Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Homeworld 2


Det är så vackert spel

Så här vackra är inga i genren, inte ens i närheten
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Gillade första Homeworld men lyckades aldrig klara ut det. Kräver 2an mkt av datorn??

Har lust att införskaffa det nämligen
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Har också aldrig klarat hela spelet [Homeworld]. Homeworld 2 kräver inte så värst mycket.

Det beror på vad du har i din burk.
  • 0
Ptja den är väl hyfsad så jag antar att den skulle klara det när jag tänker efter...
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Jag har spelet har dock bara installerat det och hunnit testa 1 gång, får väll testa igen
Jag vet det ända sättet för mig att bli lugn, och det är fel sätt.
  • 0
Nä det kräver inte så mycket av datorn faktiskt, strategispel gör faktiskt inte det (förutom rome).

GC 2 och Homeworld 2 som är de snyggaste RTS:en enligt mig kräver båda mindre än 1 ghz som minimum.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Nu fick jag lust att lira Homeworld igen. Får väl ta o installera det igen och kolla på Gamefaqs om jag kör fast igen
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
kan hjälpa en hel del.

Sista banan är dock jobbigst då man måste ha de värdelösa interceptor planen för att stoppa "hmmm"

vill ej spoila.


Templar
En nackdel i singleplayer läget är att samma typ av krigsskepp inte räcker igenom hela. Man måste tänka om i sitt byggande på princip varje bana.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
men visst får man med sig alla sina gamla skepp genom hela campaignet???
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Japp

Dock inte Turrets som dessutom bara kan förflyttas en gång.

Eller det kanske inte är en nackdel förresten för då blir striderna inte stereotypa.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Tror ja ska lira lite själv

Har förresten inte klarat ut ettan än, tyckte det var skitsvårt sist ja spelade.
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Då är vi inte ensamma.

Damn,vill hem nu och spela Homeworld.
  • 0
Nu har jag klarat av tutorialen så mina skills är avdammade. Time to go deep space!
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
Vad är GC 2 instant?
Tell everyone in the world, that Im You
  • 0
Ahhh nu har jag spelat igenom ett par uppdrag och det känns fint. Ska försöka klara ut det denna gång.
Veteran of a Thousand Forum Wars.
  • 0
sosonon:

Ground Control 2.
  • 0
Templar

Tycker själv det börjar bli tufft vid " The Karos Graveyard" då man möter " mover" skeppen.

Då började jag förlora en hel del enheter.


Templar, ett hett tips är att du bygger upp din flotta innan du flyttar vidare till nästa del av kampanjen så du är förberedd
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Tyvärr det blev aldrig Homeworld för min del...fick istället Civilization IV...som jag tycker är typ årets spel
"Save the Culture - Kill the Copyright" - DEUS
  • 0
Köpte detta spel idag, har spanat in det innan, och nu köpte jag det.(köpte också neverwinter nights) Och wow vilket spel, grafiken, de snygga svartvita mellansekvenserna, explotionerna.
Tyvärr så har jag fasnat på tredje banan.

Någon som kanske vill ta en match över internet, eller finns det inga folk som spelar det längre?

sorry för bumpningen.
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Jag kan ta en match ,inte ikväll dock.

Underbart spel & story (för att vara strategi) - inte sant ?
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
har sett dem, men inte hela dock. "dog" moderskeppet eller?
PS3 320GB, PSN: Asseroth / Win7 på gamingdautan
  • 0
Nejda, det flyter runt i rymden likt en gammal artefakt. All personal övergick till det stora "Sajuuk " skeppet
Jag kom, Jag såg, Jag postade - Mr.100,000
  • 0
Den älskade klassikern Homeworld: Cataclysm finns nu att köpa på GOG.com

På grund av rättigheter till namnet Cataclysm i samband med spel numera ägs av Blizzard har spelet fått ett nytt namn: Homeworld: Emergence

https://www.gog.com/game/homeworld_emergence/

15 years ago, we were awakened from the cryo-trays. We had survived the journey to Hilgara, our lost homeworld. Then they told us that the plant we left behind had been destroyed. Our families... friends... everyone not on the mothership - killed. Destroyed by an enemy we never knew.
We realized there was nothing for us on Hilgara. No property, no rights, no future for the "Sleepers". So we returned to the stars, fully awake this time, to work and rebuild our lives.
It is ironic, then, that we are the ones to discover an alien capable of exterminating all life in the galaxy. And only we are in a position to destroy it.



Homeworld: Emergence takes place fifteen years after returning to their homeworld, a Hilgaran sect unwittingly releases an alien horror. Now it's up to you to commandeer the Kuun-Lan, a Hilgaran mining vessel, and transform it into a combat-ready mothership. Build and control a fleet of ships, research technologies, and harvest resources while you search for a way to eradicate the alien threat before it is too late.


New Ships & technologies - 18 individual new ships with unique unit stats and capabilities plus 25 new technologies to research.

Enhanced Fleet Management - Time compression hastens travel and resource gathering. Fog-of-war and waypoints improve navigation. An upgradeable and moveable mothership improves gameplay.

Full-Length Campaign & Multiplayer - 17 new singleplayer missions or play through LAN with up to 8 others.


About: Homeworld: Emergence was originally released as "Homeworld: Cataclysm". "Cataclysm" is now a registered trademark of Blizzard Entertainment, Inc., and the game has been renamed to avoid confusion. Other than the subtitle change, the game is identical to the game released in 2000.
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!