Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Mass Effect 3 [SPOILERS]


Citerar Mc Gregor:
De väcker ju uppmärksamhet och diskussion iallafall.


Och det kan bara vara positivt? Förstår inte alls hur du resonerar.
hånobing
  • 0
Citerar Valerin:
Citerar Mc Gregor e väcker ju uppmärksamhet och diskussion iallafall.

Och det kan bara vara positivt? Förstår inte alls hur du resonerar.


PR killarna har väl oftast den synen. Så länge vi nämner Mass Effect 3 så är dom nöjda och folk hör om spelet.
  • 0
"Building on their research, Exec Producer Casey Hudson and the team are hard at work on a number of game content initiatives that will help answer the questions, providing more clarity for those seeking further closure to their journey. You'll hear more on this in April. We're working hard to maintain the right balance between the artistic integrity of the original story while addressing the fan feedback we've received."

Så de ska alltså ändra slutet Ign (och jag) tolkar det som så i alla fall. Och om det stämmer så visar det förståelse från Biowares sida. Förhoppningsvis leder det till något som båda sidor finner tillfredsställande

Citerar Lizzarder:
Marauder Shields...


And thats why I love the Internet
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar El_Tobio:
Så de ska alltså ändra slutet Ign (och jag) tolkar det som så i alla fall.


Står väl att det möjligtvis ska komma innehåll som ger mer klarhet. Jag tror inte de tänker ändra något.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Står väl att det möjligtvis ska komma innehåll som ger mer klarhet. Jag tror inte de tänker ändra något.


Nej, i nuläget kan man mest bara spekulera. Något konkret kommer först i april skriver han. Antagligen kommer det nog läggas till mer än det tas bort. Men att de faktiskt tar sig tid till att undersöka möjligheter att anpassa innehållet efter kritiken känns unikt. Kan inte komma på någon, på rak arm, som gjort det innan. Kan ni?
"People assume that time is a strict progression of cause to effect, but *actually* from a non-linear, non-subjective viewpoint - it's more like a big ball of wibbly wobbly... time-y wimey... stuff."
  • 0
Citerar El_Tobio:
Citerar Mr Smiley tår väl att det möjligtvis ska komma innehåll som ger mer klarhet. Jag tror inte de tänker ändra något.

Nej, i nuläget kan man mest bara spekulera. Något konkret kommer först i april skriver han. Antagligen kommer det nog läggas till mer än det tas bort. Men att de faktiskt tar sig tid till att undersöka möjligheter att anpassa innehållet efter kritiken känns unikt. Kan inte komma på någon, på rak arm, som gjort det innan. Kan ni?


Bethesda ändrade slutet till Fallout 3.

Jag tippar på att vi får någon liten text som förklarar lite mer. Inget omvälvande som slutet behöver. Så fruktansvärt opassande slut. Det kunde jag aldrig drömma om alltså.
  • 0
Citerar Valerin:
Och det kan bara vara positivt? Förstår inte alls hur du resonerar.


Klart det inte bara är positivt. Många klagar ju rejält. Men spelet omtalas ju, precis som någon skrev förut, så ser man ju orden "Mass", "Effect" och "ending" nästan vart man tittat på internet. Klart de får PR utav det.

Synd för dem som inte har internetuppkopling till konsolerna dock, utifall att "the truth" släpps. Nog en utav anledningarna till att jag inte försöker hetsa upp mig så mycket. Jag är ganska nöjd med hur jag har tolkat slutet nu dessutom. Om Bioware verkligen släpper ett skrutt-slut igen, så kommer jag bli lite irriterad.
Stay out of my shed
  • 0
Citerar Mc Gregor:
Jag är ganska nöjd med hur jag har tolkat slutet nu dessutom.


Precis, om man tror på teorin vilket jag antar att du syftar på? Det förändrar dock inte faktumet om att våra val inte spelar någon roll, det som jag stör mig VÄLDIGT mycket på. Min Shepard fightar genom 3 spel 120+ timmar för att sedan ge upp. http://www.escapistmagazine.com/forums/read/9.355065-Blatant-P
R-lies-from-Bioware-in-regards-to-Mass-Effect-3
kolla dem citaten. Helt sjukt alltså!

Citerar Mc Gregor:
Inte ens tänkt på att spelet saknade en riktig slutboss.

