Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

MORROWIND VS OBLIVION


Citerar marten1000:
Ett trevligt klimat har dem. Samt långa kustlinjer som underlättar handel. Handel kan göra ett land äckligt rikt. Och den kejserliga huvudstaden drar nog in rätt mycket pengar i skatt.


Men för att tjäna pengar på handel så måste man ha något att handla med (och Morrowind har förövrigt ännu mer kust) och för att driva in skatt så måste man ha invåndare som har råd med detta. Så jag tycker fortfarande att det osar katt.
  • 0
Citerar instant aim:
Citerar keniros:
Jag vet inte om det är så krävande, egentligen.


Det kommer fetinglagga.

http://img258.imageshack.us/my.php?image=agazv7.jpg


Hmm, jag vet inte. Det är ju bara CPUn som inte klarar recommended.
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Citerar keniros:
Det är ju bara CPUn som inte klarar recommended.


Gränsfall på resten dock. Dock klarar jag cpu speed Finns det ett demo?
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Mm, tror faktiskt de finns ett demo. Kan leta upp det åt dig.

EDIT: http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=16248
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Morrowind ÄGER Oblivion på så många punkter att det är sorgligt. Nu snackar jag bara "vanillaversionerna" av de båda.
Här kommer jag bara ta upp EN. Levelingsystemet.

Minns när jag i morrowind gick in i min första Daedric ruin. Nervig och spänd gick jag där. Till slut mötte jag en riktigt läskig snubbe som vände sig om sådär Morrowindaktigt skräckinjagande (animationerna inte på topp ) och rusade mot mig. Killen dödade mig på nästan bara några hugg och jag vände bara om därifrån och sprang så fort jag bara kunde ut ur ruinen med hjärtat i halsgropen. Jag överlevde men det var fan inte långt ifrån.
Därefter kom jag ihåg precis var ruinen låg och tänkte att HÄR ska jag komma tillbaka och visa den jäveln vem som bestämmer, och precis det gjorde jag. Fatta vilken tillfredställelse! Kändes som om man hade hela världen.....sry menar Vvardenfell i sina händer.

Detta är ngt jag aldrig ens fick uppleva en gång i Oblivion
  • 0
Citerar The_gunners:
Större värld, mer saker att göra.


Öhh stämmer inte riktigt Morrowind har flera hundra saker mer man kan göra. Och världen ska tydligen vara större, men jag kan inte säga att det känns så.
  • 0
morrowind äger sååå mycket mer på sååå många punkter det ända som var lika roligt och utmanande som uppdragen i morrowind var de extremt roliga dark brotherhood uppdragen

föresten s läste jag i denna tråd att någon inte hittade någon med tillräkligt pengar i morrowind för att köpa vissa saker. själv så har jag hittat en skamp i Caldera som har 5000 och en murdcrab syd wäst om vivec som har 10000. det bästa med dessa två är att de betalar vad ett föremål är väret
  • 0
Citerar P_Calle:
själv så har jag hittat en skamp i Caldera som har 5000


Den sålde man ju allt till, sen om man dödade honom hade han alla items som man sålt till honom Heter han inte creeper?
  • 0
Citerar The Elder:
Citerar P_Calle:
själv så har jag hittat en skamp i Caldera som har 5000


Den sålde man ju allt till, sen om man dödade honom hade han alla items som man sålt till honom Heter han inte creeper?


Jo, men jag brukar inte använda honom så ofta utan bara om jag hittar massa små men värdefulla grejer som tex ädelstenar. För dyrare saker som vapen så använder jag han i Racen Rock.
  • 0
Citerar lingon hannes:
För dyrare saker som vapen så använder jag han i Racen Rock.


I Raven Rock? vem?
  • 0
Citerar The Elder:
I Raven Rock? vem?


