Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [SPOILERS]


Citerar -iLight:
SM var jäkligt bra men det var ju aldrig en risk för att en squadmate skulle dö. Vem ska hantera det tekniska? Tali kanske? Vem ska gå ensam tillbaka? Thane kanske? Om man bara känner de olika karaktärerna förlorar man ju absolut ingen. Förutsätt att man uppgraderat skeppet lite.


Exakt, man belönades för att känna sina karaktärer och styrkor. Första gången jag körde det så dog Mordin för att jag inte skickade honom med överlevarna eller hade honom i mitt personliga team då han är en spec-ops mer än en brawler i öppen eldstrid.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar -iLight:
SM var jäkligt bra men det var ju aldrig en risk för att en squadmate skulle dö. Vem ska hantera det tekniska? Tali kanske? Vem ska gå ensam tillbaka? Thane kanske? Om man bara känner de olika karaktärerna förlorar man ju absolut ingen. Förutsätt att man uppgraderat skeppet lite.


Det fanns väldigt många faktorer som avgjorde vem som överlevde och vem som dog. Det var få spelare som faktiskt fick en perfekt ending första gången dom spelade. Men risken fanns ändå alltid där, syftet med uppdraget var just det. Även om man klara sig med det perfekta slutet så fanns känslan av att man knappt lyckades ta sig genom uppdraget.
  • 0
tihihihi

http://i3.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/269/252/a03.j
pg


Tillagt 2012-05-20 14:30:
Nu när jag tänker efter är det tveksamt om jag ens kommer orka spela genom de första två spelen igen. Allt känns bara så meningslöst när man vet att allt man gjorde i slutändan inte betyder något. Som Humanisten skrev på förra sidan, jag orkar inte ens bli upprörd längre. Känner bara en tomhet och besvikelse inombords.
  • 0
Citerar Saigon:
Nu när jag tänker efter är det tveksamt om jag ens kommer orka spela genom de första två spelen igen. Allt känns bara så meningslöst när man vet att allt man gjorde i slutändan inte betyder något. Som Humanisten skrev på förra sidan, jag orkar inte ens bli upprörd längre. Känner bara en tomhet och besvikelse inombords.


Hela intresset för serien är väldigt låg för mig personligen just nu. Orkar inte läsa böckerna (som jag har köpt) och tidigare spelen känns inte intressanta. Det lär nog ta ett tag innan man börjar spela igen.
  • 0
Om man bara gjorde alla loyalty missions så var det inte många andra faktorer som spelade in, nej.
  • 0
Jag gillade verkligen SM. Speciellt att ens crew dog om man inte åkte dit direkt t.ex. Hela tvåan tyckte jag var ett asbra spel. (men lite trist att man förlorade nästan hela sitt team till 3:an, ja menar hela tvåan gick ju ut på att samla ihop dom!)
  • 0
Citerar -iLight:
Om man bara gjorde alla loyalty missions så var det inte många andra faktorer som spelade in, nej.


Loyalty Missions, uppgraderingar, timing samt val. Stor risk att åtminstone en medlem dog.
  • 0
Citerar Ahl:
Har det kommit fram något nytt? Vad är det som man nu vet var slarv snarare än tecken på att IT stämmer? Såg dokumentären som DigiteX tipsade om, och efter det känns det aningen mer hoppfullt igen. Visst ska det mycket till (och jag tror väl kanske i slutändan inte att bioware haft IT i åtanke), men den passion fansen visat gällande IT tycker jag är urhäftig.


Nä, det har det inte. Däremot är det ju alldeles för sent att rädda det här. Min naiva förhoppning efter att ha klarat spelet var att Bioware skulle överraska oss alla med en redan färdig DLC där slutet förklarades vara en dröm/hallucination, efterföljt av ett "riktigt" slut att spela igenom - komplett med svar på våra obesvarade frågor, våra squadmates öden, framtiden, och så vidare.

Nu arbetar BW visserligen på en DLC, men eftersom att de offentliggjort att det spelas in nytt röstmaterial och dylikt kan vi utgå ifrån att detta inte var tanken från början. Lägg därtill att det gått alldeles för lång tid efter det initiala spelsläppet för att rädda den här ofattbart sura soppan...

Däremot håller jag med dig om det häftiga i hur passionerat BW's fantastiska fans kokade ihop ett eget slut. Den över två tusen sidor långa tråden på social bioware talar klarspråk. Jag älskade indoktrinationsteorin av mitt hela hjärta, hoppades innerligt att den skulle visa sig vara sann. Nu känns det dock säkert att slå fast att bioware svek sin spelarbas som ingen utvecklare gjort förut.

Vet inte ens om jag kommer att orka bemöda mig med att spela igenom DLCn när den väl kommer.

Citerar Peddi93:
Om IT inte stämmer så blir jag riktigt förvånad. Jag tror faktiskt Bioware kommer lyckas med sin extended grej. När man får en "till chans" så sumpar man bara inte det :/. Be so sure!


