Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [SPOILERS]


Citerar -iLight:
Nu var ju frågan hur många barn det fanns i Slutet av spelet. The Catlayst är inte ett barn utan antar bara ett barns skepnad.


Sant, jag läste lite hastigt. Men fortfarande kan någonting i ett barns skepnad betecknas som just ett barn. Åtminstone i mina ögon. En otroligt liten petitess egentligen.
  • 0
Citerar SOLBLADE:
Om du ser små barn springade runt omkring dig så har du andra bekymmer.


"You did good son, you did good"
  • 0
Lite irriterande när man stiger upp och ser att DLC inte ligger ute än. Så svårt tycker man ju inte att det skulle vara att släppa det tidigt för oss européer.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Ok, den stora dagen när vi får se det riktiga slutet (vare sig vi mer kan acceptera det nu eller ej).
Mike Gamble har avslöjat att om man vill få ut maximalt från EC krävs det att man har minst 3100 EMS poäng. Har själv 4200 så det är ju bra för min del.

Tillagt 2012-06-26 09:32:
Citerar El_Tobio:
Lite irriterande när man stiger upp och ser att DLC inte ligger ute än. Så svårt tycker man ju inte att det skulle vara att släppa det tidigt för oss européer.

Av min erfarenhet av tidigare ME DLC's så brukar de läggas ut från senare förmiddagen till någon gång under eftermiddagen. Om den inte blir försenad alltså.

EDIT:
Läste nu att det verkar som att den kommer att läggas ut vid 11 tiden. Vi får se.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Personer på BW hintar ganska stakrt om att nya scener har lagts till ävn melan Cerberus basen och spöket Casper, så det kan vara värt att spela enda därifrån.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar Lizzarder:
Personer på BW hintar ganska stakrt om att nya scener har lagts till ävn melan Cerberus basen och spöket Casper, så det kan vara värt att spela enda därifrån.


Nämnde inte någon tidigare i tråden att man borde spela från Cerberusbasen? Var ett inlägg på Twitter, tror jag.
  • 0
Tror mitt spel uppdaterades men det gick på bara någon sekund medans jag sett andra snacka om minuter. Är uppdateringen verkligen ute för Origin?
Do you have any good old ham?
  • 0
Citerar Aaandy:
Nämnde inte någon tidigare i tråden att man borde spela från Cerberusbasen? Var ett inlägg på Twitter, tror jag.


De skrev att man skulle ladda en sparfil som ligger innan man anfaller Cerberus-basen, precis.
  • 0
Citerar -RadiuZ-:
Tror mitt spel uppdaterades men det gick på bara någon sekund medans jag sett andra snacka om minuter. Är uppdateringen verkligen ute för Origin?


Finns det ingen uppdateringsinformation?
  • 0
Finns för nedladdning på Xbox Live nu!
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar Aaandy:
Finns det ingen uppdateringsinformation?


Det stod att det uppdaterades när jag manuellt fick spelet att söka efter uppdateringar, men den började på 100%. =/
Do you have any good old ham?
  • 0
Nedladdning påbörjad. Det dök inte upp på marketplace, så jag stoppade in ME3 och gick genom spelet.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar Lizzarder:
Finns för nedladdning på Xbox Live nu!


Spela igenom det och berätta allt om det!

Citerar -RadiuZ-:
Det stod att det uppdaterades när jag manuellt fick spelet att söka efter uppdateringar, men den började på 100%. =/


Konstigt. Prova spela om från Cerberus-basen och se om du stöter på något nytt? Det skulle kunna vara släppt, då det nu finns på Xbox Live. Men att det börjar på 100% är fortfarande udda.
  • 0
Kommer den till ps3 idag med?
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
  • kraz
  • kraz
Åh, jag orkar INTE spela upp min readiness igen. Jag kanske ser slutet på youtube i stället, känner inte att jag orkar bry mig så mycket om det där längre. Borde ha sålt spelet när jag var klar.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar John_Peter:
Kommer den till ps3 idag med?


Nej, den kommer senare till Playstation 3. Tror det var den fjärde juli.
  • 0
Citerar Aaandy:
Citerar John_Peter:Kommer den till ps3 idag med?

Nej, den kommer senare till Playstation 3. Tror det var den fjärde juli.


Sämst. Får bli att se på youtube då. Orkar nog ändå inte spela om
"matematik är inget man förstår, det är någonting man vänjer sig vid"
  • 0
Ingen verkar ha huggit i paketet ännu.. Fortfarande ingen på tuben.
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Perluck:
Ingen verkar ha huggit i paketet ännu.. Fortfarande ingen på tuben.


Det släpptes nyligen, och det är en bit att spela igenom om man vill få allt nytt.
  • 0
Citerar Aaandy:
Det släpptes nyligen, och det är en bit att spela igenom om man vill få allt nytt.


Bra, då vet man att det anlänt.

Har dock inte spelet hemma för tillfället, utan en kompis har det sen en månad tillbaka, blir väl att vänta..
I bajs växer det bäst
  • 0
Jag är på semester och har inte möjlighet att spela det på en och en halv vecka. Kommer läsa om det här och sedan se scenerna på Youtube, för är det något jag inte orkar så är det att bli så besviken ännu en gång.
  • 0
Citerar Aaandy:
Kommer läsa om det här och sedan se scenerna på Youtube, för är det något jag inte orkar så är det att bli så besviken ännu en gång.


Yes, men med tanke på att DLC:en börjar strax vid sista uppdragets början (Cerberus) så finns det säkert en massa olika scener beroende på vad man valt? Jag trodde att de skulle fokusera på själva slutet, och inte allt däremellan.

Kanske blir svårt att finna den mest identiska jämfört med valen jag gjort om möjligheterna nu verkligen är "många" vilket jag tvivlar på, med tanke på hur spelet i helhet är.
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar Perluck:
Yes, men med tanke på att DLC:en börjar strax vid sista uppdragets början (Cerberus) så finns det säkert en massa olika scener beroende på vad man valt? Jag trodde att de skulle fokusera på själva slutet, och inte allt däremellan.


Antagligen försöker de bygga upp någonting nytt bredvid det hemska slutet i och med EC. Kanske en bättre och mer välgjord scen istället för den där skeppet kraschar?

Personligen hade jag blivit överlycklig om hela slutscenen med "ungen" togs bort och ersattes med något vettigare. Shepard kan gärna få överleva för min skull, istället för att offra sitt liv åt något man inte riktigt kan greppa.
  • 0
Jag fastnade fö det här twitterinlägget igår från Jessica Merizan:

@freshprince8609 there is much more than three endings - you may have a last decision with 3-4 options but ending is reflective of your game

3-4 options... wait, whaaaaat? Ett fjärde alternativ? Control, Destroy, Synthesis... och vad mer? Shepard hittar en egen lösning?

Som vanligt med Jessica-inlägg bör man ta det hela med en nypa salt... för det låter något vagt att säga "3-4" istället för... ja, bara "4". Eller så kanske jag har misstolkat inlägget och skruvar upp förväntningar en aning för mycket igen, men det lät väldigt intressant kan jag säga.

Men jag slutar nog hänga här ett tag, åtminstone tills PSN ger mig Extended Cut nästa vecka.
André Lamartine / Gamereactor
  • 0
Jag förstår ingenting av det, men är man positiv kan man se det som det blir mer än de slut vi haft tidigare. Dock vägrar jag skruva upp mina förväntningar. Jag vill inte bli besviken igen.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!