Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [SPOILERS]


Citerar El_Tobio:
Om man inte gör som med Kotor II och väljer vilket slut som är canon. Men det gör knappast fansen glada heller.


Fast det gjorde man inte, man kunde i en otroligt smart konversation bestämma vad som hände i det förra spelet då ens Exile kan rätta när Atton berättar vad som hänt. Sedan så rör spelet bara händelserna tidigare löst
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Gamesrule:
Citerar Draper u svarar ju på din fråga själv. Man lämnar inte så många obesvarade frågor om man vill göra sina fans nöjda.


Men hur skulle jag veta vad andra tyckte? c:


Du fick det att låta som att du var helt oförstående för vårt missnöje med slutet, trots att du satt på ett av de mer uppenbara svaren själv.

Citerar Gamesrule:
Quarians är ju inte UTDÖDA då som spelet fick det att låta.


Inte utdöda, kanske, men dömda till en utsiktslös framtid och åtminstone. Deras Migrant Fleet är ju deras gemensamma hem, deras "temporära" lösning på sin avsaknad av en hemplanet. Nu står de utan militär kraft att återta sin hemplanet, utan ett naturligt hem att återvända till, och är utspridda över en hel galax. Känns inte som en optimal situation att finna sig i, något Tali snabbt inser när hon bestämmer sig för att begå självmord.
  • 0
Citerar Humanisten:
Fast det gjorde man inte, man kunde i en otroligt smart konversation bestämma vad som hände i det förra spelet då ens Exile kan rätta när Atton berättar vad som hänt. Sedan så rör spelet bara händelserna tidigare löst


Oh fanken, det visste jag inte. Har bara läst om att folk gillade att det var det onda slutet som var canon på olika sidor/forum. Därav att det blev mitt exempel.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar El_Tobio:
Oh fanken, det visste jag inte. Har bara läst om att folk gillade att det var det onda slutet som var canon på olika sidor/forum. Därav att det blev mitt exempel.


Då har man bara inte märkt alla valen i dialogerna

Citerar GoldenBrown:
http://feber.se/spel/art/240188/bioware_slpper_dlc_som_frtydli/?rs
s

Nytt slut!

DLC Extended Cut gratis i sommar.


Det är inget nytt slut, det är ett förlängt slut.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Den största detaljen jag tycker många missar med Biowares senaste utannonsering om det expanderade slutet är att de gick ut ordagrant att detta är ett gratis DLC-paket, inte en obligatorisk patch, så om man inte gillar det expanderade slutet (ta notering här att detta är en stor skillnad jämte ett ändrat slut) så är det ju bara att avinstallera paketet och köra ME3 hardcore-vis.

Tillagt 2012-04-05 20:34:
Citerar Axitica:
Betyder det här att vi kan lägga indoktrinerings teorierna åt sidan nu?


Nej. För det är som sagt ett expanderat slut, inte ett ändrat. Jag tror inte Bioware eller EA tänker ändra på sina DLC-planer.
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar Humanisten:
Då har man bara inte märkt alla valen i dialogerna


Får ta och spela genom båda spelen någon gång Har inte gjort det än, upptäckte Bioware först med ME 1.

Citerar Humanisten:
Citerar GoldenBrown:

http://feber.se/spel/art/240188/bioware_slpper_dlc_som_frtydli/?rs
s

Nytt slut!

DLC Extended Cut gratis i sommar.



Det är inget nytt slut, det är ett förlängt slut.


Undrar bara mycket längre det blir. Just nu känns det som om det skulle krävas minst 30 minuter för att räta ut onödiga frågetecken.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar El_Tobio:
Undrar bara mycket längre det blir.


2 minuter kanske? Sen kanske dom tar bort vissa scener, såsom när Normandy krashar, den scenen var förvirrande trots indokterings-teorin.

Citerar El_Tobio:
Just nu känns det som om det skulle krävas minsta 30 minuter för att räta ut onödiga frågetecken.


Whoo! Mass Effect 3 får ett slut á la Metal Gear, awesome!
"I believe that the feminine element dominates in nature. Women are generally stronger than men. All power of this world should be in the hands of women. Life, the world are too serious to leave it in our hands." - Andrzej Sapkowski
  • 0
Citerar El_Tobio:
Får ta och spela genom båda spelen någon gång Har inte gjort det än, upptäckte Bioware först med ME 1.


