såsom det fungerar rent praktiskt i Torment/Baldurs/Icewind. (dock, så kan jag hålla med om att Good/Evil/Law/Chaos, inte nödvändigtvis är den bästa versionen av "karaktärs-mätare")
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Citerar Mort2:
Dels för att Planescape är en så pass bra "setting", även om nya miljöer naturligtvis alltid är bra. Och dels för att jag verkligen gillar D&D-systemet, såsom det fungerar rent praktiskt i Torment/Baldurs/Icewind. (dock, så kan jag hålla med om att Good/Evil/Law/Chaos, inte nödvändigtvis är den bästa versionen av "karaktärs-mätare")


Är vanligtvis tämligen skeptisk när det gäller nya saker, men med tanke på vem som sitter vid rodret så är det okej!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Skrev ett inlägg på recensionen om svårighetsgraden, kanske har jag valt fel slags klass som startval? Eftersom min karaktär (fighter/mage) dör först som en fluga. Att köra som fullfjädrad mage på avstånd och låta Minsc och Khalid agera tanks kanske är smidigare?
  • 0
Citerar Categorized:
Skrev ett inlägg på recensionen om svårighetsgraden, kanske har jag valt fel slags klass som startval? Eftersom min karaktär (fighter/mage) dör först som en fluga. Att köra som fullfjädrad mage på avstånd och låta Minsc och Khalid agera tanks kanske är smidigare?


Svårt det där, speciellt i starten. Att köra Dual Class på första genomspelningen är hårt, men har du tålamodet så går det! Försök få ihop ett helt party tidigt och skapa en tydlig strategi. Jag kör för tillfället med mycket distans: magiker och Rangers som skjuter medan mina fighters väntar in motståndet. Undviker närstrid om möjligt för tillfället.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Hur går det för folk, är det fler än tre som köpt spelet?

Är själv på Chapter 5, ska snart in i Baldur's Gate. Springer runt och städar upp gamla uppdrag och letar loot, för tillfället i Durlag's Tower. Bra skit. Tyvärr (om man ska se det så) så fick jag Minecraft-dille lagom till den här premiären, så jag har inte riktigt spelat så mycket som jag hade förväntat mig. Men det kommer!

Gällande nytt content:

- Neera är hyfsat intressant. Wild Mage är alltid lite nervöst att spela, samtidigt som man har en hel del att vinna. Hennes quest line var helt okej (tror jag är klar med den), lite väl enkel kanske. Tycker hon påminner lite väl mycket om en viss "försvarslös" magiker i Baldur's Gate II, har du spelat spelet så vet du vem jag syftar på. Annars helt okej.

- Rasaad är cool! Lite för låg level än så länge för att jag ska kunna säga så mycket om honom, men jag gillar det jag sett hittills. Väntar med spänning på hans quest, han är helt klart den mest tilltalande nya karaktären.

- Dorn valde jag att strunta i den här genomspelningen. Någon annan gång. Verkar bad ass dock, alltid kul med hårda fighters.

- Black Pits har jag inte rört, kommer nog vänta med det tills efter jag klarat spelet.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Jag har BG II som är oöppnat.
Rihanna <3
  • 0
Citerar torbli79:
Hur går det för folk, är det fler än tre som köpt spelet?


Köpt, dock endast startat upp det en gång utan att börja spela på allvar.

Med så lite tid kvar till "x-mas holidays" och allt stök där innan, så kände jag att det var för lite tid kvar att börja spela ett större spel. (har BG:EE, Sleeping Dogs, Boderlands2 och Dishonored som ligger och väntar). Bättre att vänta lite till och spela något som kräver mindre tid/engagemang tills vidare.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Spelet går nu att pre-loada till Mac på hemsidan, släpps i slutet av månaden. Köp!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Ser att spelet nu fungerar till iOS 5.1 (alltså även iPad 1), så, ska man skaffa enhanced edition till iPaden eller lägga ut mer pengar för det till PC om man har råd?
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Ser att spelet nu fungerar till iOS 5.1 (alltså även iPad 1), så, ska man skaffa enhanced edition till iPaden eller lägga ut mer pengar för det till PC om man har råd?


Av det jag läst så fungerar det ypperligt på iPad, user interfacen (fin svengelska där) är tydligen grym. Läs runt lite! Kan aldrig gå fel på dator dock.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Är det kanske dags att spela igenom Baldurs Gate? Älskar både Icewind Dale och Planescape Torment.
Ok.Faith.Yeah.Got It.
  • 0
Citerar nilazz:
Är det kanske dags att spela igenom Baldurs Gate? Älskar både Icewind Dale och Planescape Torment.


Tycker jag verkligen! Inte lika skruvat som Planescape och inte lika actionbetonat som Icewind Dale, dock den perfekta CRPG-upplevelsen som finns att köpa! Börja med BGEE så är du klar lagom till BGEE II.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Nu så!
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Nu så!


Det tog sin tid, men jag lovar att det är väl värt väntan!
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Torbli vad råder du att man spelar på för svårighetsgrad som ny spelare? Jag har spelat på det s.k medium under den korta perioden jag lirat och jag känner att lite mer utmaning skulle skapa en bättre upplevelse. Samtidigt känner jag att ljudet att permanent död på kompanjoner låter aningen...Skrämmande.
Your health is low...
  • 0
Citerar KuffKuff Cafe:
Torbli vad råder du att man spelar på för svårighetsgrad som ny spelare? Jag har spelat på det s.k medium under den korta perioden jag lirat och jag känner att lite mer utmaning skulle skapa en bättre upplevelse. Samtidigt känner jag att ljudet att permanent död på kompanjoner låter aningen...Skrämmande.


Originalspelets svårighetsgrad är faktiskt ett snäpp svårare än nivån som Enhanced Edition har som default. Vill du ha en utmaning så rekommenderar jag garanterat att dra upp det ett snäpp (tror man hamnar i mitten då).

Permadöd... Well, jag kör inte med det. Om någon av mina karaktärer dog permadöd i originalet så loadade jag bara, så det var aldrig något jag brydde mig om. Blir dock garanterat svårare om man kör med det. Svårare att få konsekvens och bra kontroll över hur ens grupp ser ut. Betydligt svårare dessutom om man inte vet var nya karaktärer finns att rekrytera.
It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
  • 0
Citerar torbli79:
Originalspelets svårighetsgrad är faktiskt ett snäpp svårare än nivån som Enhanced Edition har som default. Vill du ha en utmaning så rekommenderar jag garanterat att dra upp det ett snäpp (tror man hamnar i mitten då).

Permadöd... Well, jag kör inte med det. Om någon av mina karaktärer dog permadöd i originalet så loadade jag bara, så det var aldrig något jag brydde mig om. Blir dock garanterat svårare om man kör med det. Svårare att få konsekvens och bra kontroll över hur ens grupp ser ut. Betydligt svårare dessutom om man inte vet var nya karaktärer finns att rekrytera.


Blir nog att dra upp den ett snäpp då. Mitt stora problem just nu är att jag inte hittat någon vettig mage att rekrytera utan har istället tre rötägg som endast tar en massa stryk medan jag har två archers som tar hand om det mesta från ett bekvämt avstånd. Fungerar bra för det mesta men mot lite svårare motstånd blir det problematiskt då närstrid inte är att rekommendera för det mesta...
Your health is low...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!