Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [SPOILERS]


Citerar thane:
The catalyst säger att de skapade alltid kommer att revolta mot sina skapare vilket borde mena att reapers som var skapade av catalyst borde någon gång revolta mot honom. Eller?


Undantaget är väl att han nästan är en gud...
I bajs växer det bäst
  • 0
Citerar thane:
The catalyst säger att de skapade alltid kommer att revolta mot sina skapare vilket borde mena att reapers som var skapade av catalyst borde någon gång revolta mot honom. Eller? Vilket faktiskt hade varit ett bättre slut.


Det verkar som han också styr dom så han är till viss del en av del av dom. Eller rättare sagt att dom är en del av honom.
  • 0
När jag tänker efter lite så borde speciellt inte den lilla scenen där Shep börjar andas funnits. Jag undrar inte om det var det största lång fingret vi fick upptryckt rakt upp i ansiktet. Man undrar liksom, så Shepard är död men ändå inte...eller? Jag hade väldigt gärna velat höra vad BW's tankar var kring den lilla scenen.
Gaaah! Jag hoppas att Extended Cut förklarar den lilla scenen (för hundrande gången induktions teorin?).
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar Lizzarder:
När jag tänker efter lite så borde speciellt inte den lilla scenen där Shep börjar andas funnits. Jag undrar inte om det var det största lång fingret vi fick upptryckt rakt upp i ansiktet. Man undrar liksom, så Shepard är död men ändå inte...eller? Jag hade väldigt gärna velat höra vad BW's tankar var kring den lilla scenen.
Gaaah! Jag hoppas att Extended Cut förklarar den lilla scenen (för hundrande gången induktions teorin?).


Cliffhangers suger alltid när dom kommer efter ett dåligt slut. Detta är mer eller mindre än regel. I ME3s fall va den bara usel och utan någon som helst syfte.
  • 0
Ju mer jag tänker på saken.... Ju mer börjar jag tycka om Mass Effect 2
Det var spelet som kom närmast vad man lovade och levererade en någorlunda tillfredställande klimax med flera olika möjliga slut och liknande. Sure, det var tunnare karaktärer och i princip inga RPG-element men det var en underhållande resa som höll ihop.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Lizzarder:
När jag tänker efter lite så borde speciellt inte den lilla scenen där Shep börjar andas funnits. Jag undrar inte om det var det största lång fingret vi fick upptryckt rakt upp i ansiktet. Man undrar liksom, så Shepard är död men ändå inte...eller? Jag hade väldigt gärna velat höra vad BW's tankar var kring den lilla scenen.
Gaaah! Jag hoppas att Extended Cut förklarar den lilla scenen (för hundrande gången induktions teorin?).


De gjorde det så att EA säkerligen kan fortsätta mjölka spelet med tillägg och annat. Man ska inte ta död på en storsäljande titel!
  • 0
Citerar metroid_prime:
Cliffhangers suger alltid när dom kommer efter ett dåligt slut. Detta är mer eller mindre än regel. I ME3s fall va den bara usel och utan någon som helst syfte.

Suger att de lade till en väldigt märklig cliffhanger när de hela tiden sagt att det här är den avslutande delen på Shepards del i ME sagan. Ska han/hon vara död så låt det vara så.
Var det kanske EA som i sista sekund sa åt Bioware att lägga till den där lilla scenen?

Tillagt 2012-04-16 11:29:
Jag kan ännu inte riktigt bestämma mig för hur ME3 står sig mot föregångarna, kräver en genomspelning till, men jag tycker nog att tvåan är den mest stabila delen i trilogin.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Såhär tycker jag att Extended Cut borde bli:

1. Det "röda" slutet borde utvecklas.

Här får vi se hur Shepherd förstör alla Reapers och liknande men istället för att ett simpelt andetag nere på jorden så får man ett lyckligt slut då han/hon är tillsammans med sin besättning/kärleksintresse eller liknande. Det jag ser som spännande med det här slutet är att Shepard kan tyckas ha räddad galaxen för sin livstid men han har förmodligen dömt den till att förstöra allt organiskt liv då Reapers inte kommer att kunna stoppa människorna från att döda sig själva.

2. Scener ur kriget på jorden med de allierade man lyckats få med sig under spelen.

3. Längre och bättre förklaring från The Catalyst som eliminerar plotholes i storyn.
  • 0
Citerar -iLight:
1. Det "röda" slutet borde utvecklas.


Det gröna slutet borde utvecklas ännu mer...
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Måste säga att jag började gilla Kaidan betydligt mer i Mass Effect 3. Hade aldrig med honom i det första spelet, samtidigt som jag i trean tog med honom i princip så ofta jag kunde - till och med mer än Garrus. I och för sig kändes nästan alla karaktärer betydligt bättre än i tidigare spel - och är något som Bioware verkligen lyckades med. Funderar på att köra en spelning med Ashley någon gång i framtiden, även om jag inte riktigt gillar hur hennes utseende ändrades så pass mycket. Kändes inte riktigt som att det behövdes, i alla fall sett till hennes karaktär. Antar att det inte var motivationen...

