Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vilket spel klarade ni senast?


Infamous second son x2, alldeles för lätt och snabbt att ta platinum trophyn men väldigt kul spel
  • 0
Infamous Second son. Väldigt kul spel
  • 0
Corporate Lifestyle Simulator - PC


Skräpigt som fan. Bra musik, dock.
Sveriges skönaste gamingkanal: http://www.youtube.com/user/Spelbroderna - Krigsgetens videos rekommenderas starkt!
  • 0
Infamous: Second Son
South Park: The Stick Of Truth
  • 0
Pokémon Colosseum (GCN) & Super Mario Kart (SNES)
"Who the hell do you think I am?"
  • 0
Max Payne 3

Ett mycket välgjort spel, skapligt bra spellängd, fin level-design och rätt så underhållande gameplay. Svagheten tyckte jag främst låg i handlingen som mest kändes som något i stil med: "- I happened to be in the wrong place at the wrong time and I was really cranky, so I decided to shoot everyone until I was the last guy standing".

Lol, nej visst var det mer till handlingen än det. Fast det kändes ta mig tusan som ovanstående var allt det gick ut på.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Battlefield 4 på PS4

Har det redan på PC men fick det av en kompis till PS4:at. Spelade igenom kampanjen igen, så betyget handlar endast om singleplayer-upplevelsen. 7/10
Mac, your dad is a thief and a murderer who eats people. So, he's not really trustworthy.
  • 0
Assassins Creed Black Flag, riktigt kul spel! (Y)
  • 0
Outlast

Ganska bra rysarspel, dock så ledsnar man lite på en spelmekanik som enbart går ut på att smyga/springa/gömma sig, efter ett tag. Hade det varit mer en blandning av "fight & flight", så hade det varit mer underhållande.

7/10
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Slender: The Arrival

Ännu ett rysarspel. Rent praktiskt sett, så är det väl sämre än "Outlast", på de flesta sätt. Det enda som får det att sticka ut är att det faktiskt funkar lite bättre som just "rysare" än Outlast gör och har en något kusligare atmosfär. I övrigt så är det kort (1-5 timmar) och går nästan enbart ut på att springa, utforska och söka objekt som låter en komma vidare i spelet.

6/10 (snäppet under Outlast men jag håller dom ändå för ganska likvärdiga)
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Klarade Uncharted 3 för nån dag sen....Uncharted 1-2-3 är verkligen ett av de coola spelen man kan spela om o om igen....
Snart klar med Call Of Duty ghost/Veteran Mode oxå....
www.clan-sos.com
  • 0
Klarade äntligen Steamworld: Dig. (3DS)
  • 0
Max Payne 3 på Hard.
Skaffade nyligen ny dator, så tänkte köra igenom spelet på kraftigt högre inställningar än tidigare.

Citerar WhiteScorpion4:
Klarade Uncharted 3 för nån dag sen....Uncharted 1-2-3 är verkligen ett av de coola spelen man kan spela om o om igen....


Håller med. Har spelet igenom Uncharted 1 och 2 minst fyra gånger vardera, (en gång på varje svårighetsgrad; med start på normal; och en gång för skatter), medan jag har kvar Crushing på Uncharted 3.
"Who's the more foolish...the fool or the fool who follows him?" - Ben Kenobi
  • 0
Moebius: Empire Rising

Ett bra point & click adventure av Jane Jensen. Inte riktigt lika bra som hennes förra (Gray Matter) men ändå mycket spelvärt. Intressant och originell historia som utspelas i en mängd olika dela av världen, hyfsade karaktärer och skaplig grafik. Dock, så var svårighetsgraden lite väl låg, det känns som det har blivit en allt starkare trend i moderna "adventure games".

Som en parentes, så kan det tilläggas att jag aldrig tidigare spelat ett spel med så mycket antydningar och anspelningar på att huvudkaraktären är, eller kan vara, "Gay". Inget som störde mig, men det var ovanligt nog att jag hajade till.

7/10
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
klarade mgs ground zeroes :@ på 1h 19 minuter
  • 0
Batman: Arkham City avklarad igår
  • 0
Då har jag äntligen klarat Fire Emblem: Awakening.
Jävlar, vilket beroendeframkallande spel! XD
  • 0
The Banner Saga - Helt okej, men oengagerande.
Sveriges skönaste gamingkanal: http://www.youtube.com/user/Spelbroderna - Krigsgetens videos rekommenderas starkt!
  • 0
Infamous: second son, ett roligt spel med en riktigt bra huvudkaraktär som dock hade svagheter i uppdrag och sidouppdrag.
i'll Be Back
  • 0
Trials Fusion - Xbox one
"If you don't say what you think then you kill your unborn self."
  • 0
  • ses
  • ses
Bioshock, som i ärlighetens namn var sådär. Rollspelselememten känns påklistrade, och spelet är hiskligt enformigt i både bandesign och uppdragsstruktur. Vad jag ändå gillar är historien om Rapture, som såhär inför valet 2014 är en utmärkt studie i nyliberal ideologi. Men det räddar inte Ken Levines omtalade havspärla att blänka svagt.
Reach out and touch faith!
  • 0
Dead nation till ps4 för en halvtimme sen ungefär, riktigt kul i co-op, av nån anledning spelade jag bara halva spelet till ps3 för några år sen. Klarade trials fusion och octodad tidigare i veckan också, octodad var en besvikelse enligt mig, trials var okej men inte lika bra som föregångarna
  • 0
Rayman legends och stick it to the man, 5 spel senaste veckan
  • 0
Fallen Enchantress: Legendary Heroes Mycket välgjort fantasy/strategy-spel, massor med valmöjligheter, rollspelsinslag, diplomati, strider, stadsbyggande m.m.

8/10

Consortium - Master Edition

Minst sagt...udda indie spel. Påminde faktiskt lite om "The Stanley Parable" utan den komiska inriktningen. Samt om "The Longest Journey" med tankegångar om parallella verkligheter. Huvudpersonen man spelar är ett främmande medvetande som överförts genom en "digital reva" till en okänd individs kropp i ett futuristiskt flyg-skepp i en alternativ dimension.....

Spelet var bitvis riktigt fascinerande och spännade och bitvis lite frustrerande då det innehöll många långa dialogsekvenser och kopiöst med datatext. Text som man förmodligen borde fördjupa sig mer i för att få en klarare bild av allt som pågick.

Hur som helst, detta var första delen av en trilogi och det gav nog med mersmak att jag absolut ska köpa fortsättningen.

8/10
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!