Svenska
nyaste
Atrás

Spel

Här inne pratar vi bara om spel.

Dreamfall - The longest Journey


Klarade spelet igår och spelet är helt fantastiskt. Nästan så man började gråta i slutet. Får hoppas dom släpper ett chapter snart.
They say hope begins in the dark... The darkness, for me, is where I shine.
  • 0
Citerar Zearox:
Klarade spelet igår och spelet är helt fantastiskt. Nästan så man började gråta i slutet. Får hoppas dom släpper ett chapter snart.


Skulle inte tro det, iaf inte än. Funcom jobbar på Age of Conan samt The Secret World just nu. Mer spel blir det nog inte tills Age of Conan är släppt iaf.
'Prepare for unforeseen consequences'
  • 0
Jippie!!!!

Dreamfall Chapters is coming!

http://www.gameboomers.com/forum/ubbthreads.php/topics/84626
2/Pre_Production_Begins_on_the_C.html#Post846262


Herregud vad man har väntat! Jag trodde, ärligt talat, aldrig att deta underbara "norsk-epos" skulle få en trea men den som väntar på något gott...

De första två spelen har ju länge hört till mina favoriter i adventure genren (duh!)
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
JAAAAAAAAAA!!!
  • 0
Halleluja! Äntligen en fortsättning!!

Tydligen planerar dom finansiera produktionen via Kickstarter. Dessutom har dom fått bidrag från det norska filminstitutet. Det här verkar helt klar bli intressant!

Källa:
http://www.rockpapershotgun.com/2012/11/01/keep-the-faith-torn
quist-talks-dreamfall-chapters/
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Kickstarter kampanjen har inletts: (snälla rara...Bidra!)

http://www.kickstarter.com/projects/redthread/dreamfall-chapters-
the-longest-journey


Här nedan är den första trailern från spelet och en längre artikel, det ser verkligen toppen ut med den nya grafikmotorn och miljöerna. Även kul att höra att "Chapters" ska fortsätta exakt där det förra spelet slutade:

http://www.gamespot.com/features/dreamfall-chapters-keeping-fai
th-in-the-long-journey-ahead-6403571/
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Länge leve crowdfunding!

I skrivande stund har 4,588 personer tillsammans redan donerat 245,860$ av målet 850,000!

Inte för att ta några förhastade slutsatser, men det känns som att vi äntligen kommer att få spela Dreamfall Chapters! Hoppas att det blir värt väntan...
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
YES !!!

Mätaren tickade just förbi 850.000$, i och med det så är alltså "Dreamfall Chapters: The Longest Journey" ett faktum.

Nu är det ju hela tre veckor kvar av insamlingen, så frågan är hur högt insamlingen kan komma och vad det kan betyda för oss spelare.

Nya delmål har börjat droppa in (och fler kommer nog):

900.000$ 'Apples & Penguins' which means Dreamfall Chapters for Mac and Linux.

950.000$ Loremaster & The Great Library of Marcuria. Lots of stuff to read & discover.

1000000$ A longer journey...more characters, areas, sidestories, dialogues...more of everything!
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Update (870.000$, 21 dar kvar)

Flera mystiska nya stretch-goals:

Från miljonen och uppåt så kommer varje 50.000 dollar att innebära en ny belöning, rena rama morots-extravaganzan alltså. Dessa mål kommer att avslöjas gradvis allt efter insamlingen rycker närmare. Slutligen, långt bort i fjärran hägrar:

2.000.000$ The Longest Journey Home, ett hemligt slutmål som än så länge bara illustreras av en bild på April Ryan från det första spelet.
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Update igen (om nån är intresserad)

Delmål 4, A longer Journey, är nu i princip fixat. (fattas några tusen än, fast det ska inte vara något problem)
"We will add new characters, including Abnaxus of the Venar, and new locations, both in Stark and Arcadia. We add more exploration, more depth, more lore. More to see and more to do. Think of this as the extended edition of Dreamfall Chapters."

