Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vilket spel klarade ni senast?

• kraz
  • kraz
the Last of Us, äntligen! Fan vad grymt det var lätt top 5 denna generation... åh jag vill spela igen.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Klarade Portal 2 förra veckan, och på samma dag körde jag ut Half-Life 2 för tionde gången eller nåt.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Rayman Origins.

Lagomt inför Legends! Nu ska jag bara klara den sista "Chest-run" banan och sen är jag ganska nöjd med spelet. Är ingen person som strävar efter 100%.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Dante's Inferno för andra gången
  • 0
Operation Flashpoint: Dragon Rising

Riktigt autentisk krigsspel där det verkligen gäller att vara försiktig och inte ta allt för snabbt. Upplevde dock uppdragen som riktigt ojämna, vissa av de var riktigt bra medan andra kunde vara ofantligt frustrerande och jobbiga.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Mario Kart 7, om det nu räknas. Klarade i alla fall guld på alla Grand Prix samt minst 2 stjärnor på varje.

Här näst blir det förmodligen OoT 3DS.
In Flames we trust!
  • 0
Har precis spelat igenom The Last of Us för andra gången på raken, vilket fantastiskt spel.
  • 0
Klarade Dante's Inferno för fjärde gången.
  • 0
Ferrari Challenge och fick min 29 platinum därefter
Jag köper spel som jag tycker är bra, inte för de har lätta trophies!
  • 0
  • kraz
  • kraz
Spelade precis klart Dragonborn DLCn till Skyrim, så nu är alla DLCs avklarade. Känns lite ledsamt! Samtidigt så har jag sjuukt mycket quests kvar och ställen att upptäcka trots över 150h spelade så jag kommer ändå ha lite att göra.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Alice: madness returns
"My hat is my friend, it helps me relax"
  • 0
Full Throttle, favorit i repris.

Svårt att inte sakna LucasArts och storheten de en gång besatt.
"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"
  • 0
Bastion -iOS

Helt fantastiskt spel! Rekommenderar till alla!
Grafiken, musiken, spelkänslan, Allt!
  • 0
Metro: Last Light. (X360)
  • 0
The Last of Us - PS3 var nog det senaste, underbart spel.
"Cries and screams are music to my ears."
  • 0
Rayman Legends

Ingen tvekan om saken, GOTY!
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
The Last of Us - det är ett grymt spel med mycket videos, snyggt och bra story...fett bra story!
[email protected] - www.youtube.com/channel/UCspEQXNLmzcbGE70-RVZMiQ
  • 0
Pikmin 3. Hade inga höga förväntningar, men det var helt klart bland det bästa jag spelat i år. Visst har det ett sött utseende, men det gav rikligt med utmaning. Riktigt skönt strategiupplägg.
  • 0
Pikmin 3 för mig med. Och ja jag hade inte heller några speciella förväntningar eftersom jag aldrig spelat Pikmin tidigare. Dock tycker jag inte de var så mycket utmaning. Men väldigt roligt och charmigt. rekommanderas!
Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
  • 0
Far cry 3, ett helt underbart spel
  • 0
Persona 4 golden. True ending. Väldigt stolt över all tid jag har spenderat till persona 4. Love that chieeet ;)
  • 0
Var ett tag sedan jag var här inne.

Bioshock Infinite är det senaste avklarade spel. Snart klar med Dishonored och Portal 2.
  • 0
Citerar Th3 End:
Bioshock Infinite är det senaste avklarade spel. Snart klar med Dishonored och Portal 2.

Intressant; hur tycker du att de två förstnämnda spelen står sig mot varandra? Spelade av en slump de också i nära anslutning till varandra, och visst är det två mäktiga upplevelser? Personligen lämnade Dishonored mig aningen mer tillfredställd än vad Infinite gjorde, mycket tack vare hur jag tycker att det är en mer komplett designmässig sensation. Trivdes även bättre med det lite lugnare tempot som Dishonored bjöd på, samt den mycket välgjorda variationen (såväl uppdrags- som gameplaymässigt).

Oh, och de senaste tre spelen jag avslutade är:
Castle of Illusion
Syndicate
Alan Wake

Jobbar just nu (i ett mycket avslappnat tempo) på Fallout 3, Deus Ex: Human Revolution (tredje genomspelningen - fullständigt briljant spel) och Mark of the Ninja.
Finally, in conclusion, let me just say this.
  • 0
Citerar Mentor:
hur tycker du att de två förstnämnda spelen står sig mot varandra? Spelade av en slump de också i nära anslutning till varandra, och visst är det två mäktiga upplevelser?

Båda bjuder på en otrolig upplevelse sett till storyn och spelmässigt. Atmosfären i Dishonored samt tempot är avsevärt bättre än Infinite, men så är det ju ett stealth-spel i samma anda som Thief om man bortser från möjligheten att gå lös mot fienderna. Bandesignen uppmuntrar dock en att ta ett steg bakåt och tänka efter. Tack vare tempot så missar man nästan aldrig detaljerna, de där små saker som gör att man sjunker in i storyn. Bioshock Infinite är ett enda berg och dalbana hela vägen, nära på en interaktiv filmupplevelse. Det var dock mer intressant i början, att se Columbia i all sin prakt innan allting rasar ihop. Det spelet bjuder på en mäktigare upplevelse och med så pass mycket action att jag ibland hinner inte ta ett andetag. Men ibland när det inte finns måltavlor att skjuta på, brukar jag stanna upp för att ta en titt runt omkring. Spelet ser verkligen löjligt vackert ut rent estetiskt, men det gör Dishonored också. Det spelet sänder ett starkt budskap om dess samhälle, inte så olikt det vi upplever i dagens läge runt om i världen. Båda spelen sänder ett starkt budskap om politik och intrig.

Över till något annat:
Klarade precis Dear Esther. Vackert spel.
  • 0
Tomb Raider (2011)

Mycket bättre än väntat! Det var en jäkla massa år sen jag spelade ett TR spel sist och jag trodde inte mycket på det här. Det visade sig dock vara ett trevligt misstag, spelet var snyggt, variationsrikt, filmiskt och riktigt medryckande. En riktigt trevlig mix av shooter/platformer/puzzle-solver.

Det här borde ha blivit film, istället för Angelina Jolie äventyren.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!

Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy