Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Vilket spel klarade ni senast?


Red dead redemption.

Jag hade spelat 22 uppdrag, och nu 2 år senare började jag på det igen...

Så jag var tvungen att starta nytt spel för att få en helbild...
Jag köper spel som jag tycker är bra, inte för de har lätta trophies!
  • 0
Klarade nyss BattleBlock Theater. ^^
  • 0
La Noire. Om det inte hade varit Rockstar som är inblandade hade jag aldrig köpt spelet. Det var inte kass... men nästan..
Jag köper spel som jag tycker är bra, inte för de har lätta trophies!
  • 0
Resident Evil Revelation till 3DS
  • 0
Citerar cooltedan:
La Noire. Om det inte hade varit Rockstar som är inblandade hade jag aldrig köpt spelet. Det var inte kass... men nästan..


Det var på tok för enformigt och hade stora brister... men iden, konceptet helt makalöst och hade bara rockstar själva gjort det här. Då hade vi nog kanske haft ett mästerverk inom den här nischade genren. Jag vill se spelet som en prototyp som inte fick blomma ut... vi får för få bra kriminalspel idag tyvärr ett koncept som verkligen gav mersmak i Fahrenheit (poliskaraktärerna) och bitvis La Noire.

Senaste spelet jag spelade igenom var nog Operation Flashpoint: Dragon Rising (expansionen är bedrövlig): Ett spel med många brister som ändå var ganska bra. Synd att Codemasters la ner den här serien och fokuserade enbart på racing numera. Trots att Arma serien är bättre i mitt tycke behövs konkurens inom den här simulatorgenren!
Do what you can, with what you have, where you are.
  • 0
Klarade Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 3 (X360)
  • 0
Shining Soul
Shining Soul II

Mycket bra spel. Föll mig helt i smaken, både längd & innehåll. Få saker som kan få mig så beroende som en bärbar dungeon crawler.
  • 0
Darksiders 2 till Wii U. 2:an är 100 gånger bättre än första spelet. Tänkte faktiskt skippa 2an helt men hade hört att de var mycket bättre så jag gav de en chans. Rekommenderas STARKT!
Pepole love to see death. It reminds them that however mean, however low,however horrible ther lives become...... At least they have one
  • 0
Hitman Absolution. Spelade inte på release dagen eftersom jag inte visste om det skulle vara min smak men jag gillade det.
  • 0
Far Cry 3: Blood Dragon (X360)
  • 0
Klarade just The Walking Dead(X360), det var mycket bättre än jag hade väntat mig, jag är egentligen inte ett så stort fan av denna genre.
  • 0
Metal Gear Solid 3 HD
Nee
  • 0
Klarade just Phantom Breaker: Battle Grounds(X360)
  • 0
God of War: Ascension. 7/10. Nu är jag sugen på mer Skyrim. Eller The Walking Dead som jag inte har testat än.
  • 0
Mass Effect (PS3)

Trots att jag är ett stort fan av både del två och tre blev jag snabbt uttråkad. Att utforska planeter och samla collectables blev snabbt uttjatat. Mot slutet ville jag bara bli klar med det och körde huvuduppdrag på löpande band (vilket man lyckligtvis tilläts göra). Tror inte jag kommer plocka fram det igen, tyvärr.

Story - bra. Gameplay - Not so much.
*Moves fork* STOP RIGHT THERE CRIMINAL SCUM!
  • 0
Demon's Souls, ett av de bästa spelen jag lirat på väldigt länge! Fick även bli och fixa ihop platinum på de, vilket ledde till ett inköp av Dark Souls som jag precis börjat med!
"I cannot permit you to exsist"
  • 0
Klarade FEZ(X360) nyss.
  • 0
Måste vara Bioshock Infinite.

Citerar Forzum:
Demon's Souls, ett av de bästa spelen jag lirat på väldigt länge! Fick även bli och fixa ihop platinum på de, vilket ledde till ett inköp av Dark Souls som jag precis börjat med!


Fruktansvärt bra spel. Snyggt med platinum.
  • 0
Portal 2, har haft det liggande hemma i flera månader och slog nu slag i saken. Spelade ut det på två kvällar, fruktansvärt roligt.
GT: HowBadCanItGet
  • 0
Portal...

Har haft det sedan "Orange Box" först släpptes men beroende på flera olika omständigheter har det aldrig blivit spelat mer än kanske 10-20 minuter. Nu blev det till slut av, eftersom jag var nyfiken på linux-versionen. Nu återstår bara att installera/spela 2:an.

GlaDOS var riktigt charmig och det som gjorde spelet riktigt minnesvärt. Portal-pusslen däremot, tyckte jag blev lite enformiga efter 8-10 levels.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
The Walking Dead var det senaste avklarade spelet för mig. Köpte det i samband med The Humble Bundle Weekly Sale och spelet var helt fantastiskt! Man sugs verkligen in i världen och får känslor för karaktärerna. Helt klart ett av de bästa spelen från förra året! Nu väntar man bara på säsong 2.
  • 0
Jagged Alliance - Back in Action 7/10

Ett hyggligt försök att "reboota" serien. Grafiken var tämligen bra och striderna var rätt kul när man vant sig vid den annorlunda stridsmekaniken. Spelet kändes dock riktigt opolerat med en mängd småmissar i designen, obalans i rpg-inslagen och hafsighet i presentationen av handling/karaktärer/händelser och dylikt.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Dust: An Elysian Tail(X360)
  • 0
Klarade just Tomb Raider(X360), det var ganska bra.
  • 0
Hard Reset: Extended Edition

Ganska bra FPS, snygg grafik och utmanande action. Dock kändes level-designen lite "gammeldags", i stil med Doom3 och liknande lir.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!