Red Thread har också visat upp "Europolis", alltså första bild/video från den teknologiska världen "Stark", fram tills nu har vi ju enbart fått se "Arcadia".

http://www.kickstarter.com/projects/redthread/dreamfall-chapters-
the-longest-journey/posts/410860



Rent personligen så måste jag medge att jag föredrar äventyrande i en smutsig & futuristisk värld som "Stark" över den fantasy-baserade tvillingvärlden "Arcadia".
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Bidrog med en tusing.
Klart man ska stötta.
  • 0
Citerar Don Pardo:
Bidrog med en tusing.
Klart man ska stötta.


Great! Jag gick själv in på "110$" nivån (BOXED COLLECTOR'S EDITION) fast jag är väldigt sugen på att höja till 200 och den speciella USB-edition.

Update

Dreamfall finns nu på STEAM Greenlight:
http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=129797136
så rösta på det om ni vill ha hela trilogin på ert steam-konto!

Insamlingen ligger just nu på $1,072,137, med 9 dagar kvar.

Detta innebär att " "Mystery is important, señorita", the House of All Worlds is open for exploration. nu är uppnått och nästa mål är: " $1,100,000, is Storytime. We will make an interactive graphic novel recapping the story of The Longest Journey and Dreamfall!"
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Update

Mätaren har passerat $1,123,000, så "Storytime" den interaktiva återberättelsen, är nu ett faktum.

Nästa steg är 1,15 mil med "A Richer World" som innebär: "an expanded and improved soundtrack, with more live instruments and vocals. In addition, we will also involve an established recording artist who will add some of their songs and sounds to the game. Beyond that, this goal includes improved graphics, along with an in-game gallery." Med 7 dagar kvar ska det inte vara något problem.

Det stora slutmålet vid 2 miljoner har också avslöjats till slut: The Longest Journey Home: Dreamfall return to its roots: April Ryan will once again take center stage, it is planned as a 2D point-and-click adventure akin to the original game, rather than as a 3D adventure in the manner of Dreamfall and Dreamfall Chapters. It would feature hand-painted backdrops, 3D character models and a story written by Ragnar

Adventuregamers har också en längre intervju med Ragnar Tørnquist:
http://www.adventuregamers.com/articles/view/24090
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Ragnar Tørnquist visar upp 25 minuter lång video av Dreamfall Chapters:

Dreamfall Chapters - Friar's Keep Gameplay Walkthrough

Ser bra ut hittills. Intressant nog visar videon upp Friar's Keep, som Zoë utforskade i förra spelet.
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Ragnar Tørnquist visar upp 25 minuter lång video av Dreamfall Chapters:

Dreamfall Chapters - Friar's Keep Gameplay Walkthrough


Ja, det ser absolut trevligt ut. Jag "Fast Forward:e" mig igenom videon då jag inte ville spoila för mycket. Fast av det jag såg så verkade grafiken bli riktigt trevlig och det nya dialog-systemet låter helt okej. Very nice!
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0
Första delen av Dreamfall Chapters ska tydligen släppas 21 oktober. Det är alltså inte långt kvar tills väntan är över.

Ny trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=mqkwZPJbFig
THE SIX MILLION DOLLAR JEDI.
  • 0
21 oktober är inringat i almanackan. Tror tyvärr att många kommer missa den här titeln.
"There is no refutation of Darwinian evolution in existence. If a refutation ever were to come about, it would come from a scientist, and not an idiot." Richard Dawkins
  • 0
Citerar swedish_jedi:
Första delen av Dreamfall Chapters ska tydligen släppas 21 oktober. Det är alltså inte långt kvar tills väntan är över.


Det är underbart! Först "Gabriel Knight: 20th Anniversary" den 15:e och sedan det här bara några dagar senare. Oktober blir en härlig "adventure-månad".

Jag hoppas verkligen att det blir en storsäljare liksom Telltales episod-äventyr, så att "The Longest Journey Home", som ju var sista kickstarter-målet, blir till verklighet. (ett extra 2D äventyr som handlar om vad som hände April efter det första spelet)
One mans worthless, is another mans priceless...
  • 0

För att kommentera måste du vara inloggad. Om du inte är medlem än - bli medlem nu!