LIVE
HQ
logo hd live | Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      nyaste
      Atrás

      Spel

      Här inne pratar vi bara om spel.

      Baldur's Gate


      Citerar torbli79:
      Sannerligen ett av de bästa. Jag håller själv Fallout (originalet) högst, men det är mest av sentimentala själ. BG-spelen är i en klass för sig själva.


      Vad hände egentligen? Det var bättre förr..
      Peace out booooiiiiiis! And girls..
      • 0
      Citerar Black_prod:
      Vad hände egentligen? Det var bättre förr..


      Ingen aning...

      Spelet kommer för övrigt att använda sig utav 2nd edition D&D rules.
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Citerar torbli79:
      Citerar Encyclopedia Salesman:Mys! Vet dock inte om det är värt att köpa när man redan har orginalen. Högre uppösning visst, det är väl bra. Men det behövs nog mer än så.

      Kommer nya quests, nya squad mates, förbättrade möjligheter för mods, mer loot etc etc. Du kommer garanterat vilja köpa det här! Om du har twitter så finns det tre personer du bör följa för att hänga med i vad som händer: Phillip Daigle @daigledopple, Cameron Tofer @CameronTofer och Trent Oster @TrentOster.


      Ok. Då blir det definitivt ett köp.
      • 0
      Citerar Encyclopedia Salesman:
      Ok. Då blir det definitivt ett köp.


      Gött!
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Intervju med en av skaparna, inga direkt nyheter, men ändå läsvärt:

      http://www.neogamr.net/news/beamdogs-trent-oster-talks-about-b
      aldurs-gate-enhanced-edition
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Lite "nyheter":

      - #bgee is not through #EA
      - #bgee is based off the last BG2:Throne of Bhall code. So BG:EE will have all the latest features + our additions
      - Dual wielding is in BG:EE #bgee.
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Absolut bästa nyheterna so far:

      - Part of the long contract negotiation was getting EA/Bioware to sign off on the deal. #thanksrichardi
      - #bgee is not through #EA
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Nu verkar spelet inte vara så hett för folk här på GR, men vafan, jag fortsätter posta nyheter. Ber om ursäkt för att det var ett tag sedan (om nu någon läser i den här tråden förutom jag själv), jag har varit upptagen med plugg.

      Nyheter:

      - Det kommer bli tight för spelet att komma i sommar, men teamet kör fortfarande med den förhoppningen.
      - En boxad variant kan vara på väg, inget bekräftat än.
      - Sam Hulick gör musiken!
      - Den gamla koden har inneburit att en hel del måste fixas, det kommer ta ett tag.

      Inga större saker alltså. Smånyheter nyker upp lite då och då om man följer utvecklarna på Twitter. Stay tuned guys!
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Tackar!
      Uppskattar uppdateringarna
      Själv ser jag vekrligen fram emot att det ska komma, men när de anställde folk för att skriva story till nya delar så sent som nån ynka månad sen så känns det ju otroligt osannolikt att det kommer innan hösten; om ens innan vintern.

      Men jag hoppas verkligen på en sensommar med världens bästa rollspel med touchstyrning <3
      • 0
      Citerar kalabalik:
      Men jag hoppas verkligen på en sensommar med världens bästa rollspel med touchstyrning <3


      Mjo, man kan ju hoppas. Jag tycker dock det får ta den tid som behövs.
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Citerar torbli79:
      Nu verkar spelet inte vara så hett för folk här på GR, men vafan, jag fortsätter posta nyheter. Ber om ursäkt för att det var ett tag sedan (om nu någon läser i den här tråden förutom jag själv), jag har varit upptagen med plugg.

      Nyheter:

      - Det kommer bli tight för spelet att komma i sommar, men teamet kör fortfarande med den förhoppningen.
      - En boxad variant kan vara på väg, inget bekräftat än.
      - Sam Hulick gör musiken!
      - Den gamla koden har inneburit att en hel del måste fixas, det kommer ta ett tag.

      Inga större saker alltså. Smånyheter nyker upp lite då och då om man följer utvecklarna på Twitter. Stay tuned guys!


      Va? Ska det inte vara den gamla musiken av Michael Hoenig? Kasst. Hoppas inte dom ändrar på något mer.
      • 0
      Citerar Encyclopedia Salesman:
      Va? Ska det inte vara den gamla musiken av Michael Hoenig? Kasst. Hoppas inte dom ändrar på något mer.


      Är inte säker, men jag tror inte att all gammal musik försvinner, snarare så att det är ny musik till de nya uppdragen.
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Ok hoppas det.
      • 0
      Goda nyheter:

      - We plan to support the game after release with DLC.

      - We'll be doing free feature improvements and existing content improvements as we go, but we are also planning some paid DLC.

      - We would never DLC existing content. Any DLC content we plan to sell will be all new.
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      DLC=Downloadable Content, not furry earrings +3. The big guys have overcooked the term with badness. New BG storylines, New characters.

      Haha, fuck yeah!
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Countdown på hemsidan, dock inte relaterad till release. 35 timmar kvar, ska bli intressant.
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Releasedatum: 18 september.
      • 0
      En massa nyheter, små som stora, finns nu att tillgå. Spelet kommer till Android till exempel, sedan finns även lite resolutionsspecs och annat smått och gott. Det tar sig!
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Blir allt mer sugen nu! Tråkigt att det inte verkar som det går att få på skiva.

      En annan grej jag inte fattat, är det både BG1 och 2?
      • 0
      Citerar Encyclopedia Salesman:
      Blir allt mer sugen nu! Tråkigt att det inte verkar som det går att få på skiva.


      Inget är ännu skrivet i sten. Förhandlingarna är dock sega och för tillfället låsta, tyvärr.

      Citerar Encyclopedia Salesman:
      En annan grej jag inte fattat, är det både BG1 och 2?


      "Bara" BG, med lite extramaterial och lullull. BG2 får en egen Enhanced Edition efter detta projektet. Intresse har även visats för Planescape, Icewind Dale-spelen samt ett eventuellt BG3 (isometriskt, såklart!). Mycket hänger på hur det går för BG Enhanced Edition, bara att hoppas!

      Tillagt 2012-07-27 16:35:
      Wohoo! Såg just att min fråga besvarats av Trent Oster. Tweetade honom angående journalen, som trots allt hade lite brister i BG. Han tweetade just det här:

      We did some work on the journal system. It is better. We still want to do a bit more, as it could be even better

      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      ^Ah schysst!
      • 0
      Har väl hänt lite smått och gått, kolla in hemsidan in du vill läsa något nytt:

      http://baldursgate.com/
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Citerar -Ando:
      Sam Hulick klar för musiken på The Black Pits!


      Good shit!
      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      Tweet från Trent Oster:

      You can create a custom party of up to 6 characters if you wish to play through the game single player, by creating a multiplayer game

      It's called the 'Mortuary'... it's a big black structure with all the architectural charm of a pregnant spider - Morte (Planescape: Torment)
      • 0
      så himla sjukt sugen på återutgivnigen just nu gahh ^^ längtar kommer låsa in mig igen köra BG ^^
      Som galning igen.
      In life, only death is certain But time and where is clueless.
      • 0

      För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!