Fighten mot Kai Leng var värdelös. Var helt inne i fighten och fokuserade på en Phantom. Helt plötsligt var jag klar och en cut-scene började rulla. Mina squadmates hade alltså dödat honom, blev helt paff. Lättaste jag varit med om
  • 0
INDOCTRINATED PRESENCE DETECTED!

http://www.ign.com/videos/2012/03/21/mass-effect-3-a-dangerous
-precedent?objectid=14235014#_=_


IGN är uppenbarligen Reaperagenter, så som de ignorerar fakta och producerar siffror utan statistiska bevis. Han nämner att de som klagar är en högljudd minoritet, men om vi nu var så få som han säger att vi är, hur kan vi överhuvudtaget ha fått Biowares uppmärksamhet? Allt han säger motbevisas av citat från Bioware och Final Hours-appen.
The Cole Train runs on whole grain baby! WHOOO
  • 0
Förstår inte hur alla kan tolka uttalandet från Bioware så felaktigt. Här är utdraget:

"We would like to clarify that we are actively and seriously taking all player feedback into consideration and have ruled nothing out. At this time we are still collecting and considering your feedback and have not made a decision regarding requests to change the ending."

De säger alltså att de inte uteslutit något och inte heller tagit något beslut om att ändra slutet. Men nu vill folk förstå det som att Biowares ambivalens innebär ett beslut. Så är det inte alls. Anledningen till att de överhuvudtaget gör ett uttalande är för att de inte kan vara tysta med så mycket press och upprörd konsumentbas.

Säger de att de inte ändrar slutet blir det shitstorm direkt och man skrämmer då iväg en stor massa som förmodligen heller aldrig kommer köpa Biowares spel i framtiden. Säger man att man ändrar slutet har man vikt ner sig för konsumenten och låtit utomstående helt ta över. Så agerar inte något företag med kreativ skapandeprocess för sina verk, i synnerhet Bioware som trots allt har stor integritet.

Skälet till att de inte ger något besked är för att de med största sannolikhet planerat ett DLC som ger svar på alla frågor. De har i sådant fall en plan och har alltid haft. Så varför säger man inte det? Jo, eftersom spelet nyligen släppts har inte tillräckligt stor målgrupp hunnit spela det och därför kan man inte komma med utsagor som potentiellt skulle kunna skrämma iväg/förvirra konsumenter. Även om denna strategi redan medfört det, för nog fan är det en usel sådan, så är ett konkret besked några veckor ifrån oss skulle jag tippa.

Deras ord är förmodligen 100 % sanna, dvs. de lyssnar på konsumenten och tar åt sig feedback, men vilka seriösa företag gör inte det?
  • 0
Citerar addeSYNC:
Jo, eftersom spelet nyligen släppts har inte tillräckligt stor målgrupp hunnit spela det och därför kan man inte komma med utsagor som potentiellt skulle kunna skrämma iväg/förvirra konsumenter.


Dock så visar statistik att intresset för DLC sjunker drastiskt en relativt kort stund efter release och spelet har sålt snuskigt bra och har en oerhört stor fanbase så man kan inte vänta för länge heller eller vara för otydliga länge till.

Citerar addeSYNC:
Deras ord är förmodligen 100 % sanna,


That would be new
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Citerar Humanisten:
Dock så visar statistik att intresset för DLC sjunker drastiskt en relativt kort stund efter release och spelet har sålt snuskigt bra och har en oerhört stor fanbase så man kan inte vänta för länge heller eller vara för otydliga länge till.


Är ju lite inne på det. Det är en dålig strategi att släppa ett kompletterande DLC, oavsett vad det tillför spelet. Mass Effect 3 skulle haft sitt ordentliga slut när det släpptes, inte i form av ett DLC. Precis som du säger kan de inte vänta för länge just för konsumenternas skull, så det är en redig knipa de sitter i. Därför bör man inte gå tillväga så här, men de lär ju fått sig en ordentlig läxa vid det här laget.

Citerar Humanisten:
That would be new


Haha, menar vad de säger i sitt uttalande. Jag tror absolut att de tar åt sig feedback, liksom. För övrigt kan man inte blint vifta undan allt som över huvud taget kommer från Biowares sida nu bara för att de gjort ett misstag.
  • 0
Citerar addeSYNC:
Är ju lite inne på det. Det är en dålig strategi att släppa ett kompletterande DLC, oavsett vad det tillför spelet. Mass Effect 3 skulle haft sitt ordentliga slut när det släpptes, inte i form av ett DLC. Precis som du säger kan de inte vänta för länge just för konsumenternas skull, så det är en redig knipa de sitter i. Därför bör man inte gå tillväga så här, men de lär ju fått sig en ordentlig läxa vid det här laget.


Men om vi hypotetiskt säger att stora delar av detta är planerat att släppa ett slut som detta och i princip "betatesta" ett slut? Låter oerhört osannolikt och inte ens jag är på det, men med tanke på hur pass starkt skrivandet och storyn var fram tills just slutet bara för att gå ner på Sci-Fi Channel-nivå. Kan det vara så att man försöker provocera fram ett slut skapat för och av fansen och leker med oss?

Citerar addeSYNC:
Haha, menar vad de säger i sitt uttalande. Jag tror absolut att de tar åt sig feedback, liksom. För övrigt kan man inte blint vifta undan allt som över huvud taget kommer från Biowares sida nu bara för att de gjort ett misstag.