Vilka karaktärer tyckte ni utvecklades mest i Mass Effect 3?
She might think that I've forgotten her, don't tell her it isn't so.
  • 0
Citerar Att Heta Fredrik:
Funderar på att köra en spelning med Ashley någon gång i framtiden, även om jag inte riktigt gillar hur hennes utseende ändrades så pass mycket. Kändes inte riktigt som att det behövdes, i alla fall sett till hennes karaktär. Antar att det inte var motivationen...


Hon ser ut som en porrstjärna och är fortfarande lika gnällig och tråkig. I mitt tycke är Kaidan det bättre valet, inte minst för att han är en rätt bra romance option för båda könen.
hånobing
  • 0
Citerar Att Heta Fredrik:
Vilka karaktärer tyckte ni utvecklades mest i Mass Effect 3?


Inga karaktärer utvecklades så extremt mycket egentligen. Men Tali och Garrus tyckte jag om mest i mitt team.

Annars... Mordin om man har diskussionen där man förråder honom.
http://www.youtube.com/watch?v=8aUtHB6oiCI
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Annars... Mordin om man har diskussionen där man förråder honom.


Ja, tänkte precis samma sak.
hånobing
  • 0
Ja, Mordin är den karaktär som de fått till bäst enligt mig. Han har djup.
Skjut mig
  • 0
Citerar Att Heta Fredrik:
Vilka karaktärer tyckte ni utvecklades mest i Mass Effect 3?


James Vega...
  • 0
Citerar Humanisten:
Inga karaktärer utvecklades så extremt mycket egentligen. Men Tali och Garrus tyckte jag om mest i mitt team.

Liara, Tali, Garrus och till viss del Ashley och Kaiden behövde ändå inte så mycket utveckling då de redan haft tid på sig under två spel tidigare (dock mest bara ett med de två sistnämnda).

Citerar metroid_prime:
James Vega...

Många gillar att basha James men jag tyckte faktiskt han var helt ok. Han var inte speciell på något vis men han hade en lite små skön attityd. Jag gillar ex. när han och Garrus jämför sina prestationer.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
Citerar Lizzarder:
Många gillar att basha James men jag tyckte faktiskt han var helt ok. Han var inte speciell på något vis men han hade en lite små skön attityd. Jag gillar ex. när han och Garrus jämför sina prestationer.


Jag blev positiv överraskad James, freddie prinze jr var grym!

Första intrycket av James var dock Jag menar, muskler stora som fotbollar OCH tribals...
Skjut mig
  • 0
Jag skojade och jag får höra att folk faltiskt tyckte om honom
  • 0
Citerar Lizzarder:
Många gillar att basha James men jag tyckte faktiskt han var helt ok. Han var inte speciell på något vis men han hade en lite små skön attityd. Jag gillar ex. när han och Garrus jämför sina prestationer.


Det största problemet (utöver hans utseende) med James är att han oer oerhört tråkig och inget speciellt till skillnad från de andra.

Citerar Lizzarder:
Liara, Tali, Garrus och till viss del Ashley och Kaiden behövde ändå inte så mycket utveckling då de redan haft tid på sig under två spel tidigare (dock mest bara ett med de två sistnämnda).


Exakt, det var mera av att ta dessa färdigutvecklade karaktärer och utsätta dom för nya prövningar istället för att dom ska fortsätta utvecklas eller liknande.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Personligen så använde jag nästan aldrig James men tyckte inte han var dålig utan snarare att han inte var speciell. Sen så får man ofta extra dialoger med vissa karaktärer på olika uppdrag och det kändes aldrig som att han skulle säga något interresant. Lite som Jacob.
  • 0
Citerar Humanisten:
Exakt, det var mera av att ta dessa färdigutvecklade karaktärer och utsätta dom för nya prövningar istället för att dom ska fortsätta utvecklas eller liknande.


Tycker dock Garrus utvecklades en aning i 3:an. Han har alltid varit en lojal medhjälpare, men det var först i 3:an jag fick känslan av att han var en riktig vän till Shepard. Tänker på samtalet man hade med honom om Mordin och scenen på Citadel.
  • 0
  • kraz
  • kraz
Jag hittade Garrus och Tali mysandes på Normandy (: det var väldigt gulligt.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Citerar Saigon:
Tycker dock Garrus utvecklades en aning i 3:an. Han har alltid varit en lojal medhjälpare, men det var först i 3:an jag fick känslan av att han var en riktig vän till Shepard.

ME3 befäster att Garrus är en av de allra bästa karaktärerna i den här trilogin. Han är verkligen en riktig bro, eller pojkvän om man valt att spela på det viset. Scenen när han och Shepard skjuter flaskor i Citadel var utan tvekan en av de mest rörande sekvenserna i spelet.

Tillagt 2012-04-17 10:03:
Citerar kraz:
Jag hittade Garrus och Tali mysandes på Normandy (: det var väldigt gulligt.

Jag blev helt paff när jag kom på dem. Jag anade att något var på g men att se de bli tillsammans var jag inte bered på.
I'm Commander Shepard, and this is my favorite post on Gamereactor!
  • 0
My theory:
Bioware just trolled the entire world and the effect that this ending has on the masses (ie: us) is what the game is really all about. That's why it was called Mass Effect.



"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!