Bioware gjorde bara första spelet dock, tvåan gjordes av Obsidian, rollspelsvärldens slasktratt
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Bioware gjorde bara första spelet dock, tvåan gjordes av Obsidian, rollspelsvärldens slasktratt


Jag vet men det fick väl ändå rätt bra betyg om jag inte missminner mig. Och det kan inte vara sämre än Alpha Protocol

Citerar Mr Clint:
Sen kanske dom tar bort vissa scener, såsom när Normandy krashar, den scenen var förvirrande trots indokterings-teorin.


Misstänker att den är kvar och de slänger in sekvenser som förklarar allt runt den scenen. Som varför Liara och Garrus som båda var med mig i anstormningen överlevde, lämnade mig bakom, blev upplockade, förda till Normandy och sedan pös ut i rymden. Bara 10-15 minuter där känns det som.


Citerar Mr Clint:
Whoo! Mass Effect 3 får ett slut á la Metal Gear, awesome!


Precis
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Reapers måste ju göra sig av med alla raser som ingår i den galaktiska civilisationen för att hålla sin existens hemlig.


Men de failade ju ändå, med tanke på att Sovereign visade vilka de var, och Protheans lyckades berätta historien.


Citerar Draper:
Inte utdöda, kanske, men dömda till en utsiktslös framtid och åtminstone. Deras Migrant Fleet är ju deras gemensamma hem, deras "temporära" lösning på sin avsaknad av en hemplanet. Nu står de utan militär kraft att återta sin hemplanet, utan ett naturligt hem att återvända till, och är utspridda över en hel galax. Känns inte som en optimal situation att finna sig i, något Tali snabbt inser när hon bestämmer sig för att begå självmord.



Jag trodde de övergav Rannoch pga klimatet, de har ingen fungerande atmosfär kvar, och kan inte leva i solljuset, eller? Fanns det verkligen militär där, speciellt nu när Geth allierat sig med Council Space?
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Jag trodde de övergav Rannoch pga klimatet, de har ingen fungerande atmosfär kvar, och kan inte leva i solljuset, eller?


Det är Haestrom, planeten man hämtar Tali på i Mass Effect 2, som du tänker på. Rannoch lämnade man för att man fruktade Geth.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar El_Tobio:
ag vet men det fick väl ändå rätt bra betyg om jag inte missminner mig. Och det kan inte vara sämre än Alpha Protocol


Tvåan är bra, lite väl mörkt ibland men det är en bra uppföljare
Om du provar det så är det dock svårt att få det att fungera till datorn. Windows 7 och KotOR 1 krånglar en del, i alla fall det jag köpte via Steam.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar El_Tobio:
Det är Haestrom, planeten man hämtar Tali på i Mass Effect 2, som du tänker på. Rannoch lämnade man för att man fruktade Geth.



Oops, men argumentet är fortfarande kvar. Haestrom är förstört.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar Gamesrule:
Men de failade ju ändå, med tanke på att Sovereign visade vilka de var, och Protheans lyckades berätta historien.


Det hade ändå varit en helt annan historia om de enbart utrotar vissa raser medan exempelvis människorna står vid sidan av och vittnar allt. Det är ju självklart att Reaper måste göra sig av med alla som kan se resultatet av vad de gör.

Sen är ju människorna utvecklade nog att skapa syntetiskt liv, så jag tror de bockar av kraven för utrotning.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Det hade ändå varit en helt annan historia om de enbart utrotar vissa raser medan exempelvis människorna står vid sidan av och vittnar allt. Det är ju självklart att Reaper måste göra sig av med alla som kan se resultatet av vad de gör.

Sen är ju människorna utvecklade nog att skapa syntetiskt liv, så jag tror de bockar av kraven för utrotning.



Men Asari och Salarians (främst såvitt jag vet) kunde nog skapa syntetiskt liv väldigt mycket tidigare än 21** när människan började utforska rymden, Reapers blev nog lite sega efter 50.000 år i sömn känns det som.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
http://blog.bioware.com/2012/04/05/mass-effect-3-extended-cut/

Bioware bloggen har uppdaterat med lite detaljer om DLC:n.

Kort och gott: Inget ändrat, man har bara lagt till för att ge tydlighet och avslut. Det här är den enda ending-dlc som kommer släppas.

And there we have it.
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar Gamesrule:
Jag trodde de övergav Rannoch pga klimatet, de har ingen fungerande atmosfär kvar, och kan inte leva i solljuset, eller? Fanns det verkligen militär där, speciellt nu när Geth allierat sig med Council Space?