Raven rock är ett gruvsamhälle på Solstheim som växer fram medans man gör East Empire Companys uppdrag, det tar ett tag innan handelmannen kommer ditt dock.
  • 0
hur mycket guld har dom där? och behövs det ett expansion för det? jag tror nämligen att jag alldrig har hört talas om stället inana.

föresten s damade jag av morrowind precis innan jul och under bara en veckas spelande så var jag i lvl 80 och hade en miljon i guld (kan typ alla updrag som inte kräver något expansion utantill)
  • 0
Citerar P_Calle:
hur mycket guld har dom där? och behövs det ett expansion för det? jag tror nämligen att jag alldrig har hört talas om stället inana.


Det kräver att man har bloodmoon och dom sitter där med 10 000 i backfickan.
  • 0
Citerar lingon hannes:
Raven rock är ett gruvsamhälle på Solstheim som växer fram medans man gör East Empire Companys uppdrag, det tar ett tag innan handelmannen kommer ditt dock.


Ja, jag har gjort east empire companys uppdrag så jag vet vad Raven rock är. Visste inte vilken handelsman du menade
  • 0
För tusan, jag vill ju diskutera Gothic 3 med någon, men den tråden är ju heldöd
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
  • Missing Avatar
  • Lmen
Har inrte spelat morrowind men oblivion har jag spelat och jag har collectors eddition. Det är just det som förstör allt, det är så jävla jobbigt att ta ut o in skivan. Så jag spelar det knappt pga det.
Select your player.
  • 0
Citerar Lmen:
Har inrte spelat morrowind men oblivion har jag spelat och jag har collectors eddition. Det är just det som förstör allt, det är så jävla jobbigt att ta ut o in skivan. Så jag spelar det knappt pga det.


Driver du med oss?
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Citerar Lmen:
Har inrte spelat morrowind men oblivion har jag spelat och jag har collectors eddition. Det är just det som förstör allt, det är så jävla jobbigt att ta ut o in skivan. Så jag spelar det knappt pga det.


Latast i sverige?
  • 0
Citerar Lmen:
Har inrte spelat morrowind men oblivion har jag spelat och jag har collectors eddition. Det är just det som förstör allt, det är så jävla jobbigt att ta ut o in skivan. Så jag spelar det knappt pga det.


LMAOLOLROFLBBQ!
Fuck you all..
  • 0
  • Missing Avatar
  • Hawa
Citerar krillan:
Har inrte spelat morrowind men oblivion har jag spelat och jag har collectors eddition. Det är just det som förstör allt, det är så jävla jobbigt att ta ut o in skivan. Så jag spelar det knappt pga det


Jag har också collectors eddition och jag har spelat i ca 100 timmar, så ett tips är att lägga skivan i en plastficka som jag har gjort. Det är hur smart som helst
I will not fall, I will stand tall. Feels like no one could beat me.
  • 0
Ok! Bara för att ni inte inser hur bra Gothic 3 är så ska jag springa och ta lite screenshots!
Macgyver can build an airplane out of gum and paper clips, but Chuck Norris can kill him and take it.
  • 0
Citerar keniros:
Ok! Bara för att ni inte inser hur bra Gothic 3 är så ska jag springa och ta lite screenshots!


Gör så....
  • 0
Citerar keniros:
För tusan, jag vill ju diskutera Gothic 3 med någon, men den tråden är ju heldöd


Kan göra när jag har spelet Änsålänge så har jag bara demot, och som sagt så gillar jag vad ja ser.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Citerar Lmen:
Har inrte spelat morrowind men oblivion har jag spelat och jag har collectors eddition. Det är just det som förstör allt, det är så jävla jobbigt att ta ut o in skivan. Så jag spelar det knappt pga det.


Det är därför gud uppfann cd fodralet, jag vet knappt vilka av mina DVD fodral som innehåller vilka filmer/spel längre.
  • 0
Är det inte lite off-topic att diskutera Gothic 3 i den här tråden?
Chuck Norris can beat the sun in a staring contest.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!