Så där resonerade jag med. För två månader sedan. Teorin kan ju bara inte stämma längre. Helt orimligt.
  • 0
Den här parodin om Marauder Shields har verkligen nått oanade höjder. Checka in det. Verkligen ett bevis på hur pass kreativa fans blivit av slutet.

http://koobismo.deviantart.com/gallery/
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar Lizzarder:
Den här parodin om Marauder Shields har verkligen nått oanade höjder. Checka in det. Verkligen ett bevis på hur pass kreativa fans blivit av slutet.

http://koobismo.deviantart.com/gallery/


Det är bisarrt hur han aldrig hade uppmärksammats om slutet hade varit bra...
  • 0
Citerar -iLight:
SM var jäkligt bra men det var ju aldrig en risk för att en squadmate skulle dö. Vem ska hantera det tekniska? Tali kanske? Vem ska gå ensam tillbaka? Thane kanske? Om man bara känner de olika karaktärerna förlorar man ju absolut ingen. Förutsätt att man uppgraderat skeppet lite.


Tali skötte det tekniska och dog när min flickvän spelade. Så det är ju fler faktorer än så.
  • 0
Citerar Lizzarder:
Den här parodin om Marauder Shields har verkligen nått oanade höjder. Checka in det. Verkligen ett bevis på hur pass kreativa fans blivit av slutet.

http://koobismo.deviantart.com/gallery/


His name was Marauder Shields.

http://i0.kym-cdn.com/photos/images/original/000/269/252/a03.jp
g
  • 0
Citerar Saigon:
Marauder Shields

Mass Effect trilogins sanna hjälte.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Känslorna börjar så smått lägga sig nu och jag börjar bli sugen på ME1 och 2 igen. Var rädd att jag aldrig ens skulle kunna spela dom igen tack vare ME3-fiaskot.

Det kommer nog dröja innan jag spelar ME3 igen dock.
  • 0
Jag provade ganska nyligen att plocka fram ME3 igen och spelade lite från tidigt i min sparfil. Insåg då hur bra spelet faktiskt är. Synd att slutet är så deprimerande dåligt att det skuggar över ett annars i stort sett lysande spel.

Kommer definitivt spela om när slut DLC'n släppts. Har alltid av någon anledning uppskattat Biowares spel mer under andra spelomgången och det kan mycket väl vara så med det här med.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Börjar bli lite orolig över DLC't som kommer, jag menar tänk om de bara fördjupar sig mer in i det man avskydde från slutet. För hur hemskt det usla slutet vi fick som var proppfullt med massa plotholes än var så kom fansen på egna slut som t.ex. indoctrination-theory som enligt mig var genialisk trots att det inte var någon vidare bra och lycklig slut för mig. Jag kräver att få allt förklarat och inte bara få några nya färger att välja på.
  • 0
Tror ni vi kommer höra något mer om slut DLC:n på E3? En liten uppdatering på var de ligger i utvecklingen och när vi kan tänkas få den tillgänglig. Eller blir det att bevaka Twitter och Marketplace/PSN.

Av någon anledning känner jag mig inte tillräckligt motiverad än att slutföra genomspelning 2 än, inte utan en bekräftelse på när man kan få det förbättrade (?) slutet.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Jag tror inte att de kommer säga något under E3. Min gissning är att DLC'n släpps under juli-augusti.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Hoppas det kommer mer singelplayer-dlc efteråt. För att endast se trailers för några jävla multiplayerpaket gör mig irriterad.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Vi behöver mer Aria T'Loak. Take back Omega-DLC!
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Vi behöver mer Aria T'Loak. Take back Omega-DLC!
Omega DLC'n kommer med 99% säkerhet. Har man läst Invasion serien vet man att den slutar med en cliffhanger och det vore konstigt om det inte följs upp.
Ser fram emot det. Jag har länge velat se Aria in action. Hoppas då med att DLC'n reder ut om hon är den där asarin som Wrex sprang ihop med (som han berättar om i ettan).

Hoppas i övrigt att vi får se fler DLC i klass med LotSB och då gärna med ny banter för samtliga kompanjoner (vilket borde vara lättare att spela in då antalet är ganska nedtonat). Gärna då också att det uppstår nya dialoger på Normandy som är kopplade till uppdraget.
Om det innebär att det tar längre tid mellan släppen så kan jag leva med det.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar Lizzarder:
Hoppas i övrigt att vi får se fler DLC i klass med LotSB


LotSB är mallen som alla ME DLC borde gå efter. Fortfarande de mest väl spenderade MS points jag gjort mig av med.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
OMG! En scen från EC har läckt! Woot!

http://i.imgur.com/u8BWP.gif

Spoiler:Ursäktar om jag trollade er. =P
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar El_Tobio:
LotSB är mallen som alla ME DLC borde gå efter. Fortfarande de mest väl spenderade MS points jag gjort mig av med.


Dock så föredrar jag fortfarande den äldre mallen som fanns förut med stora, stora expansionspaket än att egentligen bara lägga till enstaka quest lines och lite lullull vid sidan.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!