Nej, du har missförstått det. Quarians skapade geth som arbetare och militärkraft. Efter hand modifierades geth för att kunna utföra mer komplexa uppgifter, vilket utvecklade deras neurala nätverk. Till sist blev geth "medvetna", och panik utbröt. Man försökte utrota vad man hade skapat, men underskattade geths kapacitet. Konflikten drev till sist alla quarians på flykt och geth försvarar, och "förvaltar" planeten sedan dess. Det var kriget som förstörde klimatet på Rannoch, något geth försöker åtgärda genom att successivt "reparera" ekologin på planeten.

EDIT: Gud vilket nördigt inlägg.
  • 0
  • X
  • X
Citerar Gamesrule:
Men Asari och Salarians (främst såvitt jag vet) kunde nog skapa syntetiskt liv väldigt mycket tidigare än 21** när människan började utforska rymden, Reapers blev nog lite sega efter 50.000 år i sömn känns det som.


Lite för länge sen du spelade ettan kanske?
Kött är till för att ätas.
  • 0
yes but with some sacrifices depending on the end you chose. Ending is never perfect but Shep/crew reunited is possible
"You did good son, you did good"
  • 0
Citerar Draper:
EDIT: Gud vilket nördigt inlägg.


The nerdy ones are the best ones.


Men visst. I get it, men känns fortfarande konstigt, med tanke på att Quarians, tack vare deras dräkter kan överleva i alla möjliga klimat. Att de inte hittar en tom planet i något avlägset solsystem. Det finns ju uppenbarligen inga hot kvar i loren, så jag har ingen aning om hur något sådant skulle stoppas.

Dels är det jävligt tragiskt, då som sagt, finns inga fiender kvar, och hela loren var skapad för dessa tre spelen. Inget BioWare skulle kunna göra med de som finns hade känts "bra" enligt mig. Rachni är mina allierade, Geth är uppenbarligen inte våldsamma utan instinktiva, Reapers är borta tillsammans med Quarians och som sagt, Protheans är utrotade sedan länge.

Kommer bara kännas löjligt om de säger "Visar sig att en ny ras som lyckades undgå Reapers 50.000 år sedan kommit fram ur de avlägsnaste solsystemen och nu vill slåss lite med sin vida överträffande militärstyrka! Wiieh!". Men jag ser inget annat sätt.

Tillagt 2012-04-05 22:34:
Citerar X:
Lite för länge sen du spelade ettan kanske?



Lite I guess. c:

Tillagt 2012-04-05 23:02:
Oh shiet. Supermegaultraduperspoiler, nästan för mycket spoiler för spoilertråden men...


Fick precis reda på att ens Shepard överlever vid åtminstone ett utav sluten.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0
Citerar knoe1:
En kille frågade hur BioWare ska förklara hur Shepard vaknade upp efter att han förstört Reapers. "You'll have to wait and see!" fick han som svar.

There we have it!

B e l i e v e!

Tror ganska starkt på indoktrinerings grejerna.

Tillagt 2012-04-05 23:05:
Någon annan som tror att man kommer ladda ner DLCn och så fortsätter spelet direkt efter?

Dvs att det faktiskt är fortsättning på spelet och på slutet så kommer ett troll face eller liknande?
"Look kid: We don't get to choose how we start in this life. Real greatness... is what you do with the hand you're dealt."
  • 0
Citerar Gamesrule:
Fick precis reda på att ens Shepard överlever vid åtminstone ett utav sluten.


Ja det röda slutet, mörda reapers och allt annat syntetiskt liv (Geth samt Edi ) = du överlever. Det slutet valde jag (efter att jag gått rakt fram utan att fatta vadfan jag håller på med och slutat upp med det gröna Synthesis slutet.. höll på att spy när jag valde det fan ).

Tror man behöver en viss rank av EMS med. Men jag maxade min så vet ej, men relativt säker att så är fallet.

Citerar knoe1:
yes but with some sacrifices depending on the end you chose. Ending is never perfect but Shep/crew reunited is possible

Vart står det?
  • 0
Citerar Nizyo:
Citerar Gamesrule:

Fick precis reda på att ens Shepard överlever vid åtminstone ett utav sluten.



Ja det röda slutet, mörda reapers och allt annat syntetiskt liv (Geth samt Edi ) = du överlever. Det slutet valde jag (efter att jag gått rakt fram utan att fatta vadfan jag håller på med och slutat upp med det gröna Synthesis slutet.. höll på att spy när jag valde det fan ).

Tror man behöver en viss rank av EMS med. Men jag maxade min så vet ej, men relativt säker att så är fallet.



Yes, 5000 EMS, maxat. Valde högra slutet, vilket jag antar är "döda Mass Relays, Reapers och robotar", huh.
Sir, we're surrounded! Excellent, now we can attack in any direction
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!