Jag har varit skeptisk mot Bioware sedan DA2 och ryser vid tanken på att man påstår att det är "Bioware" som utvecklar nästa Generals-spel, så det är inte bara Mass Effect 2 som fläckar ner min tilltro tll dom och deras ord.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
  • X
  • X
Citerar baathen:
http://www.ign.com/videos/2012/03/21/mass-effect-3-a-dangerous
-precedent?objectid=14235014#_=_


Han frågar om hans slut ska finnas där och vara ett parallellt alternativ till någon annans, det är väl så det ska vara, man ska få sitt egna slut efter sina egna val...
Kött är till för att ätas.
  • 0
Citerar Nizyo:
Några fler är det allt!


Syftade på det misstaget vi talade om, men det där är ju också något att ha i beaktning.

Citerar Humanisten:
Men om vi hypotetiskt säger att stora delar av detta är planerat att släppa ett slut som detta och i princip "betatesta" ett slut? Låter oerhört osannolikt och inte ens jag är på det, men med tanke på hur pass starkt skrivandet och storyn var fram tills just slutet bara för att gå ner på Sci-Fi Channel-nivå. Kan det vara så att man försöker provocera fram ett slut skapat för och av fansen och leker med oss?


Alltså, jag tror att Bioware helt sunt sett på saken så här (om DLC:t kommer förlänga/ändra/förklara slutet): "Vi gör ett slut, som enbart fungerar som cliffhanger för ett kommande DLC som förklarar allt spelarna kommer fråga sig efter ME3." Visst är det urbota dumt, och det har vi nämnt, men situationen blev i sådant fall inte vad de räknade med. Förmodligen ville man att alla lydigt skulle vänta på ett DLC och acceptera det som en del av huvudspelet. Men det är tyvärr inte så nedladdningsbart material fungerar eller ska fungera som.

Citerar Humanisten:
Jag har varit skeptisk mot Bioware sedan DA2 och ryser vid tanken på att man påstår att det är "Bioware" som utvecklar nästa Generals-spel, så det är inte bara Mass Effect 2 som fläckar ner min tilltro tll dom och deras ord.


Okej, har dessvärre bara spelat DA1 så jag kan inte uttala mig. Men mitt förtroende för Bioware har definitivt sjunkit avsevärt sen klavertrampet med ME3.
  • 0
Välgörenhetsinsamlingen tydligen har stoppats på grund av att folk tror att Child's play är associerat med Retake Mass Effect-rörelsen. 80000 dollar blev det tillslut. Inte illa.

http://social.bioware.com/forum/1/topic/355/index/9845819

Det går rykten om att hatmejl ligger bakom beslutet. Om det är sant, så tappar man nästan hoppet om mänskligheten.
  • 0
Finns det något vettig förklaring till varför alla Mass Relays måste förstöras? Jag menar, visst hade slutet fortfarande varit kasst om det inte hände men det hade varit betydligt lättare att smälta då man i alla fall skulle kunna spekulera och fantisera om hur det galaktiska samhället lever vidare.
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Finns det något vettig förklaring till varför alla Mass Relays måste förstöras? Jag menar, visst hade slutet fortfarande varit kasst om det inte hände men det hade varit betydligt lättare att smälta då man i alla fall skulle kunna spekulera och fantisera om hur det galaktiska samhället lever vidare.


Well... Vi vet att Reapers är retards, och att dom byggde Mass Relays, så det förklarar nog varför dom sprängdes
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0
Satan vilket episkt slut. Ju mer jag tänker på det, ju mer växer det.

Indoctrination-teorin är f.ö. intressant.
  • 0
Citerar Lurkman:
Ju mer jag tänker på det, ju mer växer det.


Samma här. Frågorna blir bara fler och fler. Helt idiotiskt.
  • 0
Heh, tydligen ska man göra ändringar i den misslyckade boken Deception. Man hör dock inga "pro-enders" gnälla om det på samma sätt som de gnäller på den möjliga ändringen av Mass Effect 3. Kan det vara så att allt snack om att man inte ändrar författarnas kreativa verk endast gäller när de gillar verket?
Indecent exposure is fun.
  • 0
Citerar Mr Smiley:
Heh, tydligen ska man göra ändringar i den misslyckade boken Deception. Man hör dock inga "pro-enders" gnälla om det på samma sätt som de gnäller på den möjliga ändringen av Mass Effect 3. Kan det vara så att allt snack om att man inte ändrar författarnas kreativa verk endast gäller när de gillar verket?


Nu ska vi inte peka ut det uppenbara
Men jag tror att dom går lite på defensiven och blir mera up tight för att dom kanske känner att vi kritiserad dom och deras smak eller att dom uppfattar det som att vi kastar skit på hela spelet som dom råkar gilla, trots att allt vi gör är att hata den sista lilla biten.
Att försöka skydda barn genom Censur är som att bekämpa mjäll med halshuggning//Frank Zappa
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!