Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vilket spel klarade ni senast?


Portal 2

Hyfsat bra, handlingen är rätt kul och monologerna från "GLaDOS", "Wheatly" och "Cave Johnson" är ibland hysteriskt underhållande.

Själva spelmekaniken, där nästan allt går ut på att lösa (relativt) enkla pusselelement, finner jag dock ganska långtråkig. Monologerna & mysteriet med "Aperture Science" gör ändå att man känner sig sugen att fortsätta oavsett hur många testchambers man måste studsa sig igenom.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
The Last Of Us.

SJÄLVKLAR 10/10!
Don't criticize what you don't understand, son. You never walked in that man's shoes.
  • 0
Kingdom Rush, tower defence-perfektion till (i mitt fall) Android.
Nu var det dags igen...
  • 0
The Walking Dead - Episode 5: No Time Left


Bland de bästa jag spelat.
  • 0
Hitman Absolution till PS3

Tyvärr ett ganska så tråkigt spel.
  • 0
Dishonored till pc, stört kul spel
To be, or not to be, that is the question
  • 0
Jagged Alliance - Crossfire Hyfsad fristående expansion till JA - BiA, lite nya vapen och mercs annars inte mycket att tillägga...jo förresten, ca 50% av achievments är ur funktion. Tydligen har utvecklarna övergett spelet, så det är omöjligt att få mer än runt hälften av alla achievments...
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Gravity Rush till PS Vita. Väl värt att spela igenom
  • 0
Citerar deffa89:
The Walking Dead - Episode 5: No Time Left


Bland de bästa jag spelat.


Spelade också igenom The Walking Dead härom dagarna. Det var precis så bra som alla säger, fruktansvärt bra!
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
Jag tror nog att det senaste spelet för mig var Bioshock Infinite. Spelade igenom det för andra gången för ca. 1 månad sedan. Så sinnessjukt bra.

Citerar Fiskegrateng:
Citerar deffa89:The Walking Dead - Episode 5: No Time Left


Bland de bästa jag spelat.

Spelade också igenom The Walking Dead härom dagarna. Det var precis så bra som alla säger, fruktansvärt bra!


Jag har aldrig riktigt förstått mig på storheten med det spelet. Spelade ettan då det var gratis för nedladdning lpå XBLA och trodde efter bara 40 min.
The fuzz is here!
  • 0
Batman: Arkham City. Ett riktigt kungspel.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
State of Decay. Rekommenderas starkt, även om det inte riktigt lever upp till sin potential.
Jag hatar djurvänner.
  • 0
Citerar Straholic:
Batman: Arkham City. Ett riktigt kungspel.


Funderar faktiskt på att köpa det. Blir det inte enformigt efter ett tag?
The fuzz is here!
  • 0
Citerar gameplayer:
Funderar faktiskt på att köpa det. Blir det inte enformigt efter ett tag?


Verkligen inte. Finns massor att göra i spelet.
"One of the things I learned the hard way was that it doesn't pay to get discouraged. Keeping busy and making optimism a way of life can restore your faith in yourself." - Lucille Ball
  • 0
The Last Of Us

Otroligt bra spel, 10/10.
  • 0
Citerar gameplayer:
Jag har aldrig riktigt förstått mig på storheten med det spelet. Spelade ettan då det var gratis för nedladdning lpå XBLA och trodde efter bara 40 min.


Spelmekaniskt är det inte mycket att hurra över, ett avskalat peka & klicka-äventyr. Själva härligheten finner du istället i karaktärerna och storyn. Inget spel har gett mig sådan ångest över mina beslut tidigare.
Om sjukdomen varken kan botas med sprit, tjära eller bastun så dör man av den.
  • 0
State of decay.

Kan rekomendera det starkt till de som älskar allt som har med zombies att göra!
  • 0
Det är sjukt vad spelsugen man blir av denna tråd. Ikväll får jag fortsätta på Resident Evil 2 (PS1), riktigt bra spel så här långt. Förmodligen bättre än ettan som jag älskade.
"Who the hell wants to hear actors talk?" - H. M. Warner, Warner Brothers, 1927.
  • 0
Klarade just The Dishwasher: Vampire Smile för en andra gång.
  • 0
  • kraz
  • kraz
the Last of Us, äntligen! Fan vad grymt det var lätt top 5 denna generation... åh jag vill spela igen.
triangles are my favourite shape, three points where two lines meet. toe to toe, back to back, let's go, my love it's very late. till' morning comes, mmm, let's tessellate.
  • 0
Klarade Portal 2 förra veckan, och på samma dag körde jag ut Half-Life 2 för tionde gången eller nåt.
All you care about is money. This town deserves a better class of criminals and I'm going to give it to them.
  • 0
Rayman Origins.

Lagomt inför Legends! Nu ska jag bara klara den sista "Chest-run" banan och sen är jag ganska nöjd med spelet. Är ingen person som strävar efter 100%.
Sometimes we don't do things we want to do, so that others won't know we want to do them
  • 0
Dante's Inferno för andra gången
  • 0
Operation Flashpoint: Dragon Rising

Riktigt autentisk krigsspel där det verkligen gäller att vara försiktig och inte ta allt för snabbt. Upplevde dock uppdragen som riktigt ojämna, vissa av de var riktigt bra medan andra kunde vara ofantligt frustrerande och jobbiga.
"In the halls of Valhalla! Where the brave may live forever!"
  • 0
Mario Kart 7, om det nu räknas. Klarade i alla fall guld på alla Grand Prix samt minst 2 stjärnor på varje.

Här näst blir det förmodligen OoT 3DS.
Playing since '93 | Gaming since '00 | On Gamereactor since '07
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!